je
door jennepen72 Mar 2, 2016 om 19:36
Geldzaken & recht

Fles drank valt na betaling achter de kassa op de grond , mag ik dan een nieuwe

kan een winkelier als er iets kapot valt achter de kassa na betaling nog terug boeken als zijnde derving ? en zo doende de klant een nieuwe fles drank aanbieden ? verplichting ?

3333 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2016 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of het mag, weet ik niet. Maar een service gerichte winkelier kan dat natuurlijk wel doen. Verplicht is de winkelier dat natuurlijk niet, ook derving kost de winkelier tenslotte geld.

vd
door vdlieuw - Mar 2, 2016 om 19:48
211 Antwoorden / 6 Vragen

Of de winkelier dat kan en/of wil is aan hem, dat zou dan uit medelijden of coulance kunnen zijn
maar hij beslist en is tot niets verplicht. U heeft betaald en wat u daarna met het gekochtte doet is
uw zaak en verantwoordelijkheid, ook al glipt een fles per ongeluk uit de vingers, het is en blijft uw schade.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2016 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is die winkelier niets verplicht. Hoe komt u op het idee. Of en wat de winkelier aanbiedt, is geheel aan hem.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2016 om 20:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verplichting? Nee, natuurlijk niet!

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2016 om 20:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ook maar een duit in 't zakje: hij/zij hoeft geen nieuwe fles drank aan te bieden. Mocht een winkel het wel doen, is het de bekende witte raaf.

pi
door pieterwolters - Mar 2, 2016 om 22:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Na de kassa is het product eigendom van de klant. Theoretisch zou de winkelier je zelfs kunnen vragen om de boel netjes op te ruimen... Dat je overigens denkt aan het woord "verplichting" bij deze vraag vind ik wel komisch eigenlijk.

brainless
door brainless - Mar 3, 2016 om 14:59
324 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als je wat in de winkel kapot maakt, mag de winkelier om een vergoeding vragen.
Dat gebeurd eigenlijk nooit, maar wettelijk mogen ze het wel.

costnix
door costnix Mar 3, 2016 om 15:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in Engelse winkels heel vaak het volgende bordje gezien bij de ingang:
"If you break it, consider it sold". Met andere woorden, betalen voor de schade.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 3, 2016 om 15:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Was vast een dure fles drank.
Maar wat een maf idee om te denken dat de winkelier u iets verplicht is.  Volgende keer laat u hem vallen op het parkeerterrein van de Jumbo ofzo en roept dat het nog terrein van de winkel was.
Diewilik

gerbera
door gerbera - Mar 3, 2016 om 16:51
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Als achteraf blijkt dat u de inhoud niet lekker vindt dan thuis laten vallen maar niet achter de kassa donderen. En dan met de scherven teruggaan. Heeft de winkelier ook eens een leuke dag tussen de zeurende klanten.

Jo
door Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc - Mar 4, 2016 om 01:46
10 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de detaillist is het dan bedrijfsschade, voor de goede service biedt dan kosteloos een andere fles aan.

costnix
door costnix - Mar 4, 2016 om 02:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat norm ik drankmisbruik!

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2016 om 06:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was het weer eens tijd voor een nieuwe alias?

diumenge
DOOR JONKVROUWE DR. MR. CLAUDIA PHD MSC - 04 MAR 2016 OM 01:46
4 ANTWOORDEN / VRAGEN

Voor de detaillist is het dan bedrijfsschade, voor de goede service biedt dan kosteloos een andere fles aan.

Cookies
door Cookies Mar 4, 2016 om 07:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

'Ambtenares' paste er niet meer achter.

diumenge
door diumenge Mar 4, 2016 om 10:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+1

tijger1
door tijger1 Mar 4, 2016 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De "jonkvrouwe" heeft eerst de hele inhoud van die fles genuttigd en toen laten vallen. Logisch hè.

costnix
door costnix Mar 4, 2016 om 11:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tis moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik!

gerbera
door gerbera Mar 4, 2016 om 12:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen

FF het verschil tussen detaillist en winkelier googlen.

fr
door fredgebhard - Mar 4, 2016 om 12:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een intelligent vraagje. Pffff