sc
door schobben8620 9 jul. 2020 om 12:09
Geldzaken & recht

Geen geld retour gedragsdeskundige hond

Geachte heer/mevrouw,

Sinds enige maanden hebben wij een hondje uit een asiel in huis met gedragsproblemen.
Een gedragsdeskundige ingeschakeld om ons hondje in het gezin te laten "mee draaien".
Vooruit al 5 sessies betaald. Maar naar 3 sessies was ons hondje prima in staat om zich in ons 
gezinsleven te handhaven.
Nu wil de gedragsdeskundige ons niet het bedrag van de overige 2 lessen terugbetalen!!!
Zij heeft geen restitutie beleid.
Met ons is nooit gesproken over voorwaarden betreffende het restitutiebeleid.
Als wij dit geweten hadden, dan hadden wij gewoon per les/sessie betaald, dit was dan wel 2,50 euro duurder,
maar staat niet in verhouding met het bedrag van 80,00 wat nu extra betaald is.
Hoe nu te handelen?

Groet Joco



 

704 11 Rapporteer
sw
door swat1500 - 9 jul. 2020 om 12:16
2840 Antwoorden / 0 Vragen
3

Dat u afziet van de afgesproken 2 sessies houdt niet in dat deze dus ook niet betaald moeten worden.
Als in de voorwaarden van de gedragsdeskundige niets is opgenomen over terug betaling van betaalde vooraf afgesproken sessies is er geen recht op restitutie.
Wilt u het anders dan wordt het een gang naar de civiele kantonrechter. Dat gaat u alleen meer kosten als 80 euro.

Aks u een abonnement op een krant neemt en deze vooruitbetaald en u besluit na 2 ontvangen kranten dese niet meer te gaan lezen heeft u ook geen recht restitutie.

door tijger1 - 9 jul. 2020 om 12:20
40670 Antwoorden / 21 Vragen
4

Volg gewoon nog die twee lessen. Baat het niet, schaden doet het ook niet.

door tenormin - 9 jul. 2020 om 12:27
15484 Antwoorden / 94 Vragen
0

U wilt er zelf mee stoppen. Dus logischerwijs moet u de twee lessen ook betalen. De andere suggestie die men geeft: neem de andere 2 lessen nog af, weet u zeker dat de hond in uw gezin functioneert. Veel plezier met de nieuwe huisgenoot.

ep
door epcot - 9 jul. 2020 om 12:37
1042 Antwoorden / 17 Vragen
2

Zoals al gezegd geen recht en u heeft ervoor gekozen om korting te krijgen door een vast aantal ,lessen af te nemen.

En voor de rest, achteraf kijk je een koe in de kont. Als men vooraf altijd alles al had geweten wat er achteraf gebeurd dan zou de wereld er heel anders uit zien.

door Sprietje - 9 jul. 2020 om 12:41
413 Antwoorden / Vragen
3

U heeft er zelf voor gekozen een 5-lessen pakket te nemen, omdat u daarmee verwachtte goedkoper uit te zijn. Als u bij een energiebedrijf een 3-jarig contract af sluit omdat u denkt goedkoper uit te zijn dan bij een 1-jarig contract, zit u ook vast aan 3 jaar en kost het u zelfs geld als u de overeenkomst eerder wilt beëindigen.

Zoals al geschreven, u kunt de 2 andere lessen nog afnemen.

Topantwoord

door diumenge - 9 jul. 2020 om 13:11
11340 Antwoorden / 14 Vragen
10

Was het aantal van 5 lessen een eigen keuze of is daarvoor gekozen op advies van die gedragsdeskundige?

sc
door schobben8620 9 jul. 2020 om 13:41
0 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag, De gedragsdeskundige kwam bij ons thuis en toen was het de vraag hoeveel lessen denkt u nodig te hebben, en als wij ons hondje als leek bekeken zeiden toen misschien 5 of meer ligt eraan hoe de hond er op reageer. Okay. Wij dus vooruit betaald. En zoals u heeft gelezen ging het naar 3 lessen prima. Er valt altijd nog verbetering te halen maar voor ons functioneert ze prima. Hadden de 2 lessen ook nog niet ingepland qua tijd in die mevrouw haar agenda.

door getty 9 jul. 2020 om 13:51
3358 Antwoorden / 10 Vragen

Het is uw eigen keuze geweest om een vast pakket te kopen. Niets aan te doen.
Of de lessen nog laten inplannen of niet meer over zeuren.

door diumenge 9 jul. 2020 om 17:21
11340 Antwoorden / 14 Vragen

Het betreft dus inderdaad een eigen keuze, dan is het verder niet relevant dat die twee extra lessen nog waren ingepland. Volg het advies van de anderen en neem die lessen gewoon af.

Tr
door Trostomaat - 9 jul. 2020 om 14:28
209 Antwoorden / Vragen
3

'Met ons is nooit gesproken over voorwaarden betreffende het restitutiebeleid.
Als wij dit geweten hadden, dan hadden wij gewoon per les/sessie betaald, dit was dan wel 2,50 euro duurder'

Als er nooit gesproken is over 'restitutiebeleid' dan dient u er vanuit te gaan dat er geen restitutiebeleid is.
Dat blijkt dus.

Als je zoals u op de hoogte bent van het prijsverschil en de korting pakt door een pakket van meerdere sessies af te nemen, heeft het geen pas om achteraf te gaan klagen dat u duurder uit bent omdat u bij nader inzien minder lessen wilt gebruiken dan overeengekomen.
.
Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. Draag de gevolgen.

lo
door lovewinnie - 9 jul. 2020 om 18:37
957 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja afgesproken is afgesproken. Als ik strippenkaart koop om 4 x naar de kapper te gaan en besluit je na 2x , ik scheer me kaal en heb geen kapper meer nodig krijg je ook geen geld terug voor die andere 2x. 
Je mag er van gebruik maken. Dat je dat niet doet is een keuze

door tenormin 9 jul. 2020 om 22:50
15484 Antwoorden / 94 Vragen

Niet helemaal een goede vergelijking @love winnie. Als je je kaal laat scheren groeit het weer, dus zal men de kapper nodig blijven hebben. Alleen bij echte kaalheid is het finito. toch? ;-)

door newmikey - 10 jul. 2020 om 08:30
756 Antwoorden / 0 Vragen
0

Penny wise, pound foolish? Maar even serieus: fijn dat uw hondje "aangepast" is en voor die €32 gaat u toch géén stennis lopen schoppen? Neem de lessen alsnog af of laat het zitten en wees blij met het goede resultaat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pi
piet0@live.nl - 2 aug. 2020 om 20:24
Vakantie & reizen
Het uitblijven van een vouncher bij Trans Avia

Het uitblijven van een vouncher bij Trans Avia

Vanaf mei  2020 het beloven van een vouncher  (de tegemoed koming van bagage en stoel reservering heen en terugreis ten bate van 2x25+ 2x28 euro) deze werdt n mei al toegezegd dai hem eind mei op mijn mail zou krijgen. eindmei geen vouncher belooft medio juni . Medio juni geen vouncher ivm de drukte eind juni. Eind juni geen vouncher diverse mails gestuurd maar steeds door geschoven eind juli st ... Lees meer

Wi
Witte89 - 3 aug. 2020 om 09:35
Vakantie & reizen

Opodo niet bereikbaar en tot heden geen voucher ontvangen

Beste,

Afgelopen januari hebben wij vliegtickets gekocht via de website van opodo.nl naar fuerteventura.
De reis zou plaats vinden van 2 juni tot 28 juni, door covid-19 zijn deze geannuleerd.
Al snel werd er een mail gestuurd vanuit opodo dat ze gaan bemiddelen voor een voucer en als wij akkoord waren dit op een link konden aanklikken.
Dit hebben wij gedaan, je word dan v ... Lees meer

heremietkreeft - 31 jul. 2020 om 17:37
Computers & telefonie

Lin via Samsung Galaxy A51

Mogelijk is dit iets waar men bij tecniek van de NOS een antwoord op kan geven maar mogelijk één of meer van jullie ook:

Als ik via mijn GSM Galaxy A51 probeer een reactie te geven blijkt dat ik wel een link kan aangeven naar een e-mail adres of website maar dan niet verder kan. Dwz. het scherm of ik er een url aan wil toevogen verschijnt maar ik kan dan geen 'ja' aanklikken. 
... Lees meer