pe
door peterkoom Jan 10, 2012 om 14:20
Geldzaken & recht

Famed incasso

Via Famed een rekening van 32,55 gekregen. Is blijven liggen aanmaning gekregen om voor 16 dec te betalen. Uiteindelijk bedrag 3 januari overgemaakt en 4 januari ontvangen bij Famed. Krijg ik vervolgens een brief gedateerd 5 januari om bedrag inclusief incassokosten te betalen voor 14 januarie. 7 januari komt daar nog een brief overheen voor alleen de incassokosten. Vraag: de brief met incassokosten is verstuurd nadat zij het bedrag binnen hadden. Moet ik deze alsnog betalen?

2530 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2012 om 14:56
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang van wel. Ze hebben het goed in de gaten gehouden, zo te lezen. Maar de incasso kosten schelden ze je niet kwijt. Famed, heel populair (grapje!).

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 10, 2012 om 16:06
355 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het onderstaande ergens gelezen:
vorderingen die zijn betaald vóór het uithanden geven (dus m.a.w. betaald voor dagtekening van de eerste incassobrief) zijn onterecht. Deze kosten hoeven niet betaald te worden

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2012 om 16:22
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jolijn nr.2 schreef op dinsdag 10 jan 2012, 16:06]Heb het onderstaande ergens gelezen:
vorderingen die zijn betaald vóór het uithanden geven (dus m.a.w. betaald voor dagtekening van de eerste incassobrief) zijn onterecht. Deze kosten hoeven niet betaald te worden

toch even data lezen, jolijn2

vladja
door vladja - Jan 10, 2012 om 16:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoeveel bedragen de incassokosten?

Vladja

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 10, 2012 om 17:22
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 10 jan 2012, 16:22][quote=jolijn nr.2 schreef op dinsdag 10 jan 2012, 16:06]Heb het onderstaande ergens gelezen:
vorderingen die zijn betaald vóór het uithanden geven (dus m.a.w. betaald voor dagtekening van de eerste incassobrief) zijn onterecht. Deze kosten hoeven niet betaald te worden

toch even data lezen, jolijn2
Uiteindelijk bedrag 3 januari overgemaakt en 4 januari ontvangen bij Famed. Krijg ik vervolgens een brief gedateerd 5 januari om bedrag inclusief incassokosten
Ik heb aangenomen dat in dit schrijven (5 jan.) voor het eerst incassokosten berekend worden?

vanden bosch
door vanden bosch - Jan 11, 2012 om 11:00
252 Antwoorden / 1 Vragen

Incassokosten hoeft u niet te betalen. Ze hebben er ook geen recht op.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 11, 2012 om 13:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij te laat betalen dus na 16 december mogen ze deze incasso inschakelen.
U was ruim te laat op 5 januari en dus is de boete alsnog mogelijk.
Helaas maar U wist dat U voor 16 december betaald had moeten hebben.

Dat U vlak voor ontvangst van deze betaalde maakt niets uit, te laat is te laat.

vanden bosch
door vanden bosch - Jan 11, 2012 om 13:20
252 Antwoorden / 1 Vragen

@tot15karakters: Famed is maar een factoringsbedrijf. U vindt het dus normaal dat een bedrijf op haar 2e aanmaning gelijk torenhoge incassokosten berekend?

Famed kennende, berekenen ze daarnaast ook veels te veel aan kosten.

Gewoon de kosten niet betalen, is ook nergens voor nodig. Tot een rechtszaak laten ze het toch niet aankomen, want ze weten dat ze onderuit gaan bij de rechter.

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2012 om 14:50
16823 Antwoorden / 108 Vragen

vandenbosch, torenhoge kosten? Dat zal wel meevallen; het te late betalen was niet heel veel te laat, dat er betaald moet worden denk ik wel.
En dat ze bij de rechter onderuit gaan, daar ga ik ook al niet van uit. Famed geeft het wel degelijk uit handen en niet zo langzaam ook.