rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 20:47
Geldzaken & recht

DHL rijdt mij als fietser klem

17 december fietste ik in een 30km gebied. Bij het oversteken met mijn goed verlichtte fiets en reflecterende jas komt er met een rotvaart een DHL bus van links aanrijden. Zag me op het nippertje maar de schrik zat er goed in.
Ik heb dit gemaild met preciece tijd en locatie. De dag daarna heb ik hierover gebeld. Daarna heb ik nog 7 keer gebeld tot vandaag aan toe en alle keren zeggen ze dat ik de volgende dag teruggebeld wordt. Nog geen keer gebeurd. De laatste 2 keer zeggen ze zelfs iets ingesproken hebben op mijn voicemail - die ik niet heb. De vorige keer gaf ik aan geen voicemail te hebben en het juiste telefoonnummer doorgegeven,net als de keren daarvoor doorgegeven na ieder belletje. Gister vroeg hij mijn email voor als ik niet te beteiken was. Geen belletje noch mailtje.
Nu wil wel eens weten waarom DHL geen verandwoordelijkheid wil nemen

3094 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2019 om 21:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat weten wij natuurlijk ook niet.

Nu wil wel eens weten waarom DHL geen verandwoordelijkheid wil nemen

ne
door neodutchio - Jan 15, 2019 om 21:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Verantwoordelijk voor wat? Schrikken is geen schade. Wellicht heeft de chauffeur in het donker wel zijn hand opgestoken om sorry te zeggen, maar heeft u het niet gezien.
Ook is het maar de vraag of het een DHL chauffeur is, of een eigen rijder.

Wat hoopt u te bereiken met het contact zoeken?

rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 21:36
228 Antwoorden / 97 Vragen

Het was een geel busje met duidelijk dhl op de zijkant.
Wat ik hier vooral mee hoop.te berijken is dat die chauffeur er op wordt aangesproken om erger te voorkomen.
En Als die chauffeur dat heeft gedaan dan hadden ze na een gedprek met desbetreffende chauffeur dat aan mij kunnen melden en dan was het klaar. Nu blijven ze maar om de hete brei heen draaien. Én is het online gegaan.
Wat hebben ze te verbergen

ne
door neodutchio Jan 15, 2019 om 22:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook eigen rijders rijden in gele DHL bussen. Net zo goed dat heel veel busjes van postNL geen personeel van PostNL achter het stuur hebben zitten. Het zijn eigen ondernemingen die in opdracht van DHL rijden. Voorwaarde is dat ze wel reclame van het bedrijf op de bus hebben staan. Achterop de bussen van DHL en op de voordeuren van PostNL staat hun eigen bedrijfsnaam.

DHL is geen partij in deze. De chauffeur heeft u te laat opgemerkt. Dat is dus iets tussen u en die chauffeur. Het is niet de taak van het kantoor van DHL om de chauffeur te zoeken, deze aan te spreken en u feed back te geven. Sowieso gaat u nooit te horen krijgen of en wat er besproken is met de chauffeur.

Overigens gaat het de hele dag net goed in het verkeer. Ik moet er niet aan denken dat ik achter elke chauffeur aan moet die een foutje maakt.

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:10
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waarom beloofd DHL contact vijf maal toe dan wel de chauffeur via gps tracker op te sporen en plots hebbem ze 2 maal toe ingesproken op een relefoonnummer met 11 cijvers.

ne
door neodutchio Jan 19, 2019 om 00:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee, vraag het DHL. Als zij graag als tussenpersoon willen fungeren tussen een chauffeur die een foutje maakt en het tijdig oplost en een fietster die dingen verwacht wat niet reeel is, dan is dat hun keuze.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2019 om 21:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Feitelijk was er dus ook helemaal geen sprake van klem rijden, slechts van het niet verlenen van voorrang.

rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 21:42
228 Antwoorden / 97 Vragen

Heb je zelf wel eens met een noodvaart een bus op je af zien komen, in je flank. En waarom is het voor dhl zo moeilijk dat op een normale manier af te handelen. Er is mij 5 keer beloofd dat ze de chauffeur na zouden trekken en daarna kon dat ineens niet meer

diumenge
door diumenge Jan 15, 2019 om 21:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jazeker.

rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 21:58
228 Antwoorden / 97 Vragen

Maar waarrom draait dhl er zo omheen. Zo wekken ze de schein iets te verbergen te hebben

diumenge
door diumenge Jan 15, 2019 om 22:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk eerder dat ze er geen tijd voor hebben en/of prioriteit aan geven. Ze hebben wel wat anders te doen.

ne
door neodutchio Jan 15, 2019 om 22:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het gebeurt mij zo vaak dat er een auto voor mij van zijn route afwijkt en op mij af komt. Of een vrachtwagenchauffeur die uit een kuil rijdt op de snelweg en daarmee een slinger maakt. De enige afhandeling die er komt is een handje van de chauffeur.

DOOR REBEK 15 JAN. 2019 OM 21:42
124 ANTWOORDEN / 75 VRAGEN

Heb je zelf wel eens met een noodvaart een bus op je af zien komen, in je flank. En waarom is het voor dhl zo moeilijk dat op een normale manier af te handelen.

me
door mein33 - Jan 15, 2019 om 22:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Wij heben de betreffende chauffeur op zijn gedrag aangesproken.
Hij is met ons van mening dat een dergelijk rijgedrag niet bij een medewerker van DHL past en zal dit in de toekomst ook niet meer voorkomen.
DHL biedt u hiervoor haar excuses aan.

Met vriendelijke groet, DHL.

@rebek,

Minder zou u niet mogen verwachten van DHL, maar zeker ook niet meer en als zij zelfs daartoe niet bereid zijn dan zegt dat genoeg over DHL.
De schrik zal inmiddels wel over zijn en het zou verstandig zijn om dit voorval naast u neer te leggen en om door te gaan met zaken die echt voor u van belang zijn.

rebek
door rebek Jan 15, 2019 om 22:35
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dank u wel, maar waarom moet dit via de sociale media en kan dat niet per telefoon of zoals per mail?

aurora1
door aurora1 Jan 15, 2019 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor sommige mensen is het ook nooit goed. Laat het achter u en ga iets leuks doen.
U doet net alsof die chauffeur het expres deed en daarbij is het uw verhaal en dus maar van 1 kant. U maakt er wel een enorm drama van. Gelukkig doet u nooit iets verkeerds, voor zover hier sprake was van iets verkeerds doen.

costnix
door costnix Jan 16, 2019 om 08:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@mein33: Werkt ook bij DHL? :-)

me
door mein33 Jan 16, 2019 om 10:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mein33: Werkt ook bij DHL? :-)

@mein33 heeft een hekel aan 'werkwoorden' en alles wat daarmee te maken heeft of kan hebben !    ;-))

pe
door peentjes - Jan 15, 2019 om 22:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

Onvoorzichtig rijden. Daar gaan ze u echt niet voor terugbellen. Zeker als er geen slachtoffers zijn. Ik heb in dat soort gevallen op mijn fiets meestal genoeg aan even flink schreeuwen tegen de onverlaat. De rest lijkt me echt zonde van uw energie.

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:29
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als ze niet gaan terugbellen moeten ze me dat ook niet beloven en mij een taaknummer geven

ne
door neodutchio Jan 19, 2019 om 12:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een taaknummer komt automatisch. Bij elk contactmoment wordt er automatisch een taak aangemaakt. Alle taken worden bewaard en vergeleken met elkaar. Zo kan het namelijk zijn dat er veel dezelfde vragen/opmerkingen komen, dan kan DHL daar mee aan de slag.
En ook bij een volgend contactmoment kan er terug gekeken wat er eerder besproken is.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2019 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar maakt u nooit een fout en als u dat wel doet gaat u uitgebreid excuses aanbieden?

U bent, gelukkig, niet aangereden en zoals ik het lees, hebt u ook,gelukkig, geen schade.

U weet helemaal niet of die chauffeur zich ook niet rot geschrokken is.

Maar men kan bij wijze van spreken elke dag op elke straathoek iets verkeerds doen of een echt grote fout maken. Meestal gelukkig zonder ernstige gevolgen.

Laat het verder rusten. Is ook beter voor uw gemoedsrust.

marita5
door marita5 - Jan 15, 2019 om 22:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

Ik kan begrijpen dat u geschrokken bent , maar om daar nu zo`n probleem van te maken gaat wel erg ver , een hoop bombarie voor niks .
Als dat alles is wat u in uw leven krijgt , mag u god op de knieën bidden , besteed deze verloren tijd ergens anders aan .

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:19
228 Antwoorden / 97 Vragen

Is het zo moeilijk voor dhl simpel excuses te maken ipv loze beloftes

marita5
door marita5 Jan 19, 2019 om 08:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Het is niet moeilijk om exuses te maken wanneer iemand een fout maakt , maar het is niet anders , het leven gaat door . Ik heb 5 ongevallen gehad door de fout van iemand anders , met materiële / en lichamelijke schade . Mijn laatste ongeval met een vrachtwagen dateert van 2007 , ik mag blij zijn dat ik dit overleefd heb., lag flink in de kreukels.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen excuses van het bedrijf gehad waar deze vrachtwagenchauffeur voor werkte , ik kan er in blijven hangen/ of mij druk maken , maar daar schiet ik niks mee op . het belangrijkste , ik kan het navertellen . Dus zet u eroverheen .

