Pu
door Pussycat88 Jun 12, 2019 om 19:31
Geldzaken & recht

Dierenartskosten veroorzaakt door buren en dierentehuis

Mijn poes was weggelopen, bij buren beland en hun zijn naar dierenarts gegaan.Onnodig onderzoek gedaan.
Dierentehuis heeft haar erheen gebracht nadat ze was weggelopen bij buren.door dierenambulance opgepikt. Afspraak met hun gemaakt dat ik haar de volgende dag bij dierentehuis kon ophalen. Hadden ze haar inmiddels naar dierenarts verplaatst die ook nog overbodige röntgenfoto heeft gemaakt.De diagnose was al vast gesteld daarvoor blaasonsteking. Ik zit nu met een rekening opgezadeld van €250-

1513 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2019 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die zult u moeten betalen.

pe
door peentjes - Jun 12, 2019 om 19:55
421 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat u zulke attente buren hebt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 12, 2019 om 19:56
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw buren wisten dat het uw poes was begrijp ik niet waarom zij de poes niet bij u hebben teruggebracht zodat u weer voor haar kon zorgen.

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2019 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag?

ma
door malty - Jun 12, 2019 om 20:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet met wie u de afspraak dat u haar de volgende dag op kon halen hebt gemaakt.
Wanneer de poes na dat telefoontje over de afspraak naar de dierenarts is gebracht is er niet gehandeld volgens de afspraak.
Ik zou dus de röntgenfoto kosten bij die organisatie neerleggen.
Ga anders naar het Juridisch Loket in uw woonplaats voor advies.

Pu
door Pussycat88 Jun 14, 2019 om 00:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik zeker doen!
Bedankt voor de tip.

hutch
door hutch - Jun 12, 2019 om 20:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gelukkig..........

U heeft uw poes terug.

tenormin
door tenormin - Jun 12, 2019 om 20:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zal wel iets vreemd overkomen maar volgens mij is er iets meer aan de hand dan: "poes weggelopen en bij de buren beland". Want uiteraard hadden de buren de poes wel direct bij u teruggebracht. Dus mis een tussenstuk, een lasnaad in uw verhaal, zogezegd. Zal niet zonder reden zijn gebeurt dat poes dan naar de dierenarts is gebracht voor onderzoek. Maar het echte verhaal weet u alleen, dus betaal de kosten maar voor uw poes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 12, 2019 om 20:56
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Uw poes is weggelkopen, bij de buren beland en ZIJ zijn naar dierenarts gegaan. Eerste zin.
De tweede : dierentehuis heeft haar erheen gebracht nadat ze was weggelopen bij de buren. Afspraak met HEN gemaakt etc....

Hier begrijp ik iets niet, wie zij naar de dierenarts gegaan, de buren of de medwerker(s) van het dierentehuis en nadat ze was weggelopen bij de buren en dus niet bij u..
Maar hoe dan ook: wie heeft de opdracht gegeven voor het onderzoek door de dierenarts? Naar ik begrijp u in ieder geval niet en dis behoeft u m.i. ook niets te betalen.Uw verhaal is voor mij als hiervoor al genoemd zeer onduidelijk maar hoe dan ook, nu u meldt dat u een ophaalafsraalk had gemaakt ligt de aansprakeliijkheid voor de nota bij het dierentehuis tenzij men 'hard'kan aantonen dat men goede redenen had om u niet vooraf te informeren over het overbrengen naar een dierenarts. De vraag is bobendien of de dierenarts wel was geïnfomeerd dat er al contact met u was geweest (dan wasbekend geweest dat er al een diagnose was m.b.t. blaasontsteking) en is de dierenarts daarmee ook nalatig.

Echter herhaald (als anderen ook zich al afvroegen) uw relaas roept wel denodige vragen op wat er werkelijk aan de hand is geweest en daarom is mijn advies ook: wees blij dat peos terug is, betaal met daarbij ook het gegeven dat u een tweede opninie heeft m.b.t. de blaasontsteking.

Pu
door Pussycat88 Jun 14, 2019 om 00:36
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nergens geen toestemming voor gegeven.
Zij is een binnenkat,die uit mijn tuin is gegaan. Dat wisten mijn buren niet,dus hebben de deur open gelaten.
Na een aantal dagen is ze terug gelopen naar mijn oude adres. Na tel.contact met de dierenambulance vertelde zij mij dat ik haar de volgende dag kon ophalen bij het dierentehuis. Daar aangekomen werd mij medegedeeld dat ze geen gegevens van mij hadden..ik heb mijn achternaam doorgegeven en heb een zichtbaar tel.nr dus hadden zei haar naar de dierenarts gebracht. Waar ze al eerder was geweest met mijn buren.En dat was bekend bij de arts, want ik kreeg gelijk de uitslag vh bloedonderzoek waar de buren toestemming voor hebben gegeven ga het verder uitzoeken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 14, 2019 om 08:58
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Uit uw reactie op mijn reactie wordt het duidelijk dat u kennelijk recent woonachtig bent op de plaats waar uw poes weg liep. De poes is bij de buren binnengelopen en mijn vraag is dan uiteraard of de buren wisten dat de poes van u is. Kennelijk niet.
Bovendien is het niet aan buren te verwijten dat zij door het open hebben staan van een deur een poes bij hen binnenloopt (die zij zelfs mogelijk niet eens verwachten)
De poes is naar uw oude adres gelopen hetgeen mijn opmerking in de eerste zin lijkt te bevestigen. Dat is dan helaas het risico dat u uw deur niet goed gesloten heeft gehouden zolang uw poes nog niet aan het nieuwe adres gewend was. M.i. is dan helaas de rekening toch voor u.

gerbera
door gerbera - Jun 12, 2019 om 22:08
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als we het verhaal tot de dierenambulance even weglaten klopt de rest wel. Dierennambulance brengt de poes naar een opvang, in dit geval het Dierentehuis. Deze krijgen een voor hun onbekende poes binnen waarbij het normaal is dat deze door een dierenarts onderzocht moet worden op gezondheidstoestand en of deze geen mogelijk besmettelijke kwaal heeft. Dit om te voorkomen dat de overige daar aanwezige dieren besmet zouden kunnen worden. U kunt het dan allemaal overbodig vinden maar dat is de normale werkwijze. En ja dat kost geld wat door de eigenaar betaald moet worden. Maar het eerste deel van uw verhaal over de buren vindt ik vreemd. Zoals u het schrijft zijn en de buren en het Dierentehuis naar de dierenarts gegaan dus 2 keer een bezoek aan de arts waarbij de poes dus ook nog eens 2 keer is weggelopen, eerst bij u en daarna bij de buren. Vreemd verhaal maar geen vreemde rekening die toch echt door u betaald moet worden of verwacht u dat de buren die gaan betalen omdat de poes ook daar is weggelopen. Al met al was niet alleen de poes de weg kwijt maar ben ik dat ook van uw verhaal.

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2019 om 00:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig is er zorgvuldig met uw kat omgegaan en is hij voor de - zeer pijnlijke en levensbedreigende - blaasontsteking behandeld. Een onderzoek daarnaar is beslist niet onnodig, integendeel zelfs.
De rekening moet u natuurlijk betalen.
Voor de rest is me totaal onduidelijk wat er zoal is gebeurd, uw verhaal lijkt me niet volledig.

panter22
door panter22 - Jun 13, 2019 om 11:36
6599 Antwoorden / Vragen

Poes had beter binnen kunnen blijven met die blaasontsteking.

lo
door lovewinnie - Jun 13, 2019 om 15:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten zijn veroorzaakt door u. Het is u kat en deze is behandeld. Betalen dus.
U kat is blijkbaar niet gechipt want dan hadden ze u gebeld.
Ze hebben u kat gehandeld omdat ze dachten dat dat nodig was. Als ze niet weten wie de eigenaar is moeten ze wat hé.
Mijn kat loopt ook wel is weg en dat is toch mijn probleem als iemand hem naar de dierenarts brengt. Hij loopt mank en ik weet dat en kan niks aan gedaan worden maar wordt hij op staat gepakt dan lezen ze de chip uit en kan ik hem ophalen (2x gebeurd) en kan dan ook uitleggen dat dat mank lopen hoort bij onze kat.
Kunnen ze mijn niet bereiken omdat ze niet weten van wie die kat is  dan denk ik dat ze foto's zullen maken etc en dat gaat me zeker geld kosten