Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 16:01
Geldzaken & recht

Garage besteld onderdeel zonder toestemming

Ik had vocht in mijn koplamp en ben naar een opelgarage gegaan, toen ik een kleine beurt nodig vond. De kleine beurt ging prima en ze hebben mijn koplamp kortstondig onderzocht. Er was verder onderzoek nodig, omdat ze er slecht bij konden en het verbonden was met andere onderdelen die ook eventueel ook beschadigd waren. Hiervoor wilde ze een afspraak maken. De afspraak zou worden ingepland zodra de koplamp binnen was. Ik heb toen aangegeven dat dit prima was, maar dat ik ook wilde afstemmen met mijn verzekering. Dit wilde ik, omdat het vocht is verschenen naar een frontale botsing die gerepareerd is door een andere garage (aangesloten bij mijn verzekering). De koplamp repareren zou tussen de 1400,- en de 2500,- gaan kosten. Ik heb daarna het gesprek afgerond en een dag later mijn verzekering gebeld. Deze verwezen mij naar de garage die mijn auto na de botsing heeft gerepeerd en na de controle hier bleek dat het in mijn verzekering zou vallen. Daarna ook de opelgarage gebeld om mede te delen dat het onder de garantie valt en dat ik hier mijn koplamp laat maken. Dit is uiteindelijk dus ook gebeurd.

Twee weken later kreeg ik een bericht dat het onderdeel binnen is bij de opelgarage. Ze konden zich niet voorstellen dat de medewerker een onderdeel besteld zou hebben zonder akkoord. Ik heb ze uitgelegd dat ik het meer zag als een service dat ze de koplamp alvast bestelde en dat ik in de veronderstelling was dat ze hem ook zo weer konden retourneren. Daarnaast heb ik aangegeven dat ik vrij snel heb aangegeven dat ik af zie van de reparatie en hadden ze kans om hun bestelling bij de leverancier te annuleren.  Ik heb niets ondertekend en er is geen offerte o.i.d. Ze beroepen zich op een mondeling akkoord en beweren dat ze de koplamp niet kunnen retourneren. Ze willend de kosten van de koplamp op mij verhalen en deze dan weer terug storten tot zij deze weer hebben verkocht. Ik ben het hier niet mee eens. Het lijkt nu een beetje hun woord tegen het mijne te worden.

Wat zijn mijn rechten hierin en wat is jullie advies?

9217 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2021 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U was toch akkoord gegaan met het inplannen van de afspraak zodra de koplamp binnen was?

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 16:07
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het zelf meer als akkoord onder voorbehoud van de uitkomst van het gesprek met mijn verzekering.

aurora1
door aurora1 Apr 13, 2021 om 16:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan ziet u dat nmm verkeerd. Anders had u eerst bij uw verzekering te rade moeten gaan en erna pas naar de garage.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 16:22
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb toch aangegeven dat ik akkoord ga, nadat ik met de verzekering heb gesproken. Kom in mijn ogen op hetzelfde neer. Je kunt het ook zien als dat zij voorbarig zijn geweest met bestellen.

Is een beetje hetzelfde als: Ik koop dit bij u als ik het nodig denk te hebben. Dan zal een verkoper ook moeten beseffen dat de kans er is dat ik het niet nodig ga hebben en is het een risico om het te bestellen. Doen ze dat wel, dan is het toch eerder een service die ze aanbieden?

aurora1
door aurora1 Apr 17, 2021 om 19:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft compleet ongelijk en u bedenkt allerhande om eronderuit te komen en gelijkt te krijgen. Maar dat krijgt u niet.

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2021 om 16:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De afspraak zou worden ingepland zodra de koplamp binnen was. Ik heb toen aangegeven dat dit prima was,

Hiermee bent u akkoord gegaan met het bestellen van de koplamp, dat u dat als service ziet, zonder er aan vast te zitten, is een voor mij vreemde redenatie.
Mogelijk kunt u met de verzekering regelen dat betreffende garage de lamp mag inbouwen. Zo niet zal u toch voor de kosten op moeten draaien waarbij ik adviseer de lamp in ontvangst te nemen en deze desnoods zelf zien te verkopen. Hun aanbod om het bedrag terug te storten is dan wel leuk maar kan heel lang duren en is men dat tegen die tijd al lang weer vergeten.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

Uw quote een halve zin, waardoor u niet in gaat op de gehele context.

Wel bedankt voor uw reactie.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 13, 2021 om 16:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Koplamp €1400 tot €2500,-

Ik vind dit erg duur of is deze lastig te monteren.
Zonder model  kan ik niet oordelen of dit redelijk is en  Opel dealers kunnen  ook retour sturen.

Ik verwacht zelf een montage foutje bij  schade bedrijf... mijn kapje moet er ook goed op komen maar is goed bereikbaar.

Zelf een sterk vermoeden zo ongezien dat er een kapje niet goed op de achterkant koplamp zit.
Dan is droog maken met Fohn  en  week monteren vaak voldoende.

En is het nu €1400 of  €2500,-   Ik zie nu  €1100,- verschil!
Maar er zijn enkele auto's waar een lampje wisselen  heel veel werk in werkplaats is.
€250,- om een lampje van €10,- erin te zetten omdat er erg veel los moest!
Daarom  kijk ik onder de kap of ik het zelf kan doen  of niet.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een xenon koplamp. Beide garages bevestigde dat deze in zijn geheel vervangen moest worden en dat die krengen super duur zijn. Het gaat mij ook niet om de prijs, maar om het verschil van opvatting van wanneer een garage nu akkoord heeft om dingen te bestellen en in rekening te brengen.

sw
door swat1500 Apr 13, 2021 om 16:53
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Somsss leeft nog in de tijd van olielampen op een auto. De huidige koplamp technieken zoals LED en zoals TS aangeeft Xenon zijn peperduur. LED koplampen gaan bijna een auto leven mee maar als zij defect gaan dan is het gelijk de hoofdprijs.
Even een nieuw LEDje voor je koplamp kopen bij de Action en zelf plaatsen behoort niet meer tot de mogelijkheden.

sira
door sira Apr 14, 2021 om 12:35
2322 Antwoorden / 24 Vragen

$omsss is deze nog gewend
koets lamp - KoetsenCentrale

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 14, 2021 om 16:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja,  ik heb  nog een uit 1926 staan....

Maar Xenon  hoeft bij Skoda niet veel te kosten... Die Fabia  heb ik ook staan....
Een VW Passat is  veel duurdere en  ik  vraag me ook af....

Wat koste deze nu,  €1400 of €2500,-   Enige verschil begrijp ik ook, maar die €1100,- meerprijs?
Verder is het schade bedrijf  verantwoordelijk voor goed herstel en zomaar bestellen en factuur neerleggen  lijkt me vreemd.

Een kleine Beurt lees ik hier  met Grote Factuur voor lampje?
Er is geen bewijs voor  en bij dit soort bedragen zou ik vooraf vragen of de klant wel voldoende geld heeft.
Ook is op sloperijen,  die hebben vaak ervaring en monteren soms  ook nog veel voordeliger een Xenon te  vinden.
Gaan langer als  gemiddelde auto mee en dus  vind ik gebruikte of nieuwe  geen verschil uitmaken.

Zomaar bestellen mag,  terug sturen ook als de klant gaat weigeren....
Bij deze prijzen  en  voorheen schade zou ik  even bellen en vragen  voor bevestinging voor ik zoiets ging bestellen.

sw
door swat1500 - Apr 13, 2021 om 16:49
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat beide partijen niet goed beseft hebben wat de ander wilde. Het moge duidelijk zijn geweest voor u dat de koplamp vervangen diende te worden. De nieuwe afspraak zou immers pas gemaakt kunnen worden als de nieuwe binnen was gekomen. Voor u had duidelijk moeten zijn dat de nieuwe koplamop dus besteld zou worden en dat daarna een nieuwe afspraak gemaakt ging worden.
U had duidelijker aan moeten geven eerst in gesprek te willen gaan met uw verzekering en afhankelijk van die afloop de opdracht te willen gaan geven. Nu verlangt u dat de garage meer had moeten begrijpen en moeten beseffen dan feitelijk was afgesproken.
Ik denk dat de garage daarom in haar recht staat. U kunt nog een poging wagen bij het bureau voor rechtshulp maar ik ben bang dat uw positie zwak is.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 17:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Ben dan benieuwd waarom ik dan fout zit en u weinig kansen voor mij ziet. Maakt het ook nog uit dat ik wel duidelijkheid hebt verschaft ruim voordat de koplamp binnen was (een dag na het gesprek)?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2021 om 17:24
16827 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v ook al gegeven reacties heb ik maar één advies: neem dit op met uw verzekeraar en mogeloijk is deze dan wel degelijk bereid om de reparatiekosten op zich te nemen, in ieder geval voor het bedrag dat de reparatie bij de bij de verzekeraar aangesloten reparatuer zou kosten. U heeft de bevestiging dat de eerdere reparartie ondeugdelijk was en is er reden genoeg m.i. om u tegemoet te komen. Het ingebreke blijven door de vorige reparateur om goed te repareren is de kennelijke reden en voer dat dan ook aan als argument.

