Go
door Gonny80 Oct 3, 2019 om 17:51
Geldzaken & recht

Geen geld terug na aankoop adoptie hond uit Portugal

Ik heb 22 juni een hondje opgehaald op Schiphol. Van tevoren natuurlijk gevraagd om een hondje wat samen kan met een kat en kinderen, dat werd mij verzekerd want ze groeide op met katten en kinderen. Na een tijdje ging het ineens fout en werd er achter m'n kat aangejaagd, en een week later werd m'n jongste gebeten nadat hij huilend op m'n schoot kwam zitten omdat hij zich pijn had gedaan(hij is 6 jaar). Het hondje blaft en gromt op iedereen die binnen komt, het meest intens op de vriendjes van m'n jongste (Dit doet hij niet zo bij m'n oudste van 13) Ook al heb ik hem rustig voordat ik de deur open doe of beloon wanneer hij eindelijk een tijdje stil is. Zodra iemand zich maar beweegt begint hij weer. Een paar dagen geleden beet hij m'n jongste weer toen hij binnen kwam van buiten spelen, hij riep al in de gang "ik ben het maar" omdat de hond weer blafte en gromde. Ik heb de "stichting" constant op de hoogte gehouden en nu vind ik dat ik genoeg heb geprobeerd qua training en gezegd dat ze een huishouden moet zoeken met grote kinderen en geen katten, zij vind herplaatsing nu geen optie en wil de hond terug laten komen. Nou vind ze dat ik niks terug hoef te krijgen en zelfs mee moet betalen voor de vlucht, hier ben ik het niet mee eens. Ik heb geen contract ondertekend maar ze eindigde het gesprek via Messenger met; maar de hond komt sowieso terug.
Hoe kan ik nu het beste handelen want ik weet voor een feit dat ik in m'n recht sta, ik heb zelfs aangeboden om de kosten voor de vlucht van het aankoopbedrag in te houden.

17691 35 Rapporteer

ju
door juliomariner - Oct 3, 2019 om 18:28
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Dus de hond moet terug naar portugal?
Wat is dat voor wazige stichting? Waarom wil ze de hond niet laten herplaatsen in Nederland?
Bij een Nederlands asiel wordt u geen eigenaar van de hond en krijgt u het in bruikleen, daar moet u ook voor tekenen.
Ik zou in iedergeval nooit de hond terug naar deze stichting sturen maar dan haar zelf op zoek gaan naar een goed baasje

ro
door ron503 - Oct 3, 2019 om 18:37
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de hond gekocht heeft dan is de hond uw eigendom geworden en mag u zelf een goed tehuis zoeken.

sj
door sjoppy - Oct 3, 2019 om 18:42
129 Antwoorden / Vragen

Het ging dus een tijdje goed, zou het kunnen dat uw jongste samen met zijn vriendjes het hondje geplaagd hebben, kinderen zijn soms zo onberekenbaar.

aurora1
door aurora1 Oct 4, 2019 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of dat de hond eerst nog wegens alle belevenissen en veranderingen timide was en zich meer thuis ging voelen? Het verleden van die hond is ook onbekend en pestende kinderen of domweg angst kan het geschetste teweeg brengen.
En hij verstond natuurlijk geen Nederlands wegens het ontbreken van een inburgeringscursus....

sj
door sjoppy Oct 4, 2019 om 04:30
129 Antwoorden / Vragen

Ja, die taalproblemen....
Wat ook nog een rol kan spelen is dat hondje niet op schoot mag terwijl poes en jongste zoon dat wel mogen.

fa
door fairman Oct 4, 2019 om 16:56
22 Antwoorden / 3 Vragen

Erg hoor, dat vermenselijken van huisdieren

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2019 om 20:22
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ik weet dat in de omgeving van Lelystad een persoon te vinden is die veel verstand heef van het opleiden en begeleiden van honden. Deze persoon is zeer bekend van o.a. Tv. Ik kan en mag geen naam noemen maar er is een naamgenoot (geen familie) 2e kamerlid.

Het is een idee wilt u niet tot de conclusie moeten komen dat u een hond in de zak heeft gekocht (als variatie op de kat in de zak).

En anders rest m.i. uitsluiten de mogelijkheid van een civiele procedure die niet alleen kostbaar kan zijn maar waarvan het resultaat m.i. ook nog zeer ongewis is.
U kunt eventueel ook www.juridischloket.nl  raadplegen en eventueel ook een dierenasiel in uw omgeving voor advies m.b.t. gedragsopvoeding / aanpassing van het hondje.  En anders, afstaan aan het asiel! Een hondje dat zich zo gedraagt als u zegt is niet te handhaven zonder nadere actie.
M.b.t. Portugal: maak geen kosten, dat geld bent u dan ook kwijt. (En waarom geen hondje in Nederland via bijv. een asiel aangeschaft?)

wimmi20
door wimmi20 Oct 4, 2019 om 15:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Heremietkreeft,

ik ken een paar mensen die hun hond bij G brachten.
Het dier kwam nog agressiever terug dan voorheen.
Deze school staat bij ingewijden slecht bekend, bij grote dieren shows mogen ze niet eens een promotie stand neerzetten.
Vele jaren geleden kwam er bij een asiel in Amsterdam een hond binnen, die los op straat  liep.
Uit de oor tatouage bleek dat de hond van G. persoonlijk was.
Blij gebeld, we hebben uw hond, en er werd verteld wat voor hond het was.
Oh, die heb ik al een poos geleden weggegeven, werd er verteld.
Aan wie, dan kunnen we die bellen.
Antwoord :  ik weet niet meer aan wie ik mijn hond heb gegeven.
Ik was aanwezig tijdens het gesprek.
Onze TV dierenvriend, alleen maar kassa  !

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 4, 2019 om 15:23
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@WIMMIE20: Hoewel ik zelf van anderen wel positieve ervaringen heb gehoord over inderdaad G is uw reactie toch aanleiding om bij deze mij reactie in ieder geval af te zwakken en Ts te adviseren goed navraag te doen. Er zullen ongetwijfeld ook andere adressen zijn.

tenormin
door tenormin Oct 4, 2019 om 17:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, waarom zou de naam Martin Gaus niet genoemd mogen worden? Is toch een zogenaamde "Bekende Nederlander". Niets mis mee om het gewoon te vermelden. Uiteraard zonder kwetsende uitingen. Maar die heeft hij al volop gekregen in de Nederlandse pers, dus ook al niets nieuws.

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2019 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo dat die hond terug naar Portugal zou moeten? Omdat u geld terug wilt?
Ga naar een hondenschool ermee.
Ik begrijp ook niet dat u een hond uit Portugal gehaald hebt en die louche handel daarmee in stand houdt. Hier zijn al te veel honden die een nieuw thuis nodig hebben. En Portugal is nog altijd verder dan 30+ km in Nederland.
Welke Stichting betreft het eigenlijk?

Ka
door Kassagebruiker - Oct 3, 2019 om 23:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er was vij recentelijk een tv rechter die een mevrouw met een stichting. Zij had toegestemd in dierenartsbezoek te betalen, deed dat niet omdat de nota wat pitytiger was als 100 euro, ze had geen plafond genoemd en werd in haar ongelijk gesteld. Ik vermoed dat het de Rijdende Rechter was. Wellicht is dit de zelfde stichting?

tijger1
door tijger1 - Oct 3, 2019 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die idioterie van die stichtingen om zogenaamd goed te doen in het buitenland voor straathonden en ga maar door.

Prima, als iemand een dierenasiel in wat voor land dan ook wil steunen, maar ga die honden niet hier naar toe slepen. Hok daar leeg? De volgende dag zit er weer een in.

Het is allemaal machtsmisbruik en driekwart louche. Stop met die dwaasheid.

Ta
door Tally4 Oct 9, 2019 om 17:51
Antwoorden / Vragen

Echt dierenvriend dus!!!!

fm
door fmrama - Oct 4, 2019 om 13:43
10 Antwoorden / 1 Vragen

In het vervolg een hond uit het asiel in nederland halen. Zijn er genoeg.
Het zou verboden moeten worden om honden uit hetbuitenland te halen.

rf
door rfd - Oct 4, 2019 om 14:16
27 Antwoorden / 0 Vragen

U bent teleurgesteld in de hond die u in uit Portugal heeft laten overkomen. Dat begrijp ik. U bent echter wel een verantwoordelijkheid aangegaan. Nu blijkt dat het hondje een gedragsprobleem heeft, wilt u er van af. En daar heb ik geen begrip voor. Als uw kind een gedragsprobleem zou hebben, kunt u het ook niet terug sturen. In Nederland zijn genoeg deskundigen op dit gebied waar u hulp kunt vragen hoe hier mee om te gaan. Er is ook nog de mogelijkheid om een dierentolk in te schakelen, zodat u kunt ‘horen’ wat er bij u hond speelt. Vergeet alstublieft niet dat deze hondjes al het nodige hebben meegemaakt. Ik vraag u uw verantwoordelijkheid te nemen en hulp te gaan vinden. Dit hondje kan er niets aan doen dat hij zich zo gedraagt.

