Gecrashte smartphone
Via Mediamarkt S21 gekocht. Na ruim 2 wkn gecrasht buiten mijn schuld om. Opsturen ter reperatie via Mm duurt 3 wkn, via Samsung paar dagen. Dus via Samsung opgestuurd ( dit gaat via Dynologic en Dynofix en met name die laatste wordt je niet vrolijk van, zacht uitgedrukt.) Conclusie Samsung: onherstelbaar beschadigd. Omruilvoorstel Samsung :S20!! Ik wil een gelijkwaardig toestel of mijn geld terug!
Helaas had in in dze kwestie toch de verkoper dienen in te schakelen op basis van de wettelijk regelin en waarbij het dan hoe dan ookj de eerste 6 maanden aan de verkoper is om te bewijzen dat de oorzaak niet bij u zelf ligt. EWn op basis van de wettelijke regeling zou u mogelijk het recht hebben gehad zoals u vraagt. Mediamarkt inschakelen kan alsnog maar is m.i. niet meer zo zinvol omdat u buiten hen om bent gegaan.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
Zie ook nog deze infoi m.b.t. Dynafix https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dynafix/ en u kunt uw klacht ook kwijt bij https://www.klachtenkompas.nl/
U moet altijd naar de VERKOPER. Geld retour kan niet via Samsung, want dat is de fabrikant, maar de Media Markt is de verkoper die uw geld heeft ontvangen voor de telefoon. U heeft vast nog wel een oudere tel die nog even te gebruiken is.
Zoals al geschreven u had dit toch echt via MM moeten regelen. Het feit dat uw toestel bij Dynafix is gekomen is vragen om problemen, is het geen onherstelbare schade danwel waterschade, en de kans dat uw het toestel gerepareerd terug krijgt is minimaal. Ben echter bang dat nu ook MM zijn handen daar van af trekt omdat u buiten hen om actie heeft ondernomen. Geld terug krijgen zal geen optie zijn voor MM en of zij bereid zijn het toestel voor gelijkwaardig te vervangen schat ik heel klein. Zij kunnen het toestel niet meer ter reparatie aanbieden omdat het inmiddels als onherstelbaar is geregistreerd bij Samsung. Zo het toestel nog bij Dynafix is zou ik het laten terugsturen en kijken of u hem elders kunt laten nakijken. Mogelijk wordt u wel verzocht onderzoekskosten te betalen.
Geachte Katsma,
Over de garantie bij Samsung zijn hier al eerder klachten geweest, klik op de link :
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/afhandeling-samsung-garantie-telefoon
Omdat er eerder een vraag is gesteld over reparatie door Samsung zijn er al meerdere klachten geweest, nou dan kan je volgens jouw beredenering niks kopen want van elk merk zijn al wel klachten geweest. Kijk eens hoeveel vragen/klachten er al zijn geweest over Apple, dan zou je die helemaal links moeten laten liggen.
@GA U zoekt oude klachten op maar 9 van de 10 gevallen gaat het over iets anders. Klachten vinden is niet zo moeilijk want die kom je op soc. media heel veel tegen terwijl tevreden mensen niet de moeite nemen een review te schrijven. En als het om Samsung telefoons gaat ben ik het wel eens, die komen bij Dynafix terecht die maar zelden in staat zijn een telefoon te repareren omdat er altijd ook zgn iets anders aan mankeerd.
Over de garantie bij Samsung zijn hier al eerder klachten geweest, klik op de link :
Voor de garantie had katsma.n dan ook naar de Mediamarkt moeten gaan en niet naar Samsung. Nu kan hij weinig tot niets meer.
Als ik een Nokia bij MM koop, ga ik ook niet Nokia Finland en bij een Huawei niet naar China, maar naar de winkel waar hij is gekocht.
Noem eens eens een toestel op waar geen klachten over zijn.
Het toestel van twee weken oud is "gecrashed buiten uw schuld" en is onherstelbaar beschadigd maar de reparateur, niet de leverancier, wil hem wel omruilen voor een ouder model? Nog nooit zo'n berg flauwekul bij elkaar gehoord. Dit is gewoon niet hét verhaal.
Hallo Katsma.n ,
Zoals door iedereen aangegeven , u had bij de verkoper MM moeten zijn .
Vraag uw telefoon terug bij Dynafix , wanneer u niet gewezen wordt op het betalen van onderzoekkosten , gebruik dan deze voorbeeldbrief .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/terugeisen-telefoon-van-dynafix/
Wat is crashen "buiten uw schuld"?
En waarom bent u niet terug gegaan naar de verkoper?
Kent u wel het verschil tussen de s20 en de s21 met al uw uitroeptekens? Zoveel verschil is er nl niet en de s20 kon weleens beter zijn dan de s21.
Ik vermoed dat u het verschil niet kent :
https://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-galaxy-s21-vs-galaxy-s20/
Maar ik vind het een vreemd verhaal. Vertelt u wel alles?
Je wilt een gelijkwaardig toestel schrijf je. Aurora1 schreef het al de S20 is een gelijkwaardig toestel.
Maar die wil je niet. Je wilt een zelfde toestel, dus weer een S21.
Je hebt fabrieksgarantie en je hebt recht op een nieuw toestel.
Waarom geeft Samsung je nu een S20? Zit er misschien een fabrieksfout in de S21?
Misschien word je hier wat wijzer. Kijk naar de reviews. En let ook eens op de prijs.
https://www.kieskeurig.nl/smartphone/galaxy_s21
en
https://www.kieskeurig.nl/smartphone/galaxy_s20
Ik denk dat TS niet helemaal schuldloos aan het "crash" probleem en ze TS daarom tegemoet komen met gelijkwaardig toestel.
Voor het verkrijgen van een juist advies is handig om het juiste verhaal te vertellen. Een Samsung toestel dat gecrashed is heel simpel door het indrukken van de juiste knoppen te herstellen . Daarvoor hoef je het toestel niet op te sturen. Er gaat wel eens wat mis met reparatie bedrijven , dus ben ik nieuwsgierig wat er op het rapport van ze staat. Overigens maakt Samsung gebruik van hetzelfde reparatiebedrijf al MM.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.
Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem
Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij schade o
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer