Ca
door Carool31 Sep 28, 2018 om 12:01
Geldzaken & recht

Ervaringen met boete.nu?

Begin September was ik voor mijn werk in Maastricht. Op weg van de klant naar mijn hotel ben ik een verkeerde straat in gereden. Ik reed op Endepolsdomein en had links de Paul Henri Spaaklaan in gemoeten. Die afslag heb ik gemist en dus ben ik rechtdoor gereden. Je komt dan op een stuk Endepolsdomein waar je blijkbaar niet mag komen en waar een camera staat. Vandaag de boete binnen gekregen, 104 euro.
Terugkijkend op google maps kan ik alleen maar concluderen dat er inderdaad een bord staat en dat de weg eruit ziet als een normale straat. Vroeger was dit een duidelijke bussluis met paaltjes enzo maar de Gemeente Maastricht heeft op 3 plaatsen in Randwyck besloten de bussluizen te verwijderen, er normale straten van te maken en vervolgens een bord te plaatsen dat je er niet inmag en een camera. Stom van mij, bord gemist. 22 jaar mijn rijbewijs en mijn eerste bekeuring ever (en ik zit veel op de weg). Al moet ik wel zeggen dat de situatie niet echt heel erg duidelijk is als je niet bekend bent in Maastricht, de weg moet zoeken en zeker geen fietser wilt scheppen die daar in enorme getalen rondrijden.

Nu zie ik op internet de website boete.nu  zij geven aan dat deze boete aan te vechten zou zijn https://www.boete.nu/2018/06/22/onterechte-boetes-in-maastricht/
De vraag is heeft iemand ervaring met boete.nu of misschien zelfs met boete.nu en de verkeerssituaties in Randwyck?

17960 17 Rapporteer

pe
door peentjes - Sep 28, 2018 om 12:17
421 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat de boete terecht is. Argumenten als 'onbekend in Maastricht' klinken dan wat treurig. Maar u kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen. Al zou ik dat niet via een schimmige organisatie doen die u daarvoor waarschijnlijk ook nog geld rekent.

costnix
door costnix May 17, 2019 om 20:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2018 om 12:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zou u betalen voor iets dat u zelf heel gemakkelijk kunt te doen als u een bezwaar wilt indienen? Via dergelijke duistere websites heeft u zelfs zélf meer werk eraan en moet u ze machtigen. In dit geval lijkt me een bezwaar ook zinloos en alleen de belastingbetaler extra geld te kosten.  Niet met deze club in zee gaan.
U weet zelf al dat u geen kans van slagen heeft, dus betaal die boete dan bent u etvan af.

ph
door phenyl85 May 17, 2019 om 20:01
6 Antwoorden / Vragen

Aurora1, ik heb er uiteindelijk juist zo goed al geen werk aan gehad en vandaag bericht gekregen dat de boete vernietigd is.

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2018 om 12:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U concludeert zelf al dat u op Google Maps heeft gezien dat er een bord staat met een verbod. Al dan niet er bekend zijnde doet er natuurlijk niet toe. Ik zou van die mug geen olifant maken en het bij de boete laten. Het aanvechten gaat u meer geld kosten dan de boete plus u verliest het gegarandeerd.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2018 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U rijdt een straat in waar een bord staat “verboden in te rijden voor auto’s” en u krijgt een prent. Jammer en zonde.

Van mij mag u bezwaar maken, maar ik zie daar helemaal geen grond voor.

Ca
door Carool31 - Sep 28, 2018 om 12:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties. Hebben jullie helemaal gelijk ik. Ik heb ergens gereden waar dat niet mocht dus in dat opzicht zeer terechte boete en geen enkele reden tot aanvechten.
Echter een google zoektocht lijkt op te leveren dat de manier waarop de Gemeente Maastricht deze boetes uitdeelt, camera en iets met de wet Mulder niet correct zijn. Dit is ook wat boete.nu aangeeft. Ik vraag dus naar ervaringen met deze website of mensen met ervaringen in Randwyck en andere bureaus / bezwaarschriften.
Dat ik daar niet mocht zijn is duidelijk, heb de boete ook betaald maar wil alleen weten wat ervaringen zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 28, 2018 om 15:17
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Veel is het niet maar hier zijn toch enkele ervaringen te lezen:
https://m.facebook.com/boetenu/?ref=nf

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2018 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo te zien nemen ze nu gratis je zaak in behandeling. http://www.boetecontrole.nl/online-bezwaar-maken/
Niet geschoten is altijd mis.
Dus ....

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2018 om 13:01
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Grote kans dat er voor u een gunstige ontwikkeling in zit als ik uw link bekijk:
Scamadvisor
https://www.boete.nu/2018/06/22/onterechte-boetes-in-maastricht/

Gr
door Grunn1 - Sep 28, 2018 om 13:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lijkt mij dat wat de gemeente doet gewoon legaal is en dat degene die het bord negeert een niet legale handeling verricht. Een bord is voldoende om aan te geven wat wel en niet mag.
De boete heeft niks te maken dat u al 22 jaar uw rijbewijs heeft en ook niet met het feit dat u er onbekend bent. Onbekend is geen reden om overtredingen te maken, niet opletten is derhalve veel gevaarlijker. Betaal en bereken eens wat het gemiddeld heeft gekost in  22 jaar, nagenoeg niks. Toch maar beter opletten is veiliger voor u en de overige weggebruikers en beter voor uw portemonnee.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 28, 2018 om 13:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

De overtreding is geconstateerd, verzonden en betaald. Al dit soort buro'tjes geven de illusie dat er veel kan, maar persoonlijk geef ik u geen kans.
Als een camera registratie niet zou mogen, dan is elke roodlicht camera fout in die stelling.

pino123
door pino123 - Sep 28, 2018 om 16:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Is de boete onterecht dan? Volgens mij niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2018 om 16:59
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Bezwaar indiuenen kan altijd maar ga er van uit dat dat dan verspilde tijd en moeite is. Helaas.
U geeft aan dat er bebording is.

mo
door mof - Oct 1, 2018 om 13:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1 u ziet de juiste afslag over het hoofd
2 u ziet het verkeersbord niet dat u verbied de straat verder in te rijden

u heeft terecht een boete gekregen.
als u dit probeert aan te vechten kost het u ws alleen nog maar meer geld

niet doen dus en gewoon netjes betalen, en vokgende keer beter opletten

vu2615
door vu2615 - Oct 1, 2018 om 22:53
81 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals ik op de website lees van boete.nu zou de gemeente maastricht niet voldoen aan de regelingen geldend voor deze vorm van beboeten. Maw. hun procedure is fout. U zult ongetwijfeld een naheffing of iets dergelijks gekregen hebben. Daar staat ook op hoe je bezwaar kunt maken. teken bezwaar aan en vraag aan de gemeente Maastricht wat voor procedures etc zij moeten volgen voor het beboeten op deze manier. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan een pak papier thuisgestuurd en moet je dat doorwerken om uit te pluizen waar ze de fout in gaan, en dit vervolgens in uw bezwaar verwerken. Uiteraard moet u eerst betalen. In geval van geen zin, geen tijd oid, betaalt u €10 aan boete.nu. Hooguit bent u €10 extra kwijt. Op de site van boete.nu staat ook een KvK-nummer, kunt u bij de KvK ook even naar informeren. Ook kunt u zoeken op een uitspraak van de Rechtbank Noord-Holland Noord inzake een soortgelijke situatie, waarbij de gemeente de procedures niet volgde.

Gr
door Grunn1 Oct 1, 2018 om 23:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Flauwekul, boete.nu is net zo’n oplichtersbende als die site die claimen dat ze je van je BKR registratie af kunnen helpen. Als eerste melden ze dat 2 van de 3 boetes fouten bevatten, als dat echt zo was dan zou dus 66% van de boetes niet goed zijn en onterecht. Voor echte sprookjes ga je naar de Efteling. En van al die goedgelovige mensen die wel die 10 euro betalen gaan ze lekker op vakantie. Als ze echt kunnen doen zoals ze beweren zouden ze alleen op basis van geslaagde bezwaren tegen betaling werken (no cure no pay) en dat doen ze niet en raad eens waarom niet?

tenormin
door tenormin Oct 1, 2018 om 23:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@epcot +10

ph
door phenyl85 May 27, 2019 om 21:34
6 Antwoorden / Vragen

@epcot wat een onzin. Mijn boete op exact deze locatie is met hun hulp vernietigd! 104 euro weer terug. Vraag me af waar je je antwoord op baseert. In ieder geval geen eigen ervaring.

we
door weethet - Oct 2, 2018 om 10:21
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou iig gewoon bezwaar maken tegen de boete(zoals daarin aangegeven)  en daarnaast een bezwaarschrift indienen bij de gemeente  over de  onduldelijke situatue. De gemeenet moet als wegbeheerder het zo inrichten dat het voor iedereen duidelijk is. Het plaasten van cameras is al verdacht immers. U heeft wel met Limburg te maken waar men blijkbaar de regels in het algemeen niet zo nou neemt. Denk aan [edit naam - redactie].
U kunt uw bezwaar later ook nog bestuursrechtelijk als blijkbaar strafrecheterlijk nog indienen. Suc6 ermee.

Gr
door Grunn1 Oct 2, 2018 om 11:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als er een bord staat verboden in te rijden dan staat bord er. Wegen hoeven niet zo ingericht te zijn dat elk bord erbij past of andersom, een stuk snelweg kan dezelfde inrichting hebben maar verschillende maximum snelheden. Een verbodsbord is een verbodsbord. En wat ene [edit-redactie hier mee te maken heeft snap ik niet helemaal.

jo
door jorisw - Oct 2, 2018 om 17:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Vroeger was dit een duidelijke bussluis met paaltjes enzo maar de Gemeente Maastricht heeft op 3 plaatsen in Randwyck besloten de bussluizen te verwijderen, er normale straten van te maken en vervolgens een bord te plaatsen dat je er niet inmag en een camera."

Dit zal in steeds meer steden gedaan gaan worden. Tot nu toe worden veel bussluizen en ander soort straten afgesloten met pollers of van die dingen die uit de grond komen als je door wilt rijden. Aangezien dit voor veel schade zorgde bij mensen die toch doorrijden wordt het steeds vaker vervangen door een camera. Alleen mensen die daar mogen komen mogen doorrijden. "Onbekenden" krijgen een boete.

ph
door phenyl85 - Nov 10, 2018 om 15:09
6 Antwoorden / Vragen

Ik kom net dit persbericht tegen van de rechtbank Noord-Holland, zie hier
Alle boetes in de binnenstad van Alkmaar zijn ongeldig verklaard. Dat is een erg vergelijkbare situatie als in Maastricht waar er voorheen ook verzinkbare palen stonden en nu cameratoezicht is. Ook de situatie in Maastricht is erg onduidelijk en van Boete.nu begreep ik dat in mijn zaak op het Endepolsdomein het bord ook niet op de foto staat.

Zelf heb ik ook een zaak lopen uit Maastricht bij Boete.nu. Voor €10,- kun je denk ik zelf niet voordeliger bezwaar maken. Één aangetekende brief kost al 8 euro, laat staan de tijd die je er in moet steken.

Wat ieder ermee doet moet hij natuurlijk zelf weten maar voor mij is het een fijne oplossing voor de naar mij idee onterechte boetes.

Ook de reviews zijn niet slecht, ben geen één negatieve tegen gekomen. https://www.facebook.com/pg/boetenu/reviews/?ref=page_internal

tijger1
door tijger1 Nov 10, 2018 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien wat beter opletten op de weg? Krijgt u ook geen boete.

ph
door phenyl85 - May 17, 2019 om 19:51
6 Antwoorden / Vragen

Vandaag de beslissing binnen gekregen via Boete.nu.

Gokje gewaagd maar wel gewonnen! Gaat om het Endepolsdomein (om de hoek bij de Johan Willem Beyenlaan).

Krijg de 104 euro weer terug! :)

va
door vanlotjegetikt May 17, 2019 om 19:54
809 Antwoorden / Vragen

Niet geschoten is altijd mis.
Bedankt voor het terugkoppelen.

sw
door swat1500 May 18, 2019 om 01:18
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen jammer dat ze niet aangeven op welke gronden u nu gelijk hebt gekregen.