panter22
door panter22 Apr 13, 2021 om 17:30
6599 Antwoorden / Vragen

Ik kees uit het verhaal dat de koplamp al gerepareerd is door het schadebedrijf.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 17:46
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt. Was al gefixt voordat de koplamp binnen was bij de opelgarage.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2021 om 17:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dat lees ik niet zo maar indien ik het verkeerd zou lezen doet dat niets af van mijn reactie.

Ik lees niet dat gevraagd is om de reparatiekosten te betalen maar uitsluitend de kosten van het bestelde onderdeel onderdeel aan de orde is. Ik zie inmiddels de kruisende reactie van Ts. Als al gezegd: de verzekeraar benaderen zoals ik eerder aangaf.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2021 om 17:55
16827 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. mijn eerdere reactie geef ik u toch nu ook deze info m.b .t. eerder niet goed repareren hetgeen gezien kan worden als een wanprestatie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html met uitleg: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ (met aantekening dat dit nog steeds actueel is aangezien de wet niet is gewijzigd.)

panter22
door panter22 - Apr 13, 2021 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je maakt een onduidelijke afspraak.  Je bent er akkoord mee dat een afspraak wordt ingepland zodra de koplamp binnen is. Dan mag de garagemedewerker er van uitgaan dat je akkoord bent met het bestellen van de koplamp.
Maar je zegt er ook bij dat je eea wilt afstemmen met de verzekering,
Heb je daarbij het verhaal van de botsing verteld en het herstel door het schadebedrijf? En dat het mogelijk is dat het schadebedrijf de koplamp gaat herstellen.
Dan had de afspraak uitgesteld moeten worden, totdat eea duidelijk was.
Later zeg je de afspraak af. Heb je nog bewijs van je bellen? Dan is de vraag of de medewerker heeft geprobeerd de bestelling te annuleren. Is daar bewijs van?
Toen de koplamp daarna wel binnen was en een afspraak gepland zou worden, heb je niet een erg handig antwoord gegeven.
Ik heb ze uitgelegd dat ik het meer zag als een service dat ze de koplamp alvast bestelde en dat ik in de veronderstelling was dat ze hem ook zo weer konden retourneren.
Daarmee geef je aan dat je wel degelijk akkoord bent gegaan met het bestellen van de koplamp.
Dat je niets ondertekend hebt, maakt niet uit. Een mondelinge afspraak is ook geldig en je hebt toegegeven dat er een afspraak was dat de lamp besteld zou worden. Je staat dus niet erg sterk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 13, 2021 om 17:42
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Korpoo,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welk model Opel gaat het?

Beweert u, dat het schadebedrijf de schade niet goed heeft hersteld?

Bedoelt u, dat het schadebedrijf de hele koplamp kosteloos heeft vervangen?

Welk bedrag was de schade?

Hoe duur is de losse koplamp?

Meestal staat de de opdracht voor een servicebeurt op papier, heeft u dit gekregen en voor getekend?

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 18:15
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een Astra uit 2016. Na de botsing is er een scheur over het hoofd gezien en is nu alsnog goed gerepareerd door het schadebedrijf binnen de verzekering.

In de tussentijd heb ik de opelgarage laten weten dat ik de koplamp niet meer daar laat repareren. Nu willen ze dat ik de koplamp alsnog afneem. Koplamp kost +/- 1400,-. Dit zou eerst onderzocht worden en hiervoor moest nog een afspraak ingepland worden. Dit gingen ze inplannen nadat de koplamp binnen was. Ik heb niets op papier of ondertekend en het is mij niet duidelijk gemaakt dat de opdracht vast stond zodra zij dit gingen bestellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 14, 2021 om 16:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik lees nu; €1400 lampje en  €1100- montage?

U heeft geen enkel bewijs maar de garage ook niet.
Voor je een dergelijke claim  neer gaat leggen moet je wel sterker staan.

De €1100,- is tenminste  11 uren werk bij de VAG garage die  de Audi doet,  Astra is voordeliger meestal.
Gewoon retour sturen en  niet zeuren,  komen  genoeg schades langs  en die komt ooit wel op.

ma
door malty - Apr 13, 2021 om 18:07
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U vond het goed dat er een afspraak werd als de koplamp binnen was.
Waarom heeft u niet gezegd dat de garage even moest wachten met bestellen tot u overlegd had met uw verzekering?

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 18:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is hand in eigen boezem en dat snap ik. Je kunt hem ook omdraaien. Waarom gaan ze bestellen terwijl ik aangaf dat ik nog met de verzekering ga overleggen.

Om antwoord op uw vraag te geven. Het is mij ook nooit verteld dat ik gelijk vast zit zodra zij gaan bestellen. Zeker ook omdat er nog geen afspraak of offerte was. Bovendien is een afspraak om een afspraak in te plannen niet hetzelfde als een afspraak maken. Ik heb namelijk wel degelijk contact opgenomen om van de afspraak af te zien. De volgorde van de garage heeft mij verward waardoor ik dacht geen risico te lopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 13, 2021 om 18:31
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Korpoo,

Ik heb deze koplamp gevonden op internet.

De prijs scheelt enorm.

Ik raad u aan om de BOVAG te vragen om te bemiddelen.

Ko
door Korpoo Apr 13, 2021 om 18:36
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de research, maar het gaat mij eigenlijk niet om de prijs van de koplamp. Dit is ook een andere koplamp als die ik aan de andere kant heb zitten. Ik heb het ook bij het schadebedrijf nagevraagd en deze bevestigde de prijs evenals swat1500 hierboven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 13, 2021 om 18:47
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Korpoo,

De BOVAG kan bepalen of de Opel dealer goed heeft gehandeld.

Vaak zijn de onderdelen bij de Opel dealer veel duurder dan bij universele auto-onderdelen bedrijven.

Ook schadebedrijven maken megawinsten door woekerprijzen te vragen.

Vaak kan de schade ook goedkoper hersteld worden door 2e handse koplampen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 14, 2021 om 16:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik betaalde voor  2 Xenon lampen ook veel minder.....  geen Opel maar Skoda Fabia...

Zag een gebruikte voor €140,- langs komen,  andere kant ook nog maar  wel foute model!
Montage koste volgens opgave  €70,- extra.

Maar dan is het wel een fout type!

rj
door rjw Apr 17, 2021 om 09:35
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Als het zo makkelijk is om megawinsten te maken vraag je je af waarom niet veel meer mensen zo'n bedrijf beginnen.... Oftewel: het zal wel meevallen met een nettowinst onder aan de streep.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 17, 2021 om 11:54
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Ik had schade aan 1 kant van mijn auto.

Het officiële schadebedrijf wilde alleen dat stukje maken.

Met 2e handse onderdelen heb ik de hele voorkant laten doen (inclusief oude schade).

Wat ik hiermee wil zeggen : met 2e handse onderdelen (bumpers en koplampen bijvoorbeeld) kun je je schade veel goedkoper laten repareren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 13, 2021 om 19:12
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Korpoo,

Waarschijnlijk heb ik mij vergist qua model.

U heeft waarschijnlijk een Opel Astra "K".

Zie de foto.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 13, 2021 om 19:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Xenon koplampen zijn voor dit model Astra via internet inderdaad niet makkelijk te vinden.

Ik vraag mij af of het niet voordeliger zou zijn geweest om ze te vervangen door modernere led-koplampen.....

rj
door rjw Apr 14, 2021 om 09:16
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Dan verander je de auto en moet het ding opnieuw gekeurd worden voordat je de weg op mag. En het is maar de vraag of het uberhaupt met originele Opel onderdelen kan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 14, 2021 om 11:05
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Bij de APK keuring wordt er alleen gekeken of de koplampen werken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 14, 2021 om 16:12
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Deze Xenon niet gevonden,  wel  Led die vermoedelijk passen, maar nu niet nodig.

Deze laatste Xenon  K serie  zijn slecht leverbaar, 3 weken levertijd vanuit mijn lievelings winkel in Berlijn!
Dat zijn nieuwe in doos en 2 Leds  zijn  binnen 8 werkdagen leverbaar voor minder dan 1x Xenon.

rj
door rjw Apr 17, 2021 om 09:36
3256 Antwoorden / 5 Vragen

@GA: ik heb het niet over de APK maar over de typegoedkeuring. Je verandert iets wezenlijks aan de auto zoals die is goedgekeurd voor toelating op de openbare weg.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 17, 2021 om 11:45
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Vergelijk het met het laten plaatsen van grotere en bredere sportvelgen onder je auto : zolang ze niet aanlopen tegen je spatborden mag het.

1paul
door 1paul - Apr 17, 2021 om 09:01
3134 Antwoorden / 0 Vragen

in mijn optiek had de opel garage zelf even iets slimmer moeten handelen, toen jij aangaf "ik neem kontakt op met de verzekering" hadden zij moeten zeggen, OKE, dan wachten we dat eerst even af, zij zijn de pro's en juist zij weten hoe dit soort dingen werken....

laat ze de koplamp maar lekker terugsturen en ga nooit emer naar die garage toe....

ro
door ronny530 Apr 17, 2021 om 12:34
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Zo simpel is het niet want een garagist weet de gedachtengang van een klant niet en 'ik neem contact met de verzekering op' kan in de breedste zin uitgelegd worden. Feit is dat er met toestemming van de klant die het toen nog allemaal prima vondt een reparatie afspraak is gemaakt maar pas zodra de koplamp unit geleverd was want zo'n reparatie wordt pas uitgevoerd als de koplamp unit beschikbaar is en dat is logisch te noemen. laat ze de lamp maar houden en nergens meer op reageren snijdt geen hout want de garagist heeft op zijn minst de adresgegevens van de klant en van de reparatie opdracht.

1paul
door 1paul Apr 17, 2021 om 16:10
3134 Antwoorden / 0 Vragen

zo simpel is het wel, als jij als klant tegen de garage houder zegt, ik neem eerst nog even kontakt op met de verzekeraar is er geen afspraak gemaakt, zelfs niet als je meld dat het verdere onderzoek oke is wat jouw betreft, de garage medewerker heeft gegokt en verloren....

er is GEEN opdracht gegeven tot vervanging dan wel bestelling van deze koplamp en aldus heeft de garagehouder deze op eigen initiatief besteld, op moment dat opdracht gegeven word is er een heel andere situatie....

panter22
door panter22 Apr 17, 2021 om 16:54
6599 Antwoorden / Vragen

@ipaul. Misschien moet je het verhaal van ts nog eens lezen.
Bovendien is een mondelinge afspraak tot het bestellen van een onderdeel heel normaal bij een autoreparatie.

1paul
door 1paul Apr 18, 2021 om 09:08
3134 Antwoorden / 0 Vragen

eens Panter, is heel normaal dat dit mondeling gebeurt, er is in deze 1 verschil, TS gaf aan eerst kontakt op te willen met de verzekering, op dat moment had dus de garagehouder/werknemer dit mee moeten nemen en dus moeten zeggen oke, wachten we dat even af....

dat laatste is namelijk ook heel normaal....

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2021 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als er geen afspraak is, hoef je die ook de volgende dag niet af te bellen.

AWYeah28
door AWYeah28 - Apr 18, 2021 om 23:52
355 Antwoorden / Vragen

Beste Korpoo,

Strikt juridisch gezien is er misschien sprake van een mondelinge overeenkomst, maar dat vind ik al flink discutabel.
Als klant is het heel normaal dat een bedrijf een onderdeel bestelt zonder dat daar direct een verplichting tot afname aan vast zit. Tenzij er iets op maat wordt gemaakt, maar dat is hier niet van toepassing.
Bovendien is het ook volstrekt gebruikelijk dat een bedrijf een product kan retourneren bij hun leverancier. Daar hoeft u als klant heus geen rekening mee te houden.

U hebt een mondelinge afspraak gemaakt voor het "bestellen van de koplamp". Dat zou anders zijn als er vanuit de garage was vermeld dat u hiermee afspreekt de koplamp ook af te nemen en deze niet te annuleren of retourneren valt. Mijns inziens staat u dan ook volledig in uw recht betaling te weigeren.

Ten aanzien van hoe sterk u staat: het grote nadeel van een mondelinge afspraak is dat er niets valt te bewijzen. U hebt nergens voor getekend en als u simpelweg volhoudt dat u geen afspraak hebt gemaakt tot afname, wat uit uw verhaal ook naar voren komt, heeft de garage geen spreekwoordelijke poot om op te staan.

Houd er wel rekening mee dat de garage u waarschijnlijk liever niet nogmaals ziet verschijnen. En zo wel, zou ik persoonlijk geen vertrouwen meer hebben in een goede service.

https://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/