pi
door pientje78 Mar 1, 2014 om 20:28
Geldzaken & recht

Gebeld door vesting finance

Ik ben een paar dagen geleden gebeld door vesting finance.
Er blijkt nog een schuld te staan bij neckermann voor iets wat ik in 2005 zou hebben besteld. Ze wisten mijn huidige adres niet eens en ik zou dan meer dan 1300 euro moeten betalen. Nu lees ik meer van dit soort voorbeelden. Ik heb geen aanmaningen en deurwaarders gezien. Beet je raar toch als het al uit 2005 is. Heb zelf met neckermann gebeld maar daar sta ik niet in het systeem als klant. Heb gezegd dat ze maar met bewijzen moesten komen. Mogen ze mij na 9 jaar ineens benaderen? Ik heb nooit wat besteld. Toen ik opnam vroeg ze naar dhr of mevr. Lijkt me raar als incassobureau dat je geen duidelijke gegevens hebt. Ze wist wel mijn geboortedatum. Wat moet ik hiermee?

37854 13 Rapporteer

cb
door cbo - Mar 1, 2014 om 20:36
31 Antwoorden / 1 Vragen

Dat een incassobureau niet alle gegevens heeft, dat is niet geheel onlogisch en iets wat vaak voorkomt, het ligt aan de gegevens die zij krijgen van hun opdrachtgevers. In veel gevallen is het geslacht onbekend, dit doet verder eigenlijk ook niet ter zake.

Wat belangrijker voor u is dat u duidelijkheid krijgt van vermeende openstaande vordering op u. Mogelijkerwijs heeft u inderdaad een vordering ooit onbetaald gelaten, echter hoeft dit nu nog niet meteen te betekenen dat u dit ook hoeft te betalen.

De eerste stap die u moet zetten is verweer voeren tegen de vermeende vordering op u. U moet aangeven dat u geen onbetaalde facturen heeft van Neckermann. Het oude gezegde, wie eist moet bewijzen gaat nog steeds op. Ze zullen u moeten voorzien van een degelijke onderbouwing van de vordering, dit zodat u e.e.a. kunt nagaan.

Vervolgens is het van belang om te weten of er sprake is van een vonnis ja of nee, is dit niet het geval, dan is het mogelijk dat de vordering op u mogelijk verjaard is gezien het tijdsverloop. Indien het gaat om een normale koop, dan zou de vordering na 2 jaar al verjaren (indien het gaat om een oud krediet, dan dus 5 jaar), indien Vesting FInance / Neckermann u niet binnen die 2 jaar heeft aangeschreven dan is de vordering sowieso verjaard.

In ieder geval vol blijven houden, niets toegeven, geen automatische incasso afpreken, laat ze eerst maar met bewijzen komen!

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft zich hier helemaal niet druk om te maken. Vesting Finance is een incassobureau, dus er is geen sprake van een vonnis of wat dan ook.

Die bureaus kopen oude vorderingen op en proberen dat op deze manier binnen te halen.

Dus stuur ze een mail, geen brief met handtekening, en schrijf daarin dat u geen onbetaalde schuld hebt aan Neckermann en dat u van verdere telefoontjes en of dreigbrieven verschoond wenst te blijven.

Vermeld geen verdere gegevens , dus niet uw banknummer of adres of volledige naam en laat ze in hun sop gaarkoken.

pi
door pientje78 - Mar 1, 2014 om 21:19
6 Antwoorden / 2 Vragen

Achteraf dom, maar ik heb ze dus mijn huidige adres gegeven, in paniek. Op het moment dat ze mij belden was ik op mijn werk. Ze zei ik kan uw bewijzen sturen en toen heb ik in paniek mijn adres gegeven. Ze kondrn mij trouwens niet vertellen om welk product het ging. Heb ik nu een probleem, nu ze weten waar ik woon? Heb achteraf wel gelezen op internet naar ervaringen met dit bedrijf, maar ze dreigen alleen, er komt geen deurwaarder aan te pas..

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2014 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met uw adres kunnen ze verder niets dan alleen post sturen. Maak u niet druk. Ze kunnen u helemaal niets maken. Ze belden u op uw werk? Belachelijk.

Elke stommeling kan een incassobureautje beginnen.

Dus laat u niet bang maken of in de luren leggen. Stuur die mail en reageer verder niet meer op hen. Misschien kunt u een tijdelijk mailadres aanmaken, wat u gebruikt om hen te mailen. Hoe dat moet, heb ik helaas geen verstand van, maar dan hebben ze niet u normale mailadres om u lastig te vallen.

Ze hebben het meeste succes van mensen die zich wezenloos schrikken of gaan twijfelen. Het zijn beruchte activiteiten van die bureautjes. Keep cool en standvastig.

getty
door getty - Mar 2, 2014 om 12:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En als ze blijven zeuren, geef aan dat er naar uw mening sprake is van verjaring en u niet meer verantwoordelijk bent, als er al een vordering zou zijn.

zoekster
door zoekster - Mar 2, 2014 om 12:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Staat u soms op facebook? Heel veel mensen geven daar helaas hun echte geboortedatum prijs en het bedrijf waar ze werken. Dat is lekker hengelen door incassobureaus.

Men zegt wel eens: maar ik heb toch niets te verbergen? Maar er zijn ook foute figuren die facebook en dat soort publieke inkijkjes afschuimen. En dan kun je dit krijgen.
(niet gezegd dat ú op facebook zit overigens, het is meer een algemene waarschuwing)

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2014 om 13:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=getty schreef op zondag 2 mrt 2014, 12:46]En als ze blijven zeuren, geef aan dat er naar uw mening sprake is van verjaring en u niet meer verantwoordelijk bent, als er al een vordering zou zijn.

Dat hoeft helemaal niet, want dat weten ze zelf donders goed.

getty
door getty - Mar 2, 2014 om 13:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja ,dat weten ze donders goed, maar het is goed als TS dit aan ze aangeeft, dan weten ze dat er niets te halen valt en niet met haar te sollen is, en houden ze misschien op met zeuren.

pi
door pientje78 - Mar 3, 2014 om 09:15
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik sta inderdaad op Facebook. Maar ja wie nirt tegenwoordig. Ik ga ze vandaag eems even terugbellen en dan zal ik ze wel even zeggen waar t op staat. Stelletje gekken daar. Het erge vind ik nog dat er wel mensen zijn die gaan betalen. In eerste instantie was ik ook in paniek totdat ik het uit ben gaan zoeken, maar ja niet iedeteen doet dat. Dus wees gewaarschuwd als u gebeld wordt door vesting finance Almere. Oplichters zijn het.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2014 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bellen is eigenlijk niet verstandig, maar ik begrijp dat u woest bent en dat kwijt wilt.

Last u niets ontfutselen in dat gesprek, met opnames wordt ook nog geknoeid.

pi
door pientje78 - Mar 3, 2014 om 09:56
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ze net gebeld, gezegd dat ik geen klant ben en nooit ben geweest bij neckermann. Dat ze me verder met rust moesten laten, dat het is verjaard.Hij zei dat er elke 2 jaar een aanmaning is verstuurd naar mijn oude adres en dat ze nu allemaal bewijsstukken gaan verzamelen. Hmm ben benieuwd.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2014 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze gaan NU bewijsstukken verzamelen? Komisch. Lees graag het vervolg.

pi
door pientje78 - Mar 3, 2014 om 10:11
6 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad komisch. Je zou zeggen dat ze dat na 9 jaar inmiddels wel verzameld hadden toch? Hou jullie op de hoogte van het vervolg.