ri
door rissiejjj Apr 8, 2012 om 23:27
Geldzaken & recht

Famed, belachelijk hoge administratiekosten?

Wie weet dit?
Stel ik wil een betalingsregeling treffen bij Famed, dan komen ze op de proppen met €35,- administratiekosten, dit is toch niet eerlijk?

Mijn situatie. Heb een rekening ontvangen van €86,- zit in WWB en ben nog geen 21 dus krijg amper aan geld, 3 kwart van de uitkering gaat al verloren aan de zorgverzekering, gut waarvoor ben je verzekerd. Maar oke, nu dus een zorgkosten nota van het bovengenoemde bedrag, kan het niet in 1x betalen ivm de lage inkomsten en hoge vaste lasten. Nu kan ik gerust een betalingsregeling treffen waarschijnlijk, maar wel met die €35,- administratiekosten. Mag dit zomaar? moet dit niet een bepaald percentage zijn van het bedrag op de nota?, dit is toch een belachelijk hoog bedrag?

Wie weet raad?

3176 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Administratiekosten zijn vrij mits ze nodig zijn met een regeling van betaling moet er een werkkracht worden ingeschakeldt die de werkzaamheden moet verichten om bij die met die regling nodig is.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het mag. Administratiekosten is geen percentage, maar gewoon een vast bedrag. €86,- is niet veel. Het lijkt mij verstandiger dat je het probeert te lenen, of even rood staat.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja, helaas voor jou, kijk maar op hun site, bij betalingsregeling is altijd €35,00 voor administratiekosten e.d. Fa-med betalingsregeling, kun je het zelf lezen. Jammer voor je.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die hele Famed is een grote aftroggel bende. Overal geld voor vragen, terwijl de handeling nog geen 2 minuten duurt. Ik kan het weten, Want heb er zelf gewerkt. En ben blij dat ik bij deze geld dieven niet meer werk. Wij werden aangespoort om mensen in termijnen te laten betalen. Dat is weer kassa voor dit geldbelust bedrijf

Gewoon in twee keer betalen dan krijg je een herrinering en dat kunnen ze die 35 euro niet betalen . Je krijgt dan wel een brief dat je te weinig hebt betaald. En die betaal je dan binnen 4 weken. Bespaar je ruim 35 euro

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tele1 schreef op maandag 9 apr 2012, 08:57: Die hele Famed is een grote aftroggel bende. Overal geld voor vragen, terwijl de handeling nog geen 2 minuten duurt. Ik kan het weten, Want heb er zelf gewerkt. En ben blij dat ik bij deze geld dieven niet meer werk. Wij werden aangespoort om mensen in termijnen te laten betalen. Dat is weer kassa voor dit geldbelust bedrijf

Gewoon in twee keer betalen dan krijg je een herrinering en dat kunnen ze die 35 euro niet betalen . Je krijgt dan wel een brief dat je te weinig hebt betaald. En die betaal je dan binnen 4 weken. Bespaar je ruim 35 euro

Lees even op de site bij de betalingsvoorwaarden. Eeen aanmaning dien je binnen 10 dagen te betalen. Zoniet dan komen er kosten bij met een minimum van € 37,00. Uw advies is niet die van iemand die zegt bij Fa-med te hebben gewerkt.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ultraglide1998, dat dacht ik ook bij het commentaar van tele1, maar dacht: 't zal wel. Ik had gisteren al op de site gekeken en de voorwaarden gelezen.

rissie, denk dat winterman je het "goedkoopste" idee aan de hand doet; dus lenen bij familie of vrienden, of even rood staan. Is nooit zoveel als je de Fa-med afbetaling zou doen. Zou proberen Fa-med zo snel mogelijk te betalen; het zijn terriërs, dus nogal vasthoudend (deal er zelf mee!).

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie voor de reacties.
Ik zat zelf ook al te denken dat het voordeliger zou zijn om even in het rood te staan dan zo'n regeling treffen.
Word dus eventjes roodstand voor mij maar moet ik maar voor lief nemen.
Inderdaad is zelf in 2 delen betalen ook niet mogelijk ivm die 37 euro kosten dan.
Had gisteren de site er reeds op na gelezen.

Was dus even benieuwd of dat zomaar mag, zoveel administratiekosten rekenen, maar blijkbaar mag het dus, jammer dat zoiets toegestaan word.
Ga maar op zoek naar een andere tandarts denk ik, dat ik niet meer van doen heb met Famed.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

rissiejj, dat is toch wel een optimistische kijk, zeg;-) om Fa-med proberen te ontlopen door een andere tandarts "te nemen". Tenzij er in het gebied waar je woont tandartsen te over zijn die je als klant nemen heb je ook daar de grootste kans dat Fa-med weer in the picture komt. Veel medici geven de administratie uit handen en dan kom je toch snel in dezelfde omstandigheden als waarin je nu zit. Is er misschien in de toekomst iets samen met je tandarts "te ritselen" qua rekening? Hij/zij weet wie en wat je bent, (jong, nog weinig inkomsten). Eens vragen of je direct, dus niet Fa-med) de rekening kunt krijgen en die mag "afbetalen"? 't Is maar een ideetje.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probleem is, ik zit bij de Faculteit tandheelkunde van het UMCG. Woon sowieso zelf al in Drenthe, dus qua vervoerskosten, zowel benzine als OV is het niet rendabel. Faculteit is goedkoper dan andere tandartsen, maar de kosten om er te komen worden steeds hoger. Dus kan altijd is rond gaan kijken voor andere tandartsen.

Ach ik neem mijn verlies, ik betaal de rekening in 1x, eventjes roodstand en daarna is alles weer klaar.

Bedankt voor de reacties.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing van het probleem is: gewoon gaan werken

ve
door verwijderd - Apr 11, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

haagee schreef op woensdag 11 apr 2012, 13:27: De oplossing van het probleem is: gewoon gaan werken

rissiejjj weet zelf wel waardoor ze in de WWB zit en zal daar goede redenen voor hebben. Als alles "okay" was kreeg ze die uitkering immers niet.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2012 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zie ik de laatste reacties nu pas.
De rekening is inmiddels voldaan en komt allemaal wel weer in orde.

Ik wou reageren op bovenstaande dat ik maar gewoon moet gaan werken, maar hier ga ik niet inhoudelijk op in, wil alleen even kwijt dat het jammer is dat mensen oordelen over iemand die ze niet kennen.

Tenormin, bedankt voor je reacties!

ve
door verwijderd - Apr 17, 2012 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alle mensen oordelen zomaar, hoor. Jij weet van de hoed en de rand; hebben wij niets mee te maken. Fijn dat je Fa-med probleem is opgelost; je lijkt me een wijs "meisje". Succes met alles.