DHL rijdt mij als fietser klem
17 december fietste ik in een 30km gebied. Bij het oversteken met mijn goed verlichtte fiets en reflecterende jas komt er met een rotvaart een DHL bus van links aanrijden. Zag me op het nippertje maar de schrik zat er goed in.
Ik heb dit gemaild met preciece tijd en locatie. De dag daarna heb ik hierover gebeld. Daarna heb ik nog 7 keer gebeld tot vandaag aan toe en alle keren zeggen ze dat ik de volgende dag teruggebeld wordt. Nog geen keer gebeurd. De laatste 2 keer zeggen ze zelfs iets ingesproken hebben op mijn voicemail - die ik niet heb. De vorige keer gaf ik aan geen voicemail te hebben en het juiste telefoonnummer doorgegeven,net als de keren daarvoor doorgegeven na ieder belletje. Gister vroeg hij mijn email voor als ik niet te beteiken was. Geen belletje noch mailtje.
Nu wil wel eens weten waarom DHL geen verandwoordelijkheid wil nemen
Verantwoordelijk voor wat? Schrikken is geen schade. Wellicht heeft de chauffeur in het donker wel zijn hand opgestoken om sorry te zeggen, maar heeft u het niet gezien.
Ook is het maar de vraag of het een DHL chauffeur is, of een eigen rijder.
Wat hoopt u te bereiken met het contact zoeken?
Het was een geel busje met duidelijk dhl op de zijkant.
Wat ik hier vooral mee hoop.te berijken is dat die chauffeur er op wordt aangesproken om erger te voorkomen.
En Als die chauffeur dat heeft gedaan dan hadden ze na een gedprek met desbetreffende chauffeur dat aan mij kunnen melden en dan was het klaar. Nu blijven ze maar om de hete brei heen draaien. Én is het online gegaan.
Wat hebben ze te verbergen
Ook eigen rijders rijden in gele DHL bussen. Net zo goed dat heel veel busjes van postNL geen personeel van PostNL achter het stuur hebben zitten. Het zijn eigen ondernemingen die in opdracht van DHL rijden. Voorwaarde is dat ze wel reclame van het bedrijf op de bus hebben staan. Achterop de bussen van DHL en op de voordeuren van PostNL staat hun eigen bedrijfsnaam.
DHL is geen partij in deze. De chauffeur heeft u te laat opgemerkt. Dat is dus iets tussen u en die chauffeur. Het is niet de taak van het kantoor van DHL om de chauffeur te zoeken, deze aan te spreken en u feed back te geven. Sowieso gaat u nooit te horen krijgen of en wat er besproken is met de chauffeur.
Overigens gaat het de hele dag net goed in het verkeer. Ik moet er niet aan denken dat ik achter elke chauffeur aan moet die een foutje maakt.
Waarom beloofd DHL contact vijf maal toe dan wel de chauffeur via gps tracker op te sporen en plots hebbem ze 2 maal toe ingesproken op een relefoonnummer met 11 cijvers.
Geen idee, vraag het DHL. Als zij graag als tussenpersoon willen fungeren tussen een chauffeur die een foutje maakt en het tijdig oplost en een fietster die dingen verwacht wat niet reeel is, dan is dat hun keuze.
Feitelijk was er dus ook helemaal geen sprake van klem rijden, slechts van het niet verlenen van voorrang.
Heb je zelf wel eens met een noodvaart een bus op je af zien komen, in je flank. En waarom is het voor dhl zo moeilijk dat op een normale manier af te handelen. Er is mij 5 keer beloofd dat ze de chauffeur na zouden trekken en daarna kon dat ineens niet meer
Jazeker.
Maar waarrom draait dhl er zo omheen. Zo wekken ze de schein iets te verbergen te hebben
Ik denk eerder dat ze er geen tijd voor hebben en/of prioriteit aan geven. Ze hebben wel wat anders te doen.
Het gebeurt mij zo vaak dat er een auto voor mij van zijn route afwijkt en op mij af komt. Of een vrachtwagenchauffeur die uit een kuil rijdt op de snelweg en daarmee een slinger maakt. De enige afhandeling die er komt is een handje van de chauffeur.
Heb je zelf wel eens met een noodvaart een bus op je af zien komen, in je flank. En waarom is het voor dhl zo moeilijk dat op een normale manier af te handelen.
"Wij heben de betreffende chauffeur op zijn gedrag aangesproken.
Hij is met ons van mening dat een dergelijk rijgedrag niet bij een medewerker van DHL past en zal dit in de toekomst ook niet meer voorkomen.
DHL biedt u hiervoor haar excuses aan.
Met vriendelijke groet, DHL.
@rebek,
Minder zou u niet mogen verwachten van DHL, maar zeker ook niet meer en als zij zelfs daartoe niet bereid zijn dan zegt dat genoeg over DHL.
De schrik zal inmiddels wel over zijn en het zou verstandig zijn om dit voorval naast u neer te leggen en om door te gaan met zaken die echt voor u van belang zijn.
Dank u wel, maar waarom moet dit via de sociale media en kan dat niet per telefoon of zoals per mail?
Voor sommige mensen is het ook nooit goed. Laat het achter u en ga iets leuks doen.
U doet net alsof die chauffeur het expres deed en daarbij is het uw verhaal en dus maar van 1 kant.
U maakt er wel een enorm drama van. Gelukkig doet u nooit iets verkeerds, voor zover hier sprake was van iets verkeerds doen.
@mein33: Werkt ook bij DHL? :-)
@mein33: Werkt ook bij DHL? :-)
@mein33 heeft een hekel aan 'werkwoorden' en alles wat daarmee te maken heeft of kan hebben ! ;-))
Onvoorzichtig rijden. Daar gaan ze u echt niet voor terugbellen. Zeker als er geen slachtoffers zijn. Ik heb in dat soort gevallen op mijn fiets meestal genoeg aan even flink schreeuwen tegen de onverlaat. De rest lijkt me echt zonde van uw energie.
Als ze niet gaan terugbellen moeten ze me dat ook niet beloven en mij een taaknummer geven
Een taaknummer komt automatisch. Bij elk contactmoment wordt er automatisch een taak aangemaakt. Alle taken worden bewaard en vergeleken met elkaar. Zo kan het namelijk zijn dat er veel dezelfde vragen/opmerkingen komen, dan kan DHL daar mee aan de slag.
En ook bij een volgend contactmoment kan er terug gekeken wat er eerder besproken is.
Blijkbaar maakt u nooit een fout en als u dat wel doet gaat u uitgebreid excuses aanbieden?
U bent, gelukkig, niet aangereden en zoals ik het lees, hebt u ook,gelukkig, geen schade.
U weet helemaal niet of die chauffeur zich ook niet rot geschrokken is.
Maar men kan bij wijze van spreken elke dag op elke straathoek iets verkeerds doen of een echt grote fout maken. Meestal gelukkig zonder ernstige gevolgen.
Laat het verder rusten. Is ook beter voor uw gemoedsrust.
Hallo Rebek ,
Ik kan begrijpen dat u geschrokken bent , maar om daar nu zo`n probleem van te maken gaat wel erg ver , een hoop bombarie voor niks .
Als dat alles is wat u in uw leven krijgt , mag u god op de knieën bidden , besteed deze verloren tijd ergens anders aan .
Is het zo moeilijk voor dhl simpel excuses te maken ipv loze beloftes
Het is niet moeilijk om exuses te maken wanneer iemand een fout maakt , maar het is niet anders , het leven gaat door . Ik heb 5 ongevallen gehad door de fout van iemand anders , met materiële / en lichamelijke schade . Mijn laatste ongeval met een vrachtwagen dateert van 2007 , ik mag blij zijn dat ik dit overleefd heb., lag flink in de kreukels.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen excuses van het bedrijf gehad waar deze vrachtwagenchauffeur voor werkte , ik kan er in blijven hangen/ of mij druk maken , maar daar schiet ik niks mee op . het belangrijkste , ik kan het navertellen . Dus zet u eroverheen .
Als er voor elk bijna ongeluk zo'n stampij gemaakt wordt, heeft niemand in NL meer een leven.
IK ben niet bijbels, maar ik hjeb ooit iemand horen zeggen: "Hij die zonder zonde is ..........", met andere woorden, iedereen heeft weleens zoiets ervaren, mogelijk van 2 kanten, "dader" en of "slachtoffer".
Verder spreekt u letterlijk over een rotvaart, maar u bent zeker niet in staat zonder middelen de snelheid exact te noemen. En als de chauffeur u laat zag kan dat ook andere oorzaken hebben, wij horen het verhaal nu van één kant.
Het is toch “Hij die zonder stenen zit maeke den eerste zonde”.
Heel vervelend, ook dat u geen bericht terugkrijgt. Maar als u een excuses terug had gekregen, had dit niets aan de situatie veranderd. Er gebeuren dingen in het verkeer, ook verkeerde dingen. Mensen die dagelijks op de weg zitten weten hier alles van.
Als ik van iedereen een excuses krijg die iets verkeerd doet, ben ik de gehele dag bezig.. En ook ik maak fouten in het verkeer. Even je hand opsteken werkt dan goed. Zonde van al je energie dit.
Edit.
Natuurlijk ligt het hier weer aan uzelf. Maar, dat is wel vaker de gewoonte hier, TS'ers overal zelf de schuld van geven. Niet te veel van aantrekken.
Gezien de houding van DHL zien zij dit ook als een futiliteit en zijn zij u vergeten zodra de telefoon 'op de haak is gelegd' of het emailtje in de prullenbak is gedeponeerd.
in een volgend voorkomend geval kunt u misschien beter uw fiets, bijvoorbeeld met het stuur, wat hardhandig tegen zo'n bus parkeren. Dat wint u altijd want u bent de zwakke verkeersdeelnemer. Want als u zo dicht bij die bus kon komen, dan zal die bus wel heel dichtbij zijn geweest. Het effect op de haastige en onvoorzichtige chauffeur zal dan een stuk groter zijn als een niets zeggend standje van de opdrachtgever.
Helaas voor u, als de tegenpartij een aanrijding had kunnen voorkomen zal niet de volle 100% van de schade vergoed gaan worden. Daarnaast enorm dom om als advies te geven een aanrijding te forceren. Wat als de chauffeur TS echt niet gezien had, dan was de schade veel groter geweest dan een extra kras op de bus en een stuur die krom staat.
U moet wel beter lezen, niemand geeft TS de schuld. Wel wordt geadviseerd om dit naast zich neer te leggen. De energie die het kost weegt totaal niet op tegen een eventueel excuus. En wat voor waarde heeft een excuus of een reactie van een opdrachtgever? Als ik een aanrijding zou krijgen is het ook niet mijn werkgever of opdrachtgever die sorry moet zeggen.
@kcdb
,
Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.
Voor dit zogenaamde 'kleine' leed is in Nederland weinig begrip meer, getuige sommige reacties ook hier, of is er geen recht meer te behalen. We zijn het al bijna gewoon gaan vinden. Laat een onvoorzichtige aanraking met de fiets, als zo'n busje wel heel erg dichtbij gekomen is, voor zo'n roekeloze chauffeur dan ook maar als 'klein leed' opgevat worden.
Waar u van uit gaat is niet relevant. De chauffeur had ook gewoon een foutje kunnen maken. Het gebeurde in het donker, wellicht was de fietser net niet te zien door de spiegel of iets anders. Mensen maken nou eenmaal fouten. U gaat meteen van het negatieve uit, dat zegt meer over u dan over de gebeurtenis.
Kcbd. Toen ik besloot dat ik over kon steken was de bus nog ver genoeg weg- ALS hij zich aan de 30km had gehouden.
Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.
Voor dit zogenaamde 'kleine' leed is in Nederland weinig begrip meer, getuige sommige reacties ook hier, of is er geen recht meer te behalen. We zijn het al bijna gewoon gaan vinden. Laat een onvoorzichtige aanraking met de fiets, als zo'n busje wel heel erg dichtbij gekomen is, voor zo'n roekeloze chauffeur dan ook maar als 'klein leed' opgevat worden.
Iedereen die aan het verkeer deelneemt, maakt weleens een fout(je). Daarom moet iedere verkeersdeelnemer anticiperen. Rekening houden met (mogelijke) dode hoeken; niet altijd het recht van voorrang nemen etc. etc. etc.
De TS maakt er wel een enorm groot probleem van. Leg het naast je neer. Als ik van alle verkeersdeelnemers na een fout of van alle fietsers zonder verlichting excuses aangeboden moet krijgen dan vrees ik dat ik tijd te kort heb.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer