pn
door pnjmcf Nov 13, 2019 om 10:09
Geldzaken & recht

Fraude met online autoverzekering

Ik stel deze vraag namens mijn schoonzoon.
Zijn ouders hebben zijn naam en geboorte datum gebruikt bij een online verzekering af te sluiten.
De bankgegevens, autoschade vrije jaren, telefoonnummer en mobiele nummer zijn van zijn ouders.
Nu hebben hun dit niet verteld aan mijn schoonzoon dat ze dat hebben gedaan.
Ze hebben ook niet betaald.
Deurwaarder  kwam met dagvaarding die op naam van mijn schoonzoon stond en ze hebben dit nooit gezegt.
Conclusie rechtbank schoonzoon is op verstek veroordeeld.
Ouders kregen de rekeningen en lieten deze mijn schoonzoon betalen onder het mom van de begraafplaats opa en oma
Mijn schoonzoon betaald netjes maar heeft nadat hij erachter kwam zijn ouders voor de rechte gesleept en die zijn op ve stek veroordeeld alleen nu wilt de deurwaarder dat mijn schoonzoon gewoon doorbetaald voor de schuld.wat kan mijn schoonzoon doen??hij heeft nooit getekent voor de autoverzekering

3362 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2019 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt mij zo voor dat die autoverzekering wel het minste probleem is van schoonzoon.

Ook klopt er het een en ander niet aan uw verhaal.

Bijvoorbeeld schadevrije jaren staan op naam. Dus als ouders hun eigen schadevrije jaren hebben gebruikt, kan de verzekering niet op naam van hun zoon staan.

En woont die zoon dan nog thuis, dat de ouders de dagvaarding achter hebben kunnen houden?

En eerst betaalde zoon netjes, maar daarna sleept hij zijn ouders voor de rechter, moet hij toch juridische hulp bij gehad hebben om aan te geven wat het probleem was?

Maar waar hij voor veroordeeld is, moet hij betalen, heel simpel.

Volgens mij wordt er een sprookje aan u verteld.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:04
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn verhaal klopt wel, hoe bizar het ook klinkt.
Zoon woont niet thuis.

Het gaat erom dat de ditzo online verzekering gewoon afgesloten kan worden als je een naam en geboorte datum heb van iemand.
Mijn schoonzoon heeft betaald omdat er gezegt was dat dat geld ergens anders voor nodig was.
Hij wist dus niet dat het voor die deurwaarder was.
Dit is gebeurt omdat hij zijn ouders vertrouwde in wat ze hem vertelde en hij ze financieel wilde steunen.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een deurwaarder kijkt in de GBA waar iemand woont. Schadevrije jaren staan op naam, kunnen dus niet voor andermans verzekering gebruikt worden.

En als die ouders dat geld asn de deurwaarde betaald hebben, waarom moet hij dan nu nog betalen?

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus schoonzoon woont officieel wel nog thuis.

Th
door Thijs124 - Nov 13, 2019 om 10:48
289 Antwoorden / Vragen

De verzekering moet toch op dezelfde naam staan als de auto?

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:05
Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou je denken maar schijnbaar hoeft dat niet bij ditzo online verzekering afsluiten

maffy1948
door maffy1948 Nov 17, 2019 om 13:54
45 Antwoorden / 0 Vragen

Het hoef zeker niet, je kan voor een ander ook verzekeren en betalen als het huisadres maar het zelfde is dus kinderen in huis en schoonzoon/dochter in huis en dan kan de rekening bij ouders zijn, de verzekering op een andere naam staan. Er word niet gecontroleerd of het ook zo is, verzekeringsmaatschappijen denken alleen aan geld en hoe het in elkaar steekt maakt niet uit. Pas als er ergens wat fout gaat lopen ze het risico dat ze alle twee gerooieerd worden.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar je kunt echt niet andermans schadevrije jaren gebruiken.

ne
door neodutchio - Nov 13, 2019 om 11:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als uw schoonzoon nog thuis zou wonen kan er een verzekering op zijn naam afgesloten zijn. Echter staan de schadevrije jaren op de verzekerde en niet op de bestuurder. Als uw schoonzoon de verzekerde zou zijn, dan tellen zijn schade vrije jaren.
Als uw schoonzoon thuis zou wonen moest de dagvaarding aan hem overhandigd zijn.
Als de ouders van uw schoonzoon veroordeeld zijn voor deze fraude, dan hoeft uw schoonzoon niet meer te betalen en zou zelfs het geld hebben kunnen terug vorderen.

Mocht uw schoonzoon niet meer bij zijn ouders wonen, dan is dit niet mogelijk. Een verzekering afsluiten op een ander adres en een dagvaarding ontvangen voor iemand die niet op dat adres woont is beide niet mogelijk.

Wellicht is een gesprek met uw schoonzoon beter om eerst te achterhalen wat er aan de hand is.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:08
Antwoorden / 1 Vragen

Schoonzoon woonde niet thuis.
Je zou denken dat dat idd zo is dat de schade vrije jaren ook van de verzekerde moet zijn, maar helaas is dat niet het geval.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schoonzoon woonde dus wel officieel thuis.

Magnum007
door Magnum007 - Nov 13, 2019 om 11:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo PNJMCF,

Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn broer,die zijn auto op mijn naam had verzekerd.

Het probleem in jouw kwestie is,dat schoonzoon de rekeningen van de verzekering heeft betaald.

Er zit niets anders op dan het gevorderde bedrag te verhalen op zijn ouders.
Misschien kan een advocaat bemiddelen met de deurwaarder voor uitstel van betaling?

Succes met deze moeilijke kwestie.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:10
Antwoorden / 1 Vragen

Deurwaarder heeft beslag op salaris van zijn ouders gelegt.
Dit is geregeld door een advocaat.
Inmiddels ook met de deurwaarder bezig waar mijn schoonzoon aan betaald..

Thnks

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2019 om 13:59
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Naar mijn mening is de eneige oplossing hier het instellen van een vordering tegen bedoelde ouders via een gerechtsdeurwaarder.

Als uw verhaal juist is dan is er bovendien een hele goede reden om strafrechtelijk aangifte te doen. Dat op basis van bijv. oplichting/fraude!

Vervolgens kan het m.i. ook geen kwaad om een klacht, zelfs een vordering, in te stellen tegen de deurwaarder die een exploit kwam betekenen omdat dat niet is afgegeven aan de persoon aan wie dat gericht was hetgeen tot gevolg heeft gehad dat uw schoonzoon niet op de hoogte was van de zitting en daarom bij verstek is veroordeeld. Dat betekent dat uw schoonzoon ook daardoor schade heeft geleden.

De vordering tegen de genoemde ouders dient dan ook jegens hen dat alspect te bevatten.
Al met al gecompiceerd, heeft uw schoonzoon geen rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, laat hem die dan bij deze kwestie betrekken en zo niet is het verstandig om nader advies te vragen bij www.juridischloket.nl en zie m.b.t. klacht over de deurwaarder https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/klacht-deurwaarder/  Al met al 'zware kost' en het vraagt wel moed.
Dan benek ik mij ook nog dat een klacht indienen bij de betrokken verzekeraar ook een mogelijkheid is omdat die verzekeraar geen enkel bewijs kan leveren dat uw schoonzoon de verzekering heeft afgesloten en m.i. de verzekering ook onrechtmatig is. Vanuit dat oogpunt is het zinvol om advies te vragen bij dee Ombudsman van het Klacht Instituut Financiële Instellingen www.kifid.nl of zie bij deze: https://www.verzekeraars.nl/branche/klachten-en-tuchtrecht

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:16
Antwoorden / 1 Vragen

Samen met advocaat rechtzaak aangespannen ivm fraude.
Ouders zijn niet opkomen dagen en zijn op verstek veroordeeld.
Deurwaarder is ingeschakeld en heeft inmiddels beslag op inkomen gelegt.
Met de deurwaarder waar mijn schoonzoon aan betaald zijn al diverse gesprekken geweest over de situatie.
Die zijn nu aan het bekijken wat te doen aan de hand van de kopietjes die we hebben gestuurd dat zijn ouders fraude hebben gepleegt en zijn veroordeeld door de rechtbank.
Wil die deurwaarder niks dan zal het waarschijnlijk weer een rechtszaak worden over dat ze het niet goed hebben uitgezocht dat het niet van mijn schoonzoon was omdat de gegevens niet kloppen.
Thnks voor de tips, we houden ze in gedachten

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2019 om 12:21
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Succes met het opgelost krijgen. Ik meen toch wel te mogen aannemen dat de deurwaarder waar uw schoonzoon aan betaald minstens achter zijn oren dient te krabben. Naar mijn mening zijn de acties die nu gaande zijn meer dan voldoende reden om ook die deurwaarder aan te spreken omdat dan, in mijn woorden, mogelijk medplichtigheid verweten kan worden of in ieder geval met een vordering actief is die gebaseerd blijkt te zijn op frauduleus handelen. M.i. dan ook klachwaardig.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:32
Antwoorden / 1 Vragen

We zijn druk bezig met die deurwaarder.
Kopieetjes van de rechtbank doorgestuurd naar hun en ze zouden contact opnemen met ons.
Na 3 weken zelf de deurwaarder maar weer gebeld en het antwoord was weer dat we terug gebeld zouden worden.
Als we volgende week niks horen dan gaat er een aangetekende brief die kant op.
Thnks voor je antwoird

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De deurwaarder aanspreken? Hoe komt u op het idee. Er zijn volgens zeggen twee rechtszaken geweest. Een door de verzekeraar tegen de zoon en een door de zoon tegen zijn ouders. En hoewel de laatste het gevolg was van de eerste, kan in die laatste zaak niet zomaar de eerste teniet gedaan worden en hoeft die eerste deurwaarde zich niets aan te trekken van die tweede zaak.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2019 om 17:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGERIN, Helaas, toch nog maar dan een keer: u mag best uw eigen mening hebben.  Ik heb het over het idee dat die deurwaarder zich op zijn minst achter de oren zou kunnen krabben gelet op de eventuele consequentie die een nieuwe civiele en of strafrechtelijke procedure als uitkomst hebben. Wie niet waagt die niet wint vraagt die niet wint. Amen!

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gekkigheid. Die deurwaarder doet gewoon zijn werk, hij voert uit wat er in het vonnis staat.

Schoonzoon mag best een nieuwe zaak aanspannen, maar hij kan zijn geld beter gebruiken om de schuld af te lossen, dan tegen windmolens te vechten.

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2019 om 16:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemd verhaal dat naar mijn indruk flink rammelt hier en daar en waar u mogelijk het fijne niet van weet.
Maar rekeningen moeten betaald worden, anders worden ze alsmaar hoger.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:17
Antwoorden / 1 Vragen

Het is idd een vreemd verhaal maar helaas is het echt gebeurt en rammelt niet..
Dat er rekeningen betaald moeten worden dat klopt, maar dan wel rekeningen die mijn schoonzoon heeft gemaakt en dat is niet het geval in deze zaak.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 14:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hij is er wel voor veroordeeld. En nu er beslag ligt op het inkomen van schoonouders, kan hij de schuld daar mee voldoen.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hij pleegt al zelf een beetje fraude met zijn woonadres.

ro
door ron503 - Nov 13, 2019 om 18:06
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe de fraude ontstaan is blijft onduidelijk want theoretisch kan enkel de eigenaar een auto verzekeren omdat een vezekeraar verschillende registers raadpleegd voordat een verzekering afgesloten wordt. Uw schoonzoon is bij verstek veroordeeld en is gehouden de schuld te voldoen en zo te lezen heeft hij zijn ouders voor de rechter gesleept en die zijn ook bij verstek veroordeeld dus zou uw schoonzoon een deurwaarder op die ouders af kunnen sturen. De zaken staan los van elkaar want de verzekeringsmaatschappij heeft een deurwaarder op uw zoon afgestuurd en die wil geld zien en heeft niets met de verstek veroordeling van zijn ouders van doen. Dat de ouders bij verstek zijn veroordeeld zijn is een zaak van uw schoonzoon en niet van de heurwaarder.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:20
Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft geen eigenaar van een auto te zijn om een verzekering af te sluiten.

De verzekering heeft niet alles goed nagekeken en mijn schoonzoon heeft niet getekent voor deze verzekering.
Dat betekent ook voor de deurwaarder die zijn werk niet goed heeft gedaan.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent abuis. Voor een internet verzekering teken je helemaal niet.

En een verzekeraar neemt ook niet zomaar de schadevrije jaren van een ander aan. Dat wordt gecontroleerd in Roydata.

Wi
door Wijsneus1 - Nov 13, 2019 om 18:13
1 Antwoorden / Vragen

Het valt me vaak op dat iemand een probleem aankaart en dat mensen in plaats van proberen te helpen oordelen en twijfelen aan de waarheid van het probleem. Dat begrijp ik echt niet alsof de desbetreffende persoon daar wat aan heeft probeer gewoon te helpen om zo een goed mogelijk advies te geven in plaats van je te gedragen als een betweter met wie alles zogenaamd perfect gaat van achter je toetsenbord mijn advies is ga eerst naar een jurist die kan je namelijk het beste een gepast advies geven over welke mogelijkheden er zijn om dit probleem op te lossen aangezien hier de verhouding internethelden en behulpzame mensen niet helemaal in balans is.

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2019 om 20:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan kunt u maar beter zelf doen wat u preekt, of niet soms?
Dus geef een gepast antwoord aan TS en bij voorkeur ook nog  in gepast Nederlands, dus met interpunctie e.d.

ne
door neodutchio Nov 14, 2019 om 10:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een probleem kan pas opgelost worden als het probleem helder is. En aangezien het probleem niet helder is wordt dit aangegeven.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2019 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wijsneus

Uw naam is goed gekozen.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:27
Antwoorden / 1 Vragen

Waar men wel niet oplet..

Ik hoop dat jullie er nooit mee te maken krijgen.
Houd het dus goed in de gaten dat als mensen je naam en geboorte datum hebben dat er bij ditzo heel gemakkelijk een autoverzekering op jouw naam gezet kan worden ook al heb je er niet voor getekent.
Want dit is wat e is gebeurt

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je tekent dus nooit voor een internet verzekering, bij geen ene verzekeraar.

panter22
door panter22 - Nov 14, 2019 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Je schoonzoon is veroordeeld en moet de schuld met kosten betalen, net zolang tot alles afbetaald is.
Zijn ouders zijn ook veroordeeld voor deze kwestie. Zij moeten aan je schoonzoon betalen,
Heeft een advocaat dat voor hem geregeld? Dan weer terug naar de advocaat en advie vragen om alle kosten op de ouders verhalen.
Dat moet toch ook in de uitspraak van de rechtzaak hebben gestaan, dat de ouders een bedrag moeten betalen.
Of hebben zij geen geld?

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 12:29
Antwoorden / 1 Vragen

Advocaat heeft dit geregeld net zoals ern deurwaarder naar zijn ouders toe.
Maar jij gaat toch ook niet betalen voor iets wat jij niet heb afgesloten want dat is hier gebeurt helaas.

panter22
door panter22 Nov 17, 2019 om 15:21
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is nu juist het verveldende wat zijn ouders hebben gedaan, op naam van hun zoon de verzekering afsluiten. Alleen je schoonzoon wist van niets. En wist ook niet dat zijn ouders de verzering niet betaalden.
En de rechter wist dat ook niet. Want die kreeg informatie dat je schoonzoon zijn verzekering niet betaalde.
Je schoonzoon wist niets van de rechtzaak, want dan had hij de rechter kunnen vertellen hoe het werkelijk in elkaar zat en dat hij de verzekering niet heeft afgesloten,
Daarom is je schoonzoon veroordeeld om de rekening te betalen.En die moet hij ook betalen en niet zijn ouders
Dat is niet eerlijk. allemaal Dus moeten de ouders van je schoonzoon het geld weer aan hem terugbetalen.
En dat doen ze nu ook? Heeft de advocaat dat geregeld? De uitspraak van de rechter dat je schoonzoon met betalen, kan niet meer teruggedraaid worden, dat is het probleem. Hij had direct naar de advocaat moeten gaan toen hij een deurwaarder aan de deur kreeg.

ne
door neodutchio - Nov 17, 2019 om 12:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er klopt iets niet. Uw schoonzoon woont niet op hetzelfde adres als zijn ouders. Uw schoonzoon heeft geen autoverzekering afgesloten op zijn naam. Sterker, de verzekerde auto staat niet op zijn naam. Uw schoonzoon heeft nooit een factuur gekregen van de verzekering. De dagvaarding wordt persoonlijk overhandigd. Maar aangezien uw schoonzoon niet op het adres woont waar de verzekering op afgesloten is kan hij deze nooit ontvangen hebben. Uw schoonzoon kan dus nooit veroordeeld zijn.

Als het verhaal echt is zoals u zegt, dan zijn er een helebole fouten gemaakt. En dat is makkelijk recht te zetten door een advocaat in de arm te nemen. Uw schoonzoon is geen partij in deze zaak die tussen de verzekeraar en zijn ouders speelt.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn schoonzoon woonde daar niet maar stond daar nog wel ingeschreven.
Op het moment dat hij daar nog ingeschreven staat zijn zijn ouders e verantwoordelijk voor dat mijn schoonzoon zijn post krijgt, dit is wettelijk bepaald zegt de advocaat.
De auto waar de verzekering voor was afgesloten stond op naam van zijn vader.
Op de online aanvraag van de autoverzekering stonden allen de naam en geboorte datum van mijn schoonzoon.
Het mobiele telefoonnummer, bankrekeningnummer, emailadres en de aantal schade vrije jaren stonden op naam van zijn moeder. Dit is allemaal zo geregeld worden bij ditzo autoverzekeringen online. Mijn schoonzoon wist hier niks vanaf en heeft hier niet voor getekent

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus schoonzoon stond daar nog ingeschreven, dus de deurwaarder kwam daar terecht aan de deur en heeft de dagvaarding terecht aan de huisgenoot afgegeven, omdat schoonzoon niet thuis was.

Hij moet dus beginnen met zich in te schrijven waar hij woont.

ja
door janf43 - Nov 17, 2019 om 13:23
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uw schoonzoon heeft alle rechten die hij had weggegooid door niet naar de rechtszitting te gaan. Daardoor is hij bij verstek veroordeeld. De rechter kon niet anders omdat er geen verweer is gevoerd. De klager krijgt dan automatisch gelijk. Als uw schoonzon zijn geld terug wil zien, zal hij een civiele procedure moeten aanspannen tegen zijn ouders. Aangifte bij de politie wegens fraude is ook raadzaam.

ne
door neodutchio Nov 17, 2019 om 13:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maar volgens TS heeft haar schoonzoon nooit de dagvaarding ontvangen. En dat is vreemd aangezien deze altijd persoonlijk overhandigd moet worden. Of hij is niet uitgereikt, of er is meer aan de hand.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als hij later bekend is geworden met dat verstekvonnis, had hij daar bezwaar tegen kunnen aantekenen.

Dat had die advocaat, die hij ingeschakeld heeft voor dat proces tegen zijn ouders hem zo kunnen zeggen.

En wat heeft hij dan geeist in dat laatste proces?

Dit verhaal rammelt van alle kanten.

En hoeveel maanden geleden is dit allemaal al gebeurd?

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 21:04
Antwoorden / 1 Vragen

De dagvaarding is aan zijn ouders afgegeven en deze hebben de post nooit afgegeven aan mijn schoonzoon.
We hebben alle brieven opgevraagt van de deurwaarder en daarin staat dat zijn ouders de dagvaarding in ontvangst hebben genomen.

Ook is er aangifte gedaan van oplichting/fraude

Ik vraag me af waarom iedereen maar denkt dat er meer aan de hand is..
Ik hoop dat het jullie nooit overkomt

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die dagvaarding is dus correct uitgebracht.

1paul
door 1paul - Nov 17, 2019 om 14:33
3132 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik er uit op kan maken is, uw schoonzoon moet blijven betalen, ddaar ligt een rechterlijke uitspraak onder, de deurwaarder volgt de wet en die heeft hierin gelijk, vervolgens zegt een andere rechter inderdaad de ouders veroordeeld voor dit bedrag, dit is een aparte uitspraak en uw schoonzoon kan deze vordering uit handen geven aan een deurwaarder zodat deze het geld terug kan halen bij de veroordeelde de ouders dus...

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 20:53
Antwoorden / 1 Vragen

Advocaat van mojn schoonzoon heeft er een deurwaarder oogezet.
De deurwaarder waar me schoonzoon aan betaald had ook goed zijn werk moeten doen door het goed na te kijken

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, uw schoonzoon had zich in moeten schrijven waar hij woont.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2019 om 18:07
16827 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. al gegeven reacties lijkt het zinvol dat ik mijn reacties nader motiveer met het feit dat het door u genoemde verstek vonnis tot stand is gekomen op basis van tenminste misleiding (of al door mij vermeend frauduleus handelen). Hoewel tegen een verstekvonnis geen beroep mogelijk is kan er wel verzet worden aangetekend. Als hetgeen u aangeeft aantoonbaar/bewijsbaar is geeff ik u een goede kans dat dat tot succes leidt. Dat heeft dan ook nog tot gevolg dat indien dat zo is de actie van deurwaarder 1,  zoals ik het nu maar noem,  achterhaald zal zijn. In ik kan mij niet voorstellen dat als een deurwaardr op de hoogte wordt gesteld van de werkelijke gang van zaken die deurwaarder op zijn minst zal gaan nadenken. Als het verstekvonnis op basis van de uitkomst van het verzet wordt vernietigd is zijn/haar handelwijze ook daarmee dan ook nietig.
Ik sluit niet uit, helaas, dat er weer iemand zal zijn die dat zal betwisten maar het is en blijft mijn mening en mijn advies. Zie ook dan dit : https://onterechtevordering.nl/vonnis-op-tegenspraak-of-verstekvonnis/   En het is niet te laat voor uw schoonzoon om alsnog verzet aan te tekeken!

panter22
door panter22 Nov 17, 2019 om 18:58
6599 Antwoorden / Vragen

Nou dat heb je goed geschotenm heremietkreeft.
Het recht van verzet is al lang verstreken Bovendien betaalt schoonzoon al netje,.
http://www.wetrecht.nl/verstek-en-verzet/

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 19:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die deurwaarder hoeft helemaal niet te gaan nadenken, die voert uit wat de rechter heeft opgedragen in dat vonnis.

En er is na die rechtzaak al weer een andere rechtzaak gevoerd, dus termijnen zijn al lang en breed verstreken.

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 20:59
Antwoorden / 1 Vragen

Op het moment dat mijn schoonzoon op verstek is veroordeeld, heeft hij nog 2 weken de tyd op hier tegen in te gaan.
Helaas is dit termijn al lang en breed verlopen.

Zijn ouders zijn verantwoordelijk om de post door te geven dat van mijn schoonzoon is.
Dit is dus niet gebeurt en daar zijn hun ook door de rechter schuldig voor verklaard.

Ditzo autoverzekeringen heeft een valse online verzekering geaccepteerd.
Als ditzo goed zijn werk had gedaan dan was dit allemaal niet gebeurt.

De deurwaarder heeft de dagvaarding aan zijn ouders gegeven ipv aan mijn schoonzoon...
Dus ook dat is niet goed gegaan

pn
door pnjmcf Nov 17, 2019 om 21:00
Antwoorden / 1 Vragen

Evengoed bedankt voor uw antwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2019 om 22:12
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, terechte opmerking. De deurwaarder in kwestie kan echter niet bewijzen dat 'gedaagde' conform de regels die ook voor deurwaarders gelden is opgeroepen. De deurwaarder heeft het expoit niet conform de zorgvuldigheidsregels uitgebracht en als uit de vraag af te leiden niet aan gedaagde.  De andere katachtige mag zich kronkelen in het gelijk dat zij denkt te hebben! (Met excuses voor de opmerking in de laatse zin voor alle anderen)

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Dit weleens gelezen?