Go
door Gonny80 Oct 4, 2019 om 19:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry maar m'n kind is al 2x echt lelijk gebeten en ja dan kies ik voor m'n vlees en bloed, wat een vergelijking zeg! Ik ben gewoon voorgelogen, ik zou een hondje krijgen doe met katten en kinderen samen kon. En een dieren tolk??? Zal me nog vaker laten oplichten.

tijger1
door tijger1 Oct 4, 2019 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, zielig, maar u wilt wel u geld terug. Het is geen speeltje.

ju
door juliomariner Oct 5, 2019 om 12:38
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Wat betreft de dierentolk kan ik TS alleen maar gelijk geven.
[Sarcasme aan] misschien helpt een honden aura reader of een honden reincarnatie specialist. [Sarcasme uit]

Me
door Melissave Oct 6, 2019 om 15:05
Antwoorden / Vragen

Mag ik vragen welke stichting want ik ben ook bezig met hondje van portegal

tijger1
door tijger1 Oct 6, 2019 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@melisave

Direct stoppen met die dierenhandel.

Me
door Melissave Oct 6, 2019 om 15:32
Antwoorden / Vragen

Nee? Is toch een eigen keus die je maakt hier in nl zitten ook niet al te goede honden hoor ! Is niet allemaal zo

mo
door mof - Oct 4, 2019 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Staat u in uw recht? Dat weet u pas als u bij de rechter bent geweest.
u zegt “na een tijdje ...” dus de hond was niet bijterig in het begin? Ligt het er dan misschien aan dat u het beest niet
goed heeft opgevoed/heropgevoed?

wat denkt u, ik haal een hondje en ruil het na een tijdje weer om? 14 dagen bedenktijd zoals bij een internetbestellimg?
Wat een dierenvriend!!!

u zou helemaal niet aan dieren moeten denken.

Wildfan
door Wildfan - Oct 4, 2019 om 14:32
3 Antwoorden / Vragen

Als het een tijdje goed is gegaan, is er waarschijnlijk een rangordeprobleem ontstaan. Honden die menen de baas in huis te zijn kunnen heel vervelend worden.
Als ik het zo lees, staat uw hondje hoger in rang dan uw zoontje en de kat.

Het is heel simpel. Een hond met de laagste rangorde is geen probleemhond.
Hij moet altijd als laatste eten, krijgt als laatste aandacht, moet als laatste het huis betreden, als laatste het huis verlaten en zijn huisgenoten moeten bepalen wanneer er gespeeld wordt. Leiderschap geeft een hond rust.
En heel belangrijk...hij mag zich niet ongevraagd boven iemand plaatsen door op schoot te springen, op bed te gaan liggen, of hoger worden geplaatst door het baasje zelf, door hem op te tillen..
Dominant aangelegde honden nemen dat heel serieus. (Ik ben hoger, dus ik ben de baas)

U heeft geen contract, dus u kunt nergens aanspraak op maken.
Besteedt uw geld liever aan een cursus bij een erkende gedragstherapeut voor honden, die ook uw gezin erbij betrekt..

Ta
door Tally4 Oct 9, 2019 om 17:53
Antwoorden / Vragen

Eindelijk iemand die het snapt.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 4, 2019 om 14:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dat het hondje gewend is aan katten en kinderen is kletskoek.
De honden zijn straathonden die de gemeente vangt en naar een asiel brengt.
Dat gebeurt vaak in Spanje.
En dat zijn honden met een 'straatverleden' die nog nooit in een gezin hebben geleefd.
De organisatie waarvan u de hond heeft kunt u aanspreken op 'wanprestatie' en uw geld terugvorderen.

Bekijk mijn reactie op het stukkie van Heremietkreeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 4, 2019 om 17:45
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@WIMMIE20, het hondje komt uit Portugal maar daar is het niet anders m.b.t. loslopende en verwilderde  honden als in Spanje. Ik heb mijn reactie waarnaar wordt verwezen afgezwakt .

Go
door Gonny80 Oct 4, 2019 om 20:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

In mijn geval worden de honden gered en bij mevrouw thuis beoordeelt een getraind, zij heeft best wel wat katten rondlopen maar ik wist niet dat ze met kinderen tieners bedoelde. Hier was ze totaal niet duidelijk in. En ik heb er echt alles aan gedaan wat ik maar kon verzinnen, ik ben jaren foster/ pleeg gewoon geweest voor honden ism onze plaatselijke asiel dus weet echt wel hoe ik de rangorde moet schikken. Hij kreeg idd als laatste eten of een koekje. Ik heb ze ook eerst kennis laten maken en niks af gedwongen. Zelfs de Martien Gaus honden opleiding gaf mij advies om heel snel een herplaatsing te doen en dan in een gezin met grotere kinderen of geen en geen katten.

Topantwoord

Beps
door Beps - Oct 4, 2019 om 15:06
75 Antwoorden / Vragen

Uw recht proberen te halen volgens de wet.
Klik op de link voor het advies.
Lief dat u een hondje heeft gered, jammer dat het zo'n vervelend trekje heeft.
Probeer een paar lessen in een training om zo de baas te worden over de hond, scheelt enorm.

Yv
door Yvonne-909 - Oct 4, 2019 om 15:07
14 Antwoorden / 2 Vragen

Beste vragensteller,

Helaas zijn dit soort stichtingen super slecht in het beoordelen van honden die in zulke landen leven en ergens in een opvang terecht komen. Ze willen zoveel mogelijk honden "redden". Redden waarvan? Deze honden worden uit hun misschien wel vervelende leefomgeving geplukt en ergens anders bij goedwillende maar vaak onwetende mensen weer gedropt. Zo, weer 1 gered. Helaas brengen bijna al deze honden een hele grote rugzak met zich mee en worden de nieuwe eigenaren met een enorm probleem opgezadeld, Helaas over de ruggen van deze, meestal lieve, honden. Zulke honden zouden in de 1e plaats hier niet naartoe gehaald moeten worden en in de 2e plaats niet geplaatst moeten worden bij mensen als een 1e hond. Daarnaast moeten deze eigenaren veel en veel beter begeleid worden, eigenaren moeten met hun hond naar een cursus. Sowieso kijken of het met de hond goed gaat en of het in het gezin wel goed gaat.

Iemand hier roept dat het om een rangordeprobleem gaat. Alsjeblieft, als je geen verstand van zaken hebt, onthou je dan van commentaar. De hele rangorde theorie van o.a. meneer CM, is allang achterhaald.

Haal een goede gedragsdeskundige in huis en ga samen bekijken wat er mis is en hoe dit opgelost kan worden. Geef je hond en je gezin een eerlijke 2e kans.

wimmi20
door wimmi20 Oct 4, 2019 om 18:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Yvonne, met een bijtende hond ben je niet welkom bij een hondenschool.
Daar leren de honden 'kunstjes', aan wangedrag van een hond kan men niets doen bij een hondenclub.

Go
door Gonny80 Oct 4, 2019 om 20:05
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja idd, ik moest een privé les doen daar deden ze wat testen om te beoordelen wat er nodig was. Na een paar weken op de Martien Gaus honden opleiding gaven ze mij het advies om hem te herplaatsen in een gezin met grotere kinderen of geen en zeker geen katten.

Yv
door Yvonne-909 Oct 7, 2019 om 13:42
14 Antwoorden / 2 Vragen

@wimmi20: Bij een hondenschool waar mensen met verstand van zaken rondlopen of er een gedragsdeskundige aanwezig is, ben je zeker welkom voor (privé)begeleiding.

In mijn antwoord op de vraag van gonny80 bedoelde ik met het naar een hondenschool gaan, het z.s.m. opstarten van begeleiding voor honden en hun nieuwe baasje(s) door de stichting waarvan de honden worden geadopteerd.

