kees geers
door kees geers Jul 28, 2017 om 20:34
Geldzaken & recht

Direct solutions

Is dit een betrouwbaar incasso bureau ?

8234 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2017 om 20:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Direct Solutions is geen incasso bureau maar een bemiddelaar in incasso's. Gebruikt U Google maar, net zoals ik ;-))

https://directsolutionsbv.nl/veelgestelde-vragen

marita5
door marita5 - Jul 28, 2017 om 21:31
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kees Geers ,

Direct Solutions is bemiddeling incassodiensten, advies aan schuldeisers , huurders en verhuurders .( als u het tel.nr belt , krijgt u dit op een cassettebandje te horen . )
Zijn pas opgericht april 2017 , klik op de rode regel .

http://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam/stadsdeel-westpoort/bedrijventerrein-sloterdijk/1460779/direct-solutions-b-v

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2017 om 13:37
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom uw vraag? Wilt u er zelf gebruik van maken of bent u door hen benaderd? In het laatste geval: het is geen deurwaarderskantoor maar als al gezegd in iets andere woorden: een bedrijf dat tegen betaling probeert al of niet vermeende vorderingen betaald te krijgen. Herhaald: het is geen deurwaarderskantoor!

reflecs
door reflecs - Jul 29, 2017 om 16:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt wel alsof de schrijver van deze pagina zo blij was dat de tekst af was, dat hij het meteen maar op internet geslingerd heeft.
Misschien is het ouderwets, maar persoonlijk vind ik dat aan zo'n belangrijke tekst aandacht besteed moet worden en geeft het geen goede indruk.
"Bemiddelaar" is net zo'n vaag begrip als "adviseur".

Bent u op zoek naar een incassobureau?
Ze hebben hier vast wel tips:https://www.higherlevel.nl/forum/

wi
door wimhuizing - Jan 10, 2018 om 13:13
1 Antwoorden / Vragen

"BEDREIGING - MISLEIDING - OPLICHTING"

- Op deze manier opende ik zojuist de beantwoording van een e-mail die ik gistermorgen kreeg van dit bedrijf, ik vervolg nu met mijn reactie: -
Zó kan ik uw e-mail - en achteraf uw telefoontje - van gistermorgen wel benoemen!
Want u dreigt met “uw” incassoafdeling - die u volgens uw FAQ (Frequent Asked Questions) niet eens heeft - als ik niet uiterlijk 11 januari een niet nader omschreven bedrag van € 182,40 betaal aan uw bedrijf.
De misleiding valt af te leiden uit uw “nieuwe denken” waar sprake is van incassobemiddeling, terwijl u keihard zegt tot incasso over te gaan. En opnieuw is geen sprake van een toelichting op de oorsprong van het genoemde bedrag.
De oplichting wijst rechtstreeks naar het Wetboek van Strafrecht, omdat u kennelijk een derde partij (de zogenaamde benadeelde) opvoert om u zelf te verrijken ten koste van mij, die u beschouwt als een wanbetaler!
U komt op mij over als een zeer onbetrouwbare rechtspersoon, die niet in staat is zich fatsoenlijk te presenteren, de FAQ telt minimaal zestig (60!) taalkundige fouten, die zeer onprofessioneel en ondeskundig overkomen.
Ik ga dus niet in op uw verzoek.
Wél stuur ik een afschrift van deze e-mail, vergezeld van de informatie van uw website (de FAQ) naar de Consumentenbond en de TV-programma’s Kassa en Radar.
Met vriendelijke groet,
Wim Huizing, Rotterdam [wimhuizing@gmail.com]

DIRECT SOLUTIONS B.V.

FAQ

·       Wat zijn de contactgegevens van Direct Solutions ?

Het postadres van Direct Solutions is; Teleport Towers, Kingsfordweg 151, 1043 GR Amsterdam. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 11.00 uur en 16.00 uur op het nummer +31 20 49 177 03.

·       Direct Solutions en Vastgoedbeheer

Direct Solutions is uw bemiddelaar in vastgoedbeheer. Een makelaar zegt vaak iets anders dan wat de bedoeling is. Wij vormen voor u de juiste buffer tussen de marktcomplicaties en uw behoeften/vermogen. Direct Solutions maakt deel uit van een makelaars-netwerk.

