Ew
door Ewunia Mar 18, 2018 om 18:12
Geldzaken & recht

Geen toegang tot Mijn ABP

Sinds jaren heb ik geen toegang tot MijnABP. ICT zaak, wordt aan gewerkt, wordt steeds verteld. Op de internet heb ik het ABP antwoord op de zelfde klacht gezien "Ik begrijp dat dit heel vervelend is, maar ABP is u niet verplicht toegang te geven tot MijnABP. MijnABP is namelijk een extra service. Doel van MijnABP is om onze deelnemers maximaal te informeren. Dit lukt helaas niet in alle gevallen."

Ik vindt het belachelijk dat het milliarden fonds op deze manier met hun klanten omgaat. Ze reageren van de machtspositie en er lijkt dat wij, de ongelukkige, helemaal de dupe zijn. Wij kunnen simpelweg niet naar een concurrentie overgaan omdat die niet bestaat. Het gaat hier niet over een bestelsite maar over onze toekomst. Ik vindt het onbegrijpelijk dat niemand, die wat zeggenschap er over kan hebben, probeert het op te pakken. Kunnen wij, de gedupeerde, gezamenlijk in actie komen? Van de tot nu toe gezochte informatie merk ik dat het probleem merdere ABP klanten betreft.

4802 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2018 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, wat een gekriebel. Leest niet lekker weg. ;-)

Allemaal heel lastig, maar weinig aan te doen.
Krijg je een foutmelding?
Wel ingelogd met DigiD?
Zijn er filters actief?
Andere browser geprobeerd?

Net even geprobeerd en kan gewoon inloggen.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2018 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ken verscheidene mensen van wie het pensioen bij het ABP opgebouwd wordt. Niemand heeft een probleem met inloggen.

Maar u kunt natuurlijk de door u gewenste gegevens ook op oapier of per mail opvragen.

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2018 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

'Wij' zijn geen gedupeerden, want ik heb gewoon toegang tot Mijn ABP. Maar waarom is de toegang niet mogelijk?

marita5
door marita5 - Mar 18, 2018 om 18:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ewunia ,

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://mijn.abp.nl/privacy/storingspagina

tenormin
door tenormin Mar 18, 2018 om 18:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Maar de TS schrijft dat ze jaren problemen heeft met toegang tot ABP. Ze kunnen toch niet 'jaren lang' een storing hebben? Lijkt mij meer een inlog probleem met DigiD, @marita5?

edrick3
door edrick3 Mar 18, 2018 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Net even geprobeerd. Kan gewoon inloggen.

marita5
door marita5 Mar 18, 2018 om 18:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Bij klacht.nl zie ik staan dat de storingspagina al maanden op de site staat , dit kon ik niet weten .

panter22
door panter22 - Mar 18, 2018 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

Krijg je de geen mailtjes van het ABP?
Kun je met de DigD wel op de site van de SVB inloggen? (om maar eens een voorbeeld te noemen)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2018 om 19:33
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd! Ik heb zelf geen enkel probleem met inloggen op welk mijn ..... dan ook waaronder ABP. Ik benader de site(s) alijd via mijn overheid met digid.

Ew
door Ewunia - Mar 18, 2018 om 20:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer ik met de DidiD inlog krijg ik dit bericht "Onze excuses!

Door een storing werkt uw persoonlijke MijnABP omgeving nu niet. Wij zijn hard aan het werk en proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen voor u."

Dit bericht zie ik sinds jaren.
Ik heb met safari, firefox en google geprobeert maar geen andere resultaat. Met mijn.overheid is ook niet gelukt, wel andere sites werken goed zoals SVB, belasingdienst e.d. Op andere computers ook hetzelfde.

wi
door wilhelmina59 - Mar 18, 2018 om 20:32
512 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens gewoon met simpel IE en Goegel
Klinkt als een browser probleem(op deze site heel gewoon)

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2018 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Net even ingelogd via Mijnberichtenbox bij het ABP, niets aan de hand, kan gewoon inloggen.

aurora1
door aurora1 - Mar 19, 2018 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Wij gedupeerden"? Hier werkt alles prima dus ik ben helemaal niet gedupeerd. Bovendien moet ik ook helemaal niets hebben van georganiseerd gedupeerd zitten doen en zogenaamde gezamenlijke acties.
Ik denk dat u toch iets verkeerd doet aangezien niemand dit probleem heeft behalve u. En, zoals ze zeggen, het is een extra service. Dus herrie erover maken en verontwaardigd zijn, belachelijk vinden enz. is allemaal even zinloos en misplaatst.
Heeft u al eens gekeken bij veelgestelde vragen over Mijn ABP? Inloggen geprobeerd in een nieuw tabblad?
Hoe krijgt u het voor elkaar om zulke kleine letters hier te gebruiken, het is nauwelijks te lezen.

