me
door mendy Mar 10, 2011 om 20:24
Geldzaken & recht

ECI en incasso

ik ben in het verleden lid geweest van de eci en per maart 2010 is mijn eci abonnement opgezegd. ik was toendertijd een boekenserie aan het sparen waarvan je automatisch elke maand een deel krijgt thuisgestuurd, tentijde van het opzeggen heb ik navraag gedaan of er nog bestellingen openstonden. die waren en niet en ik kon gewoon opzeggen. ik ben in mei 2010 verhuisd en aangezien ik niet meer lid was van de eci voelde ik mij niet genoodzaakt om hun een adreswijziging te sturen, al heb ik het volgens mij wel via tntpost doorgegeven. nu blijkt dat er in november en december van die boekenserie alsnog 2 delen verzonden zijn naar mijn oude adres, evenals herinnerings nota's en brieven van een incassobureau, aangezien er niet betaald werd. afgelopen week ben ik gebeld door het incassobureau waarom ik nog niet gereageerd heb. ik heb de situatie uitgelegd en ze zouden per ommegaande mij een email sturen en een officiele brief met alsnog de factuur. op de email heb ik inmiddels gereageerd dat ik mij niet genoodzaakt zie om de factuur te betalen aangezien ik immers geen abonnement meer heb bij de eci (wat het incasso bureau ook kan nazien en voor mij heeft nagekeken) en ook de producten niet heb ontvangen. ik heb vandaag de officiele brief binnengekregen of ik binnen 6 dagen even €105,- euro wil betalen voor een oorspronkelijke nota van €30,- heeft iemand voor mij advies? ik ga sowieso morgen weer contact opnemen met het incassobureau om te reagen op mijn email (aangezien het niet mogelijk is om telefonisch te reageren en desnoods doe ik morgen een aangetekende brief op de post.

1286 3 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 10, 2011 om 20:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De incasso-opdracht moet ingetrokken worden. Dus moet je contact opnemen met ECI. Het incassobureau gaat gewoon door met incasseren. Incassobureaus staan er niet om bekend dat zij verschillen van mening over leveringen / facturen etc. gaan oplossen. Die kennen maar 1 deuntje en dat is betalen.

Vladja

druifje01
door druifje01 - Mar 10, 2011 om 21:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Wellicht heeft men over de nog lopende bestelling -de serie- heen gekeken toen men nakeek of er nog bestellingen open staan. In dat geval is de incasso onterecht. Dit zou met ECI kortgesloten moeten worden.

eci webcare
door eci webcare - Mar 11, 2011 om 12:15
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mendy,

Mijn naam is Kathinka. Ik werk voor ECI. Ik zag je e-mail op deze website. Graag wil ik kijken of er een oplossing is voor dit probleem. Mail alsjeblieft je contactgegevens naar webcare@eci.nl dan neem ik contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare