Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 14:29
Geldzaken & recht

Fotos maken huurwoning

Krijg een algemene brief in de bus (niet op naam of adres) dat de woningbouw een aannemersbedrijf langs stuurd om fotos te maken van de keuken, wc en badkamer. Aan de hand van deze fotos wil men bekijken of er onderhoud nodig is. Is het toegestaan om zomaar fotos in huis te maken? Men kan ook gewoon iemand langs laten komen die op papier zaken opneemt om te zien of er extra onderhoud noodzakelijk is. Dit laatste is al eerder gedaan om te kijken waar er ramen en radiatoren vervangen moesten worden tijdens groot onderhoud.
Als ik zoek op google kan ik hierover niet zo een antwoord vinden, wel dat men toestemming moet hebben om fotos te maken.

8824 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2020 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze maken ze toch ook niet zomaar? Het wordt keurig aangekondigd.

U wilt dat de aannemer voor elke woning een rapport gaat schrijven?. Foto's zijn veel duidelijker.

Dus ik zou die toestemming maar geven. Wordt alles weer netjes.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 14:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mijn vraag was of dat mag zonder toestemming ivm privacy en iedereen kan wel wat aankondigen maar dat wil niet zeggen dat dat zomaar mag.
Mijn keuken en badkamer zijn netjes en goed onderhouden maar dat terzijde.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2020 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag eenhuisbaasaankondigen en u moet daar dan aanmeewerken.

panter22
door panter22 - Aug 18, 2020 om 15:02
6599 Antwoorden / Vragen

Je zult niet de enige zijn die zo'n brief in de bus heeft gekregen.
Je hoeft geen toestemming te geven. Maar waar ben je bang voor?
Dat de keuken van ellende bijna uit elkaar valt? En er schimmelplekken in de badkamer te zien zijn?
Hoe meer er aan mankeert, hoe eerder er vervangen wordt.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 15:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ben nergens bang voor, heb een keurige keuken, wc en badkamer. Wat ik op het internet vind is dat men niet zonder toestemming fotos in huis mag maken en daar gaat het mij om. Ze kunnen iedereen wel langs sturen om fotos te maken in huis, wat gebeurt er verder met die fotos ed.

panter22
door panter22 Aug 18, 2020 om 16:13
6599 Antwoorden / Vragen

Degene die langs komt kun je vragen zich te legitimeren. Wat er met die foto's gebeurt kun je vragen aan de woningbouw en het bouwbedrijf. Er zal wel een dossier gemaakt worden, wat enkele jaren bewaard zal worden. Maar waarschijnlijk niet op naam maar wel op huisnummer.
Je hebt altijd een paar referentiewoningen. Toevallig dan die van  jou.
Zij zien echt niet of je alles keurig schoon en opgeruimd hebt. Maar meer naar kastjes die niet meer dicht willen, bladderende folie en een werkblad waar het partoon al afgesleten is, om maar iets te noemen.

ne
door neodutchio - Aug 18, 2020 om 15:13
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als er een probleem is, dan kunnen ze adhv de foto's zien wat er gedaan moet gaan worden. Stel dat de voegen niet meer goed zouden zijn, dan kunnen ze met foto's zien om hoeveel meter het gaat en kan de aannemer een offerte maken voor de eigenaar. Samen met de foto's kan bekeken worden of reparatie noodzakelijk is.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 18, 2020 om 15:14
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Het is logischer om iemand van het aannemersbedrijf langs te sturen die met geoefende ogen beoordeeld wat voor vervanging of reparatie in aanmerking komt.

Bij ons is dit kort geleden ook zo gegaan.
Maar de woningbouw beslist.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 15:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat vind ik dus ook. Eind vorig jaar is er iemand langs geweest om te kijken wat er met groot onderhoud allemaal vervangen moest worden. Keurig met een lijst alles opgenomen inclusief maten opnemen wat niet wil met foto's.

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2020 om 15:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zo gaat het tegenwoordig toch met alles? Foto's nemen van eventuele slechte plekken of wat dan ook. Mijn mechanische afzuiging ging niet goed plus rooster in keuken werkte niet meer. Dan komt er gewoon iemand foto's nemen, hij mat het rooster eerst op en nam toen de foto, met zijn notitie van de maten. Daarna werd er een vervolgafspraak gemaakt en gerepareerd. Ze nemen heus geen foto van u, hoor.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 15:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zo gaat dat helaas niet, je mag niet zomaar prive zaken van een ander op foto zetten zelfs niet in een huurhuis. Gaat het om lekkage ok maar een hele keuken fotograferen is toch wel wat anders zeker als er geen reden voor is. Keuken is recentelijk vervangen en nog als nieuw net als de badkamer en wc.

1paul
door 1paul - Aug 18, 2020 om 15:59
3143 Antwoorden / 0 Vragen

kunt u mij het verschil uitleggen tussen foto maken en een mannetje die van alles opschrijft?

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 16:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je dat niet weet reageer dan niet

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 23:20
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is er, letterlijk, verschil.
Maar het punt is natuurlijk dat je net zo goed bezwaar zou kunnen maken, vanwege dezelfde privacy overwegingen, tegen een mannertje. de 'ooggetuige', die nauwgezet opschrijft wat er in uw woning allemaal te zien is.

1paul
door 1paul Aug 19, 2020 om 06:52
3143 Antwoorden / 0 Vragen

er is inderdaad letterlijk verschil, het gaat er hierom dat er een inventarisatie gemaakt word, er worden geen, als men netjes is, foto's genomen van prive zaken en daar gaat het uiteindelijk om....

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2020 om 15:59
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Laatstleden een brief van de verhuurder gehad dat bedrijf x zou komen voor vervanging van de cv kethel en onderhoudt aan het rookkanaal.
Bedrijf x kwam overzag de situatie, maar korte aantekeningen en maakte ook foto's. No problem. Nu een nieuwe cv kethel hr model en het rookkanaal is veilig. Waarom op je strepen gaan staan of foto's mogen? Mèt foto's is alles beter aan te geven en gaat de verbouwing vlotter. Ik zou alleen wel de van Gogh, de Rembrand en de Frans Hals van de muur halen voordat de foto's gemaakt worden.

Donuts
door Donuts Aug 18, 2020 om 16:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Rembrands enz. die in de badkamer of keuken hangen, zijn toch niets meer waard, dus zelfs die kunnen blijven hangen.:-))

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2020 om 16:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Deels heeft u gelijk als het gaat om foto's maken in de woning. Maar dan betreft het foto's die van het gehele interieur gemaakt worden en daar hoeft u geen toestemming voor te verlenen. In dit geval begrijp ik dat het hier om "technische" foto's gaat t.b.v. het al dan niet renoveren. Dat uw keuken, badkamer en wc netjes en goed onderhouden zijn is alleen maar een pluspunt voor u maar waarschijnlijk vindt de woningbouw dat er mogelijk het e.e.a aan een opknapbeurt toe is. En wat is er te verbergen in die ruimtes dus mijn advies gewoon meewerken wie weet wat voor luxe er in de plaatst komt.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 16:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ze vermelden helemaal niet dat het om technische foto's gaat maar allen dat men 3 ruimtes op foto willen zetten. En nee wij hebben geen klein keukentje maar een grote eetkeuken en het gaat ze althans het archiveren van foto's van mijn interieur niet aan hoe ik alles ingericht heb. Fotovan de wc vind ik niet erg en badkamer ook niet zo.

panter22
door panter22 Aug 18, 2020 om 16:29
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat dus om de keuken waar je een probleem mee hebt.
En met name over je waardevolle? inrichting.
Neem even contact op met de woningstichting. Er staat vast wel een contactpersoon op de brief en vraag wat de bedoeling is.
Zeg er meteen bij dat je liever niet mee wilt werken.
En dat weet je wat je weten wilt.

Gr
door Grunn1 - Aug 18, 2020 om 16:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Laat ik even mijn vraag wat duidelijker stellen.
Is het toegestaan om fotos van meerdere vertrekken in huis te maken door een door de wbv ingehuurde aannemer zonder toestemming?

Voor de rest hoef ik geen antwoorden te hebben, niet over mooie smerige schone keukens ed.
In huis gelden bepaalde privacy regels en daaronder vallen dat het niet zomaar is toegestaan om fotos te maken van privé vertrekken en daar gaat het mij om. Persoonlijke meningen over wat wel en niet mooi is enzovoort hoef ik niet te weten. En dat is ook vaak het probleem op dit forum, antwoord en meningen geven die niks met de vraag te maken hebben.

panter22
door panter22 Aug 18, 2020 om 16:18
6599 Antwoorden / Vragen

Als jij de deur niet open doet, hoe komen ze er dan in?

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 19:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou er is al een fiks conflict n.a.v. de laatste onderhoudswerkzaamheden dus dat zou wel eens een oplossing kunnen zijn. Toen zouden ze in huis binnen 5 dagen klaar zijn maar door allerlei fouten van de aannemer zijn ze ruim 3 maanden in huis bezig geweest waarbij ze vaker niet op kwamen dagen dan wel ondanks alle gemaakte afspraken. Ruim 3 maanden in de troep zitten en zelf een hoop kosten moeten maken oma
les weer mooi te krijgen is niet fijn. Veel buren waren het toen ook al zo zat dat er via de rechter zelfs afspraken moesten worden gemaakt want ja je krijgt van je werkgever echt geen 3 maanden vrij. Vandaar ook dat ik niet zo makkelijk meer wil mee werken omdat zij iets willen.

Tr
door Trostomaat Aug 18, 2020 om 23:27
239 Antwoorden / Vragen

Zonder toestemming kan dit helemaal niet. Want zonder toestemming komen ze uw woning niet in.
Het is echter een redelijk verzoek en daaraan zult u medewerking moeten verlenen.
U weet echter zo te zien niet om wat voor foto's het gaat. 'Technische foto's tbv van het al dan niet renoveren' zei iemand. Waarop u aangaf dat dát niet in de brief stond, maar alleen dat men '3 ruimtes op de foto's wil zetten.
Het lijkt mij goed voor u navraag te doen wat men precies wil fotograferen en hoe men daar vervolgens mee omgaat.

me
door mein33 - Aug 18, 2020 om 16:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De wc, badkamer en keuken behoren tot de woning en als de verhuurder een overzicht wil krijgen van mogelijke renovatie werkzaamheden die moeten worden gedaan dan is het hebben van foto' van die ruimten van elke woning apart daarbij en goed hulpmiddel.
Mogelijk wordt er per woning gekeken naar de noodzakelijke aanpassingen/vernieuwingen die nodig zijn of dat alle woningen op dezelfde wijze moeten worden aangepakt.
Het fotograferen van de genoemde ruimten is in elke woning gelijk en uw cosetrol of koffiezetter kunt u wel even ergens wegzetten zodat het niet in beeld komt.  ;-))
Uw verdere interieur mag niet zonder uw toestemming gefotografeerd worden, want dat is wel privé .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2020 om 17:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag of het maken van foto's mag? In de siituatie zoals u het aangeeft mag het omdat het als ook al door anderen gezegd het genmakkelijkr maakt om duidelijk te krijgen of er renovatie / herstel nodig is. Dit is bij mij recent ook gebeurt. Uiteraard is het aan u om te bepalen welke van uw spullen, in de wc, badkamer en keuken u laat staan op het moment van foto's maken. Spullen die van u zijn (en niet aan de muur zijn bevestigd) kunt u dus vooraf weghalen.
Voor fotograferen van privé zaken is toestemming nodig.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 19:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ok duidelijk bedankt.

rj
door rjw - Aug 18, 2020 om 17:57
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Dit soort vragen vind ik eigenlijk altijd een beetje hypocriet. Steeds meer burgers filmen alles wat los en vast zit als bewijsmateriaal (denk alleen maar aan dashcams) en ook op dit forum worden regelmatig tips gegeven hoe je bijvoorbeeld gesprekken kunt opnemen, maar zodra het andersom is wordt er meteen naar wetgeving gevraagd om te kijken of het wel mag.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 19:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit soort antwoorden vind ik ongepast en is niet wat er gevraagd wordt of wel? Maar tochbedankt voor je erg nuttige bijdrage -10.

justmeagain
door justmeagain Aug 19, 2020 om 23:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

@epcot. De mening van @rjw deel ik volledig. Hypocrisie ten top. Daarnaast mag iedereen zijn eigen mening uiten alhier.
Dat het niet in uw straatje past zegt iets over u.
Dus @rjw +20

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2020 om 19:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage verwijderd]

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 23:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dan vind je het raar dat totaal nietszeggende reacties verwijderd worden. Heb ik het ooit over mijn "weelderige " spullen en meubels gehad! NEE.

Maar je kan blijkbaar moeilijk lezen maar nogmaals, is het toegestaan zonder toestemming fotos van woonruimtes te maken?

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2020 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2020 om 21:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Aan de hand van deze fotos wil men bekijken of er onderhoud nodig is.

Hiermee ga ik er van uit dat het puur om "technische" foto's gaat en niet om het interieur en daar kan u wel of geen toestemming voor geven. Wat ik jammer vindt zijn sommige van uw reacties waarvan hier op het forum vaak gezegd wordt dat deze blijkbaar niet in het straatje passen van de vraagsteller en dat proef ik nu ook. Dat u, zoals u later schrijft, eerder problemen met een aannemer heeft gehad heeft volgens mij niets met deze vraagstelling van doen waar volgens mij toch redelijke adviezen zijn gegeven. Als voorbeeld op mijn schrijven reageerd u dat u een grote woonkeuken heeft terwijl ik het totaal niet over grootte van de keuken gehad heb. Maar goed het zij zo en het is aan u of u wel of geen toestemming verleend.

mi
door miennaamishaaz - Aug 18, 2020 om 22:08
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste wat u al kan doen is Bellen met de Woningbouw, om te informeren of de brief echt klopt.
Daarnaast als dit van de woningbouw is en de woningbouw het betijds aankondicht zou er geen probleem moeten zijn.

Indien dit legitiem is raad ik u aan om mee te werken, dit zult u later veel problemen schelen indien ze zeggen ja: er is voldoende reden om alle huizen in uw straat te renoveren.
Omdat de kans groot kan zijn dat u of 1 van uw buren, 1 van de weinige bewoners bezwaar zou maken, kunnen ze u/uw buren verplichten mee te werken.

Ik raad u ook aan om te informeren over of de woningbouw een participatie groep heeft, die als Contact staat namens alle bewoners voor de renovatie.
Als u hier aan mee deelneemt heeft u meer voor het zeggen van mogelijkheiden voor uw/ uw buren hun woning mbt mogelijkheiden.

Voorbeeld:
U bent woonachtig voor een lange periode en heeft altijd de wasmachine in de douche gehad {zonder douche wand/scherm} {dit was een standaard plaats in oudere woningen}

Volgens nieuwe NEN-normen moet er een Douche scherm/wand geplaatst worden of de aansluiting verwijderd worden.
Als u dan in die groep zit kan u gemakkelijker communiceren dat u de wasmachine in de douche wilt behouden, en {op eigen kosten} een Douche wand laat plaatsen.

een reden om de wasmachine in de douche te behouden zou zijn:
Geen plaats in uw keuken/woning, behalve in de douche.

Een ander voorbeeld is:
De woningbouw wil van gas af, Vele mensen koken op gas, en een paar enkele op inductie, maar niet alle meterkasten zijn  op orde om Met inductie te koken {2/3 fase [kookplaat aansluiting] } als u dan in de groep zit kunt u voorstellen om ook de meterkasten te vernieuwen, zodat koken op inductie mogelijk is, omdat als je op 1 fase inductie kookt, je niet genoeg vermogen hebt om meer dan 2 pitten te kunnen gebruiken.

Utleg over verschillende kooplaten
https://www.deschouwwitgoed.nl/fornuis/meerfasen-aansluiting-kookplaat-fornuis

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 18, 2020 om 22:15
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Epcot,

Heeft u al eens overwogen om zelf foto's te maken en deze door te sturen naar uw woningbouwvereniging?

In sommige gevallen kan men een renovatie weigeren als men kan aantonen, dat het niet noodzakelijk is : mijn ouders hebben vroeger een renovatie van de keuken geweigerd omdat ze het nog mooi vonden.......

Als de woningbouwvereniging er toch op staat om eigen foto's te nemen, zou ik contact opnemen met een advocaat, die gespecialiseerd is woonrecht.

Gr
door Grunn1 Aug 18, 2020 om 23:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ze hebben een aantal blokken inmiddels voltooid met groot onderhoud en zijn nog bezig met een paar blokken. Ze hebben al veel vernieuwd en vernield in de ruimtes die ze nu ook nog eens extra willen doen indien nodig. Mensen zitten hier al maanden in de rotzooi terwijl het een paar dagen zou duren en als het dan eindelijk klaar is willen ze ineens weer opnieuw beginnen. Er zijn al meerdere bewoners geweest die via een rechtszaak afgedwongen hebben dat hun woning afgemaakt werd omdat het allemaal te lang duurde.
Dus groot onderhoud is al geweest.
Het gaat mij er alleen maar om dat ik het niet nodig vind dat een derde partij fotos in huis maakt en dit vervolgens deelt met de wbv en vervolgens weet je niet wat er mee gebeurd.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2020 om 23:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die foto's komen later in de Candy, of de Chick.

panter22
door panter22 Aug 19, 2020 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is weer een heel ander verhaal. Je woning is al klaar. Normaal gesproken worden er dan geen foto's gemaakt.
Maar er waren problemen. En nu wil de woningstichting nagaan of alles zoals afgesproken opgeleverd is.
Dat doe je niet met een beschrijving, maar met bewijs. Foto's dus. Zeker in deze tijd van Corona is dit de meest snelle, veilige en  praktische oplossing.
Daar zul je aan moeten meewerken.

justmeagain
door justmeagain - Aug 18, 2020 om 23:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wordt een beetje privacy moe. Wat een gedoe om een paar foto's van uw keuken en badkamer. U doet alsof de wbv de foto's op een Facebookpagina zet met uw adres erbij.
U staat toch niet op de foto's! Mijn inziens heel simpel, geen toestemming voor foto's dan ook geen andere keuken straks.

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2020 om 09:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Tjonge wat een gedoe over foto's maken. Zal ik het anders stellen, een woning bestaat uit een aantal ruimtes die door hun inrichting een naam krijgen. Die ruimtes worden meestal woonkamer, slaapkamer(s), badcel, toilet en keuken genoemd en weet u waarom in een woonkamer staan meubels en wordt gewoond, in de slaapkamer(s) staat een bed en wordt er geslapen, in een badcel wordt gebadderd, in het toillet staat een toilletpot, mag u zelf invullen wat daar gedaan wordt en in de keuken staat een keukenblok en vaak ook kooktoestellen. En in dit geval zal het gaan om zo'n keukenblok want wat moet de WB met uw verdere inrichting idem met badkamer, zal de WB een zorg zijn welke shampoo u gebruikt, en de wc waar het de WB niet om gaat wel toiletpapier u gebruikt. Mogelijk dat er zelfs alleen foto's gemaakt worden als er defecten geconstateerd worden, en dat noemen we dan "technische"foto's. Maar u heeft zelf al geconstateerd dat er geen foto's gemaakt mogen worden dus waarom dan de vraag, met soms sarcatische opmerkingen naar forumleden? En neem anders contact op met de WB en vraag wat de bedoeling van dit gedoe is.

mr
door mrmoto - Aug 19, 2020 om 12:15
167 Antwoorden / 4 Vragen

zoals u eigenlijk wel weet is google niet zaligmakend maar dat bezijde , als er een mannetje komt van de woningbouw is het zo dat mankementen noteren natuurlijk niet zo safe is als met foto's .Als het een goede bekende van u zou zijn is er misschien wel sprake van een voorkeurs behandeling , hoeft niet zo te zijn maar toch ?

ha
door harrybre - Aug 19, 2020 om 13:05
240 Antwoorden / Vragen

Als Nederlanders niet meer klagen en pastoors/dominees niet meer vragen, loopt de wereld op z'n eind...

