jm
door jmd1983 Dec 3, 2010 om 10:24
Geldzaken & recht

Geld niet retour bij Mr Tegels in Rotterdam

Wij hebben vorige week bij Mr Tegels in Rotterdam tegels gekocht. De vloertegels konden we meteen meenemen maar de wandtegels waren niet voorradig. Er werd ons gegarandeerd dat de wandtegels deze week op woensdag geleverd zouden worden. Wij hebben dit meerdere malen nagevraagd ivm onze verbouwing die snel door moet gaan.

Afgelopen maandag werden wij gebeld met de mededeling dat de wandtegels pas in week 51 geleverd kunnen worden. De vraag aan ons was of we we toch wilden, een andere tegel wilden uitzoeken of ons geld terug. Wij hebben gekozen om ons geld terug te vragen en te proberen de tegels elders te vinden.

Ons werd verteld dat we langs moesten komen om het geld terug te krijgen. Bij ons bezoek aan Mr Tegels op dinsdag van deze week kregen wij de mededeling dat het contante geld niet aanwezig was en dus niet retour kon worden gegeven. Na een hoop over en weer gingen ze uiteindelijk akkoord met de afspraak dat wij het geld teruggestort willen hebben op onze bankrekening. Wij hebben immers ook via PIN betaald en willen het grote bedrag niet contant terug.

Op mijn email van donderdagochtend met het verzoek dat het geld nog deze week teruggestort wordt kreeg ik geen reactie.

Vandaag bel ik Mr Tegels en krijg ik in eerste instantie te horen dat we langs moeten komen als we ons geld terug willen zien. Op mijn antwoord dat dit nergens voor nodig is aangezien ze het geld kunnen terugstorten krijgt het gesprek een behoorlijk agressieve toon. Het verhaal verandert en nu krijg ik mijn geld volgens de baas bij Mr Tegels helemaal niet meer terug. De tegels kunnen immers in week 51 geleverd worden dus wij hebben geen recht op ons geld terug.

Mijn antwoord is dat ik hier absoluut niet mee akkoord ga en nog contact op zal nemen.

Wat zijn mijn rechten? En hoe nu verder?

6891 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2010 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

jmd1983

Een levertermijn van enkele weken moet je gewoon accepteren. Dat wordt anders als je zwart op wit een uiterste leverdatum op papier hebt staan. Als die fatale datum voorbij is zonder dat er geleverd is, dan kun je zonder meer de aankoopsom terugeisen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer