atlas1302
door atlas1302 Jul 30, 2022 om 19:34
Geldzaken & recht

Extra vergoeding schadeclaim

''Je doet mee met onze kredietclaim omdat je een krediet bij ABN AMRO hebt of had. Als beloning voor jouw deelname aan onze claim, hebben we een extra vergoeding van €175,- voor je bereikt. We verwachten binnen enkele weken dit bedrag aan jou over te maken. Geef hiervoor jouw bankrekeningnummer aan ons door''

Wat is hier het addertje onder het gras? Wat verwachten ze nu over te maken binnen enkele weken? Wat is de totale vergoeding van de claim die ingediend is, daar draait het allemaal om.

Ik denk dat als je het bankrekeningnummer doorgeeft, dat je dan automatisch accoord gaat met de verborgen voorwaarden die hier aankleven. Ze zijn mij niet bekend in ieder geval, ook zie ik dat niet geschreven  in de tekst die ze mij gemaild hebben.

Zijn er lezers die het mij beter uit kunnen leggen?

Vr.Grt.

10848 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2022 om 19:39
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Stel de vraag per telefoon, email of desnoods brief aan de afzender. Hier kunt u geen exact bedrag verwachten van onze vrijwilligers.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 30, 2022 om 20:00
7156 Antwoorden / 3 Vragen
Mabelle
door Mabelle - Jul 30, 2022 om 20:02
403 Antwoorden / 1 Vragen

Dat bericht is afkomstig van de Consumentenbond. 3x raden aan wie je dan het beste die vraag kan stellen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 30, 2022 om 20:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Atlas1302 ,

Consumenten die zich eerder meldden met een woekerrente bij ABN AMRO krijgen, als dank voor hun bijdrage in het onderzoek, een extra vergoeding van €175. De no cure no pay vergoeding wordt betaald door ABN AMRO. Klanten van deze bank kunnen zich niet meer melden bij Consumentenbond Claimservice.

Lees hier veelgestelde vragen ,

https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/compensatieregeling/index.html

Lees ook deze informatie ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/mogelijk-toch-hogere-compensatie-voor-abn-amro-klant-die-te-veel-rente-betaalde

Zie ook deze link , scroll helemaal naar beneden ,

https://geldbelangen.nl/

ABN AMRO en ING hebben een waardeloze regeling bekend gemaakt. En dat nog wel na onderhandeling met de Consumentenbond..

atlas1302
door atlas1302 - Jul 30, 2022 om 21:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dus dat is eigenlijk het bod wat je krijgt van de bank!, maar ze spreken juist over een extra vergoeding en dat is die 175 euro. Dat is dan toch misleidend, want als je jouw bankrekeingnummer doorgeeft dan is voor de bank de kous af, en je hebt maar 175 euro in de knip en geen recht van spreken meer. Ik doe het in ieder geval niet, tenzij iemand mij kan overtuigen dat ik het anders moet zien.

Dat is het addertje zo als ik het zie, ik denk dat ik wel een paar duizend tegoed heb van die fijne bank.

ABN AMRO en ING hebben een waardeloze regeling bekend gemaakt. En dat nog wel na onderhandeling met de Consumentenbond..

Precies dat!

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2022 om 22:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Atlas1302, tja, het bericht is van de Consumentenbond afkomstig geweest. Nu de ABNAMRO zo "gul" om je inderdaad met €175,00 af te schepen, wat inderdaad zou kunnen betekenen dat men verder "de mond moet houden". Geen idee hoeveel meer ze je schuldig zijn, maar dat kan jij het beste weten.

atlas1302
door atlas1302 Jul 30, 2022 om 22:29
341 Antwoorden / 13 Vragen

Hoeveel pecies meer dat weet ik ook niet, maar zeker meer dan 175 euro. Dus het is een kadootje om op te zouten, na die 175 euro komt er niets meer. Dat verwachtte ik wel, maar het staat dan erg misleidend in de mail van de Consumentenbond die ik heb gekregen. Ze zeggen dat het een extraatje is, en dat kan je ook weer op 2 manieren opvatten.
Ik denk dat ik maar op mijn gezond gevoel afga, ik weet niet wat ze kunnen doen als je het negeert tot nu toe.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2022 om 22:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Doe dat dan maar, op je eigen gevoel af gaan. Je hebt al voor hetere vuren gestaan, toch? Wens je nog steeds veel succes met je Kaap Verdische "toestanden" die je runt. ☺

atlas1302
door atlas1302 Jul 30, 2022 om 23:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou, wat ik run dat draait perfect, Dank u voor het compliment. Het zijn i.d.d. de Nederlandse toestanden waar je mee te maken hebt als je eenmaal emigreert. Misschien houdt dat velen nog tegen om die sprong te maken, ze kijken liever hoe Nederland volstroomt met alle merken nationaliteiten.

Maar die AMRO, die heeft toch wel gore lef hoor.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2022 om 23:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja joh, mee eens. Inderdaad stroomt Nederland met alle merken nationaliteiten, maar dat is niet nieuw. Woon in een achterstandswijk met meer dan, inmiddels, 90 culturen. Als je hier woont: de ratten en de meeuwen vieren hier feest: allerlei UFO's in de vorm van Turks brood, couscous, alles word over het balkon naar beneden geflikkerd. Durf niet eens meer een Medelander op fouten te wijzen: staan gewoon om je deur te bonken om verhaal te halen. Als oude vrouw: doe niet open. Wil nog niet dood. Agressief als stieren.

atlas1302
door atlas1302 Jul 31, 2022 om 10:58
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als je weet hoe toestanden op te kunnen lossen is dat alleen maar fijn, dan heb je voldoening en kan je verder. In uw geval vind ik het verschrikkelijk vervelend voor u, dat is niet op te lossen en escaleert zelfs. Ik hoop voor u dat u wel gezond blijft en rechtop blijft staan, en niet die deur open maken.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 30, 2022 om 23:17
341 Antwoorden / 13 Vragen

Zodra het bedrag wordt overgemaakt, ontvang je van ons bericht.

NB: Deze extra vergoeding staat los van de compensatieregeling die ABN AMRO rechtstreeks uitkeert. Heb je vragen over jouw compensatie? Neem dan contact op met ABN AMRO.

DUS? extra.

eva de bruin
door eva de bruin Aug 1, 2022 om 13:18
7 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk of misschien om de no curr no pay kosten te betalen?? Ik vind het een vage mail en ik heb hem ook niet gehad als deelnemer van de comsumentenbond. Ik kreeg een goed aanbod van de bank en heb daarop mijn deelname bij de consumentenbond afgesloten. Dit is vorige week donderdag geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2022 om 10:27
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het is geheel aan u om te acceopteren maar ik zou het wel doen omdat indien u toch nog meer zou willen hebben zelf zou moeten procederen hetgeen dan mogelijk veel meer geld zal kosten indien het resultaat per saldo negatief is. Dat geldt dan m.b.t. procedrene vna Rechtspraak maar ook via KiFiD (naar mijn mening)

atlas1302
door atlas1302 Jul 31, 2022 om 10:44
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nee ik niet, als ze je willen afschepen met 175 dan betekent dat er veel meer in het vat zit, ik heb de bankstukken opgegestuurd en ze hebben natuurlijk ook een berekening. Ze willen compenseren...doe dit dan met recht! En geef geen fooitje omdat ik zo aardig ben geweest om mij aan te melden bij claimservice.

atlas1302
door atlas1302 - Jul 31, 2022 om 10:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik denk dat het een vaststeliingsovereenkomst is, als je dit extraatje aanpakt dan is het daarmee afgedaan.Van de bank hoor je uiteraard nooit meer wat, tenzij de bank geld van je tegoed heeft. Maar dat is geen probleem, dan stel je ook een extraatje voor.

Nou, bedankt voor alle wijze antwoorden en reactie`s, ik ben er uit! en ga vandaag eens extra iets leuks doen. In ieder geval hoop ik dat ik met dit berichtje lezers van de ABNAMRO, zijn geattendeerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 31, 2022 om 11:19
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Is het dan toch ook geen idee om uw vraag/bemerking voor te leggen aan

Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen zijn onderverdeeld in algemene vragen en specifieke vragen over de claims. Klik hiernaast op het onderwerp waar jij vragen over hebt om de bijbehorende vragen en antwoorden te zien.

Staat jouw vraag er niet bij?

Dan kun je deze e-mailen naar vragen@claimservice.nl. Specifieke individuele vragen kunnen wij niet altijd beantwoorden.  bron: https://www.claimservice.nl/vragen/

atlas1302
door atlas1302 Jul 31, 2022 om 11:32
341 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt voor attentie, neen de kaarten zijn geschud, de lijnen zijn uitgezet. Ik heb al een hint gegeven hoe ik het verder ga doen, voorlopig in ieder geval helemaal niets. Ik hou van anticiperen en inspelen, dat kost je de minste energie en je houd meer tijd over voor andere leuke dingen. En die zijn er, maar al teveel.
Ik vind het een minne bank, en zo zal ik ze behandelen ook!

jewee
door jewee - Aug 1, 2022 om 12:18
61 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt me nu heel simpel te achterhalen, en kost minder tijd dan dit relaas hierboven.
ABN/AMRO BELLEN!!

atlas1302
door atlas1302 Aug 1, 2022 om 14:03
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als je klant meer bent en geen rekening hebt, kan je bellen totdat je een gram weegt.

Topantwoord

d.
door d.schaap - Aug 1, 2022 om 12:22
5 Antwoorden / Vragen

De bank communiceert NOOIT met klanten via mail of sms of whatsapp. Er is een hele campagne op gezet en toch is het niet duidelijk genoeg en de malverserende misdadigers zijn de lachende derden
met iedere bank kunt u via valse-email@............. vul hier de naam van de bank gevolgd door .nl dit soort mails doorsturen zodat de banken de oplichter kunnen achterhalen en voor het gerecht brengen

atlas1302
door atlas1302 Aug 1, 2022 om 12:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Precies dat, ik ben toch niet GEK! Mijn bankrekening doorgeven via E-mail, klik even op de link.

Als de bank behoefte heeft, hoor ik het t.z.t hoeveel er in het vat zit.

Sw
door Swillens - Aug 1, 2022 om 12:44
1 Antwoorden / Vragen

Ja hallo wij ook

Hallo
Eamil terugsturen aan adres waar je mail van heb ontvangen,verder kan ik aan bevelen ,dat dit is om dat je hebt aangemeld bij Consumenten bond claimeservice.Heden morgen heb ik een email van hun terug gekregen ,antwoordt dit heeft niets met de ABN AMRO te maken.
Komt goed.

Bij navraag zou ik jou adviseren

Ciskaregalado
door Ciskaregalado - Aug 1, 2022 om 12:56
1 Antwoorden / Vragen

Ciska Regalado

Topantwoord

eva de bruin
door eva de bruin - Aug 1, 2022 om 13:13
7 Antwoorden / Vragen

Niet op in gaan. Mocht u een krediet hebben gehad en u komt in aanmerking voor de teruggave van een bedrag, dan wordt dat schriftelijk, per email in de bankpost aan u vermeld. Tevens staat daar het precieze bedrag wat u tegoed heeft. Vervolgens wordt u gevraagd van verdere claims af te zien en dit digitaal te ondertekenen. Daarna maakt de bank het bedrag aan u over. De mail die u laat zien is phising!

leonie carree
door leonie carree - Aug 1, 2022 om 14:54
8 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mensen,

Bedankt dat iedereen zo allert is hier!

Maar dit is een extratje van de Consumentenbond.

Dus geen aanbod van de ABN.

Ik heb dit aan genomen omdat ik dit wel  vrij kan besteden.
En het aankomende aanbod van de ABN niet ,omdat dit naar het huidige krediet gaat van de ABN.

Wat de ABN ongevraagd heeft om gezet ipv het rood staan, voordat de ABN deze massa claim zag aankomen.

Samen met een ongvraagde budgetcoach .

atlas1302
door atlas1302 Aug 1, 2022 om 15:22
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik hoop het voor u, maar ik vrees van niet. Dat extraatje wordt ook door de bank betaald, waarom zou een bank tweemaal betalen? Omdat de bank het zo fijn vond omdat wij bij claimservice aanschoven en ons daar een beloning/extra voor geeft.

Waarom vraagt claimservie om mijn rekeningnummer, terwijl dat bij de bank bekend is. Ze hoeven alleen maar te storten hoor! Of hebben ze stiekem op deze manier een bevestiging in handen dat ik accoord ga. De bank betaald...! claimservice  niet.

Ztevil
door Ztevil - Aug 6, 2022 om 15:57
1 Antwoorden / Vragen

Je krijgt deze 175,- omdat je je vroeg hebt aangemeld bij claimservice. Dit is nu niet meer mogelijk.

Dit staat LOS van de compensatieregeling.

Ik ben naar Claimservice.nl gegaan (niet via de mail). Ingelogd met mijn Account. DAAR mijn rekeningnummer ingevuld.
Ik heb geen links geklikt in de mail (ivm eventuele phishing)

Ik heb nu een bevestiging gekregen van claimservice dat de 175 euro volgende week uitbetaald gaat worden. Daar staat NOGMAALS dat je hiermee GEEN rechten opgeeft en dat dit losstaat van de eventueel te accepteren compensatie.

atlas1302
door atlas1302 Aug 6, 2022 om 23:19
341 Antwoorden / 13 Vragen

Waarom zou de bank u twee keer betalen, het is geen filantropische instelling.Dit is gewoon een opzoutpremie, als u het accepteert dan hoort u verder helemaal 0,0 van de bank meer. Moet de bank blij met u zijn omdat u zich heeft aangemeld bij claimservice, lang geleden? Waarom komt claimservice zelf niet met een claim voor u, dat zouden ze toch voor u doen en velen anderen?

Dit is het meest haalbare wat claimservice eruit heeft kunnen halen, en dat is 175 euro!

atlas1302
door atlas1302 - Jun 10, 2023 om 11:20
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nu ik ook een voorstel gekregen heb van de ABNAMRO, dacht ik ...laat ik die 175 euro dan maar gelijk meenemen. Maar in mijn dossier kan ik nergens mijn rekeningnummer opgeven, terwijl ze mij wel diversen keren hebben gemaild en erom hebben gevraagd.

Ook deze mails kan ik ineens nergens meer terug vinden, en in mijn claimservice cockpit wordt er ook nergens over gesproken.

Ik begin dit steeds duisterder te vinden, want ze reageren ook niet meer op mijn vragen via mail.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 14, 2023 om 11:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is mij nu echt duidelijk wat het addertje onder het gras is, en waarom ABNAMRO de claim niet uitbetaald.

Claimservice betaalt de 175 euro niet meer uit, omdat ik een voorstel gekregen heb van de ABNAMRO. Om die compensatie vergoeding moet je wel een Nederlands bankrekening hebben op eigen naam, en moet tenminste nog 2 maanden geldig zijn. Ook een copy betaalpas willen ze graag zien. Maar in 2016 hebben ze mijn rekening opgeheven omdat buitenlanders niet meer welkom zijn, witwas praktijken en duur te monitoren.

Nu vraagt de ABNAMRO aan die buitenlander, geef even een Nederlands rekening nummer. Maar dat is onmogelijk natuurlijk want Nederlandse banken (allemaal) weigeren buitenlanders buiten de EU, en die niet meer wonen in Nederland. De bank weet dat ook natuurlijk, ze hebben mijn adres.

Ik heb dus een betaling voorstel, ik heb dat voorstel ook schriftelijk ondertekend en met mijn eigen bankrekening nummer terug gestuurd. Als de bank nu weigert om het geld over te maken, blijf ik er dan wel recht op houden?