dm
door dmv Oct 12, 2009 om 18:31
Geldzaken & recht

DSB Bankrekening

Ik heb een bankrekening bij DSB. Hier kan ik de komende 3 dagen per dag maximaal 250 euro bij een geldautomaat van pinnen. Daarna kan ik niet meer bij mijn geld. Nu ook al niet meer via internetbankieren. Op deze rekeningen wordt mijn Ziektewet-uitkering gestort en alle vaste lasten van betaald.

Nu moet ik dus op stel en sprong wat gaan regelen om toch over mijn geld te kunnen beschikken. Echter door een oude BKR-notering kan ik nergens een betaalrekeningen (zonder roodstand-mogelijkheid) openen. Heeft iemand een idee wat de snelst mogelijke oplossing is voor mij?

Alvast bedankt.

1887 23 Rapporteer

mastag
door mastag - Oct 12, 2009 om 18:43
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste,
Zo zullen velen hun eigen verhaal hebben. Iedereen kan op dit moment alleen maar geduld opbrengen want ze kunnen nu eenmaal geen uitzonderingen maken in dit beleid.
Hoe vervelend dan ook voor u.
Succes in ieder geval.

vladja
door vladja - Oct 12, 2009 om 18:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het snelst gaat het door gebruik te maken van de bankrekening van een vriend, ouder etc. Van wie komt de ziektewet-uitkering? Van jet UWV?

Vladja

stacey
door stacey - Oct 12, 2009 om 18:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Heb je het al geprobeerd een rekeing ergens anders te openen dan ?  Zou ik morgen eerst maar eens proberen.

Volgens mij ligt een bank niet wakker van een bkr notering voor een bankrekening Zonder kredietfaciliteit, een rekening en transacties hierop levert ze geld op........

Maar zijn afspraken over dus zou nu in elk geval geen probleem moeten zijn.

---In samenspraak met de banken zullen DSB-klanten die geen betaalrekening bij een andere bank hebben in versneld tempo een rekening bij een andere bank kunnen openen---

DSB Bank onder curatele gesteld - Economie - de Volkskrant

Succes,

stacey
door stacey - Oct 12, 2009 om 19:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lees even deze info;

[PDF] Een bankrekening voor iedereen

toolboy
door toolboy - Oct 12, 2009 om 20:04
965 Antwoorden / 40 Vragen

Naar een lokale bankier gaan en vertellen wat er gaande is.Van doorslag in uw geval is denk ik de roodstand.Wees daar eerlijk over.  DSB is volgens mij aan het vallen door toedoen van grotere bankiers en de media.DSB werd te groot.   T

stacey
door stacey - Oct 12, 2009 om 20:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

;-)

--laten we eens kijken hoe je met vier anonieme getuigen in Nova en een artikel in de Volkskrant een bank kapot krijgt..........---

GeenStijl : DSB onder Curatele

vladja
door vladja - Oct 12, 2009 om 21:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stacey,

De echte run op de bank is begonnen toen Lakeman zei dat iedereen z'n geld eraf moest halen in het ochtendprogramma. Een paar uur later lag het internet bankieren plat wegens de toestroom van mensen, die hun geld wilde overboeken.

De anonieme getuigen waren er om een regeling voor de koopsompolissen af te dwingen en dat aspect bloot te leggen. Niet om de DSB bank kapot te maken.

Dat was de oproep van Lakeman.

Vladja

stacey
door stacey - Oct 12, 2009 om 21:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De echte run op de bank is begonnen toen Lakeman zei dat iedereen z'n geld eraf moest halen in het ochtendprogramma--

Dat weet ik, maar de voorzet was al eerder en dat was  feitelijk al het begin van het einde;

--Het begon allemaal met een paar klagende tokkies, die hun hypotheek en bijbehorende lasten niet meer konden opbrengen en in juni van dit jaar een miljardenclaim bij de bank wilden neerleggen. Tenminste, dat verzonnen de hypotheekhouders niet zelf, dat deed ene Pieter Lakeman voor ze. ------ GeenStijl : DSB onder Curatele

vladja
door vladja - Oct 12, 2009 om 22:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Vergeet Jelle Hendriks niet, die was meer in de publiciteit op dat moment dan Lakeman.

edwardus
door edwardus - Oct 12, 2009 om 23:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Lees even die folder over de Basisbankrekening, daar staat nuttige info in.

Ook de relatief onbekende bank Argenta zou nog een optie kunnen zijn (zelf geen ervaring mee).

Tot slot nog even iets toevoegen aan de schuldvraag-discussie die hier aan het ontvouwen is: de klanten van DSB dragen net zoveel schuld als de DSB en de heer Lakeman. Lakeman heeft met z'n onverantwoordelijke gedrag voor de val gezorgd, samen met de makke schapen die onmiddellijk deden wat hij zei dat ze zouden moeten doen (om de bank te laten klappen). Ze hebben niet nagedacht en alleen hun eigen belang en haatgevoel gevolgd met als gevolg dat er nu zeer veel mensen naar hun centen kunnen fluiten, de belastingbetaler voor de kosten op kan draaien en op de koop toe nog 2000 werklozen kunnen worden toegevoegd aan de balans. Fraai hoor, chapeau.

Wat kan de Nederlander toch verschrikkelijk dom zijn.

edwardus
door edwardus - Oct 12, 2009 om 23:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. om niet de verkeerde indruk te wekken, ik ben geen DSB klant, met geen van die geldwolven heb ik ooit zaken willen doen, maar wat er nu gebeurt is gewoon verkeerd.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Oct 12, 2009 om 23:23
1163 Antwoorden / 60 Vragen

quote Ook de relatief onbekende bank Argenta zou nog een optie kunnen zijn (zelf geen ervaring mee).

....of NIBC direct. Iemand hier wel ervaring mee? Vergeet ik nog een bank?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 13, 2009 om 01:10
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Vladja:

"....plat wegens de toestroom van mensen, die hun geld wilde overboeken."

Dat is een theorie, evenals de site platleggen door hackers en door DSB zelf de stekker uit de site trekken om de schade te beperken. Wanneer dat laatste het geval was, schoten ze in hun eigen voet.

De oorzaak ligt in de rotproducten welke ze veel te lang verkochten, waardoor opportunisten in problemen kwamen.
Zoals opportunisten betaamt gingen die miauwen (doen katten ook) en Radar kwam daardoor nog vóór Lakeman in het geweer. Daarop zijn mensen schichtig geworden. DSB gaf jarenlang een verkeerde voorstelling van zaken en lokte geld van opportunisten met (te)hoge renten.
Dus de schuld kun je niet bij Lakeman leggen. Iedereen die jarenlang z'n controlewerk niet goed heeft gedaan, geeft nu Lakeman de zwarte piet. Onterecht. Lakeman werkt voor zijn 3000 klanten en heeft goed inzicht in financiële markten met hun "Old Boy's netwerk".

Lakeman verwacht door een spoedig faillissement de verliezen bij DSB beperkt kunnen houden en er zodoende meer overblijft voor zijn klanten. Een prima zakelijke instelling. Daarom nam hij dit waarschuwingsinitiatief.
Mensen die zijn waarschuwing ter harte hebben genomen en dus niet bleven zitten voor het onderste uit de kan, deze hebben geen probleem.

Waarom zit of zat ik niet bij DSB, IceSafe of Argenta, om er maar een paar te noemen? Niet omdat ik niets heb, doch omdat ik met geld niet het onderste uit de kan hoef te hebben.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 13, 2009 om 01:17
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Stacey & Edwardus:

De basisbankrekening van de NVB krijg je alleen wanneer je nergens een bankrekening hebt. Zolang DSB niet feitelijk failliet is, bestaat de bankrekening van Topic Starter nog, doch is geblokkeerd. Probleem!

Wanneer je een geblokkeerde rekening hebt, zou je een basisbankrekening kunnen krijgen, ware het niet dat je dan een verklaring dient te overleggen van de bank waar de geblokkeerde rekening is. En het personeel van DSB werkt niet. Probleem.

Een oplossing voor TS heb ik ook niet.

H.

stacey
door stacey - Oct 13, 2009 om 09:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De basisbankrekening van de NVB krijg je alleen wanneer je nergens een bankrekening hebt--

Er zijn in dit geval al afspraken dat klanten van DSB nu bij andere banken versneld een rekening kunnen openen, dus dat die rekeningen gaan vervallen lijkt daarmee al wel een feit.

En ik ben het helemaal eens met Edwardus ;-)

kenwel2
door kenwel2 - Oct 13, 2009 om 11:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, vanochtend heeft uwv het volgende bericht op hun site gezet: Voor verdere info ga even naar www.uwv.nl

13 oktober 2009

Heeft u een rekening bij DSB Bank? Geef ons een ander rekeningnummer door

Vanaf maandag 12 oktober 2009 zijn alle rekeningen bij DSB Bank geblokkeerd. Heeft u een rekening bij de DSB Bank? Dan komt de betaling van uw uitkering vanaf deze datum terug bij UWV. Hier leest u wat u moet doen om uw uitkering voortaan te laten overmaken naar een rekening bij een andere bank

Succes, Mvgr. Henri

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2009 om 13:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn maar weinig banken die niet van de DSB situatie op de hoogte zijn. De DSB klanten zullen vast snel geholpen kunnen worden door de overige banken.

ff
door ffoppassen - Oct 14, 2009 om 15:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoorde net op de radio dat er mensen zijn die in belgie en duitsland voor 750eu konden pinnen met hun DSB-pas

ff
door ffoppassen - Oct 14, 2009 om 15:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoorde net op de radio dat er mensen zijn die in belgie en duitsland voor 750eu konden pinnen met hun DSB-pas

ta
door tammiek - Oct 14, 2009 om 16:05
98 Antwoorden / 12 Vragen

ik weet niet of mijn tip voor de vraagsteller/vraagstelster opgaat maar een van de mogelijkheden om weer over jou geld te beschikken is:

degene (werkgever/uitkeringsinstantie) die jou loon/uitkering op jou DSB rekening stort vragen of die al het gestorte geld van de afgelopen 30 dagen wil storneren en wil storten op een rekening (van een andere bank) waar je wel bij je geld kunt komen.

kenwel2
door kenwel2 - Oct 14, 2009 om 16:19
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Op herhaling dan maar, voor alle (on)duidelijkheid die er nog heerst, betreffende eventuele uit te betalen uitkering:

Dag, vanochtend heeft uwv het volgende bericht op hun site gezet: Voor verdere info ga even naar www.uwv.nl

13 oktober 2009

Heeft u een rekening bij DSB Bank? Geef ons een ander rekeningnummer door

Vanaf maandag 12 oktober 2009 zijn alle rekeningen bij DSB Bank geblokkeerd. Heeft u een rekening bij de DSB Bank? Dan komt de betaling van uw uitkering vanaf deze datum terug bij UWV. Hier leest u wat u moet doen om uw uitkering voortaan te laten overmaken naar een rekening bij een andere bank

Succes, Mvgr. Henri

jipetje
door jipetje - Oct 17, 2009 om 17:36
7 Antwoorden / 5 Vragen

kon echt niet pinnen in Duitsland

niet op maandag-dinsdag-woensdag vele banken geprobeerd

kenwel2
door kenwel2 - Oct 17, 2009 om 17:45
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Jipetje, als je goed opgelet hebt deze week, dan kon je nog t/m woensdag 14 okt. jl pinnen, met een maximaal op te nemen bedrag van €250,00, nu is alles 'bevroren'en kan geen enkele klant van DSB op dit moment pinnen, waar dan ook.

Groeten, Henri