we
door wesold Jan 3, 2011 om 18:46
Geldzaken & recht

Even een probleem.. mensen heeft iemand een goed advies?

Goeie avond,

Ik zit even met het volgende probleem.. ik ben in december 2010 bij een nieuwe werkgever gestart.
Nu komt er als volgt, ik ben gister samenmet mijn vriendin even weg geweest met mijn auto.
Toen werd ik gecontroleerd op papieren, rijbewijs etc.
Meneer de agent kwam terug, en hij zei als volgt alles is in orde behalve dat u nog 2 bekeuringen hebt open staan.

dit wist ik, maar ik zou deze rond de 25e van deze maand betalen.
Meneer de politie agent heeft me ge vraagt of ik dit direct kon betalen, ik zeg meneer ik kan me dit nu even helaas niet veroorloven.

Hij zei nou dan moet ik u auto in beslag nemen, als u niet op tijd betaald dan mogen wij u auto buiten gebruik stellen.
Ik zeg nou lekker dan.

Vandaag dan maar met veel moeite mijn baas op gebeld en dit probleem uit gelegt.. En of hij misschien mij kon helpen om mij een voorschot te geven.
Hij zei nou nee, je bent hier te kort voor in dienst.

'Heeft hij ook gelijk in, zit nog in mijn proefmaand'
Dus ik zei ook tegen hem van ja dat is begrijplijk maar ik wou het u wel even door geven.

Kijk ik denk ik ben wel eerlijk geweest tegen hem, maar nu denk ik heeft dit gevolgen met mijn proefmaand.. of ik deze nu wel door kom..? Zit hier een beetje over te stressen of ik hier nu wel goed heb aan gedaan.

Iemand voor mij goeie raad?

bedankt al vast.

1422 11 Rapporteer

invalide
door invalide - Jan 3, 2011 om 18:58
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je tot 25 januari 2011 de tijd had is in beslag nemen niet toegestaan of was je al te laat?
Verder krijg je bij te laat betalen meestal eerst verhoging dus ik verwacht dat U meer op achter was dan hier boven geschreven.

Als U wel gelijk heeft kunt U wel protesteren maar vermeld eerst een de uiterste betaaldatum van beide boetes en de bedragen...

pino123
door pino123 - Jan 3, 2011 om 19:05
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Een advies, ga hierover in gesprek met je baas. Als hij zijn gedachte al heeft opgemaakt zal je er zowieso uitliggen (zeker zonder een gesprek). Nu kan je in ieder geval hierover nog met hem spreken. Hem ook vragen of dit gevolgen heeft voor het dienstverband. Helemaal zal je er nooit achter komen.

Succes ermee!

pino123
door pino123 - Jan 3, 2011 om 19:06
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=invalide schreef op maandag 3 jan 2011, 18:58]Als je tot 25 januari 2011 de tijd had is in beslag nemen niet toegestaan of was je al te laat?
Verder krijg je bij te laat betalen meestal eerst verhoging dus ik verwacht dat U meer op achter was dan hier boven geschreven.

Als U wel gelijk heeft kunt U wel protesteren maar vermeld eerst een de uiterste betaaldatum van beide boetes en de bedragen...

Lees de vraag eens, eer gij antwoorden geeft!Het gaat erom of iemand advies kan geven betreffende de baas, niet de boete!

we
door wesold - Jan 3, 2011 om 19:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat om mijn filiaal manager die ik het heb ana gegeven vandaag.
Ik was vandaag gewoon vrij, altijd op maandag.
Hij zei me wel van zorg er wel voor dat je elke dag op tijd bent op je werk.. Ik zei dat is verder geen probleem.
Maar mijn gevoel zegt dat ik het beter achteraf niet had meoten zeggen.
Maar de andere kant ik heb het wel eerlijk verteld, want wat moet ik anders zeggen als ik op de zaak kom, he waar is je auto jah eeeey?

al vast bedankt.

mahadma
door mahadma - Jan 3, 2011 om 19:15
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Als je auto in beslag wordt genomen omdat je bekeuring(en) niet betaald hebt, is er de nodige tijd verstreken en zijn er meerdere brieven verstuurd met betalingsverzoeken, herinneringen en aanmaningen waar je niet op hebt gereageerd. Dus TS heeft tijd genoeg gehad in de ogen van de politie en hun maat was vol. Dus kan inbeslagname bij aanhouden/controle plaatsvinden.

