M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 16:04
Geldzaken & recht

Dwangsom voor verkoop imitatie Calvin Klein

hallo,

Een tijdje terug heb ik samen met een vriend 2 Calvin Klein onderbroeken gekocht op een rommelmarkt voor beide 12 euro stuk.
De onderbroeken bleken echter niet de juiste maat. Naderhand zijn we erachter gekomen dat deze onderbroeken namaak waren en we dus eigenlijk waren opgelicht...
Wij zijn beide geen voorstander van namaak producten en wilden dan ook graag zo snel mogelijk van deze onderbroeken af. Daarom besloten wij een advertentie op marktplaats aan te maken met als titel 'Gloednieuwe 1:1 Calvin Klein boxer zwart'.
Nadat we 1 van de boxers zonder winst verkocht hadden, kegen wij een brief van LXA The Law firm en daarin worden wij beschuldigd van het doorverkopen van imitatie producten.
Ons wordt een dwangsom van 2500 euro opgelegd (dit bestaat uit geleden schade en gemaakte kosten) en we moeten ook de gemaakt winst naar ze overmaken (wat we niet hebben).
Dit bedrag moet overgemaakt worden voor 7 februari 2017 anders claimen ze een rechtszaak te kunnen aanspannen.
Ook moet ik een onthoudings en afstandsverklaring  tekenen wat volgensmij inhoud dat ik handel in illegale spullen.
Dit was nooit de bedoeling van dit alles, wij probeerden op deze manier alleen de onderbroeken die we hadden eerlijk te verkopen door erbij te zetten dat het 1:1 was. Wij weten namelijk dat het illegaal is om een immitatie te verkopen als je het anbiedt als echt.
Daarom dachten wij dat het geen probleem was als je het anbood als immitatie.

Wij vinden 2500 euro boete heel veel geld en vragen ons daarom ook af waarom deze boete zo hoog is en of de dwangsom die ons gegeven is wel correct is.

33050 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2017 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Raar verhaal. Beetje naïef 'gehandeld'. Dure zaak.

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 16:14
Antwoorden / 1 Vragen

We zijn inderdaad niet de slimste geweest maar we wilden vooral eerlijk blijven tegenover degene die de onderbroeken zou kopen.
Het is een beetje raar dat Calvin Klein ons een dwangsom van 2500 euro oplegt voor 1  verkochte imitatie onderbroek.

ja
door jackyh Jan 24, 2017 om 16:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

U moest eens weten hoeveel namaak er in de handel is. U was makkelijk te vinden via marktplaats. Dure les.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2017 om 16:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Een Calvin Klein onderbroek (de echte) is al te koop voor €15,95 - als goedkoopste. Geen idee welke je had gekocht. Maar je kan natuurlijk wel verwachten dat je op een rommelmarkt naar alle waarschijnlijkheid nep hebt gekocht. Heb je LXA The Law Firm kunnen benaderen om er je uitleg aan te geven? Ik weet zelf niet wat 1:1 betekent.
Het lijkt me wel een fiks bureau, zo hun site ziende. Vooral: namaakbestrijding. Maar je kan ze proberen duidelijk te maken dat je niet een handelaar ben en alles onschuldig was bedoeld? Hoop ik. ☻

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2017 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dan geen voorstander bent van nep, waarom verkoopt u ze dan weer? En wat is 1:1?

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 16:19
Antwoorden / 1 Vragen

1:1 betekent imitatie, we wilden van de producten af en wilden graag ons geld terug, gezien dit niet kan met een rommel markt wilden we op deze manier iemand anders die zich niet stoort aan namaak blij maken met de onderbroeken.

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2017 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom bied je ze te koop aan als Calvin Klein onderbroeken, terwijl je weet dat het een nepmerk is?

Die merkenbureaus struinen 2e handssites af op namaak. Als ik jou was, zou ik zeker vragen om coulance met goede uitleg over de gang van zaken, excuses en de belofte dat dit niet meer zal gebeuren. Vlg mij verlagen ze daarmee nogal eens het boetebedrag.

Eerlijk gezegd, twijfel ik een beetje aan de weergave van je verhaal. Want wie gaat nou 2 onderbroeken verkopen? Als je zelf geen imitatie wilt, geef je paar stuks toch gewoon aan een vriend o.i.d. weg?

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2017 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

1:1 betekent imitatie? Waar haal je die wijsheid vandaan dan? Ik heb heel wat anders geleerd over 1:1.

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

wat dan? ik zie zelf overal 1:1 staan tegenwoordig, dus ging ervanuit dat dat ermee bedoeld werd

pe
door pebk Jan 25, 2017 om 13:29
579 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij betekent 1:1 dat het op ware grootte is. Dus 1 cm op de foto/kaart is 1 cm in het echt. Op kaarten staat bijvoorbeeld 1:100, waarbij 1 cm op de kaart 1 meter is in het echt.

endemion
door endemion Jan 25, 2017 om 17:32
237 Antwoorden / 3 Vragen

Zo vreemd is die term niet er zijn ook zat namaak producten die een letter net iets anders hebben oid en dan is er geen sprake meer van een "1:1" kopie maar meer op een "1:0,9" kopie.

pino123
door pino123 - Jan 24, 2017 om 16:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Totaal onlogisch verhaal.... Daarna gaan doorverkopen als Clavin Klein onderbroeken met een totaal onduidelijke betiteling als 1:1. Aankomen met een verhaals als: 'ik wist niet dat ze nep waren'  gaat ook niet meer op...

Heb je je verhaal al gedaan bij deze firma?

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Jan 24, 2017 om 16:24
270 Antwoorden / Vragen

Een advocatenkantoor kan geen dwangsom opleggen. Dat kan alleen een rechter.
Het is mooi dat dit kantoor op de stoel van de rechter gaat zitten, maar dat hoef jij niet te pikken.
Je wordt beschuldigd van handel in imitatie-goed. Hebben zij bewijzen dat je dit stelselmatig doet? Is er aangifte tegen jullie gedaan?
Er wordt hier wel met een ontzettende botte bijl gehakt.
Neem in elk geval een advocaat in de arm om te bekijken hoeveel kans hun claim heeft voor de rechter en of er iets van een bemiddelingstraject kan worden gestart.
Je hebt dit natuurlijk wel zelf in de hand gewerkt.
Zodra je wist dat je imitatie had gekocht had je aangifte moeten doen bij de politie en die 24 Euro als verlies moeten nemen.
Als ik een advertentie zie staan met: 'Gloednieuwe 1:1 Calvin Klein boxer zwart' is mijn eerste gedachte niet: "Oh, da's imitatie..."
Je hele actie is des te dommer omdat je zelf schrijft dat je weet dat het illegaal is om imitatiespul te verkopen.

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 16:38
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wil,

bedankt voor het duidelijke bericht. We geven toe dat dit onze eigen schuld was, maar we beschikken simpelweg niet over het gevraagde geld, we zijn beiden minderjarig. We hebben wel wat verhalen online gelezen waarin wordt gezegd dat het voor deze bedrijven vaak niet waard is om een rechtszaak door te voeren met dit soort kleine gevallen, aangezien ze hier geen winst uit halen en het ze sowieso vooral om de schrik gaat.
Het probleem is dat zij nu waarschijnlijk denken dat wij een groot bedrijf zijn, dat veel onderbroeken heeft verkocht, terwijl het in feite om maar 1 onderbroek gaat. Ons idee was dan ook om contact op te nemen en ons verhaal uit te leggen aan het bedrijf, zodat ze in ieder geval inzien dat het om een kleine zaak gaat. zo is er een vrij kleine kans dat ze ons verder zullen vervolgen.
hopelijk kun je ons verder helpen.

Wi
door Wil_H Jan 24, 2017 om 22:34
270 Antwoorden / Vragen

Helaas kan ik in deze niks voor je betekenen. Ik ben geen advocaat.
Maar neem toch contact op met het juridisch loket in jouw buurt. ( https://www.juridischloket.nl/contact
Ook al ben je niet vernogend je kunt toch juridische bijstand krijgen,
Omdat je voor voor 7 februari 2017 gereageerd moet hebben zou ik deze zaak zeker niet laten sloffen, maar doe niets zonder dat je juridisch advies hebt ingewonnen,
Jouw plan om contact met dat advocatenkantoor op te nemen en ze de hele zaak uit te leggen klinkt heel verstandig, maar maak jezelf niet wijs dat zo'n kantoor snel op geeft.
Dat kunnen ze ook niet want ze behartigen de belangen van diverse grote merken dus je begrijpt dat zij er belang bij hebben dat er resultaten worden geboekt.
Dus op een rijtje:
1. Zo snel mogelijk contact opnemen met het jutidisch loket in jouw buurt.
2. Met een advocaat overleggen wat je het beste kunt doen. Laat hem eventueel een brief opstellen.
3. Voor 7 februari contact opnemen met The Law firm en proberen de zaak uit te leggen of een schikking te treffen.
Succes.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2017 om 16:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Over 1:1 Wikipedia zegt het volgende, als die verdraaide link werkt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/1:1

Cookies
door Cookies Jan 24, 2017 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, zo heb ik dat ook geleerd.

tenormin
door tenormin Jan 24, 2017 om 16:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, wist ik wel, alleen niet in 1:1 bij onderbroeken, haha.

@H
door @HENK@ Jan 25, 2017 om 18:37
158 Antwoorden / 1 Vragen

klopt helemaal, het zou eventueel een exacte copie kunnen zijn wanneer er 1:1 copie had gestaan en zelfs dat mag je waarschijnlijk niet verkopen.

Zoals het er nu staat leest iedereen gewoon inderdaad dat ze echt zijn ;-)

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2017 om 17:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kende die term 1:1 ook niet, maar je moet het lezen als 1-op-1 namaak volgens mij, dus een heel exacte kopie. Of, zoals ze in Azië zeggen, 100% copy.

Ja
door Jazzpert - Jan 24, 2017 om 17:02
3 Antwoorden / Vragen

Dit is de tekst uit de betreffende Marktplaats advertentie;

Gloednieuwe 1:1 Zwarte Calvin Klein Boxer in maat M! Vandaag besteld voor 5 uur, morgen in huis! Gratis Verzending. Ook te bestellen in grotere aantallen = meer korting!

Topicstarter liegt de hele boel bij elkaar.

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 17:17
Antwoorden / 1 Vragen

deze methode van verkopen gebruikten we bij al onze marktplaats advertenties, omdat mensen het vaak fijn vinden als hun product de volgende dag in huis is. met het tweede deel bedoelden we dat de beide onderbroeken samen voor een goedkopere prijs weg mochten.

tenormin
door tenormin Jan 24, 2017 om 17:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @m.dikkel, met die tekst hebben jullie jezelf behoorlijk in de vinger gesneden. Vooral dat "ook te bestellen in grotere aantallen = meer korting!" D O M!!

Cookies
door Cookies Jan 24, 2017 om 17:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger. Heb zo eens gekeken naar je advertenties (ook oude advertenties) en trek de conclusie dat je gewoon een scharrelaar bent. Tip: ook op rommelmarkten, braderieën enz. worden steekproefsgewijs aangeboden goederen gecontroleerd o.a. door de Belastingdienst.

M.
door M.Dikkel Jan 24, 2017 om 18:06
Antwoorden / 1 Vragen

carola 83, dit klopt ja, we scharrelen vaak wat kleren bij elkaar, maar het laatste wat we wilden bereiken, was 'het schaden van Calvin Klein' :( bovendien hebben we hiernaast in ons leven nog nooit namaakproducten überhaupt aangeraakt..

tenormin
door tenormin Jan 24, 2017 om 19:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat laatste zal ik ook maar niet geloven: nooit namaakproducten te hebben "aangeraakt".

ne
door neodutchio Jan 25, 2017 om 00:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Gloednieuwe 1:1 zwarte calvin klein boxer in maat m/l vandaag besteld voor 5 uurmorgen inhuisOok te bestellen in grotere aantallen.