ma
door maarten heest Mar 19, 2018 om 09:57
463 Antwoorden / 0 Vragen

Zo, die heeft u er weer even lekker van langs gegeven. Lucht het op?

marita5
door marita5 Mar 19, 2018 om 10:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , Ik denk dat u toch iets verkeerd doet aangezien niemand dit probleem heeft behalve u . Er zijn meer mensen die problemen hebben met ABP  https://www.klacht.nl/abp/

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2018 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5.

Ik heb toch echt de indruk dat mensen zelf iets fout doen en/of dat het aan de instellingen van hun computer ligt.

Ik heb ook een tijdje terug over deze klachten gelezen en toen ook geprobeerd. En wel rechtstrerks via Mijnabp en ook via Mijnberichtenbox op een bericht van het ABP. Alle keren zonder problemen kunnen inloggen of rare meldingen.

marita5
door marita5 Mar 19, 2018 om 11:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , dan heeft u geluk , er zijn ook mensen waarbij dit niet het geval is , https://www.klacht.nl/abp/klacht/al-meer-dan-twee-jaar-zijn-mijn-gegevens-via-de-site-niet-te-bereiken/

aurora1
door aurora1 Mar 19, 2018 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@marita5, ook ik denk dat het aan de mensen zelf ligt of instellingen o.i.d. op hun pc. Net zoals ik al meldde in mijn reactie aan TS (die overigens zelf mondig genoeg is, zie ook haar hele 2e alinea, en zelf kan reageren). Overigens bedoelde ik de reacties HIER, dat Mijn ABP bij iedereen HIER, op dit forum werkt. Ik had het niet over wat al dan niet op internet staat.
Ah, @mh, altijd in de startblokken om commentaar op reageerders te leveren en die nooit zelf een oplossing aandraagt of een TS een bruikbaar antwoord geeft. Of heeft u dat nu wel gedaan en lees ik daar wéér overheen? Bedoelde u eigenlijk niet te zeggen dat het ú oplucht om commentaar op reageerders leveren en vooral geen oplossingen voor vraagstellers aan te dragen?

Ew
door Ewunia Mar 19, 2018 om 15:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1, je geef me het gevoel dat ik bijna onder de tafel moet schuilen. Mijn klacht is van mij en niet van jou. "Ons gedupeerden" bedoel ik de mensen die ook problemen met ABP inloggen hebben. Je hoef niet zo aaanvallend te zijn. Een jaar geleden op de ABP pensioeninfo bijeenkomst werd ook bevestigt dat inderdaad het probleem bekend is en het gaat om meerdere mensen. Sinds die tijd merk ik geen verbetering, geen informatie, krijg ik van hun mail met verwijzing maar MijnABP en ik kan niets mee.

aurora1
door aurora1 Mar 19, 2018 om 15:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U doet wel een beetje dramatisch met onder de tafel schuilen. Zo bang bent u niet uitgevallen als ik uw 2e alinea lees.
Heeft u al geprobeerd om in te loggen met een nieuw tabblad, ad-ons e.d. al eens uitgeschakeld? Foutcontrole laten lopen eventueel in veilige modus? Andere virusscanner geprobeerd? Eens goed met de virusscanner en Mbam gescand? Op een andere computer geprobeerd?
Andere wachtwoord van Digid ingesteld en geprobeerd, of een andere DigiD aangevraagd? Feit blijft dat het ANP zegt dat het om een extra service gaat en het geen verplichting schijnt te zijn. Ik heb gisteren en vandaag een aantal keren voor u ingelogd bij het ABP maar ook ik ondervind daar geen problemen mee.

panter22
door panter22 - Mar 19, 2018 om 12:46
6599 Antwoorden / Vragen

Zou het helpen als je een nieuwe DigidD aanvraagt?

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2018 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zo iemand adviseren eens in te loggen op een andere computer of tablet.

marita5
door marita5 - Mar 19, 2018 om 16:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Ewunia ,

Plaats een klacht op klacht.nl , lees ook hier het antwoord van Webcare Team ABP , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/abp/klacht/inlog-niet-mogelijk/