Dubbele betaling komt niet retour!
7 Dec '21 hebben wij onze hond moeten laten inslapen. 6 dagen daarna kreeg ik een herinneringsrekening dat de betaling nog gedaan moest worden. Het gaat hier om een bedrag van €119.50.
21 maart werd ik gebeld door een incasso dat deze rekening nog open zou staan. Geschrokken heb ik direct €159.50 (waarvan €40.00 incassokosten) overgemaakt. Want een rekening die niet betaald is, moet betaald worden! Het zat mij niet lekker, want wanneer ik een rekening krijg, plan ik deze direct in, zodat ik er niet meer aan hoef te denken en het automatisch betaald gaat worden op de juiste datum.
Het bleek, dat ik heel dom, een verkeerde datum had ingepland. Ipv 26 December heb ik 26 januari ingegeven. De rekening was dus wel degelijk betaald. Alleen te laat. Na verschillende telefoontjes met het dierencrematorium Majesta, Utrecht, heb ik nog steeds mijn geld niet retour. Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik mijn geld nog terug ga krijgen. Inmiddels is (7 weken later) is het 5 mei '22. Wat kan ik doen??
Topantwoord
Dit zegt de Rijksoverheid erover: 'De schuldeiser moet minimaal 1 betalingsherinnering (aanmaning) sturen, voordat hij incassokosten bij u in rekening mag brengen. U krijgt 14 dagen de tijd om de rekening alsnog te betalen. Doet u dat niet, dan moet u naast de rekening ook incassokosten betalen.'
Als dit zo gegaan is zou ik het betalen van die incassokosten gewoon accepteren, het daarbij laten en als een eigen foutje beschouwen.
Het gaat mij ook niet om de 40 euro, maar om de 119,50 euro die ik dubbel heb gedaan. Die 40 euro is de straf voor mijn domme fout dat ik het te laat heb ingepland.
Aha, dat was me niet helemaal duidelijk. Twee keer voor dezelfde factuur betalen is natuurlijk niet de bedoeling. Wat heeft Majesta gezegd? hebben ze beloofd u het geld terug te storten? Ik zou het zeker nog een keer vragen, ook per mail zodat u het antwoord zwart op wit hebt. Nog gecondoleerd met het verlies van uw hond trouwens.
Die stappen heb ik idd allemaal doorlopen. Heb ook alles zwart op wit.
En er is meerdere malen beloofd het bedrag szm terug te storten. Maar 7 weken vind ik toch rijkelijk lang duren.
Dank voor Uw medeleven...
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.
Topantwoord

Ik zou een mail sturen met daarbij de bankafschriften van de 2 betalingen.
Heb je de rekeningen ook nog? Dan die ook even meesturen.
Er bij vermelden dat het om dezelfde rekeningen gaat, maar dat bij de tweede rekening incassokosten zijn betaald.
En dat je de laatste betaling van €159,50 graag binnen 14 dagen op je bankerekening teruggestort ziet.
Je hebt wel dubbel betaald, maar 2 verschillende bedragen. Misschien is dat de reden dat ze er niet uit komen.
Meerdere mails en telefoontjes gedaan met de uitleg en bijlages. Telkens word er gezegd. Dat het met spoed wordt doorgestuurd naar de administratie. Maar ik zie geen geld terugkomen.

Ze zijn onderdeel van Dierenuitvaartzorg Nederland. Heb je daar al eens contact mee gezocht?
https://www.dierenuitvaartzorgnederland.nl/contact
.
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.

Gelukkig dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.
Dank

Misschien heeft het incassobureau benaderen met uitleg succes, iemand zal toch wel behulpzaam kunnen
zijn?
Anders maar accepteren, u hebt door het inslapen van uw hond die vergissing in de haast begaan maar als dat niet begrepen wordt...
Het gaat mij niet om de incassokosten maar om de dubbele betaling van de rekening. Ik heb de rekening 2x betaald en dat ga ik niet 'maar laten zitten'! €119,50 is een serieus bedrag. Ik hoef 1 crematie toch niet 2x te betalen??

Het incassobureau heeft de volle mep van u gekregen, het dubbele crematiegeld en €40.
Datvzounterug moeten.
Ook kan er nog per e-mail contact gezocht worden met het dierencrematorium.
https://www.utrecht-dierencrematorium.nl/contact/
Er is gebeld, gemaild, alle stukken erbij geleverd.
Incasso heeft de rekening aan het crematorium voldaan. Want bij het crematorium kunnen ze zien dat de betaling 2x is gedaan. Zij kunnen alleen de dubbele betaling niet terugstorten want dat gaat via de administratie. En deze laatste is dus nalatig...
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.

Wat een geweldig goed bericht, fijn dat het toch nog goed gekomen is.
Dank voor de terugkoppeling.
Dank

Mijn advies: zend een brief, aangetekend met de melding en de bewijsstukken dat u wel degelijk dubbel heeft betaald en daarmee m.i. ook onterecht de incassokosten.
M.b.t. de incassokosten kan ik hetgeen @JANNIEBOE ook volgen maar hoe dan ook, u heeft m.i. in ieder geval recht op de terubetaling van € 119,50.
Het zenden van een brief, aangetekend kost ca. €10,00.
Zie evt ook nog Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020: € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl waar u ook een bruibare voorbeeld brief kunt vinden.
Dank voor je reactie. De incassokosten ben ik kwijt, want de betaling is te laat gedaan. Daar kan ik mee leven. Maar de rest (dubbele betaling crematie) wil ik gewoon terug. Ik ga eens even kijken of ik idd een aangetekende brief kan versturen. Bedankt voor de link met voorbeeld brief. Goed advies... dank daarvoor.

Succes en laat t.z.t. wten of het lukt. U kunt ook nog overwegen om, indien een posieve reactie uitblijft melding te doen bij de gratis service van de Consumentebond vanwaaruit men de vraag / het probleem zal voorleggen aan Majesta en ook publiceren op de site: https://www.klachtenkompas.nl/
Dank, ik ga het zeker laten weten. En hopelijk kan dat snel!!
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.

Dan moet u nu een mailtje + brief sturen (zelfde tekst + de melding dat u deze zowel per brief als email verstuurd) waarin u aangeeft dat als u binnen 15 dagen uw dubbele betaling niet terug heeft ontvangen dat u de zaak uit handen zult geven.
Krijgt u geen reactie dan dezelfde brief als sommatie en dan aangetekend versturen.
Atijd eerst bluffen. Daarna kunt u echt actie ondernemen.
Dank, dat is ook een goeie...ga ik er zeker bij vermelden!

Graag gedaan, doorgaans lukt bluffen.
Ik heb al 23 jaar een eigen bedrijf en ik heb eenmaal in die 23 jaar mijn rechtsbijstand moeten inschakelen voor een stugge wanbetaler, de andere slechte betalers betaalden na de 1e brief.
Dus: binnen 15 dagen doch uiterlijk 00-00-2022 (uiterste datum vermelden).
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.

Gefeliciteerd!
Dank
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn om te lezen dat alles goed is gekomen.
Dank
U hoort het hele bedrag van 159,50 EURO terug te ontvangen, want: de rekening van 119,50 EURO is al betaald, maar tevens, incassokosten van 40 EURO mogen alleen worden
afgerekend na een eerste herinnering (waar geen extra kosten mogen worden berekend) en ook dan alleen als in de eerste herinnering wordt vermeld dat bij een volgende
herinnering incassokosten (en de hoogte daarvan moet worden aangegeven) zullen worden gaan berekend.
U kunt het bedrijf emailen, of een aangetekende brief sturen, met deze argumentatie erin geschreven. Zorg ervoor dat u uw correspondentie documenteert. Als ze niet reageren, of neit willen terugbetalen, stuurt u een aanmaning, met daarin nogmaals het verzoek terug te betalen en dat u de buitengerechtelijke kosten en gerechtelijke kosten op het bedrijf gaat verhalen. Zeg ook dat u incassokosten ter hoogte van 40 € gaat claimen. Dan kunt u 199,50 EURO op het bedrijf verhalen na de aanmaning.
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.
U kunt een email sturen naar de opdrachtgever die de incasso uit handen heeft gegeven, namelijk het dierencrematorium. Die zal kontakt moeten opnemen met het incassobureau en hen opdracht moeten geven de teveel betaalde 119,50 euro aan U terug te storten. Het kan niet zo zijn dat U de rekening dubbel betaald. U kunt ze sommeren om binnen 14 dagen het bedrag op Uw rekening over te maken.
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.
6 dagen ná het inslapen al een herinnering ??Vlot bedrijf..maar niet met terugbetalen dus. . .
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.

Stoneren als dat nog binnen de tijd valt waarin het kan, m.a.w. gewoon terugboeken het etveel betaalde.
Anders een recht en bijstand erop zetten eventueel.
Zelf er naar toe en uitleggen, neem aan dat er wel eenspreek punt is.
Willen zij het niet laat U een getekende evrklaring opstellen en gaat daar verder mee aan de slag.
Gister na het plaatsen van dit bericht, dacht ik... nog 1x... nog 1x ga ik een poging wagen en er een berichtje via hun facebook pagina aan wijden, voor ik serieuze stappen ga ondernemen. Dit omdat we al jaren met al onze dieren daar komen en dit naar volle tevredenheid.
Via messenger heb ik een bericht gestuurd. Nogmaals met het hele verhaal en alle stukken er bij. Nog geen kwartier later kreeg ik een reactie en binnen 5 minuten had ik telefonisch contact met de baas zelf. 1000 excuses... En een afspraak gemaakt voor vandaag. Vanmorgen is de baas langs geweest. Met nogmaals excuses, een bos bloemen en een envelop met het verschuldigde bedrag.
Blij dat het uiteindelijk toch zo opgelost is.
Ik zeg: 'Case closed...'!
Bedankt voor alle adviezen en hulp.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vliegtickets amerika overstap
Waarom kost een vliegticket van Düsseldorf naar Schiphol naar San Fransico met koffers op 13 oktober €597,-. Terwijl als je hem direct vanaf schiphol pakt, dus een complete vlucht minder. 718 euro. Ik snap dat het waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod is.... maar millieu technisch kan KLM dit echt niet maken. Lees meer
Bellegingshypotheek
De waarde vd beleggingen van mijn beleggingshypotheek zijn hoger dan rest hypotheekschuld, waarom kan mijn hypotheek daarmee niet afgelost worden. Nu moet ik tot mijn 84e hypotheekrente blijven betalen Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer