Thijsvb01
door Thijsvb01 Nov 9, 2022 om 15:07
Geldzaken & recht

Extra betalen voor op tijd leveren post nl

Vandaag heb ik een bericht gekregen dat het niet mogelijk was om mijn pakketje te bezorgen vandaag. Vervolgens klik ik op het icoontje dat ik zelf een nieuwe afspraak kan maken. Staat er gewoon bij dat ik het voor 1,95 alsnog kan laten bezorgen.
Ik vind het wel erg bijzonder dat ik moet betalen om te zorgen dat post NL het pakketje op de afgesproken dag te laten bezorgen.
Hoe is jullie ervaring hier mee?

5923 14 Rapporteer

ju
door juliomariner - Nov 9, 2022 om 15:15
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Weet u wel zeker dat het afkomstig is van PostNL?
Als u al op een link hebt gedrukt zou ik de computer even op virussen en andere ongein laten scannen.

sira
door sira Nov 9, 2022 om 15:50
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Straks blijkt dat die € 1,95 € 195,- is geworden

Thecla58
door Thecla58 Nov 9, 2022 om 16:52
843 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira

tja... zou zomaar kunnen. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2022 om 15:23
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is oingetwijfeld SPAm of anders gezegd een manier om geld uit uw portemonnaie te kloppen. Er zijn al verschillende waarschuwingen over geweest. Het lijkt bedrieglijk echt maar het is ech een poging tot oplichting. Ik sluit niet uit, op basis van eigen ervaring, dat u ook nog een e-0mail krijgt dat u een prijs heeft gewonnen.

Zie dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/pas-op-meerdere-valse-mails-van-postnl-in-omloop?utm_source=20220912_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

en toch aanvullend ook nog dit: de verzender betaalt voor de dienstverlening van een postbezorger, de ontvanger nooit! (Tenzij het een pakket is waarvoor bij ontvangst betaalt moet worden confom afspraak bij bestelling.

pi
door piet limburg Nov 11, 2022 om 21:37
231 Antwoorden / 15 Vragen

Zover ik er ervaring mee heb,is als je iets laat bezorgen door bv bol.com via Post.nl op een door hun bepaalde dag  de opgegeven verzendkosten in rekening gebracht worden.
Je mag ook zelf een bezorgmoment of dagdeel kiezen...in dat geval komt er 1.95 bovenop.
Hoezo Spam of Oplichting.
Eerste even netjes informeren hoe de voorwaarden zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 11, 2022 om 22:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@PIETLIMBURG, als door Postnl iets niet bezorgd kan worden maakt men dat kenbaar en kan het normaliter worden opgehaald bij een agentschap. Waar u op doelt is de mogelijkheid om al voordat de bezorging plaats vindt dat aan te geven . En alle meldingen m.b.t. valse emails in deze zijn er niet voor niets. Zie m.b.t. zelf vooraf regelen van bezorging (via een app) https://www.postnl.nl/campagnes/bezorging-wijzigen/ . Overigens laten vals berichten zich wel kenmerken door vaak een kleine afwijking in het verzend adres en m.b.t. die van postnl, bij verder zoeken zult u stuiten op een adres in Las Vegas.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 11, 2022 om 22:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

De link: https://www.postnl.nl/campagnes/bezorging-wijzigen/ ter lering en om te zien dat postnl daar niets in zegt over betalen door de ontvanger. En dan toch ook nog weer het absolute gegeven dat de verzender de kosten van verzending betaalt en de verzender verantwoordelijk is voor juiste bezorging. En dan met ook de vraag: wat gebeurt er als iemand niet zou voldoen aan de vraag om als ontvanger geld te moeten betalen om alsnog te ontvangen? Ontvangt die het dan niet? En zo niet, dan is de verzender daarop aan te spreken!

pi
door piet limburg Nov 12, 2022 om 16:35
231 Antwoorden / 15 Vragen

Mogelijk heeft de vraagsteller gekozen voor een vaste datum en tijd....dan zijn deze kosten voor verzending vooraf inbegrepen.
Ben je op de afgesproken dag en tijdstip toch niet thuis....dan kan het pakket nogmaals aangeboden....daar moet opnieuw 1.95 voor betaald worden.
Bij normaal bezorgen kan het pakket bij de buren aangeboden worden, of naar het dichtstbijzijnde agentschap gebracht worden.
Is geen sprake van al dit.....dan is een mailtje van POST.NL mogelijk nep.

Wel raar dat,degene die dat mailtje  stuurt, inzicht heeft in de logistiek van POST.NL en weet dat het pakket niet bezorgd is.
Duidelijk is het niet allemaal.

Du
door Duc7 - Nov 9, 2022 om 15:30
35 Antwoorden / Vragen

Misschien handig om de PostNL ap te installeren, vanuit die app kun je altijd zienwanneer je pakketje komt en/of er problemen met de leveringen zijn.
Krijg soms ook berichten via de app (e-mail) dat het pakketje niet op tijd geleverd kan worden, wordt het meestal de dag erna.
indien je het dan s'avonds wil laten bezorgen dan kan het zijn dat er inderdaad €1,95 gevraagd wordt vanwege leveren buiten de "werk" uren van de bezorger.

borg queen
door borg queen - Nov 9, 2022 om 15:38
127 Antwoorden / 2 Vragen

Nog nooit van gehoord. Wel een berichtje dat het niet op de aangegeven tijd lukt, maar dan komt het een dag later, of ik laat het bezorgen op een pakketpunt, wat ik meestal van te voren al doe, want meestal ben ik niet thuis op de aangegeven tijd.

Ik zou maar uitkijken voor phishing, want dit is niet gangbaar. Post.nl zelf al gecontacteerd hierover?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 9, 2022 om 15:47
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs,

Kunt u een foto/screenshot plaatsen ervan?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2022 om 16:05
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring is dat als ik de bezorgdag wil veranderen ik dan kan kiezen voor een andere dag met vermelding dat op een bepaald dagdeel het €1,95 kost.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 12, 2022 om 16:37
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPY, hoe wordt dat dan betaald?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 12, 2022 om 16:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
ik heb van die service nog gen gebruik gemaakt maar denk dat ik een kaartje toegestuurd krijg waar ik postzegels op kan plakken ter waarde van dat bedrag.

br
door brui0929 - Nov 9, 2022 om 17:42
629 Antwoorden / 10 Vragen

Het beste is zelf ophalen bij een ophaal punt in uw woonplaats.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 9, 2022 om 19:03
2010 Antwoorden / Vragen

Nooit meegemaakt maar PostNL spreekt geen afleverdatum af, dat is een best effort waar je geen rechten aan kunt ontlenen. Dat ze u meerdere opties aanbieden betekent dat u kunt kiezen, er is ook een gratis optie.

Engelse drop
door Engelse drop - Nov 11, 2022 om 10:26
63 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ook een mailtje gehad, moet eerst betalen dan kan het pas bezorgd worden. Komt dus niet bij post nl vandaan. Leer nu eens kijk bij gegevens waar het mailtje vandaan komt.

klm086
door klm086 - Nov 11, 2022 om 10:27
14 Antwoorden / 1 Vragen

Laten ze dan lekker zelf op dat pakket passen !!

eva de bruin
door eva de bruin - Nov 11, 2022 om 10:41
7 Antwoorden / Vragen

Toch even de afzender van de mail checken, waarschijnlijk niet van @Post.nl. Dus foute boel! Post nl. Levert niet nog een keer sls u niet thuis bent, maar last het achter bij een post.nl punt, dit communiceren ze via de app, dus verstandig deze te installeren.

he
door henkie.penkie - Nov 11, 2022 om 10:52
148 Antwoorden / 0 Vragen

Als je weet dat je niets hebt besteld, open dan geen link wat er bij staat om dit te betalen. Dit zijn gewoon letterlijk en figuurlijk oplichters praktijken. Ik heb er tot nu toe Wel 50 van deze geblokkeerd telkens met een ander afzender adres. Hier uit bleek wel degelijk dat dit oplichters zijn. Als je iets online hebt besteld en komt het buiten de EU dan heb je kans dat je invoerrechten moet betalen. Maar dan moet je het pakje op het dichts bij zijnde post.nl agentschap het ook afhalen en deze invoerrechten betalen. Deze worden dus niet aan huis bezorgd.

Willem Bijl
door Willem Bijl - Nov 11, 2022 om 11:25
1 Antwoorden / Vragen

niet doen is een crimineel