·       Is Direct Solutions een incassobureau ?

Nee. Direct Solutions is geen incassobureau, maar een bemiddelaar in incassozaken. De praktijken van Direct Solutions zijn pre-incasso te noemen. Dus de stap 'voordat' een incassobureau vaak ingeschakeld kan worden. Dit doen wij voor bedrijven die oog hebben op klantbehoud. Bemiddeling doen wij vanuit ons Nieuwe Denken. Hart hebben voor beide partijen en de debiteur benaderen als een klant en niet als schuldenaar.

·       Ben ik een wanbetaler ?

Nee, niet direct. Wij werken inderdaad met bedrijven die een database hebben met wanbetalers. Er zijn ook geregistreerde wanbetalers. Als u van ons een bericht ontvangt wilt dit niet zeggen dat u wordt gezien als een wanbetaler. Wij nemen ieder situatie apart en achten deze als uniek.

·       Wat als ik niet betaal ?

Direct Solutions neemt verder geen stappen bij het ontbreken van toenadering. Wij vormen enkel een 'veilige zone' voordat een opdrachtgever haar rechten zoekt bij een incassobureau. Wij proberen voor ieder tijd te nemen de situatie te bespreken. Dit wilt ook zeggen dat er geen kosten bijkomen voor de debiteur. Enkel de hoofdsom.

·       Mag Direct Solutions incasseren ?

Nee. Direct Solutions mag niet incasseren en ze wilt dit ook niet. Doet geen aanvraag om dit te kunnen en dat is de bedoeling ook niet. Direct Solutions is geen incassobureau maar een Bemiddelaar. Direct Solutions vraagt enkel de situatie nader te bekijken en de hoofdsom over te maken. De kosten worden gelegd bij de opdrachtgever en zo wordt er oog gehouden op klantbehoud.

·       Wat heb ik nodig om te werken met Direct Solutions ?

Om ons in te kunnen schakelen kunt u contact opnemen per telefoon of e-mail. De nodige informatie vind u onder pagina Home. Er wordt vervolgens een afspraak gemaakt om uw branche en nodige specificaties te bespreken.

·       incassobemiddeling

·       vastgoedbeheer

·       huurbemiddeling

·       consumentengids

Het Nieuwe Denken
Direct Solutions incasso-bemiddeling   lanceert het nieuwe denken.
Er zijn drie soorten incassobureaus.
· Incassobureau: Een incassobureau kan je alleen helpen bij het incassotraject. Deze bureaus kennen geen wettelijke status en mogen derhalve geen juridische ingrepen doen.
· Deurwaarder: De meeste incassobureaus maken ook gebruik van een deurwaarder (of de deurwaarder heeft een incassobureau). Een deurwaarder kan wel juridisch optreden.
· Advocatenkantoor: Een advocatenkantoor met incassobureau of een juridisch adviesbureau kun je ook inschakelen voor het incassotraject. Echter, ook zij zijn zonder hulp van een deurwaarder wettelijk begrensd tot dat traject.
De bemiddelaar jaagt de wanbetaler niet op met dreigementen en aanmaningen. De bemiddelaar behandeld de wanbetaler als medemens en vraagt vriendelijk begrip te tonen voor de situatie. Dit te doen door gesprekstechnieken en benadering. Praten met de wanbetaler lijkt in vele gevallen de beste optie. Want dit is uiteraard sociaal verantwoord. En een sociaal onverantwoord gedrag kan men het effectiefst aanspreken met een verantwoord gedrag. Want een dergelijk situatie is al uit de hand gelopen en kan men nu enkel nog bemiddelen.
Wanneer we kijken naar de praktijk zien we dat een gemiddeld incassobureau zich niet bezig wilt houden met een zaak als er niet veel uit te halen valt. Want ook een incassobureau is uit op winst. Het werkt niet in naam van goedheid.
Een bemiddelaar is hierin niet uit op hoge winsten maar enkel een vergoeding. En dit wordt besproken met de schuldeiser. Zo wordt er geprobeerd niet alles te verhalen op de schuldige omdat het toch al niet wilt betalen. De praktijk laat zien dat er bedrijven zijn met een database bestaande uit wanbetalers die wel van producten/diensten hebben genoten. Een database met 2000 situaties kan naar onderzoek 35% effectiviteit opleveren waar de bemiddelaar om een percentage van 15% vraagt bij de schuldeiser. Dit is een bedrag wat de schuldeiser al kwijt dacht te zijn. Dus een onderhandeling hierin is haalbaar.
Tevergeefs maakt men geen gebruik van een bemiddelingsmethode omdat het waarschijnlijk geen hoge winsten zal leveren omdat de effectiviteit van de methode grootschalig bewezen is. Het is een idee waar het de sociaal economie een bijdrage levert ten gunste van de markt in persoon van de schuldeiser als de schuldige wederzijds. De schuldige bewijst door toenadering een oprecht intentie en aanvaard zijn/haar tekortkoming in sociaal- economisch gewenst gedrag.
Na bespreking van de exacte situatie met de schuldeiser en het overhandigen van bewijzen zoals mogelijk voicelogs en productinformatie wordt de klant benaderd doormiddel van telefoon, sms of e-mail. Afhankelijk van de situatie wordt er gekeken wat het beste kan zijn. De praktijken ‘lijken’ op praktijken van een incassobureau. Echter is het verschil in benadering en perspectief. De debiteur wordt herinnerd aan de handel en wordt aangesproken aan laks gedrag, niet door dreigementen uiteraard.
Er wordt niet snel gehandeld. Database’s worden gezien als een Project en ieder Project wordt apart aangepakt. Wat voor product is het? Wat voor klanten waren het? Demografische elementen? Deze zijn allemaal van belang om een juist houding aan te nemen. Op z’n minst om de eerste stap te nemen; emphatie.
Omdat de relatie tussen de schuldige en de schuldeiser uit de hand is gelopen wordt de kwestie volledig uit handen genomen van de schuldeiser. De bemiddelaar handelt vanaf dat moment als schuldeiser. Binnenkomende klant- fact. nummers worden geanalyseerd doormiddel van software en de haalbaarheid wordt geevalueerd. Na de evaluatie behoudt de bemiddelaar haar deel. En de overige gedeelte wordt uitgekeerd aan de oorspronkelijke schuldeiser.

·       consumentengids

º publicaties

Veel Nederlanders hebben nog moeite met regelgeving omtrent Koop op Afstand. Dit is gebleken uit observaties van Direct Solutions.
Telemarketing is een breed branche. Het kent veel voordelen zoals aanbiedingen en kortingen en vooral ongekende mogelijkheden als men buitengewoon wilt winkelen. Men koopt eigenlijk op afstand doormiddel van een telefoongesprek. Men kan zelf bellen of vaak wordt er gebeld vanuit de telemarketing. Maar wat is telemarketing nu precies?
Telemarketing gaat vaak niet uit van één organisatie. Het zijn vaak bedrijven en kleinere bureau’s die samenwerken aan een ‘project’. Een project is dan hetgeen wat de consument kan kopen. Er is vaak een duidelijke takenverdeling en een expretisegebied van de bedrijven die samenwerken. Zo is een ‘callcenter’ vaak getraind in het ‘verkopen’. De projecteigenaar is iemand die een product ‘aanbiedt’ of ‘mogelijk’ maakt het te verkopen. Dan moet er nog geincasseerd worden via een ander partij, etc.
Vaak komen er nog tussenpartijen meekijken in het spel. Een projecteigenaar kan machtigingen verdelen onder een aantal bemachtigde tussenpartijen. Die kunnen weer verkopers, dus callcenters, benaderen om het product te verkopen. Zo ontstaat er een keten van bevoegde professionals die samen aan een commercieël doel streven.
De samenwerking is is gebaseerd op contracten en worden onderlinge afspraken vastgelegd in een overeenkomst. Het nadeel hiervan is dat de samenwerking niet gepubliceerd wordt. Dus het is moeilijk te achterhalen met welke partijen een X-bedrijf heeft gewerkt. Terwijl X-bedrijf misschien een erkend en gerespecteerd Nederlands merk is, komt het nog vaak voor dat er gewerkt wordt met een minder zorgvuldig organisatie. Waarom wordt er toch gekozen voor een minder kwalitatief bureau? Dat scheelt in de centen.
Telemarketing is een handig manier om leuke aankopen te doen. Enkel, en helaas, zijn veel mensen in betalingsproblemen gekomen omdat de management ontbreekt. De projecteigenaar ( X-bedrijf ) heeft vaak niet alle grip op een verkoper ( callcenter ). Als er ook nog eens een tussenpersoon aanwezig is wordt het erg moeilijk om een administratie bij te houden. Daarom moet dat altijd goed besproken worden van te voren.
Het probleem als conclusie. Wie is verantwoordelijk voor de administratie en onrechtmatige opslag van persoonsgegevens? Is dat een callcenter, een tussenpersoon of de projecteigenaar? Dus de projecteigenaar waarvan u de naam en het merk kent en vertrouwt?
In een vervolgartikel gaat Direct Solutions beschrijven wat de regels zijn bij Koop op Afstand. De beschrijving zal u een zekerheid bieden in een gesprek indien u dit wenst te voeren in de toekomst. Hoe werkt een BMN-register, wat is een recht op verzet, wat zijn de stappen bij een aankoop en wat zijn uw rechten en plichten?
Het is inderdaad zo dat telemarketing veel voordelen heeft. Het proces van aankoop moet wel goed bewaakt worden. Als u daar niet kundig in bent kunt u onze publicaties volgen. Heeft u een betalingsconflict en betwist u een (wettelijk gegrondigd) aankoop? Direct Solutions is uw bemiddelaar in betalingsconflicten.

