door Katsma.N 11 sep. 2021 om 10:20
Geldzaken & recht

Gecrashte smartphone

Via Mediamarkt S21 gekocht. Na ruim 2 wkn gecrasht buiten mijn schuld om. Opsturen ter reperatie via Mm duurt 3 wkn, via Samsung paar dagen. Dus via Samsung opgestuurd ( dit gaat via Dynologic en Dynofix en met name die laatste wordt je niet vrolijk van, zacht uitgedrukt.) Conclusie Samsung: onherstelbaar beschadigd. Omruilvoorstel Samsung :S20!! Ik wil een gelijkwaardig toestel of mijn geld terug!

1709 11 Rapporteer
door heremietkreeft - 11 sep. 2021 om 10:33
13932 Antwoorden / 185 Vragen
2

Helaas had in in dze kwestie toch de verkoper dienen in te schakelen op basis van de wettelijk regelin en waarbij het dan hoe dan ookj de eerste 6 maanden aan de verkoper is om te bewijzen dat de oorzaak niet bij u zelf ligt. EWn op basis van de wettelijke regeling zou u mogelijk het recht hebben gehad zoals u vraagt. Mediamarkt inschakelen kan alsnog maar is m.i. niet meer zo zinvol omdat u buiten hen om bent gegaan.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

 

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25  


Zie ook nog deze infoi m.b.t. Dynafix   https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dynafix/ en u kunt uw klacht ook kwijt bij https://www.klachtenkompas.nl/

door mahadma - 11 sep. 2021 om 10:42
9952 Antwoorden / 48 Vragen
0

U moet altijd naar de VERKOPER.  Geld retour kan niet via Samsung, want dat is de fabrikant, maar de Media Markt is de verkoper die uw geld heeft ontvangen voor de telefoon. U heeft vast nog wel een oudere tel die nog even te gebruiken is.

door getty - 11 sep. 2021 om 10:51
3658 Antwoorden / 10 Vragen
1
door gerbera - 11 sep. 2021 om 11:39
6724 Antwoorden / 12 Vragen
2

Zoals al geschreven u had dit toch echt via MM moeten regelen. Het feit dat uw toestel bij Dynafix is gekomen is vragen om problemen, is het geen onherstelbare schade danwel waterschade, en de kans dat uw het toestel gerepareerd terug krijgt is minimaal. Ben echter bang dat nu ook MM zijn handen daar van af trekt omdat u buiten hen om actie heeft ondernomen. Geld terug krijgen zal geen optie zijn voor MM en of zij bereid zijn het toestel voor gelijkwaardig te vervangen schat ik heel klein. Zij kunnen het toestel niet meer ter reparatie aanbieden omdat het inmiddels als onherstelbaar is geregistreerd bij Samsung. Zo het toestel nog bij Dynafix is zou ik het laten terugsturen en kijken of u hem elders kunt laten nakijken. Mogelijk wordt u wel verzocht onderzoekskosten te betalen.

door Geboren Amsterdammer - 11 sep. 2021 om 12:34
743 Antwoorden / 16 Vragen
1

Geachte Katsma,

Over de garantie bij Samsung zijn hier al eerder klachten geweest, klik op de link :


https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/afhandeling-samsung-garantie-telefoon

Gr
door Grunn1 11 sep. 2021 om 12:42
1127 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat er eerder een vraag is gesteld over reparatie door Samsung zijn er al meerdere klachten geweest, nou dan kan je volgens jouw beredenering niks kopen want van elk merk zijn al wel klachten geweest. Kijk eens hoeveel vragen/klachten er al zijn geweest over Apple, dan zou je die helemaal links moeten laten liggen.

door gerbera 11 sep. 2021 om 14:08
6724 Antwoorden / 12 Vragen

@GA U zoekt oude klachten op maar 9 van de 10 gevallen gaat het over iets anders. Klachten vinden is niet zo moeilijk want die kom je op soc. media heel veel tegen terwijl tevreden mensen niet de moeite nemen een review te schrijven. En als het om Samsung telefoons gaat ben ik het wel eens, die komen bij Dynafix terecht  die maar zelden in staat zijn een telefoon te repareren omdat er altijd ook zgn iets anders aan mankeerd.

door sira 11 sep. 2021 om 17:55
579 Antwoorden / 22 Vragen

Over de garantie bij Samsung zijn hier al eerder klachten geweest, klik op de link :

Voor de garantie had katsma.n dan ook naar de Mediamarkt moeten gaan en niet naar Samsung. Nu kan hij weinig tot niets meer.

Als ik een Nokia bij MM koop, ga ik ook niet Nokia Finland en bij een Huawei niet naar China, maar naar de winkel waar hij is gekocht.

door john devries 13 sep. 2021 om 12:18
59 Antwoorden / Vragen

Noem eens eens een toestel op waar geen klachten over zijn.

He
door HenkDeZevende - 11 sep. 2021 om 14:20
519 Antwoorden / Vragen
2

Het toestel van twee weken oud is "gecrashed buiten uw schuld" en is onherstelbaar beschadigd maar de reparateur, niet de leverancier, wil hem wel omruilen voor een ouder model? Nog nooit zo'n berg flauwekul bij elkaar gehoord. Dit is gewoon niet hét verhaal.

door marita5 - 11 sep. 2021 om 15:25
10071 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Katsma.n , 

Zoals door iedereen aangegeven , u had bij de verkoper MM moeten zijn . 

Vraag uw telefoon terug bij Dynafix , wanneer u niet gewezen wordt op het betalen van onderzoekkosten , gebruik dan deze voorbeeldbrief . 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/terugeisen-telefoon-van-dynafix/

door aurora1 - 11 sep. 2021 om 17:04
15646 Antwoorden / 6 Vragen
1

Wat is crashen "buiten uw schuld"?
En waarom bent u niet terug gegaan naar de verkoper?


Kent u wel het verschil tussen de s20 en de s21 met al uw uitroeptekens? Zoveel verschil is er nl niet en de  s20 kon weleens beter zijn dan de s21.
Ik vermoed dat u het verschil niet kent :
https://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-galaxy-s21-vs-galaxy-s20/


Maar ik vind het een vreemd verhaal. Vertelt u wel alles?

door panter22 - 11 sep. 2021 om 17:43
5207 Antwoorden / Vragen
0

Je wilt een gelijkwaardig toestel schrijf je. Aurora1 schreef het al de S20 is een gelijkwaardig toestel.
Maar die wil je niet. Je wilt een zelfde toestel, dus weer een S21.
Je hebt fabrieksgarantie en je hebt recht op een nieuw toestel. 
Waarom geeft Samsung je nu een S20? Zit er misschien een fabrieksfout in de S21?
Misschien word je hier wat wijzer. Kijk naar de reviews. En let ook eens op de prijs.
https://www.kieskeurig.nl/smartphone/galaxy_s21
e
n
https://www.kieskeurig.nl/smartphone/galaxy_s20

door john devries 13 sep. 2021 om 12:23
59 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat TS niet helemaal schuldloos aan het "crash" probleem en ze TS daarom tegemoet komen met gelijkwaardig toestel.

door john devries - 13 sep. 2021 om 12:14
59 Antwoorden / Vragen
0

Voor het verkrijgen van een juist advies is handig om het juiste verhaal te vertellen. Een Samsung toestel dat gecrashed is heel simpel door het indrukken van de juiste knoppen te herstellen . Daarvoor hoef je het toestel niet op te sturen. Er gaat wel eens wat mis met reparatie bedrijven , dus ben ik nieuwsgierig wat er op het rapport van ze staat. Overigens maakt Samsung gebruik van hetzelfde reparatiebedrijf al MM.

mo
door mof - 13 sep. 2021 om 12:34
2393 Antwoorden / 3 Vragen
0

Daar hoeft Samsung niet aan te voldoen. Dan had u naar MM moeten gaan. U moet het met de leverancier regelen niet met de fabrikant.
Als u op eigen houtje het toestel laat onderzoeken heeft MM nog steeds het recht dat volgens hun procedures ook te doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wilson-28 - 27 sep. 2021 om 08:50
Geldzaken & recht

Raadselachtig

Gisteren heb ik 2 reacties geplaatst bij het item over de rechtszaak die Fossielvrij NL tegen ABP aanspant, maar ik vind geen van beide reacties terug in het blog er onder. Hoe is dat te verklaren? Lees meer

justmeagain - 22 sep. 2021 om 21:27
Geldzaken & recht

Bankzaken overleden moeder

Op zoek naar info kwam ik een oude vraag tegen.
Deze
Ik heb nu een soortgelijke situatie. Onze moeder is in mei overleden, 5 erfgenamen waaronder ik. Ben ook executeur. 4 erfgenamen incluis mezelf hebben het erfdeel aanvaard. 1 oudere zus die twee jaar niet bij moeder kwam eist inzage in alle bankzaken vanaf april 2016. De periode rond overlijden van vaders.

Nu heeft zij via ... Lees meer

fr
frankie1977 - 25 sep. 2021 om 09:45
Huishouden & energie

Zonnepanelen leveren te weinig op

We hebben 2 jaar terug een 13 tal zonnepanelen laten plaatsen van type Sunpower 320kw via Zonadvies Nederland.

Er zijn 10 panelen geplaatst aan de achterkant, en 3 aan de voorkant.

Bij de verkoop werd aangegeven dat plaatsing voor achter bijna niet zo verschillen, en dat is ook aantoonbaar middels 2 offertes die we van hen hebben gehad. (1 met 12 en 1 mer 13 panelen).
... Lees meer