Naar je vraag: Of dit effect heeft met je nieuwe werkgever? De tijd zal het leren, maar als je na een open en eerlijk gesprek met hem (zeker doen) en als je je werk goed doet (dat is de basis van een proeftijd) zal hij de beslissing nemen.

Succes.

waterlelie82
door waterlelie82 - Jan 3, 2011 om 19:23
71 Antwoorden / 2 Vragen

Wat de gevolgen zijn voor je nieuwe baan ligt aan de werkgever. Deze kan namelijk gedurende de proeftijd de overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen. Het enige wat je kan doen is met je werkgever praten maar of dat zal helpen......

vladja
door vladja - Jan 3, 2011 om 19:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wees blij dat je nog in je eigen auto reed. Als de auto van de baas was geweest, hadden ze hem ook in beslag mogen nemen.

Daar komen nog stallingskosten en afsleepkosten bij. Alles moet in 1 keer betaald worden, anders krijg je de auto niet mee.

Vladja

we
door wesold - Jan 3, 2011 om 19:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

ja mensen, dit weet ik allemaal al.

Ik heb met mijn baas gesroken over de telefoon. maar goed

getty
door getty - Jan 3, 2011 om 19:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat de kans aanwezig is dat de werkgever niet met je doorgaat.
Werkgevers zijn niet zo happig om mensen met schulden in dienst te hebben en hebben veel extra werk als ze loonbeslag moeten uitvoeren. De kans is aanwezig dat hij nu bedenkt dat dit mogelijk in jouw situatie kan gaan gebeuren en dat hij ervoor kiest met je te stoppen. Oplossing : gesprek aangaan en opening van je (financiele) zaken geven en uitleggen dat dit een eenmalige vergissing was en je verder geen schulden hebt.

stuinman
door stuinman - Jan 3, 2011 om 19:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, je krijgt deze antwoorden omdat niemand in het hoofd van je werkgever kan kijken. Het blijft giswerk wat hij zal doen. Je hebt waarschijnlijk niet zo'n goede indruk op hem gemaakt. Je had er verstandiger aan gedaan dit niet aan je baas te melden en het probleem gewoon op te lossen, zeker als je nog in je proefmaand bent. Maar ja, dat is achteraf praten. Keep your fingers crossed en zorg dat je steeds op tijd komt, dat is het enige wat ik kan adviseren. En misschien toch nog even een persoonlijk onderhoud aanvragen (dat is altijd beter dan per telefoon), om je excuses aan te bieden (hou het gesprek kort en vraag niet opnieuw om een voorschot).

Sonja

vladja
door vladja - Jan 3, 2011 om 19:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften

Hoofdstuk III. Administratieve sanctie, Artikel 3

1. Met het toezicht op de naleving van de in artikel 2, eerste lid, bedoelde voorschriften zijn belast de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen ambtenaren.

Hoofdstuk IX. Voorlopige maatregelen, Artikel 32

Indien aan de in artikel 31, eerste lid, bedoelde vordering niet wordt voldaan, is de ambtenaar bevoegd bij wijze van voorlopige maatregel het voertuig in bewaring te stellen, totdat het bedrag van de opgelegde en van de reeds verschuldigde administratieve sanctie en van de administratiekosten, alsmede de inmiddels daarop gevallen kosten van de inbewaringstelling zijn voldaan. Daartoe kan hij op kosten van de bestuurder het voertuig naar een door hem aangewezen nabijgelegen plaats overbrengen of doen overbrengen en aldaar in bewaring doen stellen. Zo nodig roept hij hierbij de hulp van de sterke arm in.

Dus niet alleen de politie kan beslag leggen op de auto, maar ook andere ambtenaren, bijv. deurwaarders in dienst of in opdracht van het CJIB.

Vladja