Wi
door Wiardi1987 Dec 15, 2017 om 15:21
Geldzaken & recht
Gebruik litebit om bitcoin te verhandelen. Site onbetrouwbaar?

Beste mensen,

Ik handel de afgelopen tijd in altcoins, vergelijkbaar met bitcoin. Deze kocht ik tot nu toe op litebit.eu/nl/ en dat ging altijd vlekkeloos. Echter heb ik afgelopen dinsdag een, voor mijn doen, grote verkooporder geplaatst. Ze gaven op de site aan dat wegens extreme drukte het allemaal wat langer kon duren.

Ik heb de cryptovaluta netjes overgemaakt naar het door hun gegeven adres. Dit is ook te controleren doordat, in dit geval Ripple, de betalingen inzichtelijk zijn voor iedereen. Echter heb ik inmiddels nog steeds geen uitbetaling ontvangen terwijl er op de website wordt beweerd dat op werkdagen wordt betaald. De betaling heb ik afgelopen dinsdag gedaan en tot mijn schrik zag ik dat ze de order hebben geannuleerd. Kortom, ik heb geen betaling ontvangen en de coins zijn wel door hun ontvangen. Inmiddels geprobeerd contact te zoeken met de betreffende site maar tot nu toe geen reactie ontvangen.

Mijn vraag is dus: Zijn er meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik? En zo ja, is dat inmiddels opgelost?

26924 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2017 om 15:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Litebit is betrouwbaar, maar ik denk dat ze een beetje overlopen door de enorme toename van nieuwe crypto enthousiastelingen.

marita5
door marita5 - Dec 15, 2017 om 15:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wiardi1987 ,

U bent niet de enige , lees hier de klachten , klik op de rode regels .

https://nl-be.trustpilot.com/review/litebit.eu

Wij hebben onze telefonische helpdesk tijdelijk uitgezet zodat we meer klanten te woord kunnen staan. Zodra wij weer meer capaciteit hebben zal de telefonisch helpdesk terugkomen.

https://nl.trustpilot.com/review/litebit.eu?page=5

jo
door jorisw - Dec 15, 2017 om 16:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet er een soort overkoepelend orgaan komen die controleert of alle dienstverleners aan bepaalde voorwaarden voldoen... Iets als een centrale bank of zo.... ;-)

Maar serieus: willen deze cryptocurrencies echt serieus willen worden dan ontkomen ze er niet aan dat het gereguleerd wordt, hoe hard de voorstanders ook schreeuwen dat er geen banken en overheden meer nodig zijn voor het bankverkeer. Het hoeft maar 1 keer goed fout te gaan en iedereen ligt te janken dat ze opgelicht zijn en waarom de overheid niet ingrijpt.

me
door mein33 - Dec 15, 2017 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wij hebben onze telefonische helpdesk tijdelijk uitgezet zodat we meer klanten te woord kunnen staan.

Wie dit begrijpt, a.u.b. leg het mij uit. !!

diumenge
door diumenge Dec 15, 2017 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Via andere kanalen...

ni
door niceprice Dec 18, 2017 om 13:23
13 Antwoorden / 1 Vragen

Een mail tikken kost 2 minuten om iemand gerust te stellen. Een oververhitte klant via de telefoon misschien wel 10 minuten. Als je de telefoon uitzet kan je veel meer klanten via mail geruststellen.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2017 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je mazzel hebt krijg je je Ripple terug, die is nu fors meer waard. € 3.742,86 als je er nu 6.000 zou verkopen...

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2017 om 04:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naar mijn indruk heeft u, mogelijk tegen beter weten in, een risico genomen. Dus de tijd zal het leren of alles voor u nog in orde komt.
Ik neem dergelijke risico's niet dus zit niet in hetzelfde schuitje.

me
door mein33 - Dec 18, 2017 om 13:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@niceprice schreef :  Als je de telefoon uitzet kan je veel meer klanten via mail geruststellen.

Of afschepen, misschien ??

yu
door yuigouhv Dec 19, 2017 om 19:00
1 Antwoorden / Vragen

Wellicht dat jij nog nooit een goedlopend bedrijf gehad hebt? Om meer medewerkers aan de telefoon te kunnen krijgen meot je die eerst aannemen. Word deze bedrijven ook niet makkelijk gemaakt met werknemers aannemen met alle strenge (zelfbedachte) regels.

tpol
door tpol - Dec 18, 2017 om 15:32
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak al een behoorlijke tijd gebruik van zowel Coinspot en litebit. Heb met beide nog nooit problemen gehad. Grote orders plaatsen vind ik sowieso, hoe betrouwbaar een site ook is niet handig. Veel handiger om een aantal kleine orders te doen.

ou
door oudewouter - Dec 19, 2017 om 14:20
52 Antwoorden / Vragen

Net als bij Bitcoins:    hoe dwaas moet je zijn om daar in te tuinen. Althans:  nu nog. Het is een grote luchtbel zonder een cent tegenwaarde. Als die bubbel knapt is de wereld te klein!

yu
door yuigouhv Dec 19, 2017 om 18:58
1 Antwoorden / Vragen

Vertel mij is wat de tegenwaarde van de euro is? Een klein beetje goud? Of de 60 miljard (waardeloos hoopje papier) die maandelijks bijgedrukt word? Of netzoals bij Bitcoin vertrouwen?

Fijn trouwens, iemand gelijk voor dwaas uit te maken als die wat met cryptomuntjes probeert bij te verdienen. Je werkt zeker bij ING of niet soms? Misschien een cursus zelfbeheersing wat voor jou?

diumenge
door diumenge Dec 19, 2017 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oudewouter, vertel eens aan ons wat je allemaal van bitcoins en andere crypto currency weet. Zo te lezen ben je een expert?

diumenge
door diumenge - Dec 19, 2017 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Altijd fijn trouwens die mensen die hier een vraag stellen en vervolgens niets meer van zich laten horen.

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2017 om 21:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zijn er meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik?

Maar dat kunt u toch zelf zien of er meer mensen in uw schuitje zitten.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2017 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat schuitje waar u inzit, is inmiddels overvol.

marita5
door marita5 - Dec 22, 2017 om 10:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen
jo
door jorisw Dec 22, 2017 om 10:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit soort fluctuaties zijn er al vanaf de eerste dag. Het enige verschil is dat nu zelfs media als Kassa het melden waar het voorheen meer de geekfora waren. Feit blijft wel dat de speculatieve waarde idioot hoog is. De kosten om een bitcoin te minen zijn met de huidige technologie en huidige energieprijzen ronde de 1000 USD. Een waarde van rond de 1100...1200 USD zou dan realistischer zijn (miners willen immers wel een beetje rendement op hun investering zien).

jo
door jorisw - Dec 22, 2017 om 10:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De verwerkingssnelheid is een zwak punt van het verder geniale blockchainalgoritme. Het groter de volumes worden hoe meer vertraging er is. Gezien de huidige populariteit van cryptocurrency's is de vertraging te verwachten. Wil men van cryptocurrency's echt een serieus betaalmiddel maken dan moet deze designflaw gefixt worden.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2017 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die is allang gefixt bij altcoins, maar de massa kent alleen bitcoin. Kijk maar eens naar raiblocks bijvoorbeeld.

De
door Delftj - Dec 23, 2017 om 16:43
1 Antwoorden / Vragen

16 december voor circa 15.000 euro aan bitcoins verkocht aan litebit, nu op 24 december nog steeds niets gestort. Order staat op geannuleerd en de bitcoins kan ik nergens meer terug vinden. Per telefoon zijn ze niet bereikbaar en de helpdesk reageert niet. Kopen gaat snel maar uitbetalen doen ze zeker niet aan??? Oplichting?...

diumenge
door diumenge Dec 23, 2017 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze werken volgens eigen zeggen tijdens de kerst door om de problemen op te lossen. https://www.facebook.com/litebiteu/posts/1538091892972657

marita5
door marita5 - Dec 23, 2017 om 16:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen
me
door mein33 - Dec 23, 2017 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR DELFTJ - 23 DEC. 2017 OM 16:43
1 ANTWOORDEN / VRAGEN

16 december voor circa 15.000 euro aan bitcoins verkocht aan litebit, nu op 24 december nog steeds niets gestort.niet.

Beetje voorbarig, 24 december is (op dit moment) nog niet begonnen, nog maar één nachtje slapen en dan !!!!
Weet wel dat die bitcoins inmiddels wel 25% minder waard zijn geworden, als ze al iets waard zijn.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2017 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

25% minder waard dan wanneer?

me
door mein33 Dec 23, 2017 om 18:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dan eergisteren.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2017 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Koers* op 21/12 om 19:00u $15.411,10
Koers op 23/12 om 19:00u $15.119,20

Verschil $ 291,90 of 1,9%.

*) Coinmarketcap.com

Be
door Betguardian - Dec 28, 2017 om 08:36
1 Antwoorden / Vragen

Ja het verliep in het verleden vlekkenloos. Ze hebben het gewoon druk omdat iedereen nu mee wil doen. Litebit wilt ook meer verdienen dus heb je nu litebit credits, uw order wordt omgezet in credits en die moet u laten uitbetalen.

Ook is het zo dat als u crypto's vanaf een exchange verstuurd deze heel lang duren soms voordat ze in een wallet aankomen, sommige sites hebben regels dat ze de order na 10m al annuleren(simpel weg omdat de prijs zo schommelt)

Litebit heeft problemen gehad met de veiligheid die inmiddels zijn opgelost(hopelijk)

Overal: Het is een handige NL site die wel duur is en voor vele nederlanders te lang duurt. Het is meer voor het lange termijn portfolio investeren. Wilt u echt speculeren per dag kijk dan eens op een echte exchange!

ti
door tilpend Dec 28, 2017 om 10:29
131 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je wordt uitbetaald in litebit credits is op zich niets verkeerds aan want je kan deze credits onmiddelijk laten uitbetalen in euro's als je wilt (heb ik laatst ook twee keer gedaan). Het voordeel van de credits is dat als je bijvoorbeeld bitcoins verkoopt en daarna litecoins wilt kopen je niet te maken krijgt met dubbele transactiekosten maar de credits die je hebt gekregen voor je bitcoins kan gebruiken om de litecoins te betalen. En nogmaals, als je dat niet wilt, is het een simpele handeling van nog geen 10 seconden om de credits te laten uitbetalen in euro's.