wimmi20
door wimmi20 Jun 7, 2019 om 15:09
Geldzaken & recht

Digitenne

In de begintijd van Digitenne kreeg je 3 kastjes en 3 insteek kaarten voor 8.95 gulden per maand.
Je betaalde dus alleen maar het abonnement.
Dat was om nieuwe klanten te lokken voor het nog nieuwe Digitenne.
Ik heb een contract voor 3 gratis leenkastjes gekregen.
Inmiddels kost een abonnement omgerekend 35 gulden per maand !
Nu moeten de oude kastjes worden omgeruild voor kastjes voor het nieuwe Digitenne systeem.
1 kastje gratis, maar voor de andere 2 moet ik samen 10 euro per maand gaan betalen !
Ondanks mijn oude contract weigert Digitenne mij de kastjes gratis te verstrekken.
Pure contractbreuk !
En met de nieuwe kastjes kan je ook niet opnemen.
Mijn zelf aangeschafte Digitenne tuner/recorder kan dus naar de chemokar.
En een kleine TV (aangeschaft bij de KPN winkel) voor Digitenne kan ook naar het museum.
Alleen nog Ned 1/2/3 en de regiozender te ontvangen.
Onderwerp voor KASSA ?
Wie het weet mag het zeggen.

3305 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 7, 2019 om 15:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmi20, je zit zo lang op de site dat je de weg toch wel weet hoe de redactie te bereiken? Kassa-online @bnnvara.nl
Succes. (Of scroll naar beneden en druk op de contactknop).

tijger1
door tijger1 - Jun 7, 2019 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin schrijft u.

Een Digitenne abonnement kost nu € 17,00.

Toen u heel lang geleden Digutenne nam, zat er één kastje in het abonnement. En dat was niet een  twintuner. De andere twee kastjes kon u zelf kopen, dus eventueel een twintuner.  U kreeg wel maximaal drie kaarten.

En een speciale tv voor Digitenne? Wat een gekkigheid. U kunt Digitenne op elke tv aansluiten.

Maar als u op drie tv’s tegelijkertijd tv wilt kijken, zult u twee kastjes erbij moeten huren.

Maar zonder kastje van Digitenne of een ander kunt u straks ook niet meer 1, 2 en 3 ontvangen.

r.kemperman
door r.kemperman Jun 8, 2019 om 08:23
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook zo’n TV speciaal voor Digitenne.
Deze past in mijn tas en kan ik overal met 220V of 12V aansluiten en kijken zonder extra kastjes.
Ik had deze in mijn auto voor de stille uurtjes als ik moest wachten.
Ik kan deze helaas ook niet meer gebruiken
in de auto kan ik de decoder niet gebruiken

gerbera
door gerbera - Jun 7, 2019 om 15:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hier bent u ruim van te voren over in kennis gesteld. Er zijn velen die de kastjes ooit zelf hebben gekocht en er ook niets meer mee kunnen. Voor de kastjes gaat u nu €5,- per maand aan huur betalen. dus er is niets contractbreuk alleen een wijziging in de voorwaarden. Overigens was KPN verplicht digitenne te wijzigen naar DVB-T2, en kost een abonnement € 17,- per maand incl. 1 tunner en bij 3 tuners wordt dat dus € 27,- per maand en geen 35 gulden want de gulden bestaat al jaren niet meer.

De overgang naar de nieuwe technische standaard is een vereiste vanuit de verstrekte vergunning aan KPN.

En die kleine TV, is die zo oud dat deze niet meer gebruikt kan worden,geen scartaansluiting?.

astra29
door astra29 - Jun 7, 2019 om 15:37
19 Antwoorden / 3 Vragen

Ga naar Canal Digitaal.nl Honderden zenders via de satelliet en in de beste kwaliteit. En een stuk goedkoper dan de door jou genoemde prijs.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 7, 2019 om 16:03
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo wimmi20,
contact met Kassa:
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

            Succes.

panter22
door panter22 - Jun 7, 2019 om 16:41
6599 Antwoorden / Vragen

Tijden veranderen en de techniek schrijdt voort. Dus weg met die digitenne.Of kijk je in de caravan?
Neem glasvezel van KPN, als dat inmiddels op jouw adres beschikbaar is. Als je niet het goedkoopste abonnement neemt, krijg je 2 tv kastjes en kun je naar hartelust opnemen.
Die kleine tv kun je als er een scart aansluiting op zit, gewoon gebruiken. Waarom zou je die weg moeten doen?

ne
door neodutchio Jun 8, 2019 om 12:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En het voordeel bij een ander abonnement is dat je er iTV bij krijgt. Gewoon onderweg op je telefoon, laptop of tablet tv kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 7, 2019 om 19:01
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Toegegeven, € 17,00 zou in de oude tijd ca. fl. 35,00 zijn. En het kan ook nog zo zijn dat er bij u geen kael of telefoonaansluiting (mogelijk) is.
Dan rest het. n.a.v. al gegeven reacties nog eens goed te kijken naar hetgeen nu geregeld is dat ongetwijfeld binnen de contravt voorwaarden zal zijn en zo niet: https://www.canaldigitaal.nl/

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2019 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dacht u dat CD op drie tv’s voordeliger is dan Digutenne?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 8, 2019 om 11:27
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dat zou best eens waar kunnen zijn (https://www.canaldigitaal.nl/televisie/mobiele-tv-app/). Kwestie van specifiek nagaan. Dat heb ik niet gedaan.

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 8, 2019 om 08:28
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb ook zo’n TV speciaal voor Digitenne.
Deze past in mijn tas en kan ik overal met 220V of 12V aansluiten en kijken zonder extra kastjes.
Ik had deze in mijn auto voor de stille uurtjes als ik moest wachten.
Ik kan deze helaas ook niet meer gebruiken
In de auto kan ik de decoder niet gebruiken
En nee er zit geen HDMI- of Scartaansluiting op
https://tweakers.net/pricewatch/198377/lenco-tft-711/specificaties/

panter22
door panter22 Jun 8, 2019 om 10:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een leuke tv. Jammer. Dan moet je nu wat anders bedenken.
Misschien een vraag voor het forum vn digitenne?
https://forum.kpn.com/digitenne-12

jo
door jorisw - Jun 8, 2019 om 09:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Omdenken: wees blij dat ze nog DVB-T aanbieden. Het aantal gebruikers neemt immers in drastisch tempo af. Heel winstgevend zal het allemaal niet meer zijn.

aw
door awm - Jun 8, 2019 om 17:19
44 Antwoorden / 8 Vragen

Tsja Wimmi, digitenne is niet meer wat het geweest is. Ooit de goedkoopste manier om tv te kijken maar nu helaas erg duur met een twijfelachtige kwaliteit. Als je een smart-tv hebt en de app NLZiet beschikbaar is kun je voor €7,95 per maand de meest belangrijke zenders live kijken.
Als je geen behoefte hebt aan rtl en de andere reclamezenders kun je overwegen om een dvt-t2 hevc aan te schaffen, die zijn niet zo duur en dan kun je weer alles opnemen van npo en regiotv. Denk aan 4 tientjes in eurovaluta.