si
door sield Apr 9, 2015 om 20:11
Geldzaken & recht

Deurwaarder

Ik heb me ooit in een stomme bui lid gemaakt van fuckbuddy ( internet sexdaten ). Ik had de kleine lettertjes niet gelezen en men heeft mij na twee weken tijd tot full member gemaakt, zonder dit van te voren uit te leggen wat dat inhield.. Ik kreeg kort daarop een rekening van 50 euro maandelijks te betalen een jaar lang. Ik heb me meteen uit geschreven en te kennen gegeven dat ik niet meer lid wilde zijn en dat het altijd mogelijk moest zijn om je maandelijks uit te schrijven. Maar dat accepteren ze niet en hebben de nota verhoogd onder dreiging van een incasso bureau in te schakelen.
Mijn vraag: moet ik betalen of gewoon weigeren?
Het bedrijf staat bekend onder Stichting Mempay te Rotterdam
contact op te nemen met Consumer Recreation Services N.V via support@crsnv.co.uk

8148 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch maar snel betalen! U bent lid geworden voor een jaar en dan kunt u niet maar zo per maand opzeggen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op donderdag 9 apr 2015, 20:25: Ik zou toch maar snel betalen! U bent lid geworden voor een jaar en dan kunt u niet maar zo per maand opzeggen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op donderdag 9 apr 2015, 20:25: Ik zou toch maar snel betalen! U bent lid geworden voor een jaar en dan kunt u niet maar zo per maand opzeggen.

Ik vind dat ik erin ben getrapt. Ze hadden een lokkertje van 7,95 voor een maand te proberen en hebben na twee weken mij tot full member gemaakt met de mededeling dat ik voor een jaar lid werd kosten 50 per maand.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sield,

.....Ik vind dat ik erin ben getrapt......
Tja, had je beter de Voorwaarden moeten lezen.
Dan was je misschien niet in dat 'lokkertje' getrapt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

sield schreef op donderdag 9 apr 2015, 20:41:
Ik vind dat ik erin ben getrapt. Ze hadden een lokkertje van 7,95 voor een maand te proberen en hebben na twee weken mij tot full member gemaakt met de mededeling dat ik voor een jaar lid werd kosten 50 per maand.

Quote uit de voorwaarden:

Artikel 6. Kosten / Tarieven / Abonnementen

6.1. Er is geen vergoeding verschuldigd om de Dienst als gast of geregistreerd lid te bezoeken en/of te gebruiken. Echter, houdt u er rekening mee dat indien u de Dienst als gast of geregistreerd lid bezoekt en/of gebruikt u slechts beperkt bepaalde functionaliteiten en/of gedeeltes van de Site kan bezoeken en/of gebruiken. Om van bepaalde andere functionaliteiten van de Dienst te kunnen bezoeken en/of gebruik dient u als lid een abonnement te kopen en/of de vergoedingen daarvoor te betalen.

6.2. Abonnementen. Bepaalde functionaliteiten van de Dienst kunnen alleen worden bezocht en/of gebruikt indien een u zich aanmeldt voor een Abonnement tegen een periodieke vergoeding. Het aanschaffen van een abonnement gebeurt via de pagina "Activeer uw lidmaatschap" waarop u expliciet aangeeft akkoord te gaan met aanvaarding van het abonnement en de bijbehorende kosten. Abonnementen worden rechtsgeldig bevestigd door middel van een digitale machtiging, welke via iDeal (Nederland) of Mr Cash (België) wordt bevestigd. De lengte van Abonnementsperiode is minimaal 12 maanden (1 kalenderjaar) en de standaard maandelijkse contributie bedraagt per 1.10.2014 €49,95 euro per maand, exclusief eventuele geldende (tijdelijke) kortingen. Gelieve er rekening mee te houden dat uw abonnement automatisch wordt verlengd wanneer u een abonnement afsluit. Fuckbuddy.nl werkt in geen enkel geval met proefabonnementen en/of eenmalige aankopen. Na afloop van de minimale abonnementsperiode wordt het abonnement telkens met 1 kalendermaand verlengd tot wederopzegging. Fuckbuddy.nl hanteert conform de Nederlandse wetgeving een bedenktijd/afkoelingsperiode van 14 dagen.

Je moest ook nog expliciet een vinkje zetten bij: *Ik ga akkoord met de (klik->) gebruikersvoorwaarden.
Die zou je dus gelezen moeten hebben.

Ik denk dat je je door iets anders hebt laten leiden als door mogelijk aanwezig verstand.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij aanmelding/registratie moet je een vinkje zetten bij: Ik ga akkoord met de gebruikersvoorwaarden. Ik vermoed dat je gewoon een vinkje hebt gezet zonder deze voorwaarden te lezen.

Het bedrijf zit in Engeland, dus valt niet onder de Nederlandse wetgeving.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2: zie dat jij al e.e.a. geplaatst had, terwijl ik de voorwaarden nog zat te lezen.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die club denkt: wie denkt met zijn lid wordt ook lid.

(of mag zo'n grapje niet?)

ve
door verwijderd - Apr 10, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 9 apr 2015, 22:35: Die club denkt: wie denkt met zijn lid wordt ook lid.

(of mag zo'n grapje niet?)

Van mij wel, maar ik ben niet van de moderatie. @sield, maar waar je je ook inschrijft, of dat nu een abonnement op een sportschool of internet seksdaten betreft: je zal toch echt alles moeten lezen voor je akkoord gaat. Dus ja, je zit er voor een jaar aan vast. En omdat je er aan vast zit zou ik zeggen: heb in de tussentijd, dat je toch "moet" plezier. Vergeet niet op te zeggen!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2015 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook ingestonken,maar ken ook de wetgeving op dit punt,is sinds juni 2014 Europees geworden.
Fbuddy werkt misleidend want dergelijke bepalende informatie van de aankoop mag van de wetgever niet in de algemene voorwaarden weggemoffeld worden,want ik ben als koper niet verplicht de voorwaarden te lezen.
Die info moet door de verkoper direct bij aanvang via gegevensdragende methode aan de koper worden verstrekt,bv email,daar moet instaan de info over het abonnement de kosten ervan,alle info over het bedrijf in dit geval CRS met ook een telefoon nr en BTW nr in dit geval omdat ze zogenaamd in Londen zitten het VAT nr,deze twee geven ze niet,ook moeten ze je attenderen op de bedenktijd en een procedure om je herroepingsrecht te kunnen gebruiken,dit doen ze pas na 14 dagen en de 4 punten die ik net genoemd worden ook dan niet geleverd.
Dit alles heet informatie plicht en het woord zegt het al dit zijn ze wettelijk verplicht.
Hier voldoen zij dus niet aan en dan stelt de wetgever dat dan de bedenktijd opgeschort word voor de duur van maximaal 12 maanden of zolang totdat de verplichte info geleverd word.
Inmiddels ben ik in contact met het door hun ingehuurde incassobureau omdat ik de incasso gestorneerd en geblokkeerd heb omdat ik dit niet ga betalen,want een eenmalige overschrijving is geen toestemming voor het doen van een incasso,alleen ze hebben dan je gegevens en gaan het ook zonder je toestemming gewoon doen,en Mempay heeft op dit gebied niet echt een goede naam,ga maar eens googlen

ve
door verwijderd - Apr 26, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

getty schreef op donderdag 9 apr 2015, 20:25: Ik zou toch maar snel betalen! U bent lid geworden voor een jaar en dan kunt u niet maar zo per maand opzeggen.
en ook andere.

Het is maar hoe je dit leest. In ieder geval is het zo dat een vordering als kennelijk aan de orde eerst geïnd kan worden als er een procedure bij de kantonrechter is geweest met een voor de insteller van de vordering alsdan gunstige uitspraak.
De benadering in zake vorderingen als door u genoemd zijn meestal bluf.

Carola.83@ de stichting zit in Nederland en bij activiteiten in Nederland is wel degelijk de Nederlandse wetgeving van toepassing inzake schuldvordering. (Alsmede Europese)

ve
door verwijderd - Apr 26, 2015 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

........de stichting zit in Nederland........

Fysiek zitten ze in Engeland.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een duur grapje € 600,00 per jaar!