Ikanlaut37
door Ikanlaut37 May 17, 2022 om 05:17
Geldzaken & recht

Digid app niet te gebruiken

Op 5 mei jl verhuisd naar Indonesie, Digid app gestopt, wie weet waarom?

3157 10 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - May 17, 2022 om 08:36
809 Antwoorden / Vragen

Uitgeschreven uit Nederland??
Bel eens met de ambassade, zij weten meestal wel hoe dit opgelost moet worden

getty
door getty - May 17, 2022 om 09:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Digid zelf al gecontact hierover?

Thecla58
door Thecla58 - May 17, 2022 om 12:32
844 Antwoorden / 3 Vragen

Hier is ook een en ander te lezen

digid in Indonesië

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 17, 2022 om 12:47
2011 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is er met de app zelf niets aan de hand en is er ook geen restrictie op gebruik vanuit het buitenland dus ik verwacht een lokale internet blokkade of zoiets. Maakt het nog verschil of u de app via de wifi of via 4G gebruikt?

Silliejeanie
door Silliejeanie - May 17, 2022 om 16:27
9 Antwoorden / 3 Vragen

Altijd al vreemde onregelmatigheden ondervonden in deze (zwaar?-)beveiligde overheid sites en app's. Dingen zoals dubbel inloggen (niet te verwarren met tweestapsverificatie) en/of niet reageren op clicks.

rj
door rjw May 17, 2022 om 18:57
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ligt dan misschien toch aam jou. Ik herken daar niets van. Inloggen bij overheidsdiensten via digid werkt prima. Beter, makkelijker en veiliger dan bij menig bedrijf.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 19, 2022 om 18:58
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ook ik heb nog nooit iets vreems gezien bij benutten van de digid voor wat dan ook waarvoor nodig/nuttig. En daarbij, ik ben juist blij dat dit juist goed beveiligd is gelet op de hedendaagse 'misbruik/ lees fraude'mogelijkheden  waaronder identiteitsdiefstal.

ingjoy
door ingjoy - May 18, 2022 om 15:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan de Digi-D app niet gebruiken op mijn I-phone maar wel op mijn Apple Laptop !??
Heb het een aantal keren geprobeerd , maar lukt me niet
Ik kan niet inloggen in de Digi-D app met mijn inlog gegevens die ik al jaren gebruik...
Iemand sugesties ? hoe te instaleren ?
Bij voorbaat dank.

sjjoppy
door sjjoppy May 18, 2022 om 16:10
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat u voor het tweede apparaat een koppelcode nodig hebt.

https://www.seniorweb.nl/tip/inloggen-met-de-digid-app

sjjoppy
door sjjoppy May 18, 2022 om 16:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Om meer antwoorden te ontvangen kunt zelf de vraag stellen, zie link:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/

mgroen
door mgroen - May 18, 2022 om 19:46
1 Antwoorden / Vragen

wat je zou kunnen proberen is een VPN dienst (of Psiphon) te gebruiken en je lokatie te spoofen, dus doen alsof je in NL zit.. en dan de Digid app te gebruiken.

justmeagain
door justmeagain May 18, 2022 om 23:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Beste tip denk ik. Vpn is helemaal.iet zo duur.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2022 om 19:07
16777 Antwoorden / 202 Vragen

In Indonesie geldt dit ook: https://www.plusonline.nl/veilig-online/houd-je-digitale-deur-op-slot?  n.a.v. uw opmerking over zware beveioliging.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2022 om 10:38
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Indien nog niet opgelost? Probeer een Telegraaf van vandaag te bemachtigen.  Op pagina T23 staat een column van de Nationale Ombudsman over iets dat mogelijk ook voor u interessant is.