Ze zullen er best wel een bepaalde selectie op loslaten maar zie vaak mismatches en vaak is het zo dat bij problemen mensen het allemaal zelf maar uit moeten zoeken en deze stichtingen gewoon "niet thuis" geven. Je wilt niet weten hoeveel van dit soort geadopteerde honden heel snel hier in de asielen belanden. Te belachelijk voor woorden. Dieren zijn geen voorwerpen waarmee je van hot naar haar moet lopen slepen. Deze honden hebben vaak al de nodige dingen meegemaakt en hebben behoefte aan rust, regelmaat en stabiliteit.

ma
door marleenvanh - Oct 4, 2019 om 15:33
451 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee welke 'stichting' dit is natuurlijk, maar terug naar het land van herkomst dat zal een goede stichting niet snel doen (en nu zeg ik het voorzichtig). Wellicht is de hond te veel verwend in het begin en 'denkt' hij nu de baas te zijn en heeft hij/zij een nogal jaloers karakter..... U zegt geen contract getekend te hebben waarin staat dat u niet zelf een nieuw thuis mag zorgen, voor het geval er toch iets mis gaat. Dan heeft die stichting in elk geval geen poot om op te staan wanneer ze zeggen dat de hond terug moet. Aan de andere kant.... aIs de hond dan nu wel op uw naam geregistreerd is.... Ik ga er toch van uit dat ie/ze gechipt en geregistreerd is!  Misschien met hulp van een goed (!) Nederlands asiel zelf een nieuw thuis te zoeken? Dan moet u misschien afstands geld betalen aan dat NL-asiel, maar wanneer het u echt om de hond gaat..... EN voor de mensen die menen dat je nooit een buitenlandse hond moet 'aanschaffen' (zullen we adopteren zeggen?): Die dieren hebben het nog veel moeilijker dan de asieldieren hier in NL en vaak gaat zo'n adoptie wel goed. Wat u misschien ook zou kunnen doen, wanneer er echt niks lukt:  contact opnemen met Stichting (maar echt een goede) DIERENTHUIS in Almere. Zij vangen dieren op die echt nergens meer terecht kunnen. Dat is dan wel permanent. Een dier wat daar eenmaal gaat wonen blijft tot zijn/haar dood. Het is dan wel een must dat ie/ze met soortgenoten overweg kan.

ge
door gerdae - Oct 4, 2019 om 15:48
31 Antwoorden / 15 Vragen

Er moet een   "stichting"  worden opgericht die honden uit het buitenland tegen houdt.????????????

tpol
door tpol - Oct 4, 2019 om 16:36
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet als eigenaar van een adoptie hond, dat je nooit weet wat een beestje heeft meegemaakt. En dus ook niet waardoor het hondje getriggert wordt. U had zich dit moeten beseffen. Het kan zijn dat Uw jongste kind of een vriendje iets heeft gedaan waardoor het beestje bang en onzeker is geworden. Mijn advies ga naar een goede hondenschool = eigenlijk mensenschool. Jullie als gezin, moeten de taal van een hond leren spreken. Zodat er maar niet lukraak beloond wordt en U misschien het foute gedrag perongeluk beloond. Verder rest mij te zeggen. Een hond leeft en is afhankelijk van zijn ALPHA (Dit bent u) gedraag u ernaar en neem u verantwoordelijkheid. Het is tenslotte geen speelbal.

Ma
door Marjorieh. - Oct 4, 2019 om 16:40
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Gonny,
Het opvoeden van een geadopteerde hond kan soms iets meer aandacht eisen, gewoon omdat hij vaak al minder leuke dingen heeft meegemaakt omdat ze meest uit landen komen  die niet zo leuk voor hun dieren zijn. Kleine kinderen horen niet zo direct op een hond af te stappen omdat ze lager in rang zijn. Tot een jaar of 12 is dit zo.  Dit blijkt ook omdat dit niet bij je oudste gebeurd, ook alles wat vreemd is zullen ze vaker waaks toe blaffen.
Ik maak dit ook met hondje die ik ruim een jaar heb mee en ben er mee naar de hondentraining gegaan en doe nu behendigheid met haar en zie dat ze steeds beter luistert en ondertussen steeds liever en aanhankelijker wordt.  Bij de stichting H.A.H. (hulp aan hond) op 1 september j.l. heeft Anneke wat inzichten in gedrag van je hond op Facebook gepost. Pak datgene eruit waar je iets aan hebt en dan komt het waarschijnlijk ook goed, met jou en je gezin met je hondje.
Bedenk dat door eigen onwetendheid soms onbedoeld nare situaties ontstaan.  Sterkte.

ninc
door ninc - Oct 4, 2019 om 17:28
47 Antwoorden / 6 Vragen

"na een tijdje ging het ineens fout"

Waardoor ging het ineens fout? Het ging in eerste instantie dus goed...

Misschien is het in dit geval beter om een ander adres te vinden voor de hond en pas na goede voorlichting en informeren pas weer aan een ander huisdier beginnen.

de
door deelee Oct 4, 2019 om 20:34
2 Antwoorden / 4 Vragen

Eens!

ro
door ron503 - Oct 4, 2019 om 18:21
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op facebook op adoptie van dieren uit het buitenland gezocht en ik kwam een stichting tegen die honden uit Portugal ter adoptie aanbood. Arme zielige hondjes die op een betere toekomst wachten en alle succesverhalen die er bij horen. In andere landen gaat men anders met honden om en leeft het merendeel op straat waar ze inderdaad kinderen en katten tegen komen maar een baasje hebben ze niet. Als de stichting een stel honden van de straat plukt wat voer en water geeft doet zo'n hondje uiteraard lief en aardig en zal braaf zijn maar het is en blijft een hond die op straat heeft geleefd. De stichting die ik gevonden heb was niet helder over de adoptiekosten en je moest eerst reageren via een Pb en dat heb ik maar niet gedaan. De hond is zeker niet geschikt voor een gezin en dat kan die ooit beroemde man niet veranderen want die dominantie is instinctief gedrag en kun je niet afleren.

ineke van dongen
door ineke van dongen - Oct 4, 2019 om 19:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Alstublieft de hond moet absoluut niet terug naar Portugal !! Vind dit echt vreselijk de meeste honden hebben vaak al een naar verleden achter
de rug van het land waar ze vandaan komen , en dan worden ze in dit geval naar Nederland gehaald om daar een liefdevol en veilig leven te krijgen , en dan de hond terug moeten laten gaan wat zeer traumatisch is voor de honden .
Ik snap deze stichting niet , en vind dat u dit wel door moet geven , want dit kan absoluut niet de bedoeling zijn .
We hebben hier te maken met een levend wezen en geen wegwerp artikel . En als u niks heeft getekend dan mag u zelf op zoek gaan naar
een goed thuis .
Er zijn genoeg mensen die hier in Nederland deze lieverds wil opvangen en of zelfs voorgoed bij hun willen nemen ik weet er een paar betrouwbare.
Nogmaals laat de hond niet terug gaan naar de ellende dat verdiend de hond niet , hij heeft recht op een stabiel leven

agapon1951
door agapon1951 - Oct 4, 2019 om 19:52
166 Antwoorden / Vragen

Kijk eens wat meer naar Caesar en leer daar van dat het hondje niet geleerd heeft wat zijn terrein is en wat de jouwe is (en familie is).
Katten is voor mij vragen om moeilijkheden als ze samen niet opgegroeit zijn. Mijn eigen hond doet dit ook, maar leert nu door een klein tikje tegen de achterham dit niet te doen. Stop hem en laat rustig tot hem doordrongen niet naar die kat te gaan.|Belonen enz enz
Een kat tent weg en dat is de wolf die dan boven komt en achter de prooi aan gaat. Ga Martin Gaus eens raadplegen. Succes

de
door deelee Oct 4, 2019 om 20:33
2 Antwoorden / 4 Vragen

Eens!

ma
door manwijf Oct 6, 2019 om 10:49
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Deelee Als je het ergens mee eens bent en verder niets te melden hebt, voldoet het om de reactie plussen.

Go
door Gonny80 - Oct 4, 2019 om 20:16
3 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen ik vroeg alleen maar om advies, ik begrijp het commentaar echt wel maar als je wist dat ik jaren lang foster/pleeg gezin ben geweest voor de honden van mijn lokale asiel. Ik weet heus wel hoe ik moet opvoeden en verwennen??? Serieus??? Spotty is de pup van een "geredden" straathond die bij de mevrouw in kwestie is geboren. Volgens de begeleider die ik had op de Martien Gaus honden opleiding is zijn karakter eruit gekomen, en dat ik hem zsm moest herplaatsen in een gezin met grotere kinderen of geen en zeker geen katten. Daarom dacht ik beter van niet en gewoon terug naar de mevrouw wat hij vandaan komt, denkende dat ik het geld natuurlijk wel terug zou krijgen. Het is heel lullig maar in de Nederlandse wet staat een huisdier als product beschreven, dus als hij niet doet aan de voorwaarden(in dit geval kan met kinderen en katten) dient de verkoper het bedrag terug te geven.
Ik wist alleen niet hoe ik dit moest aanpakken vandaar mijn vraag dus!

de
door deelee - Oct 4, 2019 om 20:33
2 Antwoorden / 4 Vragen

Iemand die zegt dat de asiels hier vol zitten weet niet waar hij het over heeft.Ga eens kijken in een asiel!
een stichting waar je geen contract hoeft te tekenen is inderdaad wazig, dit klopt niet. Een goede stichting zorgt ervoor dat er een contract is.
verder....ga inderdaad naar een trainer/hondenschool!

tijger1
door tijger1 - Oct 4, 2019 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan werkelijk zoveel contacten hebt met het dierenasiel, zou u moeten weten dat u niet met die stichtingen voor het halen van zielige hondjes uit buitenlanden in zee had moeten gaan.

ineke van dongen
door ineke van dongen - Oct 4, 2019 om 23:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het wel heel jammer dat u het als een soort aanval ziet of negatief commentaar . Alle mensen die een reactie geven , dat zijn grote dierenvrienden en denken met u mee . En nogmaals het gaat om een leven wezen dat ook dingen voelt , En het word echt tijd dat deze lieve schat niet als een product word beschouwd.
En er is geduld nodig want de meeste honden uit het buitenland hebben al een rugzakje en een kant en klare hond die komt dan niet , en u zal echt van alles geprobeerd hebben , maar het kan ook goed gaan .
Zelf heb ik 3 honden waarvan 2 uit het buitenland en 1 daarvan deze hond heeft ervoor gezorgd dat ik van altijd overleven naar leven ben kunnen gaan , hij is mijn Buddy Ptss hulphond , hij komt uit Spanje was gevonden als zwerfhond toen in de shelter gezeten en bij mij terecht gekomen ik heb bewust voor een zwerfhond gekozen omdat ik vind dat deze honden ook een kans verdienen . En de mijne heeft nu een super fijn leven en ook nog eens een hele mooie baan altijd is hij bij mij waar ik ben daar is hij , maar dat is ook niet vanzelf gegaan en ook niet altijd makkelijk , maar met veel geduld en vooral vertrouwen is het goed gegaan en nu is hij Buddy hulphond .
Dus ook met buitenlandse honden kan het heel goed gaan

panter22
door panter22 - Oct 5, 2019 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je met de stichting afgesproken dat je de hond mocht uitproberen? Niet goed, geld terug?
Je contract met de algemene bepalingen, dat is van belang wil je de hond teruggeven.

St
door Stijn1212 - Oct 5, 2019 om 09:48
1 Antwoorden / Vragen

volgensmij begaat u hier de fout wie koopt er nou een hond uit Portugal als er duizenden asielen zijn in Nederland en dan ook nog terug willen sturen je doet of het een speeltje is en ik lees effe en je hebt naar iedereen weer commentaar en een honden tolk werkt echt dus je kan beter gewoon advies van deze mensen aan nemen dan beetje eigenwijs lopen doen

ma
door manwijf - Oct 6, 2019 om 11:18
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het naar NL halen van straathonden uit Spanje, Portugal, Roemenie etc. is een verdienmodel geworden en lost de vermenigvulding van straatdieren aldaar niet op. In tegendeel.
Daarbij, we hebben de mond vol van CO2-problemen, maar ondertussen hebben we in dit land zo'n 2,2 miljoen honden. Of die geen CO2 uitstoten. Dat is vele malen meer dan het aantal koeien. Hebben we het nog niet over een wellicht nog groter aantal katten. En die koeien moeten van de minister in de ban (lees: hun aantal moet gehalveerd worden). Dit beleid deugt dus niet. Zeker niet als je bedenkt, dat we het door adoptie aan het vergroten zijn.

ma
door malty - Oct 6, 2019 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het kunnen dat het hondje niet goed opgevoed is, het hondje zal u als leider zien maar
uw jongste zoon en wat hij aan vriendjes meebrengt als laagste in rangorde.
Lijkt ook jaloers dat hij uw zoontje bijt wanneer u deze op schoot hebt.
De hond zal ook wel grommen als uw jongste zoon te dicht in de buurt van zijn etensbak komt als hij eten krijgt.
U zou kunnen overwegen bij een hondenschool een cursus hondenopvoeding te volgen.

Re
door Reggie 59 - Feb 4, 2020 om 19:19
1 Antwoorden / Vragen

Zeker van honden uit Portugal, die vrouw duwt de honden door je strot alsof het een broodje is.