Ka
door Kassagebruiker - Jan 15, 2019 om 23:31
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als er voor elk bijna ongeluk zo'n stampij gemaakt wordt, heeft niemand in NL meer een leven.
IK ben niet bijbels, maar ik hjeb ooit iemand horen zeggen: "Hij die zonder zonde is ..........", met andere woorden, iedereen heeft weleens zoiets ervaren, mogelijk van 2 kanten, "dader" en of "slachtoffer".
Verder spreekt u letterlijk over een rotvaart, maar u bent zeker niet in staat zonder  middelen de snelheid exact te noemen. En als de chauffeur u laat zag kan dat ook andere oorzaken hebben, wij horen het verhaal nu van één kant.

ne
door neodutchio Jan 16, 2019 om 08:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is toch “Hij die zonder stenen zit maeke den eerste zonde”.

pino123
door pino123 - Jan 16, 2019 om 07:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heel vervelend, ook dat u geen bericht terugkrijgt. Maar als u een excuses terug had gekregen, had dit niets aan de situatie veranderd. Er gebeuren dingen in het verkeer, ook verkeerde dingen. Mensen die dagelijks op de weg zitten weten hier alles van.

Als ik van iedereen een excuses krijg die iets verkeerd doet, ben ik de gehele dag bezig.. En ook ik maak fouten in het verkeer. Even je hand opsteken werkt dan goed. Zonde van al je energie dit.

costnix
door costnix Jan 16, 2019 om 08:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit.

kc
door kcdb - Jan 16, 2019 om 09:07
113 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk ligt het hier weer aan uzelf. Maar, dat is wel vaker de gewoonte hier, TS'ers overal zelf de schuld van geven. Niet te veel van aantrekken.

Gezien de houding van DHL zien zij dit ook als een futiliteit en zijn zij u vergeten zodra de telefoon 'op de haak is gelegd' of het emailtje in de prullenbak is gedeponeerd.

in een volgend voorkomend geval kunt u misschien beter uw fiets, bijvoorbeeld met het stuur, wat hardhandig tegen zo'n bus parkeren. Dat wint u altijd want u bent de zwakke verkeersdeelnemer. Want als u zo dicht bij die bus kon komen, dan zal die bus wel heel dichtbij zijn geweest. Het effect op de haastige en onvoorzichtige chauffeur zal dan een stuk groter zijn als een niets zeggend standje van de opdrachtgever.

ne
door neodutchio Jan 16, 2019 om 09:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas voor u, als de tegenpartij een aanrijding had kunnen voorkomen zal niet de volle 100% van de schade vergoed gaan worden. Daarnaast enorm dom om als advies te geven een aanrijding te forceren. Wat als de chauffeur TS echt niet gezien had, dan was de schade veel groter geweest dan een extra kras op de bus en een stuur die krom staat.

U moet wel beter lezen, niemand geeft TS de schuld. Wel wordt geadviseerd om dit naast zich neer te leggen. De energie die het kost weegt totaal niet op tegen een eventueel excuus. En wat voor waarde heeft een excuus of een reactie van een opdrachtgever? Als ik een aanrijding zou krijgen is het ook niet mijn werkgever of opdrachtgever die sorry moet zeggen.

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2019 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kcdb
,

kc
door kcdb Jan 16, 2019 om 10:12
113 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.

Voor dit zogenaamde 'kleine' leed is in Nederland weinig begrip meer, getuige sommige reacties ook hier, of is er geen recht meer te behalen. We zijn het al bijna gewoon gaan vinden. Laat een onvoorzichtige aanraking met de fiets, als zo'n busje wel heel erg dichtbij gekomen is, voor zo'n roekeloze chauffeur dan ook maar als 'klein leed' opgevat worden.

ne
door neodutchio Jan 16, 2019 om 10:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waar u van uit gaat is niet relevant. De chauffeur had ook gewoon een foutje kunnen maken. Het gebeurde in het donker, wellicht was de fietser net niet te zien door de spiegel of iets anders. Mensen maken nou eenmaal fouten. U gaat meteen van het negatieve uit, dat zegt meer over u dan over de gebeurtenis.

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:24
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kcbd. Toen ik besloot dat ik over kon steken was de bus nog ver genoeg weg- ALS hij zich aan de 30km had gehouden.

sira
door sira Jan 21, 2019 om 19:14
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.

Voor dit zogenaamde 'kleine' leed is in Nederland weinig begrip meer, getuige sommige reacties ook hier, of is er geen recht meer te behalen. We zijn het al bijna gewoon gaan vinden. Laat een onvoorzichtige aanraking met de fiets, als zo'n busje wel heel erg dichtbij gekomen is, voor zo'n roekeloze chauffeur dan ook maar als 'klein leed' opgevat worden.

Iedereen die aan het verkeer deelneemt, maakt weleens een fout(je). Daarom moet iedere verkeersdeelnemer anticiperen. Rekening houden met (mogelijke) dode hoeken; niet altijd het recht van voorrang nemen etc. etc. etc.

De TS maakt er wel een enorm groot probleem van. Leg het naast je neer. Als ik van alle verkeersdeelnemers na een fout of van alle fietsers zonder verlichting excuses aangeboden moet krijgen dan vrees ik dat ik tijd te kort heb.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2019 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kcdb

Wat een schandelijke en treurige reactie. Iemand adviseren om met opzet schade te veroorzaken om zijn gram te halen.

kc
door kcdb Jan 16, 2019 om 10:10
113 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.

Voor dit zogenaamde 'kleine' leed is in Nederland weinig begrip meer, getuige sommige reacties ook hier, of is er geen recht meer te behalen. We zijn het al bijna gewoon gaan vinden. Laat een onvoorzichtige aanraking met de fiets, als zo'n busje wel heel erg dichtbij gekomen is, voor zo'n roekeloze chauffeur dan ook maar als 'klein leed' opgevat worden.

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2019 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, ja, oog om oog dus.

kc
door kcdb Jan 16, 2019 om 10:17
113 Antwoorden / 2 Vragen

Zoiets. Als op een andere manier 'recht' of 'voldoening', juridisch volledig juist voor een dergelijke kamikaze actie van zo'n roekeloze wegpiraat kan worden verkregen, dan hoor ik dit graag.

Of denkt u echt dat, als het nummerbord van die chauffeur zou zijn opgeschreven, dat onze Hermandad, die toch het recht moet handhaven, enige actie ondernomen had? Tja, als onrecht dan eerder gewoonte als uitzondering is, dan krijg je dit soort dingen.

pino123
door pino123 Jan 16, 2019 om 11:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je gaat uit van een schandelijke daad, zonder er zelf bij te zijn. Elke TS kan hier opschrijven wat hij zelf ervaart, er is hier geen sprake van waarheidsvinding. Misschien heeft de chauffeur inderdaad een fout gemaakt, u leeft al uw gehele leven zonder het maken van fouten en daar zal u direct lik op stuk op moeten krijgen? Ik denk van niet, het betreft hier dus inderdaad een hele grote aanname waarop u volledig verkeerd reageert.

aurora1
door aurora1 Jan 19, 2019 om 02:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: @pino: +10

me
door mein33 - Jan 16, 2019 om 10:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR KCDB 16 JAN. 2019 OM 10:12
94 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik ga er vanuit dat die chauffeur een schandelijke en treurige daad heeft verricht. Het zal niet de eerste fietser zijn die door haastige en onoplettende chauffeurs, vaak van die busjes, fors afgesneden en in het slechtere geval aan- of doodgereden wordt.

En al die keurige nette, zich aan de verkeersregels houden de fietsers dan, die heel zelfbewust met heel andere dingen bezig zijn dan met het verkeer om zich heen !
En als ze ergens van schrikken als ze even uit een ooghoek kijken, dan is de wereld te plotseling te klein en heeft iedereen schuld aan de situatie, behalve zij !
Hoe vaak moet je niet als automoblist het leven van een fietser redden door al anticiperend op het onacceptabel weggedrag van fietsers te reageren. Het gedrag van vele fietsers, dat mag een 'treurige daad' worden genoemd.
En als je er één voor z'n sode.....  rijdt, dan ben je nog de schuldige ook, hoe treurig en onrechtvaardig kan het zijn.

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:05
228 Antwoorden / 97 Vragen

Sinds ik rijles heb gehad zorg ik altijd voor contact voor zover het raam van de bestuurder dat toelaat

ne
door neodutchio Jan 19, 2019 om 00:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En, had u ook oogcontact met deze chauffeur?

me
door mein33 Jan 19, 2019 om 11:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR REBEK 19 JAN. 2019 OM 00:05
124 ANTWOORDEN / 76 VRAGEN

Sinds ik rijles heb gehad zorg ik altijd voor contact voor zover het raam van de bestuurder dat toelaat

In het donker is het mij nog nimmer gelukt om oogcontact met welke andere weggebruiker dan ook te maken !

