Zw
door ZwierD Feb 22, 2019 om 14:37
Geldzaken & recht

Doorlopend krediet: nieuw verdienmodel ING?

SInds kort kent ING een doorlopend krediet (was Continu Limiet). Ik vind het allemaal prima, maar wat mij tegenstaat is dat ze - zonder dat ik erom vroeg - 10% van mijn doorlopend krediet op mijn betaalrekening stortten. "Als service", zodat ik niet onverhoopt zonder saldo zou komen te zitten. Als je dit niet opmerkt of denkt "kan geen kwaad", dan loop je het risico dat je op enig moment ongemerkt krediet gaat opnemen. En dan gaat de teller lekker lopen bij de ING.
Kan de ING dit zo maar doen? En betekent zo'n ongevraagde storting niet meteen een registratie bij het BKR?

1151 5 Rapporteer

costnix
door costnix - Feb 22, 2019 om 15:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het hebben van die lening zorgt al voor een BKR registratie.
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wanneer-word-ik-geregistreerd-bij-bkr/
U kunt dat geld ook terugstorten naar dat krediet. Dat scheelt weer het betalen van rente.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 22, 2019 om 17:52
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@COSTNIX ??? Zonder toestemming geld op rekening overzetten?

costnix
door costnix Feb 22, 2019 om 19:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat krediet heeft een rekeningnummer. Er is door de bank vanuit dat krediet geld ongevraagd op de rekening van @zwierd gestort. Dat geld kan hij gewoon terugstorten op dat krediet.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2019 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. Lees die link eens, dan weet u waar het over gaat.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt al een registratie bij het BKR omdat u een Coninu Krediet had.

Maar u hebt over die omzetting beslist bericht gehad, dus dat nig maar eens lezen. Kunt u ook zien dat u dat opgenomen bedrag zonder kosten kunt terugstorten.

Maar u kunt natuurlijk ook het Doorlopend Kredier opzeggen. Moet u wel in één meer uw schuld voldoen.

Link stond er al

panter22
door panter22 - Feb 22, 2019 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je zult rood gestaan hebben op je betaalrekening. Lees deze info:

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2019 om 21:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat u dan misschien steeds een bepaald bedrag negatief? Vult de bank dat dan rechtstreeks aan?
Verdienen doet de bank al aan u natuurlijk, hun teller loopt wat dat betreft al lekker. Dat verdienmodel is uw krediet. Als u dat niet wilt kunt u maar beter direct aflossen en geen krediet meer nemen. U hoeft zich dan ook niet te verdiepen in nieuwe verdienmodellen van de bank inzake leningen: zonde van uw tijd en energie.

ingwebcare
door ingwebcare - Feb 25, 2019 om 14:28
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Zwierd,

Wanneer wij een deel van je Doorlopend krediet op je Betaalrekening hebben gestort is de kans groot dat dit komt doordat je negatief stond op je Betaalrekening. Zoals al in de reacties staat aangegeven zorgt het hebben van het Doorlopend krediet voor een BKR-registratie.

Deze ongevraagde storting, zoals je deze noemt, heeft daar verder geen invloed op. Mocht je meer (inhoudelijke) vragen hebben over je krediet kun je ook een chat starten met 1 van mijn collega's van de afdeling Lenen. De volgende link verwijst je naar onze website waar je een chat kunt opstarten: https://www.ing.nl/particulier/Chat/index.html

Groeten,

Nick

ING Webcare