Geen garantie bij blokker
Mijn koffiezetapparaat van Braun ging binnen de garantieperiode kapot. De aan/uit schakelaar brak. Naar Blokker gegaan maar die beweert dat de garantie alleen voor het elektrisch gedeelte geldt. Daar staat echter niets van op de site en klopt volgens mij ook niet volgens de richtlijnen van de wettelijke garantie. Ik heb al twee (voorbeeld) brieven geschreven: om de garantie te eisen waar ik recht op heb en vervolgens een brief voor ontbinding van de verkoop. Op geen van beiden een respons gehad. Wat nu te doen? Naar de geschillencommissie? Dat kost ng meer dan het apparaat. Het is toch niet normaal dat Blokker hiermee weg komt?

Dat klopt niet omdat hoe dan ook de wettelijke garantieregeling prevaleert en men dat bij deze Blokker vestiging kennelijk niet weet of negeert; Zie deze info el leg dat voor bij de manager van die vestiging (en zoals ik uit uw vraag opmaak kent u hier al veel van en dan is het laatste dat ik aangeef - hoe te handelen,van belang: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Topantwoord

Neem contact op met Braun Nederland https://www.braunhousehold.com/nl-nl/faqs/Hoe-lang-heb-ik-garantie-op-mijn-Braun-product/a/62657 en vraag daar wat te doen.

Uit de link:
Heb je een product gekocht bij onze verkooppartners?
Je hebt dan een koopovereenkomst met de verkooppartner gesloten, de verkooppartner helpt jou graag verder om tot een goede oplossing te komen. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.
https://www.blokker.nl/klantenservice/garantie.html

Is het product binnen 1 jaar na aankoop kapot gegaan? Dan ligt de bewijslast bij de verkoper. Dat betekent dat de wet ervan uitgaat dat het product niet goed was. En dat het niet uw schuld is dat het kapot is. Vindt de verkoper dat het wel uw schuld is? Dan moet hij dat bewijzen. Kan hij dat niet? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Na 1 jaar bewijslast bij u
Gaat het product na 1 jaar of langer kapot? Dan draagt u zelf de bewijslast. Dat betekent dat u zelf moet bewijzen dat het product niet goed is. En het dus niet door uw schuld kapot ging. Kunt u dat niet bewijzen? Dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.
Kocht u een product voor 27 april 2022? Dan moet de verkoper de eerste 6 maanden bewijzen dat dit uw schuld is. Na 6 maanden moet u het bewijzen.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

Daar komt Blokker enkel mee weg als u er geen zaak van maakt. Een geschillencommissie kost u niets als u wint en hoewel je dat van afstand nooit kan garanderen lijkt dit toch een appeltje eitje. U heeft gewoon recht op wettelijke garantie.

Een klacht indienen bij de geschillencommissie consumentenzaken kost €52,50.
En dan moet je ook nog bewijzen dat het niet jouw schuld is dat het knopje gebroken is.
Je hebt toch niet al die brieven aangetekend verstuurd?
De theorie is mooi, maar in de praktijk kun je soms beter een nieuw apparaat kopen.
Tenzij er nog fabrieksgarantie op zit. Dan wil de fabrikant wel eens een nieuwe sturen.
https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/geschillencommissie-voor-consumentenzaken/
De geschillencommissie kost u niet meer dan het apparaat. Als die u in het gelijk stelt moet Blokker de kosten daarvan betalen.
een aan uit schakelaar is onderdeel van het elektrisch gedeelte. Echter, als de schade na een half jaar optreedt zult u moeten bewijzen dat dit niet door u kwam, als het apparaat ergens tegenaan gestoten is, of omgevallen, en daardoor de schakelaar brak, valt dit niet onder de garantie.
Als je naar een ander filiaal gaat van blokker krijg je waarschijnlijk een nieuwe .
Ik had een kapotte senseo me garantie is nog 3 weken lopende van de 2 Jr ik kreeg netjes een nieuwe senseo zonder problemen ik had eerst telefonisch info gevraagt bij die filiaal .

Zal na 5 maanden toch wel opgelost zijn☺
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Online.nl maakt fout maar weigert oplossing
Als klant van Online.nl moet ik tv-ontvanger retourneren. Online.nl levert retourdoos + retouretiket ( met barcode) voor DHL. DHL weigert aanname omdat zij de barcode niet kunnen scannen.Heel veel gediscussieer met Online.nl levert niets op. Ik meld retour opnieuw aan bij DHL, deze zegt, " etiket downloaden en plakken op doos". Helaas, ik heb geen printer. DHL locaties weigeren mijn screenshot van ... Lees meer
Distrubutieriem peugot 2008 uit 2016.
Ik heb de uitzending van Kassa van 18-03-2023 gezien en ik heb ook een Peugot 2008 uit 2016.
Ik heb deze auto tweedehands gekocht op 24-12-2020 bij een autogarage.
Tot nu toe heb ik nog geen problemen met mijn auto.
Er was mij niets verteld over een terugroepactie en ik heb hierover ook geen brief of mail gekregen . Nu kijk ik net op RDW.nl en heb ik mijn kenteken ingevoerd.
Hierin zie
...
Lees meer

Mag verhuurder spullen opslaan in ons huurhuis
Wij hebben sinds kort een huurhuis met garage. Nu staan daar allemaal dakpannen (ook van andere huurhuizen in het blok) in die wij van de verhuurder maar in ons huis en/of garage opslaan. Nu willen wij weten of de verhuurder dit mag vragen van ons, vooral omdat het toch we een 100+ dakpannen zijn. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer