co
door colette69 Jan 31, 2017 om 18:35
Geldzaken & recht

Eenzijdige wijziging Elly's choice abonnement:

Ik heb een jaar abonnement op Elly's choice. Ik krijg  volgens de afspraken van het abonnement 10 E boeken per maand, 5 standaard titels en naar keuze 5 titels van mannenromans, vrouwenromans of literaire romans.

Nu krijgen we op 29 januari bericht dat Elly's choice "internationaal" gaat en bookchoice gaat heten.

Het abonnement veranderd daarom per 1 februari. We krijgen niet meer 10 boeken maar slechts nog 8 boeken. Deze boeken zijn dan wel ook te downloaden in een andere taal of te luisteren als een audio book.

Ik heb helemaal geen interesse in een audio boek of een boek in een andere taal en wil gewoon gedurende de looptijd van mijn abonnement mijn 10 e-boeken per maand blijven ontvangen. Dit kan niet volgens Elly's choice. Ik krijg als alternatief de mogelijkheid om per direct mijn abonnement op te zeggen. Echter .... ik wil graag E boeken blijven lezen en geef aan dat ik hun wil laten houden aan de contractuele gemaakte afspraak van 10 boeken per maand / 120 boeken per jaar.
Ik doe een tegenvoorstel dat ze voor elke maand dat ik 2 boeken "te weinig" krijg, ze mijn abonnement kosteloos verlengen net zolang totdat ik die 120 boeken gekregen heb en dat ze daarna de nieuwe abonnementsvoorwaarden in laten gaan.

Hier gaat Elly's choice niet mee akkoord. Enige oplossing die ze bieden is abonnement beëindigen of genoegen nemen met minder boeken dan oorspronkelijk is afgesproken.

Mag dit zomaar? En zo nee, wat kan ik doen om uiteindelijk toch die afgesproken (en reeds betaalde) 120 boeken te krijgen.

5541 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2017 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoelang loopt uw abonnement nog?

ja
door jackyh - Jan 31, 2017 om 19:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zij hebben een veranderng ondergaan met nieuwe regels maar bieden u aan, mocht u met de nieuwe regels niet accoord gaan, het abonnement te beeindigen binnen de aangegane termijn. Mij dunkt een betere oplossing is er niet.

zoekster1
door zoekster1 Jan 31, 2017 om 23:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk is er wel een betere oplossing. 10 boeken leveren en niet 8.

ja
door jackyh Feb 1, 2017 om 00:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Onzin.

zoekster1
door zoekster1 Feb 1, 2017 om 00:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Geen onzin.

ja
door jackyh Feb 1, 2017 om 00:45
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wel.

lexgensen
door lexgensen - Jan 31, 2017 om 19:53
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ja, ook ik voel mij benadeeld 10 boeken per maand is 10 boeken en geen 8!!

ne
door neodutchio - Jan 31, 2017 om 19:55
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat staat er in de Algemene Voorwaarden? Het kan altijd zijn dat een bedrijf aanpassingen doorvoert, en ook zoals in die geval internationaal gaat. In de AV zal ongetwijfelt een regel staan dat ze dit dan mogen aanpassen. En dan is het netjes dat u de keuze krijgt tussen of mee gaan naar het nieuwe abonnement, of dat u per direct kunt opzeggen.
U zal weinig kans hebben om uw zin door te drijven.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2017 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat staat er ook in.

zoekster1
door zoekster1 Jan 31, 2017 om 23:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waar slaat dat op 'je zin door drijven'? Je gaat een overeenkomst aan en verwacht dat de andere partij zich aan de overeenkomst houdt. Is dat nu al 'je zin doordrijven'? Belachelijke opmerking. Misschien ben je zelf iemand die met zich laat sollen?

ja
door jackyh Feb 1, 2017 om 00:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het is vechten tegen de bierkaai en dat heeft niets met "sollen" te maken. De oplossing is netjes.

zoekster1
door zoekster1 Feb 1, 2017 om 00:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Er is gewoon 1 partij die zich niet aan de afspraken houdt.  Dat het dan slikken of stikken wordt is geen oplossing. Maar van mij hadden ze het voor hun kiezen gekregen, dat weet ik wel.

ne
door neodutchio Feb 1, 2017 om 07:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het is een mooie keuze het 'slikken' of 'stikken'. Er komen genoeg topics voorbij waar je niet mag opzeggen. Een overeenkomst is inderdaad een overeenkomst, maar zeker bij abonnementen zijn er regelmatig aanpassingen. Of zou een bedrijf niets mogen wijzigen in uw ogen?

zoekster1
door zoekster1 Feb 1, 2017 om 11:57
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja zeker wel, maar niet aan een jaarcontract. Je gaat als klant een jaar met een bedrijf in zee. Dat is een behoorlijk 'commitment'.  Daarna, als het abo per maand opzegbaar is, kunnen er prijswijzigingen komen. Dat schreef ik ook al eerder.

ha
door halex - Jan 31, 2017 om 20:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Tsja, alles is aan verandering onderhevig. Ook bedrijfs- en verdienmodellen. U wilt eigenlijk bepalen hoe Elly's Choice haar bedrijfsvoering doet. Dat is natuurlijk niet de realistisch. Bedrijven mogen hun zaken anders gaan doen. Daar staat tegenover dat als zij de (algemene) voorwaarden gaan veranderen, u het recht hebt om kosteloos de overeenkomst op te zeggen. En voor zover u al (maanden) vooruitbetaald hebt: u hebt recht op teruggave van dat geld.
Eisen dat u nog steeds elke maand 10 boeken krijgt, kunt u niet.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2017 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar lid worden van de Openbare Bibliotheek? 10 Boeken per 3 weken voor 42 euro per jaar https://www.bibliotheek.nl/service/lid-worden.html

zoekster1
door zoekster1 - Jan 31, 2017 om 23:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Waardeloos van dat bedrijf. Ze bieden een jaarabo aan en moeten gewoon de overeenkomst naleven. Dat ze na het jaar op een andere manier verder willen, dat lijkt mij dan redelijk. U besluit toch ook niet om halverwege het jaar minder te gaan betalen omdat u dat beter uitkomt? Of mag je dan niet 'je zin door drijven'?

Ik zou even flink gaan klagen op facebook als ik u was. Als ze zo onbetrouwbaar met u omgaan, hoe gaan ze dan met hun toekomstige klanten om? Misschien krijgen die halverwege nog maar 6 boeken aangeboden.

Vreemd genoeg staat er bij Google nog steeds 'ieder maand 10 eBooks'.

Overigens is de beste methode om zoiets af te straffen inderdaad het abo opzeggen.

ja
door jackyh Feb 1, 2017 om 00:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zeg dat ook maar eens tegen onze regering inzake de hypotheek o.m.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 1, 2017 om 00:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Elly heeft duidelijk een verkeerde"choice" gemaakt.

ja
door jackyh Feb 1, 2017 om 00:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Voor TS maar niet voor henzelf mag ik hopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2017 om 11:14
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe u het ook wendt of keert: als het niet zou kunnen zou het niet gebeuren en dit gebeurt hier wel en dus kan het. Of het mag is een andere vraag want in beginsel betekent dit het niet nakomen van een overeenkomst. Maar ik sluit niet uit dat men 'ergens' in de algemene voorwaarden' ditt soort wijzigingen noemt.

Maar ook als dat niet het geval is en u m.i. gelijk heeft en in uw recht staat is er weinig anders aan te doen dan maar te gaan procederen. Ingaan op het aanbod
dat u per direct het abonnement kunt beëindigen lijkt mij dan toch praktischer zij het dat ik dan ook aanteken dat u rechtens bij het niet naleven van een overeenkomst het abonnement per onmiddelijk kunt beëindigen. Het is dus niet eens een aanbod maar een recht dat u wettelijk toekomt.

Samengevat: wegwezen daar

marita5
door marita5 - Feb 1, 2017 om 11:25
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Colette69 ,

Als je een abonnement hebt bij Elly’s Choice, kreeg je elke maand tien ebooks. Dit waren een standaardpakket van vijf boeken en nog eens vijf boeken uit een pakket dat je vooraf eenmalig hebt gekozen. Vanaf februari 2017 wordt het echter anders: nu krijg je acht boeken die ook als audioboek te downloaden zijn. Er zijn geen pakketten meer. Het zijn boeken van zowel bekende auteurs als van nieuw talent.

bron: boekenid.nl

Vreemd in hun voorwaarden staat nog altijd 10 boeken .

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2017 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is niet zo vreemd, want dat is de oude site die ze alleen nog een tijdje online houden voor leden en/of google users. Op de nieuwe site staat het correct vermeld https://www.bookchoice.com/nl/terms-and-conditions

DOOR MARITA5 - 1 FEB. 2017 OM 11:25
1453 ANTWOORDEN / VRAGEN

*Knip*. Vreemd in hun voorwaarden staat nog altijd 10 boeken .

marita5
door marita5 Feb 1, 2017 om 12:00
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Wat betekent knip ? en google users worden gelokt met oude voorwaarden .

Cookies
door Cookies Feb 1, 2017 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, Google users worden niet gelokt met oude voorwaarden, want als zij lid wilen worden, wordt er doorgelinkt naar de nieuwe site met de nieuwe voorwaarden.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 1, 2017 om 12:06
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het ook superachterlijk dat die toko 2 dagen van te voren de wijziging doorgeeft aan de klanten.

Ik zou  hier een klacht over indienen bij consuwijzer, dan kunt u meteen advies vragen wat te doen klik HIER

ka
door kartij - Feb 2, 2017 om 12:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik voel me zeker ook belazerd. Ik heb mij op 29 januari 2017 aangemeld voor Elly's choise. Ik kreeg toen nog een speciale aanbieding voor 10 boeken per maand. En 2 dagen later blijkt dat het geen 10 boeken zijn maar 8 boeken en dan ook nog eens 8 standaard boeken ipv het pakket waar ik voor gekozen heb.
Kan dit zomaar, op 29 januari wisten ze ook wel dat ze over zouden gaan naar Bookchoice en toch doen ze mij 2 dagen voor de overgang nog een aanbieding voor 10 boeken per maand. Ik heb ze al gemaild maar door de drukte van de overgang zijn ze niet in staat om te antwoorden.

ec
door ecvdbeek - Feb 17, 2017 om 08:34
1 Antwoorden / Vragen

Dag Colette,
Ik heb me hier ook aan geërgerd. Abrupt, geen excuses maar een halfbakken verhaaltje dat "wij, de lezers dit zo zouden willen". Het gaat niet om een wereldbedrag, maar ik ben al die internet-oplichterij goed zat. Ik heb daarom gewoon de in Nederland geldende wet gevolgd en Elly's in Amsterdam schriftelijk (per e-mail) in gebreke gesteld van het nakomen van de tussen ons gesloten overeenkomst, met name artikel 4 van de Algemene Voorwaarden en ze 14 dagen de tijd gegeven alsnog die twee boeken te leveren. Doen ze dat niet, dan ga ik nakoming vorderen. Dat kan allemaal nog zonder dat het me geld kost. Ze zullen wel aanbieden de overeenkomst te ontbinden, maar daar zal ik niet mee accoord gaan. Als ik daarna wat kosten moet maken zoals aangetekende brieven etc. zal ik die op ze verhalen. Dat doen leveranciers zelf ook altijd zoals je wellicht weet en dan kan een niet betaalde rekening aardig oplopen. Als meer mensen dat doen zullen ze wellicht door de knieën gaan. Hierbij dus een oproep: wie weigeren nog meer zich te laten naaien?

Groet
Ed

ha
door halex Feb 17, 2017 om 08:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Succes. Maar als ze niet willen/kunnen nakomen, zult u ontbinding gewoon moeten accepteren. Leest u uw wetboek vooral nog eens goed door.

fa
door familyman Feb 17, 2017 om 10:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn wel ergere zaken in het leven als dit, en hierom een actiegroep op te richten? Ik noem dat overkill. Zint het je niet? Ga dan weg. Maar waarom moet dat altijd met meerdere mensen, kunt u het niet alleen?

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het wordt erg druk op het Malieveld.;-)

fa
door familyman Feb 17, 2017 om 11:38
888 Antwoorden / 1 Vragen

Die problemen zijn op te vangen met algemene voorwaarden waarin staat dat de klant de baas/directeur is van het bedrijf en mag bepalen wat er wanneer en hoe en tegen welke prijs gebeurd, in Utopia dan.

ma
door maikedh - Mar 6, 2017 om 18:00
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem met Bookchoice. Er is daarnaast duidelijk sprake van bedrog en dat vind ik helemaal kwalijk. Ik kreeg eind januari het aanbod om 10 boeken per maand voor 12 maanden te ontvangen. Ik ben op dat aanbod ingegaan en koos voor het pakket literatuur. Dat ging voor de 10 boeken van januari goed. In februari hoorde ik niks, in maart kreeg ik een mail dat de8 (!) boeken van maart klaarstonden. En niks geen literatuur meer... Dus ik deed ze het voorstel om me 1/5 van het geld terug te storten omdat ze 1/5 van de beloofde boeken niet leverden. Nee, ik kan alleen mijn abonnement opzeggen als ik het er niet mee eens ben. Ik vind het bedrog omdat ze een aanbod deden eind januari in de wetenschap dat ze dit per 1 februari al niet meer gingen waarmaken. Minder boeken en ook niet meer met mijn wens (nml literatuur). Dus gauw heel veel nieuwe abonnees binnengraaien met valse beloftes en dan eenzijdig de overeenkomst wijzigen en als oplossing bieden dat jij er dan wel onderuit mag. Volgens mij is het zo dat ze zich er gewoon aan moeten houden en dat ze er vanuit gaan dat mensen om zo'n luttel bedrag de rechter niet zullen inschakelen. Ben benieuwd hoe nu verder...

ha
door halex Mar 6, 2017 om 21:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is geen bedrog. De leveringsvoorwaarden zijn gewijzigd. En dat mag. Had u ook kunnen lezen in de algemene voorwaarden toen u met ze in zee ging. Dus u was op de hoogte. U hebt geen recht op 1/5 terug. Wel om binnen (waarschijnlijk) 14 dagen de overeenkomst te ontbinden vanwege deze wijziging. Dan krijgt u het geld terug van alle maanden die u al vooruitbetaald hebt. En zijn zowel u als Bookchoiche niets meer aan elkaar verplicht. En nee, ze hoeven zich dus niet te houden aan de overeenkomst. Met als gevolg dat u dat dan ook niet hoeft. Verder hebt u nergens recht op.