me
door mendy 10 mrt. 2011 om 20:24
Geldzaken & recht

ECI en incasso

ik ben in het verleden lid geweest van de eci en per maart 2010 is mijn eci abonnement opgezegd. ik was toendertijd een boekenserie aan het sparen waarvan je automatisch elke maand een deel krijgt thuisgestuurd, tentijde van het opzeggen heb ik navraag gedaan of er nog bestellingen openstonden. die waren en niet en ik kon gewoon opzeggen. ik ben in mei 2010 verhuisd en aangezien ik niet meer lid was van de eci voelde ik mij niet genoodzaakt om hun een adreswijziging te sturen, al heb ik het volgens mij wel via tntpost doorgegeven. nu blijkt dat er in november en december van die boekenserie alsnog 2 delen verzonden zijn naar mijn oude adres, evenals herinnerings nota's en brieven van een incassobureau, aangezien er niet betaald werd. afgelopen week ben ik gebeld door het incassobureau waarom ik nog niet gereageerd heb. ik heb de situatie uitgelegd en ze zouden per ommegaande mij een email sturen en een officiele brief met alsnog de factuur. op de email heb ik inmiddels gereageerd dat ik mij niet genoodzaakt zie om de factuur te betalen aangezien ik immers geen abonnement meer heb bij de eci (wat het incasso bureau ook kan nazien en voor mij heeft nagekeken) en ook de producten niet heb ontvangen. ik heb vandaag de officiele brief binnengekregen of ik binnen 6 dagen even €105,- euro wil betalen voor een oorspronkelijke nota van €30,- heeft iemand voor mij advies? ik ga sowieso morgen weer contact opnemen met het incassobureau om te reagen op mijn email (aangezien het niet mogelijk is om telefonisch te reageren en desnoods doe ik morgen een aangetekende brief op de post.

712 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door vladja - 10 mrt. 2011 om 20:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

De incasso-opdracht moet ingetrokken worden. Dus moet je contact opnemen met ECI. Het incassobureau gaat gewoon door met incasseren. Incassobureaus staan er niet om bekend dat zij verschillen van mening over leveringen / facturen etc. gaan oplossen. Die kennen maar 1 deuntje en dat is betalen.

Vladja

door druifje01 - 10 mrt. 2011 om 21:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Wellicht heeft men over de nog lopende bestelling -de serie- heen gekeken toen men nakeek of er nog bestellingen open staan. In dat geval is de incasso onterecht. Dit zou met ECI kortgesloten moeten worden.

door eci webcare - 11 mrt. 2011 om 12:15
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Mendy,

Mijn naam is Kathinka. Ik werk voor ECI. Ik zag je e-mail op deze website. Graag wil ik kijken of er een oplossing is voor dit probleem. Mail alsjeblieft je contactgegevens naar webcare@eci.nl dan neem ik contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Manonke72 - 20 feb. 2019 om 09:15
Winkels & webshops
Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen

Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen

Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht. Bleek niet te passen en dus diezelfde dag in filiaal Maastricht geretourneerd. Ruilen voor andere maat ging niet. Dan moest ik een nieuwe aankoop doen. Geld van de eerdere aankoop zou ik altijd binnen twee werkdagen weer retour hebben op mijn rekening (dit staat overigens ook zo vermeld op de website van D ... Lees meer

La
Lambertuss - 19 feb. 2019 om 15:20
Winkels & webshops

Primera DeLorean aktie kost 1540 euro! Is dit oplichterij?

Een schaalmodel van een DeLorean wordt via een aktie bij o.a. Primera aangeboden. Eérste deel kost 1.99 euro en ligt op dit moment in de winkels. Nergens op de site staat dat je 130 x 11.99 dus zo’n 1500 euro gaat betalen!!! Dit is géén typefout, vijftienhonderd euro!
Je wordt er in gezogen door een abbonnement aan te gaan en je krijgt het idee dat je een paar tientjes verder bent. Niet ... Lees meer

fl
flying_joesoe - 20 feb. 2019 om 00:39
Vakantie & reizen
Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Ik heb deze maand 2 retourtickets + hotel geboekt naar Bali met expedia. Tijdens het boeken was duidelijk te zien dat de tickets restitueerbaar zijn (ik heb hier bewijs van, namelijk meerdere foto's van het hele boekingsproces). Maar na het boeken vind ik ineens informatie die dit tegenspreekt. Expedia beweert dat mijn foto's niet aantonen dat ik dit om mijn boeking gaat terwij de foto's erg duide ... Lees meer