Ook in maat L te krijgen. Schijnbaar waren er meerdere advertenties, of gaat de verkoop al langer door.

pino123
door pino123 Jan 25, 2017 om 09:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het maakt het verhaal nog ongeloofwaardiger.... In grotere aantallen daar bedoel je echt geen 2 onderbroeken mee, maar gewoonweg nog meer inkopen en verkopen. Het vervelende van internet is, is dat ze jullie volledige geschiedenis boven water kunnen halen en dat is wat er nu gebeurt. Nu loop je tegen de lamp en probeer je de boel te sussen door er van te maken dat je maar twee imitatie onderbroeken wilde verkopen. Heel vervelend maar niemand die daar nog iets van gelooft. En als wij het al niet geloven....

hansje klein
door hansje klein - Jan 24, 2017 om 17:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1:1 - Bedrog......met onzuivere onderbroeken-koek in grotere partijen (eigen tekst)

Het genoemde advocatenkantoor is gespecialiseerd op namaakbestijding en heeft Calvin Klein als opdrachtgever .... Ik denk dat jullie niet eens meer moesten proberen uit te leggen dat er ondanks de (latere) kennis van de namaak tòch door jullie namaak-Calvin Klein op MM werd aangeboden, tenzij jullie willen/kunnen aantonen, jonge onervaren, maar eerlijke en arme scholieren onder de achttien jaar te zijn........en vooral erg naief? Het aanbieden van kortingen (proefbalonnetje) zal jullie uiteindelijk echter de das om doen, want daarmee wordt aangegeven dat er méér 'handel' ter beschikking staat.! Deze topic zal inmiddels ook bij het advocatenkantoor voorliggen. Erg zwak verhaal! en 'hoe vertel ik het nu mijn ouders?'  Bedrog

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2017 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De beste replicas zijn de 1:1 en AA++++
En gezien de advertentie .....

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2017 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een l#lverhaal. Grotere aantallen is meer dan twee, of hoeveel korting wilde je geven bij het "grotere aantal" 2? Je wordt terecht aangepakt voor het verkopen van nepzooi.

Ik begrijp sowieso niet dat mensen die troep kopen.

door M.Dikkel 24 jan. 2017 om 17:17
Antwoorden / Vragen

deze methode van verkopen gebruikten we bij al onze marktplaats advertenties, omdat mensen het vaak fijn vinden als hun product de volgende dag in huis is. met het tweede deel bedoelden we dat de beide onderbroeken samen voor een goedkopere prijs weg mochten.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2017 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag u eigenlijk wel handelen op Marktplaats als u minderjarig bent, of is dat ook 1:1?

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2017 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dit eens.

Hebt u toestemming van uw ouders?

De diensten van Marktplaats zijn slechts toegankelijk voor minderjarige Gebruikers indien zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde minderjarige van deze leeftijd de betreffende handeling zelfstandig verricht.
Bron av Marktplaats

zoekster1
door zoekster1 - Jan 24, 2017 om 21:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het om 1 onderbroek zou gaan, dan zou ik zeggen: f*ck you, kom maar op met je rechtszaak. Maar het lijkt erop dat je je als handelaar presenteert op MP en dan ben je nu gewoon de sjaak.

En bovendien heb je de hele boel hier op het forum bij elkaar gelogen, gezien je advertentie. Zoek het lekker zelf uit.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 24, 2017 om 22:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die hele advertentie straalt een commerciële inslag uit. En als je je verlies wil verkleinen ga je niet gratis verzenden. Dus terecht voor het gerecht!

gerbera
door gerbera - Jan 24, 2017 om 22:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Inmiddels is mijn (onder)broek wel afgezakt.
Er klopt totaal niets van het verhaal van de Ts. Als je al de maat van je eigen onderbroeken niet weet ben je wel erg simpel. En welke minderjarige koopt voor zichzelf onderbroeken.

jo
door joerieve - Jan 24, 2017 om 22:39
31 Antwoorden / 7 Vragen

na het lezen van de reacties. En dat je dus ons heb voorgelogen met jouw start topic

zeg ik. Je verlies nemen en betalen. Dat heet consequenties aanvaarden en dus een enorm mooi leer proces

je hebt namelijk willens en wetens na maak producten verkocht en je wist zelfs dat het illegaal is

hopelijk heb je de winst die je had gespaard anders zouden je ouders mee moeten betalen aangezien die financieel verantwoordlijk zijn

diumenge
door diumenge - Jan 24, 2017 om 22:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan vraag je je toch af wat TS met het verhaal hier op Vraag en Beantwoord wilde bereiken? Een brief naar LXA the Law firm dat ze op Kassa Vraag en Beantwoord vinden dat er geen sprake is van het doorverkopen van imitatie producten en dus 'case closed'. ;-)

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 24, 2017 om 23:03
355 Antwoorden / Vragen

Beste M. Dikkel,

Een advocatenkantoor stuurt over het algemeen als eerste brief een 'bangmaker': harde taal, hoge bedragen. Uit uw vraag valt duidelijk af te leiden dat dit succesvol is geweest. Die dwangsom kan, zoals eerder werd vermeld, niet door een advocatenkantoor worden opgelegd. Wat er in de brief wordt bedoeld, is dat het kantoor voornemens is te proberen de genoemde dwangsom via de rechter af te dwingen wanneer u met uw praktijken door blijft gaan. Dus stop onmiddellijk met de verkoop van namaakartikelen, verwijder alle advertenties die u heeft staan en begeef u naar de dichtstbijzijnde rechtswinkel voor hulp bij het beantwoorden van de brief. Misschien is het niet eens nodig de brief te beantwoorden, afhankelijk van hoe minderjarig u precies bent (onder de 14 zal het advocatenkantoor een zaak tegen uw ouders of verzorgers moeten beginnen).

Het advocatenkantoor behartigt de belangen van de merken die nagemaakt worden en die zijn allang blij dat er weer een verkoper van de markt af is. De kans dat er een rechtszaak doorgezet wordt voor twee minderjarigen die af en toe een neponderbroek via Marktplaats verkochten lijkt me erg klein.

Sterkte.

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2017 om 23:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom ga je namaakspullen uberhaupt doorverkopen?

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 00:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Gloednieuwe 1:1 zwarte calvin klein boxer in maat m/l vandaag besteld voor 5 uurmorgen inhuisOok te bestellen in grotere aantallen.

Onze handelaar doet het vaker. Ook deze advertentiekop is te vinden. Maat M en L te krijgen. Geheel terecht om hier tegen op te treden.

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 00:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Avertentietekst: Gloednieuwe 1:1 zwarte calvin klein boxer in maat m/l vandaag besteld voor 5 uurmorgen inhuisOok te bestellen in grotere aantallen.
Je wist dat het namaak was, je liegt over aantallen, want je biedt maat M en L aan en deze foto plaats je bij je advertentie? En dan moeten wij begrijpen dat de tekst 1:1 bij een officiele foto van Calvin Klein betekend dat het namaak is...

Cookies
door Cookies Jan 25, 2017 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is een selfie van je? Ziet er goed uit!;-))

ne
door neodutchio Jan 25, 2017 om 12:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wou dat het zo was, het brede van boven is bij mij ietsjes naar beneden gezakt.

hansje klein
door hansje klein Jan 25, 2017 om 12:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.....en met deze foto komt dan de volgende klacht/boete op de proppen, de foto is waarschijnlijk zonder toestemming van de fotograaf of Calvin Klein geplaatst.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 25, 2017 om 12:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/uploads/answers/f986e209bab1f9cd94cf7210a435613ab8a58442.jpeg Ojee, dat gaat dus 'n boete voor Kassa zelf worden :-).

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 25, 2017 om 10:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kunnen we dit topic niet sturen naar LXA?
Ff door Google translate en ze.zien direct wat voor vlees ze in de kuip hebben.

tenormin
door tenormin - Jan 25, 2017 om 12:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, Laat LXA dat maar zelf uitvinden; zij weten kennelijk al veel meer over deze twee mennekes dan wij allen bij elkaar. Ik hoop alleen niet dat ze echt te jong zijn want dan draaien de ouders voor de kosten op. Hoop dus gewoon dat ze op een leeftijd zijn dat ze zelf de consequenties van hun handel wijze moeten verantwoorden.

jhogaarts
door jhogaarts - Jan 25, 2017 om 12:41
101 Antwoorden / 1 Vragen

Je had de onderbroeken ook kunnen doneren aan de kledingbank, deze zitten n.l. verlegen om nieuwe onderbroeken.

tenormin
door tenormin Jan 25, 2017 om 12:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Scharrelaars (want dat zijn ze, doneren niet; alleen aan zichzelf). @jhogaarts.

al
door alexander100 - Jan 25, 2017 om 13:00
13 Antwoorden / 0 Vragen

ja erg dom, je weet dat het verboden is in weke vorm dan ook

mo
door mof - Jan 25, 2017 om 13:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U geeft aan dat u wist dat de onderbroeken namaak zijn op het moment dat u ze probeert te verkopen.
toch prijst u ze aan als CK onderbroeken. U bent dan net zo n oplichter als de persoon van wie u ze heeft gekocht.
het is dus terecht dat u aangesproken wordt.

u had ook kunnen schrijven in de advertentie: namaak CK

of de dwangsom hoog is? Ik denk het wel. En u kunt zich ook afvragen hoe ze erachter zijn gekomen
dat u namaakproducten verkoopt. Als u maar twee onderbroeken te koop aanbiedt dan kunnen ze dat alleen vaststellen als u die ene onderbroek aan hen heeft verkocht, danwel, de persoon die de onderbroek heeft gekocht heeft melding van oplichting gemaakt.

ha
door harryromijn - Jan 25, 2017 om 13:13
272 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon de zaak voor laten komen. Geen normaal denkende rechter, die met deze claim accoord gaat. ( en ook geen Calvin Klein, die deze zaak doorvoert).
Een advocatenkantoor ( of incassobedrijf) is net als een gemuilkorfde Bello: kan en mag blaffen, grommen, doch bijten kan en mag hij niet.

hansje klein
door hansje klein Jan 25, 2017 om 13:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een advocatenkantoor stelt vast dat hier plagiaat in het spel is en wordt ervoor betaald dit euvel uit de wereld te helpen. Het is een delict! Met het aanbod van korting bij grotere partijen is 'bewezen' dat er meer nageleverd kan worden en moet deze bron tevens opgespoord worden........nee, deze jongelui komen hier niet zomaar mee weg. Het gaat ook niet om normaal denkende rechters maar om wetgeving......en die ene koper zal het advocatenkantoor wel geweest zijn om bewijsmateriaal zeker te stellen. In fragantie!

dokun
door dokun - Jan 25, 2017 om 13:58
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt mij een soort scam. Maar het is inderdaad verboden om valse artikelen te verkopen, ook als je erbj vermeld dat ze vals zijn.U bent daardoor dus in overtreding. Hoe komen ze aan uw adres.? Ik zou als ik u was contact opnemen met het juridische loket. Die kunnen u vast wel informeren hoe te handelen. Maar ik zou zeker (nu nog) niets betalen! Ik denk ook dat de rechter wel schappelijk zal zijn als die het hele verhaal over 2 onderbroeken hoord. Maar dat is natuurlijk niet zeker, het blijft een overtreding van de wet..

https://www.juridischloket.nl/

jo
door joerieve Jan 25, 2017 om 14:19
31 Antwoorden / 7 Vragen

Tot dat de rechter bewijs krijgt en het artikel. Waarin duidelijk vermeld staat dat er meer bij besteld kan worden.

Maw gewoon pure handel

diumenge
door diumenge - Jan 25, 2017 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo is het een scam als een merkeigenaar voor zijn recht op komt?

www.lxa.nl/nl/diensten/namaakbestrijding/

"Werkwijze bij inbreuk

Onze namaakbestrijding omvat het sturen van sommatiebrieven, beslag op bankrekeningen en/of voorraden, ex parte bevelen, afstand- en onthoudingsverklaringen, het voeren van procedures, het doen van aangiftes bij de politie en of FIOD, projectmanagement van grote onderzoeken, coördinatie van privé-onderzoek/infiltratie en het verwijderen van advertenties op digitale marktplaatsen."