di
door diied Jul 2, 2015 om 22:59
Geldzaken & recht

GBA uittreksel

Ik wil gaan samenwonen met een vriendin, en nu vraagt een makelaar om een GBA uittreksel voordat we ook maar een huis hebben gezien. Mag dit?

13720 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2015 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij welke makelaar is dat?

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2015 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aan de makelaar gevraagd wat de reden daarvoor was?

di
door diied - Jul 2, 2015 om 23:58
6 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat hier om Grontmij Vastgoedmanagement B.V.
Nee dat nog niet. Maar wij wonen allebei nog thuis en wij hebben allebei zo iets van zij hebben de gegevens van de rest van mijn gezin niet nodig lijkt mij.

di
door diied - Jul 3, 2015 om 00:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hierbij de mail trouwens:
Geachte mevrouw,

Wij danken u voor uw interesse in de door ons aangeboden woningen.

Bijgaand ontvangt u een inschrijfformulier voor een huurwoning in bovengenoemd complex.

Wij ontvangen dit formulier graag, volledig ingevuld, ondertekend en voorzien van de in het formulier gevraagde bijlagen, van u retour op het navolgende adres:

Grontmij Vastgoedmanagement B.V.
Afdeling Wonen
Postbus 4090
3502 HB UTRECHT
Om voor een woning in aanmerking te komen dient u aan de volgende inkomenseis te voldoen:
De inkomenseis is 3 x netto salaris = maandhuur of 4 x bruto salaris = maandhuur.
Hierbij mag het hoogste inkomen volledig meegenomen worden het laagste voor de helft.

Kandidaat huurders dienen de volgende gegevens aan te leveren:

· Kopie geldig identiteitsbewijs (liefst paspoort

· Kopie van recente drie loonstroken

· Kopie bankafschrift of printscreen van bankrekening waar salaris op vermeld staat

· Recente werkgeversverklaring

· Recente verhuurdersverklaring. Hypotheekhoudersverklaring waaruit blijkt dat altijd tijdig de betalingsverplichtingen zijn voldaan.Wanneer u van een particulier huurt ontvangen wij tevens graag betalingsbewijzen van de afgelopen 6 maanden (kopie bankafschriften of printscreen)Wanneer u inwonend bent, dient u een uittreksel van de Gemeentelijke Basisadministratie aan te leveren, waarop alle inwonenden staan vermeld (het zogenaamde gezinsuittreksel)

· Eventueel BKR uitdraai

· Inschrijfformulier

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2015 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar bent u inwonend? Afgezien daarvan, ze willen wel al veel hebben bij slechts een inschrijving, of is u al een woning aangeboden?

U hebt uw volkedige naam vermeld. Dat is niet verstandig op het net.

Ik heb de redactie gevraagd die te verwijderen. Maar dat zal wel morgen worden,

di
door diied - Jul 3, 2015 om 00:33
6 Antwoorden / 2 Vragen

Nee er is nog geen woning aan geboden, nog niks gezien zelfs. Pas na inschrijving zouden wij woningen eventueel kunnen bezichtigen. Ja wij wonen allebei nog thuis bij onze ouders, maar ik vind het vreemd dat zij dan ook de gegevens van mijn gezin nodig hebben.

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2015 om 00:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn er ook kosten verbonden aan die inschrijving? Dit komt op mij niet erg vrijblijvend over.

di
door diied - Jul 3, 2015 om 00:39
6 Antwoorden / 2 Vragen

Nee tot zover ik kan zien, zou ik geen inschrijfgeld moeten betalen maar van de site word ik ook niet echt wijzer.

Wij maken u er op attent dat aanvragen die niet volledig zijn ingevuld en/of niet zijn voorzien van de gevraagde bijlagen, tot onze spijt niet in behandeling kunnen worden genomen en aan u zullen worden geretourneerd.
De door u verstrekte gegevens zullen uiteraard vertrouwelijk worden behandeld.
Wellicht ten overvloede delen wij u nog mede, dat aan de toezending en invulling van dit formulier geen enkele aanspraak op een woning kan worden ontleend.

Wanneer uw inschrijving beoordeeld is, ontvangt u bericht van ons. Dit zal ongeveer een week duren.

Met vriendelijke groeten,

| W www.grontmij.nl | Handelsregister 30129769

einde van de email.

Wij vonden dit beide niet echt zuivere koek klinken

sw
door swat1500 - Jul 3, 2015 om 00:52
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat ze met de GBA uitdraai willen voorkomen dat zich mensen inschrijven die feitelijk wanbetaler zijn bij een andere verhuurder en doen alsof ze nog thuis wonen.

di
door diied - Jul 3, 2015 om 00:53
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ja met een normaal GBA maar ik moet hem van mijn hele gezin laten zien, en dat vind ik wat minder

door 1953 - Jul 3, 2015 om 01:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Neen, dat mag niet!

U kunt alleen, samen bij de gemeente inschrijven op het adres vaan het huurobject, als de huurcontracten door alle partijen: verhuurder en contractanten zijn getekend. Inschrijving geschiedt bij de gemeente op een kopie van het huurcontract.

Houd u er nog wel rekening me dat de verhuurder, het makelaarskantoor, administratiekosten gaat berekenen bovenop het huurcontract of eenmalig.

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2015 om 06:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 3 jul 2015, 01:32]Neen, dat mag niet!

U kunt alleen, samen bij de gemeente inschrijven op het adres vaan het huurobject, als de huurcontracten door alle partijen: verhuurder en contractanten zijn getekend. Inschrijving geschiedt bij de gemeente op een kopie van het huurcontract.

Houd u er nog wel rekening me dat de verhuurder, het makelaarskantoor, administratiekosten gaat berekenen bovenop het huurcontract of eenmalig.

Klok en klepel. Het gaat om een bewijs van inschrijving op het huidige adres en niet om een inschrijving op het, nog niet bestaande, nieuwe adres.

Ik zou niet weten waarom het niet mag, ze willen toch op een bepaalde manier vaststellen dat ze met betrouwbare huurders te maken hebben. Dit bewijs is een manier om aan te tonen dat jullie startende huurders zijn, komende vanuit een thuiswoon situatie.

Het is wel heel raar dat ze deze gegevens bij inschrijven al willen hebben. Prima om er bij inschrijving op te wijzen, maar de stukken zijn pas nodig bij het werkelijk huren.

Verder lijkt mij dat Grontmij wel een betrouwbare organisatie is, wist niet dat ze in de woningverhuur zaten echter.

pi
door pieterwolters - Jul 3, 2015 om 08:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 3 jul 2015, 06:07]
Het is wel heel raar dat ze deze gegevens bij inschrijven al willen hebben. Prima om er bij inschrijving op te wijzen, maar de stukken zijn pas nodig bij het werkelijk huren.

Het scheelt wel een hoop gedoe achteraf natuurlijk. Stel dat ze behoorlijk wat werk verrichten om een woning te vinden en op het laatst blijkt het om een onbetrouwbare huurder te gaan. Waarschijnlijk zijn ze door schade en schande wijs geworden.