es
door essy19 Sep 9, 2011 om 13:02
Geldzaken & recht

Dringend geld nodig.. Geld lenen??

Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik in de knoop en heb ik zsm geld nodig. Ik kan nergens een lening afsluiten, want overal vragen ze om een hoge inkomen. En bij me familie kan ik niet terecht.

Ik kan bij DUO geld lenen alleen moet ik op het geld een maand lang wachten en zoveel tijd heb ik niet. Nou hoorde ik dus dat de gemeente mij kan helpen ? klopt dit ?

Groetjes

Essy

16509 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze (de gemeente) je kunnen helpen, moet je bij de gemeentelijke kredietbank zijn in je eigen gemeente. Google even op de gemeentelijke kredietbank met de naam van je eigen gemeente. Er is wel van alles afgeschaft.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

spooky01 schreef op vrijdag 9 sep 2011, 13:25: Als ze (de gemeente) je kunnen helpen, moet je bij de gemeentelijke kredietbank zijn in je eigen gemeente. Google even op de gemeentelijke kredietbank met de naam van je eigen gemeente. Er is wel van alles afgeschaft.

Hoe kom je erbij dat de gemeentelijke kredietbank zomaar even een lening verstrekt? Dat je daar even "geld uit de muur kunt trekken"? Google eens op hoe een gemeentelijke kredietbank werkt en waarvoor ze zijn

Volslagen wereldvreemde verwijzing.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou nou een beetje minder mag ook wel, ik heb vroeger ook een lening gehad bij de gemeentelijke krediet bank en ze helpen ook mensen met schulden. Misschien niet met een lening, maar wel met raad en doorverwijzingen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

spooky01 schreef op vrijdag 9 sep 2011, 14:02: nou nou een beetje minder mag ook wel, ik heb vroeger ook een lening gehad bij de gemeentelijke krediet bank en ze helpen ook mensen met schulden. Misschien niet met een lening, maar wel met raad en doorverwijzingen.

De vraag is:

Op dit moment zit ik in de knoop en heb ik zsm geld nodig. I

Als een gemeentelijke kredietbank een lening verstrekt, dan gaat daar een gedegen onderzoek aan vooraf. En om raad en doorverwijzing zit vraagsteller ook niet te wachten. Hij heeft zsm geld nodig.

Dus met jouw reactie schiet hij/zij dus geen bal op. Begrijpend lezen moet nogig weer terug op het lesrooster.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat wilde je dan de ts naar geldonline of iets dergelijks verwijzen, dat gaat helpen. Maar ik zal je niet verder storen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op vrijdag 9 sep 2011, 14:30:
De vraag is:

Op dit moment zit ik in de knoop en heb ik zsm geld nodig. I

Als een gemeentelijke kredietbank een lening verstrekt, dan gaat daar een gedegen onderzoek aan vooraf. En om raad en doorverwijzing zit vraagsteller ook niet te wachten. Hij heeft zsm geld nodig.

Dus met jouw reactie schiet hij/zij dus geen bal op. Begrijpend lezen moet nogig weer terug op het lesrooster.

Vladja

Kun je mij zeggen wat vragensteller aan jouw grove, onbeschofte reactie heeft?

Tenzij vragensteller een overval gaat plegen, zal hij/zij toch even geduld moeten hebben, want er is geen reguliere bank waar je het geld binnen 24 uur op je rekening hebt staan! Zeker niet met een minimaal inkomen. Voor mensen met een laag inkomen is de GKB de beste bank om een lening af te sluiten met reële rentetarieven.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij vragensteller een overval gaat plegen, zal hij/zij toch even geduld moeten hebben, want er is geen reguliere bank waar je het geld binnen 24 uur op je rekening hebt staan! Zeker niet met een minimaal inkomen. Voor mensen met een laag inkomen is de GKB de beste bank om een lening af te sluiten met reële rentetarieven.

De GKB stelt veel hogere eisen aan de kredietwaardigheid aan leners. Ze houden daarbij nog veel meer rekening met andere schulden en verplichtingen dan een gewone bank. Daarom duurt het verkrijgen van een lening daar dan ook nog langer dan bij een reguliere bank. Die tijd heeft aanvrager niet, zoals blijkt het de vraagstelling. Dus is het GKB in dit geval geen oplossing/geen behulpzaam antwoord op de vraag.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag dan 4 sterren hebben, maar denk nou niet overal verstand van te hebben, Vladja.

Een kredietbank toetst op dezelfde manier als een gewone bank, met dat verschil dat je bij de kredietbank een lening kan krijgen als je een minimum inkomen hebt en als je, b.v. door een BKR-registratie niet bij een gewone bank terecht kan. Daarbij zal alleen een lening verstrekt worden indien er noodzaak van het doel waarvoor de lening dient, wordt aangetoond.

And last but not least.......TS kan schijnbaar lenen bij DUO. En dus is TS een student en krijgt studiefinanciering. En studiefinanciering wordt bij een kredietbank niet als inkomen gezien, dus geen lening.

Snappie?

En waarom zou iemand snel geld nodig hebben? Zal wel iets met schulden te maken hebben, of niet?

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan dit soort reacties, geruzie onderling, heeft de vragenstelster ook niets.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je terecht bij een Bank van Lening, dus tegen onderpand een lening afsluiten.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het beste naar "direct geld lenen" (ook zonder BKR-toetsing) googelen. Maar pas op de rente-eis e.d!

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de site van de gezamenlijke GKB's:

U kunt een sociale lening aanvragen als u 18 jaar of ouder bent en in ons werkgebied woont. Daarnaast voldoet u aan één of meer van de volgende voorwaarden:

U heeft een inkomen dat niet hoger is dan 130% van het minimumloon.
U bent 65 jaar of ouder.
U heeft een achterstandscodering bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) en/of problematische schulden.

Een lening van minder dan €500,- is niet mogelijk.

Let op! Schulden?
Heeft u schulden? Dan nodigen wij u eerst uit voor een intakegesprek. In dit gesprek proberen wij een goed beeld van uw financiële en persoonlijke situatie te krijgen. Na dit gesprek kijken we hoe we u het beste kunnen helpen: met een lening of bijvoorbeeld een vorm van schuldhulpverlening.

---------------------------

Zoals eerder gesteld: een lening bij de GKB neemt meer tijd in beslag dan lenen bij een gewone bank. Je zal eerst met alle gegevens en omstandigheden over de brug moeten komen, voordat er eventueel een lening verstrekt wordt.

Dan wordt er ook nog eens gekeken, waarvoor de lening nodig is.

Voor het betalen van schulden, zie boven.

Voor de aanschaf van luxe artikelen, vergeet het maar. De besteding van de lening speelt mee. Nog nooit een commerciële bank tegen gekomen, die exact wilde weten waaraan het geld besteed wordt. Dus zwaardere eisen (zoals eerder door mij gesteld).

Geld_wolf,

Je mag dan 4 sterren hebben, maar denk nou niet overal verstand van te hebben, Vladja.

Ik beweer dat het "moeilijker" is om bij een GKB geld te lenen, dan bij een commerciele bank. O.a. oordeel, waarvoor het geld gebruikt wordt en eventuele schulden-problematiek. Dat het daarom langer duurt om een lening af te kunnen sluiten vanwege de extra toetsing, die zij inbouwen.

Niet meer en niet minder.

Dat daarom het een gemakkelijk antwoord is, om te roepen ga naar de GKB, maar dat dat niet zo werkt en dus geen werkbaar/oplossend antwoord is voor iemand, die snel geld nodig heeft..

Wat is daar mis mee?

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Wat is daar mis mee?........ Ten 1e heeft topicstarter blijkbaar al de reguliere banken geprobeerd: "Ik kan nergens een lening afsluiten, want overal vragen ze om een hoge inkomen."

Ten 2e: meldt ts helemaal niet dat het om aflossing van schulden gaat! Ik kan nog heel wat andere redenen bedenken waarom iemand z.s.m. geld wil/moet lenen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2011 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Birdies,

Ik zeg nergens dat het om aflossing van schulden gaat.

Ik stel alleen dat de GKB in deze geen oplossing is om snel geld te kunnen lenen. Dat is het enige dat ik beweer met de onderbouwing van uitgebreidere toetsing (kost tijd) en exact willen weten waarvoor het geld nodig is (wat meespeelt in de beslissing of er een lening verstrekt wordt).

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Essy,
Je hebt het over "snel geld nodig hebben".
Je zegt niet waarom en waarvoor: heb je schulden? zit er een incassobureau of deurwaarder achter je aan? of is het iets anders (wat ik niet zo snel kan verzinnen), gaat het om een groot of maar een klein bedrag?
Als het om schulden gaat en je hebt een incassobureau of deurwaarder achter je aan dan raad ik je aan naar het loket van de sociale dienst in jouw gemeente te gaan en daar je situatie uit te leggen en om advies te vragen. Misschien kom je in aanmerking voor schuldhulpverlening. Natuurlijk is dit niet van de ene op de andere dag geregeld en je schuldeiser(s) zullen gewoon doorgaan met de incassoprocedure, totdat de schuldhulpverlener contact met hem/hen opneemt voor een betalingsregeling. Je kan in het geval van schulden het beste gewoon contact opnemen met je schuldeiser(s) en alvast een betalingsregeling treffen. Ik heb ook begrepen dat je nergens terecht kan voor een lening. Al zou je dit toch lukken dan is dit ook niet 1, 2, 3 geregeld. Hoe dan ook: snel ff geld lenen zit er niet in (voor grotere bedragen dan). Gaat het maar om een klein bedrag dan kan je www.saldodipje.nl eens proberen (tot EUR 500,-), maar let wel heeeeel goed op de voorwaarden!!! GELD LENEN KOST GELD, weet je wel. Je bent wel gewaarschuwd.
Ik wens jou veel succes met het oplossen van je (geld)probleem.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 10 sep 2011, 12:15: Misschien kan je terecht bij een Bank van Lening, dus tegen onderpand een lening afsluiten.

Ik heb daar ook wel eens gebruik van gemaakt en kan het aanbevelen, je betaald na een half jaar de rente over het uitstaande bedrag en kan dan je mooie/kostbare spullen nog een half jaar extra in bewaring laten. Kijk eens rond in je huis of je een mooie pc, stereo, sieraden, muziekinstrument of wat dan ook van waarde hebt die je als onderpand kan geven en zoek uit of in de plaats waar je woont er eentje is. Sterkte met je financiële problemen, hoop dat je er snel weer uitkomt.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2011 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonde van je energie om hier nog te reageren, topicstarter is na de openingspost met de noorderzon vertrokken.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2013 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dat na ruim 2 jaar.
Wég met die reclame!!!

ve
door verwijderd - Dec 7, 2013 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel erg vreemd/.....heb de redactie gevraagd om een reactie te verwijderen ivm reclame maken....reactie is verwijdert maar die van mijn ook.....
lekker hoor,is dat de dank van de redactie ...
zo dat was dus meteen de laatste keer..
laten ze zelf maar die troep in de gaten houden..
stelletje ...........