Geen geld terug maar tegoedbon
Ik was vandaag naar de Pathé bioscoop en wilde met de rotterdampas mijn gratis ticket verzilveren. Bij de kassa zei de mevrouw dat het gratis kaartje al gebruikt was en ik alleen een kortingskaart kon krijgen. Ik heb betaald en ben de film gaan kijken. Ik wist op dat moment niet waar de fout lag en wilde de film niet missen. Maar na contact met de rotterdampas bleek dat de bioscoop een fout had gemaakt en de kaart twee keer achter elkaar had gescand en dus de gratis kaart en de kortingskaart direct na elkaar had verzilverd. Ik ben terug naar de kassa gegaan maar daar bleek dat ik mijn geld niet terug kon krijgen; dat is hun policy. Het enige wat ze voor me kon doen is mij een tegoedbon geven. Maar daar zit ik niet op te wachten, ik wil gewoon graag mijn geld terug.
Mag een organisatie dat zelf bepalen dat ook bij eigen fouten geen geld teruggegeven hoeft te worden? Ben je als je betaald zonder meer akkoord met de voorwaarden? En zo nee, wat kun je er aan doen?
Hallo Fainoka, om een heleboel gezever te voorkomen: waarom neem je niet gewoon de tegoed bon. Je gaat, neem ik aan, toch wel meer naar Pathé om film te kijken. Anders: een gebed zonder eind en ook: denk dat je dan aan het korste eind trekt. Net op de valreep: welterusten.
Dank Tenormin voor je reactie. Ik heb liever geen tegoedbon; ik ga niet zo vaak (en zeker niet naar een Pathé aangezien ik er niet om de hoek woon) en dan moet ik hem voor augustus opmaken. Ik zou dan extra gaan om de bon op te maken en dat kost me dan weer best wat geld (meestal ga je niet alleen en ik moet gaan reizen). Ik zit daar niet op te wachten en het zou ze sieren mij de optie te geven om hun fout in "oorspronkelijke staat" te herstellen. Ik vraag niet om coulance. Nou ja, zoals je hoort gaat het mij ook om het principe. Maar blijkbaar mogen ze dan toch doen wat ze zelf willen.
Een nieuw gratis kaartje is de oorspronkelijke staat.
Immers je hebt je gratis kaartje door hun fout niet kunnen gebruiken. Je krijgt hem weer terug.
Je woont niet om de hoek bij Pathe, maar kennelijk wel zo dichtbij dat je bij de kassa je geld terugvraagt.
Fouten kun je op verschillende manieren herstellen.
Ik wist direct na de film wat er fout gegaan was en was nog in de bioscoop... Uiteraard ben ik er niet voor teruggegaan. Gelukkig was er wel iemand op internet die mijn vrijkaartje over wilde kopen dus eind goed al goed.
Dat heb je keurig opgelost. Bedankt voorhet terugmelden/
Hallo Fainoka,
De antwoorden zijn : ja,ja en weinig.
Neem inderdaad gewoon de tegoedbon aan zoals Tenormin zegt.
Meldt je klacht eventueel bij de gemeente.
U hebt niet betaald met cash geld, dus kunt u ook geen cash terug krijgen. U had recht op een gratis ticket en die krijgt u nu weer terug.
Dank voor je reactie. Wat mij betreft mogen ze het ook terugstorten, geen probleem. En ik had gisteren inderdaad recht op een gratis ticket, niet op korting. Dus zou ik het gratis ticket ook gisteren in moeten kunnen zetten en niet weer extra naar de bios moeten.
De handelwijze is onterecht en m.i. heeft u wel degelijk recht op 'uw geld terug'. Er is sprake van een fout. Het lijkt mij zinvol om contact op te nemen met de klantenservice: https://www.pathe.nl/klantenservice . Het zal mogelijk enige moeite kosten en het is aan u of dit ook gaat doen of de oplossing kiest als al aangegeven: de bon accepteren en nog een keer naar de film gaan. Ik zou dat zelf niet zonder meer doen om dat een bedrijf dat zo handelt m.i. geen klandizie verdient. Als u contact opneemt met de klantenservice kan het zinvol zijn [edit - redactie].
Als ts het kaartje had betaald met cash of pin zou ik u gelijk geven. Nu koopt ts geen regulier jaartje naar eentje die door de stad Rotterdam wordt verstrekt. Als zijnde korting. Andere situatie en denk dus geen geld terug naar maximaal haalbare een bioscoopbon . Kan ts weer weggegeven en iemand heel blij mee maken. Dat is ook wat waard.
Dank heremietkreeft voor uw reactie. Ik had al contact opgenomen met de klantenservice maar zij zeggen niets te doen eraan. Dit is hun policy en klaar. Maar gelukkig heb ik hem kunnen verkopen en heb ik op deze manier toch mijn geld teruggekregen. En is iemand anders hier wel gelukkig van geworden.
@justmeagain; ik heb voor dat bioscoopbezoek wel degelijk betaald (ook al kreeg ik korting) terwijl ik dat dus eigenlijk niet had hoeven doen. Waarom zou ik de vrijkaart weggeven terwijl ik er dus voor betaald heb? Maar goed, eind goed al goed, zie mijn antwoord hierboven
@FAINOKA, dank voor de terugmelding. Goed dat u de bon heeft kunnen verkopen al blijft blijft hun policy m.b.t. het reageren op een fout die zij maken voor mij uiterst merkwaardig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer