My
door Myrthe Kamphuis Jan 18, 2021 om 17:54
Geldzaken & recht

€ 1000 muntgeld kwijt omdat het apparaat veranderd was bij ABN AMRO

Mijn vader van 84 heeft als rare hobby dat hij muntstukken van € 1 en € 2 spaart en wanneer het € 1000 is geworden, stort hij het op zijn eigen rekening. Dit doet hij al jaren, maar tegenwoordig verdwijnen de apparaten waar je munten in kan gooien mondjesmaat. Mijn vader heeft afgelopen vrijdag € 1000 aan muntgeld gegooid in een apparaat waarvan hij dacht dat het een muntwisselapparaat was van de ABN/AMRO. Tot voor kort was dit namelijk een muntwissel apparaat. Helaas bleek pas, nadat hij de hele zak munten in het apparaat had gegooid, dat dit apparaat ineens niet meer bestemd was voor munten. Mijn vader heeft direct het servicenummer van ABN AMRO gebeld om zijn fout toe te geven en te vragen of zijn muntgeld uit het apparaat gehaald kon worden. De mevrouw aan de telefoon vertelde aan mijn vader dat nu het apparaat kapot was en dat hij zeker zijn geld niet kon terugkrijgen. Zij kon namelijk niet meer achterhalen van wie de extra muntstukken die nu in het apparaat zaten waren. Bovendien waren de kosten van het repareren van het apparaat dermate hoog, dat het geld dat mijn vader er foutief ingegooid had slechts een kleine vergoeding van de kosten zouden zijn van het repareren van het apparaat.

Toen ik een paar dagen later dit verhaal hoorde, heb ik direct nog een keer gebeld met het servicenummer van ABN AMRO en kreeg ik hetzelfde verhaal te horen.

Ik heb nog gevraagd of er niet uit overwegingen van coulance iets geregeld kon worden voor mijn vader, aangezien het aan alle kanten duidelijk was dat hij het muntgeld a € 1000 had willen omwisselen en storten op zijn rekening. Er was geen kwade opzet. Maar nee er was niks te regelen.

Ik vind dit een heel raar verhaal; als een apparaat kapot gaat dan is een bedrijf daar toch voor verzekerd? Verder vind ik het vreemd dat in deze vergrijzende samenleving zo weinig rekening wordt gehouden met ouderen. Bovendien denk ik als het apparaat niet voor muntgeld bedoeld is, zorg dan dat er ook geen munten in kunnen! Bij welke instantie zouden wij moeten zijn om de mening van ABN AMRO aan te vechten?

11014 24 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 18, 2021 om 17:59
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ING en Rabo hebben deze ook, tenminste  vorige jaar.....

Maar geld storten  gaat geld kosten bij vele....
Was er geen melding wat je daar wel in kon doen, biljetten?

De oplossing voor zijn Hobby is   ga naar de Vomar of andere supermarkt.
Die hebben  geld koker  en die pleur ik vol na lozen klein geld.

Dan is de  Kilo knaller aanbieding ingeruild voor mijn Kilo knaller! Losse muntjes dus....
Daar mogen alle muntjes in behalve peper... munt!

ge
door gewicht Jan 20, 2021 om 19:14
170 Antwoorden / 1 Vragen

Slaat weer eens nergens op.

getty
door getty - Jan 18, 2021 om 18:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dien eerst eens  een officiele klacht in hij de bank zelf.

Daarna  eventueel Kifid inschakelen.

mahadma
door mahadma - Jan 18, 2021 om 18:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik geloof uw verhaal wel, echter u zult omdat het een abn/amro machine is toch echt daar moeten zijn. Wellicht kunt u met eerdere (bewijs) 1000 euro stortingen uw verhaal staven.

alfatrion
door alfatrion Jan 19, 2021 om 12:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De vader van TS stort met enige regelmaat €1000,-, de bank heeft dat bedrag of meer in munt geld ontvangen, op een plek waar het niet de bedoeling was.

mahadma
door mahadma Jan 19, 2021 om 13:07
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dan ligt het anders.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2021 om 18:07
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info: https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht , en deze indien u overweegt een klacht bij KiFiD neer te leggen en dat dan toch eerst door de ABNAMRO behandeld dient te zijn https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/index.html

Let op dat indien u voor uw vader handelt u een volmacht moet hebben.

rj
door rjw - Jan 18, 2021 om 18:11
3254 Antwoorden / 5 Vragen

"Ik vind dit een heel raar verhaal; als een apparaat kapot gaat dan is een bedrijf daar toch voor verzekerd? "

Dat vind ik nu pas een rare redenatie. Dus als ik (ik noem maar wat) de sinaasappelpersmachine per Albert Heijn kapot maak is dat hun probleem en niet erg want ze zullen wel verzekerd zijn.

En de ouderenkaart trekken is ook een beetje flauw.

Topantwoord

lo
door lovewinnie - Jan 18, 2021 om 18:14
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Schade kunnen ze uiteraard behalen bij verzekering van u vader. Aansprakelijkheid. Hij heeft bekend fout gemaakt te hebben en daarmee apparaat kapot gemaakt.
Hij heeft gewoon recht op dat kleingeld. Zal er blijkbaar normaal ook niet inzitten als het daar niet voor bedoeld is dus ze weten echt wel van wie wat is. Zeker als vader bedrag en datum weer van "storten" .
Dat dat geld verrekend wordt met de schade is natuurlijk echt totaal onterecht. Zoals ik eerder zij zal aansprakelijkheid dit gewoon vergoeden

alfatrion
door alfatrion Jan 19, 2021 om 12:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het staat nog helemaal niet vast dat vader onrechtmatig heeft gehandeld en dus aansprakelijk is. Uit het feit dat vader een fout heeft gemaakt met een defect als gevolg volgt niet dat vader ook aansprakelijk is.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 19, 2021 om 13:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u, dat lijkt mij ook.

ge
door gewicht Jan 20, 2021 om 19:36
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ts , ik geef u volkomen gelijk met uw conclusie in de laatste 2 zinnen. De bank moet zorgen dat er geen munten in kunnen.  Gewoon een beveiliging dat bij munten de inworp wordt geblokkeerd.  Als de bank dat niet nodig vind, vanwege de kosten bijvoorbeeld, moeten ze ook niet klagen over de kosten als iemand zich vergist.
N.b: Als ik in een geld automaat mijn pas te lang laat zitten in de pasgleuf wordt ik ook gewaarschuwd door een piepgeluid.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 18, 2021 om 18:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er geen waarschuwing  of beveiliging op zit... risico voor bank....

Ze moeten  klanten wel informeren en  of ze dit nu bij loket willen tellen en verwerken?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 18, 2021 om 18:49
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Myrthe,

Kunt u een foto maken van het apparaat?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

ju
door juliomariner Jan 18, 2021 om 19:11
1321 Antwoorden / 2 Vragen

En die foto wilt u gebruiken voor?

diumenge
door diumenge Jan 18, 2021 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het bevredigen van zijn enorme nieuwsgierigheid.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 18, 2021 om 20:49
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Julio en Diumenge,

Als er een grote sticker op staat met "buiten gebruik" heeft TS geen zaak.....

diumenge
door diumenge Jan 18, 2021 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het apparaat was niet buiten gebruik, het was alleen niet (meer) geschikt voor munten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 18, 2021 om 23:28
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik weet dat Tros Radar ook een keer aandacht heeft besteed aan zo'n kwestie.

Toen klopte het bedrag niet.

Als het apparaat geen waarschuwing heeft, dan heeft TS een zaak.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 19, 2021 om 13:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Geboren Amsterdammer: ja ik ga vandaag een foto maken van het apparaat en ik ga ook proberen een apparaat te vinden wat dan wel geschikt is, zodat wellicht duidelijk wordt hoe klein het verschil is tussen die twee apparaten. Het kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat het aan mijn vader ligt en dat die gewoon echt niet goed gekeken heeft, dat moet dan blijken uit de foto's.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels twee foto's geplaatst in een antwoord op mijn eigen verhaal, maar ik vind ze niet terug! Ik ben nog niet zo thuis op dit forum merk ik wel.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2021 om 18:57
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Myrthe,

Ik zie ze duidelijk beneden.

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2021 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mooi casus voor de Belbus!

ne
door neodutchio - Jan 18, 2021 om 19:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uw vader dacht dat iets een muntwisselapparaat was en gooit daar €1.000 in? Maar wat voor apparaat was het dan en waarom zou het kleingeld eerst gewisseld moeten worden? Waarom niet in een stortingsapparaat direct gooien?
Zo lang niet helder is wat uw vader nu waarin gegooit is, is het lastig advies geven.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 19, 2021 om 12:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De foto vraag van  geboren Mokummer  is voor ons wel zo duidelijk.....
  nu gaan we echt geen 100 km of meer rijden om zelf te kijken! Zelfs de plaatsnaam ontbreekt...

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijkt te gaan om een pinapparaat waar je geld kan opnemen of storten. Het apparaat staat in de Kempenaerstraat in Oegstgeest.

Donuts
door Donuts - Jan 18, 2021 om 19:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Helaas bleek pas, nadat hij de hele zak munten in het apparaat had gegooid, dat dit apparaat ineens niet meer bestemd was voor munten."

Bleek dat pas of zag hij toen pas een waarschuwing o.i.d.?

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hij merkte het pas toen het te laat was.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2021 om 19:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Als het inderdaad een apparaat was voor munten had de ABN AMRO dat apparaat moeten uitschakelen zodat niemand, ook uw vader niet, er geld in kon gooien. Ze maken er zich wel met een Jantje van Leiden vanaf. Dus gewoon door gaan en, als tip van @diumenge, de Belbus van KASSA inschakelen. belbus@bnnvara.nl

pino123
door pino123 - Jan 19, 2021 om 09:00
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat voor apparaat was het dan wel?

De mevrouw aan de telefoon vertelde aan mijn vader dat nu het apparaat kapot was en dat hij zeker zijn geld niet kon terugkrijgen. Zij kon namelijk niet meer achterhalen van wie de extra muntstukken die nu in het apparaat zaten waren. Bovendien waren de kosten van het repareren van het apparaat dermate hoog, dat het geld dat mijn vader er foutief ingegooid had slechts een kleine vergoeding van de kosten zouden zijn van het repareren van het apparaat.

Er zaten dus muntstukken in het apparaat en dit waren extra muntstukken. Lijkt mij sterk dat als er muntstukken in hebben gezeten het nu opeens stuk gaat door er... muntstukken in de gooien.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat lijkt mij ook sterk! Bovendien heeft mijn vader direct gebeld zodra hij merkte dat het verkeerd gegaan was. Hij stond dus nog naast het apparaat!

Donuts
door Donuts - Jan 19, 2021 om 10:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Verder vind ik het vreemd dat in deze vergrijzende samenleving zo weinig rekening wordt gehouden met ouderen."

Dus omdat uw vader niet oplet / leest moet er ineens van alles worden aangepast aan de apparaten? In de pinautomaten kan met een beetje kwade wil ook van alles en nog wat gestopt worden. Pinautomaten maar weghalen dan?

ne
door neodutchio Jan 19, 2021 om 10:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen gooien ook wel eens de verkeerde brandstof in hun auto, alle auto's ook maar weghalen. Er brand ook wel eens een huis af omdat iemand een kaars laat vallen, alle huizen gaan we ook maar slopen.

Sommige mensen kijken helaas alleen maar in hun eigen straatje en snappen niet dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen handelen.

abnamro
door abnamro Jan 19, 2021 om 12:10
141 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Myrthe,

Het is begrijpelijk dat u baalt van de ontstane situatie en ik snap dat u graag een oplossing wilt voor uw vader. Als u het niet eens bent met het antwoord dat zowel u als uw vader hebben gehad, kan uw vader telefonisch (0900-0024) een officiële klacht indienen.

Onze klachtenafdeling zoekt uit wat er concreet gebeurt is en zal hierover een uitspraak doen. Mocht er een afwijzing komen en uw vader is het daar niet mee eens, dan kan hij bij onze afdeling Klachtenmanagement in beroep gaan. Hij vraagt dan om de klacht opnieuw te beoordelen. Deze brief kan opgestuurd worden naar:

ABN AMRO Bank N.V.

Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)

Postbus 283

1000 EA Amsterdam

De afdeling Klachtenmanagement onderzoekt en beoordeeld de reactie die u vader op de klacht heeft gehad en geeft uw vader hier een terugkoppeling op.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

va
door vanlotjegetikt - Jan 19, 2021 om 12:10
809 Antwoorden / Vragen

Zoals gewoonlijk een heel verhaal neerzetten, maar daarna niets meer.
Topic maar sluiten en pas heropenen als Ts zich weer meld, is zo zonde van onze energie.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 19, 2021 om 13:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Van lotje getikt: pardon? Gisteren heb ik dit onderwerp geplaatst, ik ben blij met alle snelle reacties, maar zit niet de hele dag aan mijn scherm gekluisterd. Beetje jammer zo'n negatieve reactie. Ik ben er zelf ook mee bezig en als u geen zin meer hebt om te blijven wachten op mijn reactie, raad ik u aan een andere hobby te zoeken!

ge
door gewicht Jan 21, 2021 om 10:17
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ts, je hebt volkomen gelijk.

alfatrion
door alfatrion - Jan 19, 2021 om 12:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De rechtbank.

va
door vanlotjegetikt - Jan 19, 2021 om 14:20
809 Antwoorden / Vragen

U is de uitzondering op de regel.
Ga overigens ook dan even bij de buren langs
Zij zitten met hetzelfde. Wel een vraagstelling maar no answer.
ABN heeft ook een vraag achter gelaten..........

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

ABN heeft een reactie achtergelaten, geen vraag. Ik ga hier zeker wat mee doen. Gezien alle reacties hoop ik dat mij vergeven wordt dat ik niet op alle reacties inga. Daar zou ik een dagtaak aan hebben en gek genoeg zijn er meer dingen die ik moet doen op een dag.

pe
door peterbee - Jan 20, 2021 om 12:12
58 Antwoorden / 5 Vragen

Heel bijzonder dit.

ik zou in ieder geval maar 990 euro claimen, aangezien de bank er meer euro uitzal halen.

En dan is het aan de bank om te bewijzen dat een van je vaders geldstukken de automaat heeft vernield, en niet 1 van de overgebleven geldstukken Van de onbekende eigenaar.

abnamro
door abnamro - Jan 20, 2021 om 13:28
141 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Myrthe,

Het is begrijpelijk dat u baalt van de ontstane situatie en ik snap dat u graag een oplossing wilt voor uw vader. Als u het niet eens bent met het antwoord dat zowel u als uw vader hebben gehad, kan uw vader telefonisch (0900-0024) een officiële klacht indienen.

Onze klachtenafdeling zoekt uit wat er concreet gebeurt is en zal hierover een uitspraak doen. Mocht er een afwijzing komen en uw vader is het daar niet mee eens, dan kan hij bij onze afdeling Klachtenmanagement in beroep gaan. Hij vraagt dan om de klacht opnieuw te beoordelen. Deze brief kan opgestuurd worden naar:

ABN AMRO Bank N.V.

Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)

Postbus 283

1000 EA Amsterdam

De afdeling Klachtenmanagement onderzoekt en beoordeeld de reactie die u vader op de klacht heeft gehad en geeft uw vader hier een terugkoppeling op.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 14:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Ik las in een andere reactie dat het ook mogelijk is om schriftelijk een klacht in te dienen, dus dat wil ik gaan doen, zodat mijn vader niet het hele verhaal aan de telefoon hoeft te vertellen. Ik ga er in elk geval verder mee!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2021 om 19:00
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Myrthe,

Ik raad u aan om de brief aangetekend op te sturen.

abnamro
door abnamro Jan 21, 2021 om 11:50
141 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Myrthe,

Om de klacht schriftelijk in te dienen, is het van belang dat er eerst een officiele klacht bij ons is geregistreerd. Indien in het vorige telefonische contact een klacht is geregistreerd en afgehandeld, kan er een brief worden gestuurd naar het adres dat mijn collega hierboven gaf. Is deze klacht nog niet geregistreerd, kan er toch het beste weer gebeld worden.

Met vriendelijke groet,

Janwalter
ABN AMRO Webcare

My
door Myrthe Kamphuis - Jan 20, 2021 om 14:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling op bovenstaand verhaal heb ik hierbij twee foto's van het apparaat. Het blijkt te gaan om een pinapparaat waarboven staat geld opnemen/storten. Als je je pin pas er in doet verschijnt het scherm wat ik in de foto heb staan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2021 om 19:07
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Myrthe,

Ik snap de vergissing.

Er zou wat duidelijker op moeten staan "alleen biljetten".

Ook zou er een alarm af moeten gaan als er per ongeluk muntgeld in wordt gegooid.

Het feit, dat ABN-AMRO reageert op dit forum, betekent, dat ze uw klacht serieus nemen.

My
door Myrthe Kamphuis - Jan 20, 2021 om 14:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het apparaat waar mijn vader muntstukken in heeft gegooid, waardoor het apparaat kapot ging en mijn vader zijn € 1000 kwijt was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 20, 2021 om 19:04
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Myrthe,

Ik snap de vergissing als het apparaat plotseling is veranderd.

Er zou een alarm moeten afgaan, als er per ongeluk muntgeld in wordt gegooid.

Donuts
door Donuts Jan 21, 2021 om 12:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

In de vervolgstappen (waar men niet aan ontkomt) staat op het scherm met grote letters aangegeven 'leg uw bankbiljetten in het vak'. Ook staan op dat scherm grote kruizen door muntstukken (en door paperclips).

mo
door mof - Jan 20, 2021 om 15:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het blijft gewoon een vergissing van uw vader waar slechts hij voor verantwoordelijk is.

ne
door neodutchio - Jan 20, 2021 om 15:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Uw vader stort al jaren geld, dan weet hij dat dat er voor muntgeld en andere invoer is dan voor briefgeld. Als er dus ineens maar 1 invoer mogelijkheid is, dan had hij er niet blind op moeten vertrouwen dat het wel goed zou komen.
Uw vader heeft het kleingeld in de briefinvoer gedaan en is daarmee zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

My
door Myrthe Kamphuis Jan 20, 2021 om 15:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het met u eens dat mijn vader een fout gemaakt heeft, dat is helder. Het gaat mij echter om de afhandeling van deze kwestie. Als je kort door de bocht redeneert, is het zo dat wanneer je iets kapot maakt je daar zelf voor moet betalen. Maar je kan je ook verzekeren voor zaken als het gaat om aansprakelijkheid. Mijn vader heeft niet met kwade opzet het geld in het apparaat gegooid, en heeft even lekker het apparaat willen slopen. Hij heeft een fout gemaakt, en daarnaast € 1000 verloren. Als het apparaat kapot is gegaan door handelen van mijn vader, zou dat verhaald moeten worden op zijn verzekering. Daarnaast is niet gezegd dat het bedrag van € 1000 nu zomaar gebruikt kan worden om het apparaat te vergoeden. Er wordt gesteld dat mijn vader schuld heeft aan het slopen van het apparaat, maar dat waarmee hij dat apparaat gesloopt zou hebben, kan hij niet terugkrijgen omdat niet helder is dat dit zijn geld is. Een beetje krom, aangezien er wel vanuit gegaan wordt dat mijn vader het apparaat gesloopt heeft.

ne
door neodutchio Jan 20, 2021 om 18:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat meer om de laatste reactie die u plaatste. U probeert, geheel onterecht, de schuld bij de bank te leggen door te zeggen dat zij geen mogelijkheid moesten geven om munten er in te kunnen doen. Ook in een dieselauto kan je euro 95 tanken. Is dat dan ook tegen het zere been van de vergrijzing?
Als het u om de afhandeling zou gaan zou u dergelijk uitspraken niet doen.

fr
door frankve - Jan 20, 2021 om 21:22
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap de vergissing van "Pa". En gezien de foto's ook niet zo heel gek eigenlijk.

Afgezien van eerder gegeven antwoorden op de wijze van klacht indienen etc: zoals ik het lees erkent je vader dat er een fout is gemaakt. En schijnbaar erkent ABN-AMRO ook dat het geld gestort was - ze hadden immers schade aan de machine door de munten en zijn hoge kosten aan reparatie betaald.

Ik zou in dat geval zeggen: ABN-AMRO moet dat geld gewoon terug geven, dat is niet van AA maar van je vader.

Wil AA de kosten verhalen dan kan dat natuurlijk en kan je vader de hulp inroepen van zijn WA-verzekering (ik neem tenminste maar aan dat hij WA-verzekerd is - geen overbodige luxe).
De verzekering zal het in dat geval met ABN-AMRO afhandelen.