Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Oct 25, 2017 om 09:20
Geldzaken & recht

DHL track and trace geeft aan dat het pakketje bezorgd is maar ik was niet thuis

Goedendag mensen,

Een pakketje dat via BCC werd verzonden van nogal hoge waarde is volgens de DHL bij mij bezorgd, met een vreemde handtekening.

Ik heb DHL en BCC verscheidene keren gebeld, want DHL vertelde mij dat de verzender een onderzoek moet starten. BCC gebeld en die zouden meteen een onderzoek starten. Nu blijkt er na 6/7 dagen dat BCC nooit een onderzoek gestart is en alleen gebeld had om te vragen waar het pakketje is.

Pas gister 24 oktober is er door BCC een onderzoek gestart. Wat natuurlijk heel vervelend is. Al die dagen heb ik dus voor niks zitten wachten. Maar het wordt nog mooier..

Alle DHL medewerkers die ik sprak zeiden steeds iets anders, de één zei dat het bij mijn dichtstbijzijnde buren lag. De ander zei bij nummer 32. En weer een andere die zei nummer 36. Ik vond het best raar dat zij allemaal langs elkaar heen werken. Volgens hen was er al een ander onderzoek gestart een week geleden, nu opeens zeggen ze dat er nooit een onderzoek gestart was. Ze hadden contact opgenomen met het depot waar de bezorger werkte, hij kwam zelf ook met verschillende scenario's aankakken. Eerst had hij het voor de deur bij mij afgeleverd daarna zei hij dat hij het pakketje bij de buren had afgeleverd.

Er is nooit een briefje achtergelaten. Ik begon het gevoel te krijgen dat DHL mij niet serieus nam noch de BCC. Ik werd steeds aan het lijntje gehouden met uitspraken als ''We bellen u morgen terug'' wat nooit gebeurde. Ik bleef er zelf achteraan bellen.

Dus liegt de DHL nou of wat? Eerst was er zogenaamd wel een onderzoek gestart, nu opeens niet?

Ook de handtekening die geplaatst is een vreemde handtekening. Valsheid in geschrifte? En ook dat het getekend zou zijn door mij.

Ik dook eens op het internet en kwam erachter dat er meerdere incidenten plaatsvonden waarbij de bezorger gewoon een handtekening zet en de naam van de ontvanger. En het dan als bezorgd zet, wat er met het pakketje gebeurd is weet alleen hij.

12:05 was ik niet thuis, 12:11 is het pakketje ergens bezorgd maar nogmaals geen briefje. Mijn hele straat gevraagd of zij iets hebben gekregen. Helemaal niets!

Het voelt aan alsof ik de dupe ben geworden van deze incompetente manier van bezorgen. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan denken.

Alvast bedankt mensen !

13670 10 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 25, 2017 om 09:27
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Goedendag,
Mijn eerste gedachte is er een van verbazing dat de bezorger geen briefje achterlaat met het adres waar het pakketje is afgeleverd, vooral nu om het zo’n kostbaar stuk gaat.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Oct 25, 2017 om 09:31
5 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor uw reactie,

DHL heeft mij verteld dat de BCC het pakket zonder naam heeft laten vervoeren en het op de goedkoopste manier heeft laten bezorgen.

Nu heb ik nooit meegemaakt dat er geen naam op het pakketje staat. Het gaat hier om een iPhone 8 plus..

sjjoppy
door sjjoppy Oct 25, 2017 om 09:38
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Net als u heb ik daar ook mijn twijfels over.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Oct 25, 2017 om 09:43
5 Antwoorden / 5 Vragen

Als een bezorger zo makkelijk kan zetten dat iets bezorgd is en er gewoon een krabbel onder kan zetten. Pfft..

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2017 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet gewoon bij BCC nieuw spul eisen of uw geld terug. BCC is verantwoordelijk en moet het maar uitzoeken met DHL.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate Oct 25, 2017 om 09:45
5 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt, dat is precies wat de laatste persoon van BCC zei. Nooit meer DHL voor mij.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2017 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets mis met DHL. Overal gaat weleens iets fout. Ik heb hier een keurige bezorger van DHL.

De webshop bepaalt met welke vervoerder iets bezorgd wordt.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2017 om 12:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[edit redactie, off topic]

reivi22
door reivi22 - Oct 25, 2017 om 13:47
66 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn dit DHL praktijken en ook Postnl methoden.
Heb het vaker meegemaakt dat een besteld pakje niet kwam op de dag van bezorging van DHL.
Men zei toen doodleuk dat ze aan de deur waren geweest.
Ik had geen briefje in de bus gehad.
Nu blijkt ,na spreken een DHL medewerker,dat de chauffeurs er soms de brui aan geven en geen zin meer hebben om de laatste pakketten te bezorgen.
Dan geven zij op in het systeem dat de klant in kwestie niet thuis was.
Dit euvel komt ook voor bij Post.nl.
Sinds de liberalisering van de postmarkt is het een puinhoop geworden in pakjes land.
Het zou kunnen zijn dat uw pakje is afgegeven aan een (fout) persoon,dit had nooit mogen gebeuren uiteraard.
Dan is DHL toch echt aansprakelijk voor dit debakel.

mo
door mof - Oct 25, 2017 om 14:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft niet met DHL te maken. U heeft met BCC te maken. U zegt dat u niets heeft ontvangen. BCC moet aantonen dat dit wél zo is of anders geld terug geven. Of nogmaals versturen.
BCC heeft opdracht aan DHL gegeven en moet de zaak met DHL klaren. U met BCC.

audb
door audb - Oct 25, 2017 om 16:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Vraag aan DHL of ze de gps gegevens kunnen leveren aan hand daarvan kunt u en DHL zien of de berzorger bij u aan de deur is geweest

Ook post.nl heeft zo systeem echter is het zo dat GPS niet 100% betrouwbaar het is een globale positie en niet zo als bij Galileo op 30 cm precies maar als de bezorger voor uw deur heeft gestaan dan moet dat opgeslagen zijn in het systeem.

besseldekker
door besseldekker - Oct 25, 2017 om 16:44
123 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij nog niet duidelijk is: hebt u daadwerkelijk navraag gedaan bij deze buren? Mij heeft dit geholpen: T&T zei: "bezorgd", maar ik had geen pakket en geen kaartje, en dus ben ik bij de buren gaan aanbellen. Pakket was daarmee terecht. Daarom raad ik u aan dit ook te proberen, als u het nog niet gedaan heeft.

Overigens is het juist dat u uiteindelijk bij BCC moet zijn, als uw zending onverhoopt niet terecht komt. BCC is immers de opdrachtgever van DHL. U bent weer de klant van BCC.

Veel succes!

clio23
door clio23 - Oct 25, 2017 om 16:54
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook eens gehad, bezorger had het echter wel afgeleverd alleen in de verkeerde straat. Deze mevrouw had een zaak dus heeft zonder te kijken voor alles getekend en kwam er de volgende dag pas achter dat het niet haar pakje was. Inmiddels had Wehkamp al toegezegd het opnieuw te versturen, maar deze mevrouw kwam het keurig brengen dus Wehkamp maar weer afgebeld. BCC had al lang een nieuw artikel moeten sturen en achteraf met DHL in conclaaf gaan.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 26, 2017 om 09:49
509 Antwoorden / Vragen

Dat is heel vervelend hoor voor BCC ,want die moet een nieuw pakketje sturen.

Manchurian Candidate
door Manchurian Candidate - Oct 26, 2017 om 19:25
5 Antwoorden / 5 Vragen

BCC claimt dat DHL dit gezegd heeft..''Het onderzoek van DHL is afgerond. Hun bevindingen zijn dat de zending is bezorgd en dat een donkere meneer naar beneden kwam die de zending heeft aangenomen. ^Navin'' Mijn huis heeft geen trap.