Ja
door Jan13579 Feb 22, 2019 om 13:31
Geldzaken & recht

Een incasso valkuil opzetten?

  1. Het betaalmoment van een abonnement wijzigen.

  2. De informatie over deze wijziging per email bekend maken.

  3. Vervolgens via website analytics uitzoeken wat de gemiddelde intervaltijd is van de mail checken bij Google.

  4. En nu maar hopen dat er klanten zijn die de tweede betaling van hun abonnement terug boeken.

  5. Belangrijk is dan wel om er voor te zorgen dat bij de afboeking een onleesbare omschrijving wordt gebruikt. Bijvoorbeeld zoals Pathé dat doet!

Is het wettelijk toegestaan om op bovenstaande wijze te werk te gaan.

Met vriendelijke groet,

Jan Gerrits

1138 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar heeft u het allemaal over?

costnix
door costnix Feb 22, 2019 om 17:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ziet hij ze vliegen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valkuilen

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2019 om 02:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doe mij maar een ninox.

Ge
door Genee - Feb 22, 2019 om 13:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Neem toch aan dat u eerst een herinnering van de betaalachterstand krijgt voordat er incassokosten gerekend worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 22, 2019 om 13:51
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt beter wachten met uw actie tot u de voorwaarden gelezen hebt en weet waar u aan begint zodat u niet voor vervelende verrassingen komt te staan.
https://www.pathe.nl/artikel/2365-abonnementsvoorwaarden-pathe-unlimited

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onleesbare afschrijving op uw bankrekening? Hoe kan dat nou, zet een bril op.

costnix
door costnix Feb 22, 2019 om 17:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De omschrijvingen van sommige posten op de bankafschriften jpkunnen nogal cryptisch zijn.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2019 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zeker niet onleesbaar.

panter22
door panter22 - Feb 22, 2019 om 16:06
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de eerste betaling, betaal je maar een deel van de maand tot de volgende maand. De tweede betaling zal aan het eind van dezelfde maand zijn. Die betaling is dan voor de volgende maand.
Dus je wordt 15 januari lid, dan betaal je per ideal tot 1 februari., ongeveerl de helft van het abonnementsgeld. Eind januari betaal je automatisch het volledige maandbedrag van je abonnement voor februari, geldig tot 1 maart.
Kijk in de link van Sjoppie, artikel 7 betaling,

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2019 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is dit voor onzin?

gerbera
door gerbera - Feb 22, 2019 om 16:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En nu maar hopen dat er klanten zijn die de tweede betaling van hun abonnement terug boeken.

En nu maar hopen dat er klanten zijn die de voorwaarden wel lezen anders staan ze voor een dichte deur. (zie art 7.4 in de link van @sjoppie)

En ja het is wettelijk toegestaan zo te handelen, die intervaltijd bepaald u zelf, daar is geen analyticus voor nodig, en ik mag aannemen dat er geen weken overheen gaan alvorens u uw e-mails leest.

costnix
door costnix Feb 22, 2019 om 17:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Moeten ze wel even in de spambox van hun provider kijken.

gerbera
door gerbera Feb 22, 2019 om 22:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix, Hoebedoelu, de Ts wil uitzoeken hoe lang die, na binnenkomen van een e-mail, kan wachten alvorens zijn e-mail te lezen.

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2019 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En nu uw vraag in korte en adequate bewoordingen samengevat? Hier begrijp ik niets van.
Maar als het over het betalen van uw rekeningen gaat: daar bent u alleen verantwoordelijk voor en niemand anders.

jo
door jorisw - Feb 23, 2019 om 10:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

1. Als je een betaalmoment verschuift leidt dit nooit tot te late betalingen die een incassoprocedure rechtvaardigen. Worst case betaal je ca. een maand te laat.
2/3. E-mail wordt steeds vaker continue gecheckt. Vrijwel iedereen heeft een smartphone.
4. Welke 2e betaling?
5. Aha, je hebt een conflict met Pathe. Is het niet handiger om die case te beschrijven i.p.v. die rare dingen die je nu hebt opgeschreven (waarbij je kennelijk voor je zelf een heel verhaal hebt verzonnen over het hoe en wat).