ne
door neodutchio Jan 3, 2015 om 23:13
Geldzaken & recht

Dystrofie opgetreden na bedrijfsongeval, wat te doen

Enkele maanden geleden heb ik mijn enkel ernstig verzwikt tijdens het werk. Mijn enkel en voet hebben een dusdanig rare beweging gemaakt dat zelfs mijn schoen compleet verkreukeld is (leren schoen). Na een hoop medici gezien te hebben, ingetaped en gegipst te zijn geweest is nu de diagnose posttraumatische distrofie gegeven. Aangezien ik voor mijn werk afhankelijk ben van een auto is er al een nieuwe auto in bestelling, een automaat. Dit ook op advies van de bedrijfarts.
Nu is een automaat in lease en bijtelling een stuk duurder als bv een Seat Ibiza die ik voorheen reed.

Bij wie moet/kan ik terecht voor deze extra kosten. Moet mijn werkgever dit op zich nemen, moet ik bij mijn ziektekostenverzekering terecht, of moeten beide verzekeringen dit onderling uitvechten?

Daarnaast is het probleem dat ik dus ook niet meer in de auto van mijn vrouw kan rijden en een camper die wij elk jaar huren voor vakantie zal ook een andere, en veel duurdere voor moeten komen (automaat). Wie moet voor deze extra kosten opdraaien?

1259 8 Rapporteer

emcede
door emcede - Jan 4, 2015 om 01:08
959 Antwoorden / 4 Vragen

Het is van belang te weten HOE dit gebeurd is. Bent u bijvoorbeeld van een stoeprand gegleden, of stond u op een ladder van de werkgever? Dit kán voor de aansprakelijkheid nogal uitmaken.

Uw ziektekostenverzekering heeft natuurlijk niets te maken met uw leaseauto!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 4, 2015 om 08:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Emcede, laat staan voor de huurcamper.
@TS laat je vrouw in de camper rijden, m.i. zijn veel campers al standaard van een automaat voorzien kan me niet voorstellen dat dat zoveel extra kost.
Zo ook de leaseauto, Seat heeft ook veel modellen met automaat die in een lage bijtelling vallen, wellicht moet u dan op opties of comfort inboeten om ongeveer hetzelfde maandbedrag te behouden aan bijtelling maar dit is een vrije keuze waar uw werkgever en verzekeraar buiten staan.

Diewilik

ro
door ron530 - Jan 4, 2015 om 09:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als het bedrijfsongeval volledig te wijten is aan de werkgever kunt u de werkgever voor geleden schade nu en in de toekomst aansprakelijk stellen. Letselschade advocaten zijn er legio te vinden, het handigste lijkt mij om daar eens te informeren.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2015 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult in de toekomst wellicht voor nog veel meer kosten komen te staan, du schakel een letseladvocaat in. En waarom zou u in de auto van uw vrouw moeten rijden als u zelf een geschikte auto hebt?

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2015 om 11:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een letselschadejurist kan ook. Als ik u was zou ik eerst vrijblijvend advies vragen van een letselschadejurist/advocaat om te zien of uw zaak haalbaar is. Als die dat is dan kunnen de kosten voor juridische hulp doorgaans volledig worden gedekt door de verzekering van de tegenpartij.

U kunt uw vraag nog eens gratis klik HIER stellen, dan komen er ongetwijfeld advocaten en juristen u van een eerste advies bedienen. Heeft u ook nog keus met wie u eventueel in zee wilt gaan.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2015 om 20:59
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@diewilik, nu rijden we al in 'uitgeklede' auto's, dus hier valt niets meer te besparen. En mijn vrouw 4000km alleen in een camper te laten rijden is natuurlijk ook geen optie. Ik stel hier een hulpvraag, niet om nietszeggende antwoorden.

Tijger en zoekster, met dank, ik ga op zoek naar een letselschadejurist.

De reden waarom ik ook in de auto van mijn vrouw rijd is omdat mijn auto geregeld vol ligt. Ik wil niet meerdere keren per dag/week de auto in en uitladen als de kinderen van school gehaald moeten worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2015 om 22:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan maar met de camper dit jaar dichter bij huis blijven. Uw been lijkt mij belangrijker.

ne
door neodutchio - Jan 4, 2015 om 22:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is nog een twijfelgeval Tijger. We zijn van de zomer uitgenodigd voor een groot feest in Hongarije. Het is kiezen uit 2 kwaden. Vandaar hadden we ook een camper op het oog om voldoende rust te nemen onderweg.