"Is de betreffende persoon niet thuis, dan zal de deurwaarder proberen om de dagvaarding uit te reiken aan een huisgenoot of iemand anders die op het adres aanwezig is. Ook kan hij de dagvaarding in een gesloten envelop achterlaten"

Houd nou toch eens op met uw kinderachtige persoonlijke aanvallen.

Dus die deurwaarder heeft zijn werk goed gedaan.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft

Ook gelezen dat schoonzoon nog steeds bij zijn ouders ingeschreven stond?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2019 om 22:08
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom alweer eventerug. Ik gaf al aan dat de deurwaarder nr. 1 geen enkel bewijs heeft dat het aan uw schoonzoon geadresserde exploit ook daadwerkelijk  de geadresserde is ontvangen! Die deurwaardr heeft zich zich m.i volstrekt niet gehouden die voor regels die voor zorgvuldig door deurwaardersdeurwaarders gelden. En het lijkt er inderdaad op dat mijn advies m.b.t. verzet tegen het verstek vonnis niet meer kan i.v.m. versteken zijn van de termijn. En dat betekent dan niet meer en minder dat niet alleen de genoemde ouders kunnen worden aangesproken op de schade maar toch ook de deurwaarder in kwestie. Als al gezegd en dan in andere woorden: die heeft het exploit niet afgeleverd/leten betekenen door geadresseerde maar is afgegaan 'opm de blauwe ogen van de geadresseerde. Volwaar, aardig voer voer voor de hierin gespecialiseerden.
De deurwaarder is daarmee de oorzaak van de verstek veroordeling dus herhaald dan: https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/klacht-deurwaarder/   juridisch loket benaderen en de deurwaarder ook in kwestie aansprakel;ijk stellen   https://wetenschap.infonu.nl/recht-en-wet/104491-hoe-dien-ik-een-klacht-in-tegen-een-deurwaarder.html

De deurwaarder in kwestie kan verweten worden dat hij/zij de rechtbank heeft misleid omdat 'gedaagde' de oproep nimmer heeft ontvangen. M.a.w. hij/zij dat niet kan bewijzen om dat het expoit niet door gedaagde is ondertekend!

Het is wel raadselachtig m.b.t. hetgeen u stelt dat de ouders van uw schoonzoon ook bij verstek veroordeeld zouden zijn. Wat is dan de betekenis van dat vonnis of in andere woorden, wat is geëist en wat is de inhoud van dat vonnis? (Niet volledge schadeplicht, geen negatief oordeel m.b.t. het gedrag van die ouders?

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dit eens.

"Is de betreffende persoon niet thuis, dan zal de deurwaarder proberen om de dagvaarding uit te reiken aan een huisgenoot of iemand anders die op het adres aanwezig is. Ook kan hij de dagvaarding in een gesloten envelop achterlaten"

pn
door pnjmcf Nov 18, 2019 om 08:05
Antwoorden / 1 Vragen

Ouders zijn gedagvaard.
Hebben de dagvaarding zelf in ontvangst genomen.
Ouders zijn niet opkomen dagen bij de rechtbank.
Ouders zijn op verstek veroordeeld.
De advocaat van mijn schoonzoon heeft een gerechtsdeurwaarder erop gezet om de geleden schade terug te halen.
Helaas kan je van een kale kip niet plukken omdat er ook meerdere gerechtsdeurwaarders beslag hebben gelegt. Ook al is het niet de schuld van mijn schoonzoon , hij betaald de schuld gewoon door zolang we bezig zijn om het voor elkaar te krijgen via wettelijke punten zijn onschuld te bewijzen. Dit ook om het niet erger te maken zolang de schuld op zijn naam staat. Dit heeft ook invloed op zijn toekomst dan

ne
door neodutchio - Nov 17, 2019 om 22:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

"Ik vraag me af waarom iedereen maar denkt dat er meer aan de hand is.."

Uw schoonzoon woont op een adres waar hij niet ingeschreven staat. Uw schoonzoon betaald een x bedrag per maand aan zijn ouders zonder een duidelijke reden. Er is onduidelijkheid over de verzekering. Je kan niet een verzekering afsluiten op naam a met de schadevrije jaren van naam b. Een deurwaarder hoort een dagvaarding persoonlijk te overhandigen. Uw verhaal begon rammelig en steeds opnieuw komt er nieuwe informatie bij. Geen wonder dat er twijfel is.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die dagvaarding mag dus ook aan een huisgenoot gegeven worden, als de gedaagde niet thuis is.

" Is de betreffende persoon niet thuis, dan zal de deurwaarder proberen om de dagvaarding uit te reiken aan een huisgenoot of iemand anders die op het adres aanwezig is. Ook kan hij de dagvaarding in een gesloten envelop achterlaten"

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 17, 2019 om 22:44
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Extra bewijs dat de ouders als genoemd aansprakelijk zijn voor alle geleden en nog te leiden schade. De Deurwaarder mag inderdaad een expoit in een speciale enveloppe achtelaten maar de ouders in kwestie mogen dat dan niet achter houden.

Alleen een gerechtsdeurwaarder kan en mag een exploot uitreiken

In Nederland is bij wet bepaald dat alleen een (gerechts)deurwaarder een deurwaardersexploot mag uitbrengen. De gerechtsdeurwaarder overhandigt het exploot persoonlijk aan betrokkene op diens woon- of vestigingsadres. Treft de gerechtsdeurwaarder niemand aan, dan laat hij het deurwaardersexploot achter in een speciale deurwaardersenvelop. Ook op deze wijze is het exploot rechtsgeldig betekend.

In die zin moet ik dus enigzins corrigeren maar het blijft een feit dat dan de genoemde ouders frauduleus en onwettig hebben gehandeld.
De oproep voor de zitting heeft gedaagde immers nooit bereikt zoals ik afleid uit de vraag. De mogelijkheid dat een deurwaarder zo kan handelen en zich dan kennelijk kan vrijwaren roept wel de nodige vraagtekens bij mij op.

tijger1
door tijger1 Nov 18, 2019 om 00:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onzin. Die ouders hebben de dagvaarding voor hun zoon aangenomen, die daar officieel woont. En dat mag. Die deurwaarder valt dus niets te verwijten.

En zoon heeft al geprocedeerd tegen zijnouders en er is beslag gelegd op hun inkomen. Wat wil hij nog meer?

pn
door pnjmcf Nov 18, 2019 om 08:10
Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1 klopt, de ouders mogen dagvaarding aan nemen... maar ze zijn verplicht om de post p aan hun zoon te grven. Ze hebben de post achtergehouden en hierdoor kon mijn schoonzoon niet op de rechtszaak komen omdat hij er niet vanaf wist.
Er is beslag gelegt alleen omdat er teveel beslagleggingen zijn kan er geen geld gehaald worden.

Op de vraag wat hij wilt..... heel simpel.... van de schuld af die hij niet gemaakt heeft. Jij zou het ook niet pikken om te betalen voor een schuld wat jij niet heb gemaakt

panter22
door panter22 Nov 18, 2019 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

Aha, dat vroeg ik mij direkt al af. Zijn ouders hebben geen geld.
Nu blijft hij met de schuld zitten.
Mogelijk volgt hierna de WSNP en hij ziet nooit meer een cent terug.
En nu geef je Ditzo en de deurwaarder de schuld van dit gedoe.
Maar je dochter en schoonzoon zijn ook niet eerlijk geweest.
Hij woont bij jouw dochter zonder dit aan de gemeente door te geven.
Daardoor kunnen zij gefraudeerd hebben met gemeentelijke heffingen, toeslagen en uitkeringen.
Dus wees voorzichtig met wat je doet.