Kassa c.s. staat vol met klagende huurders, duie maar niet begrijpen, waarom de verhuurder niet op afstand kan ruiken, dat er ergens in HUN huis iets mis is.

Komt er dan iemand, die fotografisch vast wil leggen, wat er mis (kan) zijn, is er ook weer geklaag.

Hoe luidt het ook alweer: "één foto zegt meer als 1000 woorden ".

OOk handig, als je een dispuut met je inboedel verzekeraar hebt: een onafhankelijke getuige. Graag hele huis fotografisch vastleggen graarg...

audb
door audb - Aug 19, 2020 om 13:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft hier voor GEEN toestemming te geven maar wat is het bezwaar hier tegen?

Maar mocht je wel toestemming geven dan mag je nadat alles is gedaan wel eisen dat ze de foto`s vernietigen.

Nou is het wel zo dat de woning hun bezit is maar daar het hier ook gaat om een privé omgeving hebben ze geen recht om de foto`s te bewaren.

Op
door Opa Eus - Aug 19, 2020 om 13:23
41 Antwoorden / 18 Vragen

Niet op reageren en zeker niet zomaar in het huis toelaten. Mede door het feit dat het een algemene brief is.
Je kan hooguit het verhuurbedrijf, lees woningbouw, vragen of zij daar iets van af weten. Vraag ook eens bij Juridisch Loket .

justmeagain
door justmeagain Aug 19, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een scan van een woningcorporatie? Die is wel nieuw.

mo
door mof - Aug 19, 2020 om 13:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, de woningbouw mag niet eisen foto's te maken binnen het door u gehuurde object. Dat mag slechts met uw toestemming. HEt "topantwoord" van sjoppie dat dus geen topantwoord is ten spijt. De woningbouw beslist dit NIET. U beslist dit. U heeft het woonrecht. U bepaalt wie u binnen laat en wat ze mogen doen. Slechts de rechter kan uw beslissing vernietigen. Niet de woningbouw. En ten aanzien van opnames met technische middelen, zoals geluid, foto, of film, daarvoor is, wanneer dit beroepsmatig gebeurt altijd uw toestemming nodig. Staat in het wetboek van strafrecht.

si
door simon1 - Aug 19, 2020 om 17:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoordt is heel eenvoudig. Als je het er niet mee eens bent dan mogen er geen foto's gemaakt worden. Alle ruimtes achter de voordeur van uw woning zijn privé. De vraag is of dat het proces ten goede komt, maar dat is aan u.

Gerardk30
door Gerardk30 - Aug 20, 2020 om 12:26
1 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in het huurcontact daarin staat meestal vermeld dat je bedrijven toegang moet verlen als dat nodig is voor ondehoud en zo, zou dus maar niet zo moeilijk doen

ro
door ronny530 - Aug 20, 2020 om 13:05
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Ik las dat vorig onderhoud/renovatie veel problemen heeft gegeven en u het nu beu bent begrijpelijk maar niet terecht. Weer een aannemer die uw woning wil bekijken en daar ook nog foto's van wil nemen stuit u tegen de borst maar foto's scheppen een helder beeld over de staat van onderhoud van alle woningen en aan de hand van alle foto's te vergelijken krijgt de WBV een goed inzicht om al dan niet tot onderhoud over te gaan. Als blijkt dat onderhoud niet noodzakelijk is heeft dat verder geen gevolgen en kunt u weer rustig gaan slapen. U denkt dat uw hele hebben en houwen op de foto gezet gaat worden maar dat is niet zo want één a' twee overzichtsfoto's per ruimte is voldoende om de algehele staat vast te stellen. Daarbij worden de foto's door de aannemer gebruikt om de WBV een advies te geven en niet met de WBV gedeelt en daarna vernietigd.