Jessy2012
door Jessy2012 Sep 25, 2021 om 20:21
Geldzaken & recht

Fout belasting

Beste mensen ik heb mijn belasting van 2019 zelf ingevuld.maar daarbij heb ik een vinkje  per ongeluk aan ge tikt,en dat wil zeggen 'dat me dat 750 euro heeft gekost  terug moeten betalen  ik heb dat gemeld aan de belasting maar ja ik heb dat zelf ingevuld kreeg ik als antwoord .ze weten dat het een fout is  ik zou jongere handicap toeslag hebben gekregen  maar ik heb nog NOOIT toeslag gekregen kunnen ze toch zo zien ,maar ik krijg mijn geld terug tussen nu en drie jaar nou dat is raar vi d ik ,heb recht op dat geld .en dat gewoon dat ik gebrobeerd heb zelf i ntevullen
. Als je moet betalen heb je meestal 14 dagen nu krijg ik iets van hun moet ik misschien 3 jaar wachten, zou graag van jullie weten van jullie of dat de gang van zaken is .en advies wat ik moet doen .alvast bedank

3777 7 Rapporteer

getty
door getty - Sep 25, 2021 om 20:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Die toeslag zit al  in uw uitkering Opgenomen via het uwv.
 Als u werkt zou u deze inderdaad via de belastingdienst krijgen

brief hierover al geschreven?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 25, 2021 om 21:11
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan nog aangepast worden:

Ook als u de belastingaangifte al hebt verstuurd, kunt u iets aanpassen, een fout verbeteren of gegevens aanvullen. Zelfs als u al een definitieve aanslag hebt ontvangen. Uw aangifte wijzigen kan tot 5 jaar na het jaar waarover de aanslag gaat.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/ik-heb-een-foutje-ontdekt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 25, 2021 om 21:25
2047 Antwoorden / Vragen

Je moet hulp zoeken van iemand die je de papieren kunt geven en die het begrijpt. Je hebt vijf jaar om eventuele fouten te corrigeren.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2021 om 21:56
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@jessy2012, ook al laat je het invullen door iemand met kennis van zaken en er komt toch een fout, dan nog ben je zelf verantwoordelijk. Maar je kunt het inderdaad (laten) herstellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2021 om 10:32
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u formeel bezwaar gemaakt? Hoe komnt u aan de informatie dat het 3 jaren zou moeten duren dat u door een fout teveel betaald zult terugontvangen. https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/bezwaar_particulier_dv1601z3fol.pdf  en indien nu meer wilt weyen over bezwaar: met simpel zoeknaam bezwaar belastingdienst even kijken op het i-net en u ziet meer info.

panter22
door panter22 - Sep 27, 2021 om 15:59
6599 Antwoorden / Vragen

Bel de belastingtelefoon en zeg dat je niet snapt. En wat je precies moet doen.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/contact/content/belastingtelefoon
Lukt het allemaal niet, neem dan contact op met het juridisch loket.
https://www.juridischloket.nl/

1paul
door 1paul - Sep 28, 2021 om 08:27
3138 Antwoorden / 0 Vragen

inloggen bij de dienst en vinkje weghalen, dit mag je nu nog doen en dan zullen ze dit aanpassen....