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2019 om 10:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kan mij voorstellen dat u flink geschrokken bent, maar hoe vaak gebeurt dit ook niet door "onherkenbare" automobilisten. Nu was het een herkenbare bus dus kan ik uw reactie wel begrijpen maar of u er wat mee opschiet?  DHL de afkorting zegt het al, Doet Het Langzaam alleen in het verkeer, net als andere bezorgdiensten, hebben ze daar vaak moeite mee. Kan alleen maar zeggen,  het is gebeurt en voor uw gemoedsrust vergeet het voorval.

rebek
door rebek Jan 19, 2019 om 00:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kijk, Zo'n andwoord had ik van dhl willen hebben. Dan was ik het allang vergeten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 19, 2019 om 00:31
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Rebek,

Ik raad je aan om melding te doen bij de politie .
Dit kan online.

Misschien dat de chauffeur vaker roekeloos rijdt.....

Gr
door Grunn1 Jan 19, 2019 om 00:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarvan melding doen? Er is niks gebeurt. Als ik melding zou doen van elke fietser, scooterrijder en brommer die zich niet aan de verkeersregels houdt en waarvoor ik regelmatig hard moet remmen nou dan blijf je bezig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 19, 2019 om 01:06
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Epcot,

Ik heb weer een waarschuwing gekregen : ik mag niet meer in discussie gaan met andere forumleden.....

ne
door neodutchio Jan 19, 2019 om 09:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lees dat TS over stak en de bus er aan kwam. Hoe ziet u die melding voor u? Hallo politie, ik weet niet hoe hard de bus reed, maar wel dat die bijna mij aanreed. Het was er eentje van DHL. Tja, kenteken of naam heb ik niet van de chauffeur. Ik schat dat menig politieagent meteen al het werk laat vallen en een inval doet op alle locaties van DHL om deze chauffeur te gaan vinden. Denkt u dat ook?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 19, 2019 om 11:41
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik mag alleen nog maar reageren op de vraag van Ts.
Anders word ik uit het forum gezet.....

Ik zal onze discussies missen.....

ne
door neodutchio Jan 19, 2019 om 12:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U mag best reageren op een topic, maar doe dat dan wel doordacht. Zonder een kenteken of een naam kan er simpelweg geen melding gemaakt worden. Als u weet hoeveel gele busjes er rijden, dan is een melding een loze roep in de ruimte.

ne
door neodutchio - Jan 19, 2019 om 12:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

30km/u is 8,3 meter per seconde. De bus heeft op tijd kunnen stoppen. Je hebt te maken met de stopafstand en de reactietijd. Op het moment dat de bus u zag was deze nog minimaal 13 meter bij u vandaan.
U gaf ook al aan dat u besloot om over te steken. Dat wil zeggen dat u een tijdje hebt gewacht met het oversteken. Elke seconde dat u stil stond was de bus dik 8 meter verder. Heeft u 3 seconden gewacht en bent u daarna gaan fietsen, dan duurt het nog zeker 3 a 4 seconden voordat u op de rijbaan van de bus zat. 7x8 meter plus de stopafstand is 69meter.
U zegt dat de bus ver genoeg was, maar deze was dichtbij genoeg om een aanrijding te krijgen. U geeft niet aan hoe ver de bus was en hoe snel de bus reed. Dat is namelijk niet te toetsen vanuit stilstand. Rij maar eens met 30km/u langs een voetganger en je weet niet wat je overkomt als voetganger. Ook afstand is relatief. Ga bij een bord staan met gevaarlijke kruising over 100 meter. 100 meter klinkt niet veel, totdat je het ziet.
Het kan dus best goed zijn dat de bus wel gewoon 30km/u reed.

DOOR  REBEK 19 JAN. 2019 OM 00:24
124 ANTWOORDEN / 76 VRAGEN

Kcbd. Toen ik besloot dat ik over kon steken was de bus nog ver genoeg weg- ALS hij zich aan de 30km had gehouden.

me
door mein33 - Jan 19, 2019 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rebek,

Heeft u er wel eens over nagedacht hoeveel andere weggebruikers er op uw, vaak onbewuste, gedragsfoutjes in het verkeer correct hebben geanticipeert, waardoor een mogelijk ongeval met u is voorkomen en dat terwijl u zelf niet eens weet dat het bijna voorval heeft plaatsgevonden.
En dit overkomt u niet alleen, maar alle weggebruikers.
Niemand is vaudtloos, zelfs u en ik niet !  ;-))