costnix
door costnix Jan 10, 2018 om 14:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Van waar deze sleur&pleur actie?
Een link naar de FAQ was ruim voldoende geweest

marita5
door marita5 Jan 10, 2018 om 14:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Wimhuizing , OMG wat een epistel , u had helemaal niet hoeven te reageren , lees ook hier klik op de rode regel https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/25-11-2017/direct-solutions-let-op-voor-de-werkwijze-van-deze-incassobemiddelaar/ Ps : verwijder ook uw e-mailadres voordat u nog meer van deze bureau`s op uw nek krijgt

HC
door HChrSalters Jan 22, 2018 om 18:36
1 Antwoorden / Vragen

Beste Wim,
Mijn complimenten voor deze brief, ik heb hem (als je het niet erg vind) voor een flink deel gebruikt als uitgangspunt voor mijn brief richting die toko !

Misselijkmakende praktijken die uitgeroeid moeten worden !

Ka
door Kassens - Jan 12, 2018 om 20:23
1 Antwoorden / Vragen

Hier bij deel ik mede dat wij vandaag telefonisch  zijn benaderd door Direct solutions omdat er nog een rekening open stond van € 90  en aangezien wij deze niet op tijd hebben betaald  is het bedrag op gelopen naar € 182.40 .  Maar bij ons is helemaal niets bekend van deze rekening !! Volgens de beller gaat het over een telefonisch contact wat met ons is gepleegd in juni 2016 . En dat wij toen hebben ingestemd met hun aan bieding  aan gezien wij dit niet binnen 2 weken hebben afgemeld zijn wij hun het boven genoemde bedrag schuldig. Ik hen aan gegeven hier niets van af te weten en ook niet eerder bericht heb ontvangen. Volgens de beller is er eind Maart 2017 nogmaals een herrinerings mail naar ons gestuurd. Die hebben wij echter niet ontvangen !! Wel vreemd dat zij ons nu pas hier over bellen dit heb ik ook aangegeven. De beller heeft ons even later een mail gestuurd met daarin de op
dracht het bedrag van 182,40 euro over te maken voor 16 jan.  dus binnen 4 dagen . Zo niet dan wordt er met de deurwaarder gedreigd . Kunt u ons helpen met wat nu te doen aangezien wij van niets weten en dit niet willen betalen.

tijger1
door tijger1 Jan 12, 2018 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon negeren en nergens meer op reageren. Zijn boeven, er komt helemaal geen deurwaarder. Is enkel bangmakerij.

marita5
door marita5 Jan 12, 2018 om 20:59
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@kassens , volledig negeren en vooral niet betalen , lees ook hier klik op de rode regel . https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/25-11-2017/direct-solutions-let-op-voor-de-werkwijze-van-deze-incassobemiddelaar/

ju
door juliomariner - Jan 12, 2018 om 21:25
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt helemaal wat Tijger1 en Maritas zeggen. Geen enkele energie aan verspillen. En zeker niet zulke lappen tekst op fora zetten want die leest bijna niemand
Deze incasso boeven kunnen alleen maar dreigen. Blaffende honden bijten niet. Dat weten ze zelf ook. Als je ze straal negeert zoeken ze vanzelf een ander makkelijker slachtoffer

hutch
door hutch - Jan 13, 2018 om 08:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Direct Solutions' (DS) is een clubje dat inspeelt op de angst van sommige personen.

Dit malafide clubje benadert (op een agressieve wijze) personen die mogelijkerwijs jaren geleden al eens benaderd zijn door een één of ander obscuur 'bedrijfje' en die 'een beetje dom' waren om hun gegevens af te geven aan die onbekende persoon aan de telefoon.

Stel dat DS 1000 personen benaderd en gaan dreigen en bluffen met allerlei onzin(nige leugens), dan zal er altijd een bepaald percentage bang worden en gaan betalen zonder dat er bewijs tegenover staat c.q. weten waarvoor zij moeten betalen.

Als zo'n clubje als DS contact met u opneemt, EIS (!) dan altijd eerst het bewijs daarvan en laat dat opsturen naar het (e-mail)adres wat zij al hebben.
M.a.w. geef NOOIT nog meer gegevens aan hen dan dat zij al hebben. Mogelijkerwijs hebben zij alleen uw telefoonnummer (geheim?) en kunnen zij u verder dus niet bereiken. Mocht DS gegevens aan u doorgeven zoals bijv. een adres, ga dat dan ook niet verbeteren als u mogelijk al verhuisd bent. Laat u niet verleiden door allerlei smoesjes van DS.

Laat u dus niet voor de gek houden door dit clubje van DS. Hopelijk betaalt niemand iets (onnodig) aan DS, want zolang er (onnodig) betaald wordt, blijft dit malafide clubje ook doorgaan.

En hopelijk leert iedereen nu door nooit gegevens af te geven aan iemand die u benadert aan de telefoon. U weet nooit wie die persoon is....... met alle mogelijke gevolgen van dien. Zelfs jaren later nog.......

Een tip: volg die link van @Marita5 eens:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/25-11-2017/direct-solutions-let-op-voor-de-werkwijze-van-deze-incassobemiddelaar/?

HC
door HChrSalters - Jan 22, 2018 om 18:32
1 Antwoorden / Vragen

Deze mail ontving mijn vrouw na een uitermate onbeschoft telefoontje van voornoemde toko:

"

Geachte heer/mevrouw Salters

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@salters

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@salters

Wat moeten wij met dat verhaal? U hebt toch kunnen lezen dat u ze volkomen moet en kunt negeren. Waarom dat gesprek niet meteen beëindigd?

Consuwijzer is niet van de Consumentenbond.

HC
door HChrSalters Jan 22, 2018 om 18:56
1 Antwoorden / Vragen

Wat je met mijn verhaal moet...lezen ?
Tuurlijk had ik ze kunnen negeren, maar koos ervoor dit bekend te maken.
Hoe negatiever die toko in het nieuws komt des te beter.

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het hele internet staat vol met negatieve verhalen over die club, voegt uw verhaal niets aan toe.

ju
door juliomariner Jan 22, 2018 om 19:58
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, voegt niets toe. Iedereen gaat blijkbaar pas googlen als het kwaad al is geschied. Dan pas zullen ze uw epistel lezen.
H dreigement van dat u het gemeld heeft bij o.a. Kassa hebben ze helemaal schijt aan.
Blijkbaar heeft u ons advies negeren niet goed begrepen.
Uw mail hebben ze waarschijnlijk hartelijk lachend terzijde gelegd