fo
door fourscore Jan 17, 2009 om 18:55
Geldzaken & recht

Excutie verkoop inboedel

onze vraag is mag een deurwaarder 2 verschillend datums een aankondiging van openbaar verkoop doen en in de krant aankondigen en vervolgens niet komen op dagen p.s. ook geven zij te kennen dat zij niet akkoord gaan met betaling regeling die wij diverse schrijven antwoord niet mee akkoord gaan en tot verkoop over gaan aan gezien dat ik werk als uitzend kracht kost mij geld als thuis blijf nu twee keer geweest wat kan ik hier  tegen doen mag mijn schuld gaan verreken kosten die wij gemaakt hebben ?

3003 8 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 18, 2009 om 14:29
5124 Antwoorden / 4 Vragen

eerst even herschrijven voor de leesbaarheid:
"Onze vraag is: mag een deurwaarder 2 verschillend datums een
aankondiging van openbare verkoop doen en in de krant aankondigen en
vervolgens niet komen op dagen?

p.s. Ook geven zij te kennen dat zij
niet akkoord gaan met een betalingsregeling waar wij diverse keren om geschreven hebben. Antwoord: niet mee akkoord gaan en tot verkoop over gaan.

Aangezien ik werk als uitzend kracht kost mij geld als ik thuis blijf. Nu twee keer
geweest. Wat kan ik hier  tegen doen mag mijn schuld gaan verrekenen met de
kosten die wij gemaakt hebben ?"

U mag in elk geval de eigen kosten niet verrekenen met de schuld die u heeft. De schuld heeft u immers bij de schuldeiser, niet bij de deurwaarder.

Een betalingsregeling mag afgewezen worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als het voorstel te laag is (als u € 1.000,-- moet inlossen en stelt voor om maandelijks € 10,-- te betalen bijvoorbeeld) of als er al vaker een betalingsregeling is geweest en u zich daar niet aan hebt gehouden. Waarschijnlijk is voor de schuldeiser nu de maat vol en wil hij geld zien.

Een openbare verkoop van inboedel mag op het laatste moment uitgesteld worden, bijvoorbeeld als de schuldeiser toch ineens wat geld van u binnen heeft gekregen. In dat geval is de openbare verkoop als pressiemiddel gebruikt om u (iets) te laten betalen.

fo
door fourscore - Jan 18, 2009 om 14:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgende mij is dit manier van afpersing met naam en enz voort in de krant

hoe kan je aflossen als er maximaal beslag is gelegd op je inkomen kun je niet meer doen als de beslag legger de belasting dienst is kun je niet meer af lossen aan gezien begin bedrag 300 euro hier was en mijn voorstel 75 euro geweest daar gingen zij niet mee accoord en nu de inboedel verkoop en krant kosten is de schuld op gelopen naar 1450 euro drie keer het dubbele en zeggen dood leuk bedrag in keer anders niet het zijn gewoon een stel oplichters zo zie ik het nu 3 maanden verder was ik al bijna van de schuld af maar nu niet verloren werk uren en hart aanval er bij door over de vest in zoetermeer
zij worden bedankt ik hoop dat er meer mensen zich melden bij mij of bij vara kassa over dit soort pratijken hoe kun je aks gewoone man naar de hel gaan heel simpel krijg te maken met over de vest zoetermeer p.s. gewaarchuwd mens teld voor twee ik hoop dat wat tegen dit soort pratijken wat kan dan het zijn gewoon oplichters die over de problemen van ander geld verdienen als advocaat is die op vrijwillige basis is wil werken gratis stuur alle info op

mvg

johanpc
door johanpc - Jan 18, 2009 om 14:58
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als je OPTIJD je rekeningen had betaald was dit niet gebeurt.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 18, 2009 om 15:06
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@jophanpc: Da's een goeie!! Oftewel: Hoe houd ik geld over?...eventueel..

Gr. Henri

johanpc
door johanpc - Jan 18, 2009 om 15:27
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe houd ik geld over?

Je huurt een huis betaald de huur niet en zoekt een advocaat die vrijwillg die oplichters (de huis eigenaar dus)gaat aan pakken..

ro
door ronny530 - Jan 18, 2009 om 15:40
2752 Antwoorden / 41 Vragen

@vraagsteller, er zijn dus meer schuldeisers neem ik aan. Als de belastingdienst een vordering heeft gaat die altijd voor, de deurwaarder weet dit en probeert zoveel mogelijk geld te innen voordat de belastingdienst de boedel verkoopt. Ik weet niet of uw problemen structueel zijn, ook al zijn het maar kleine achterstanden zoek dan hulp.

Succes Ronny.

P.s. schreeuwen dat rekeningen op tijd betaald moeten worden is bij iedereen bekend maar soms door omstandigheden niet direct mogelijk.

johanpc
door johanpc - Jan 18, 2009 om 15:54
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ronnie @

Sorry maar,

Schreeuwen dat schuldeisers oplichters zijn lijkt mij ook niet terecht.

Als er zelfs een gerechtelijke uitspraak is, want alleen dan kan een deurwaarder dit sort akties ondernemen.

En het is uitvoerig in de media geweest dat wooningcorporaties lik op stuk beleid zouden gaan voeren en dat is niet voor niets.

ro
door ronny530 - Jan 18, 2009 om 16:32
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Lik op stuk beleid is mij bekend, dit is in het leven geroepen om mensen de kans te geven mee te werken aan een structueel probleem. Tweede kans beleid dus. Die moet je wel pakken. Boos worden op een deurwaarder lost het probleem niet op. Neemt niet weg, waardoor is vraagsteller in deze situatie gekomen?. Dus is schreeuwen over altijd maar op tijd betalen is nu geen antwoord maar een veroordeling.

Ronny.