hu
door huism922 Sep 17, 2010 om 07:03
Geldzaken & recht

Geld stortenbij een stortings automaat bij de ING bank in Almere

Mijne heren,Gisteren heb ik 100 euro gestort bij de ING Bank in Almere d.m.v. een stortautomaat.Inplaats van een stortingsbewijs met vermelding dat ik 100 euro had gestort kreeg ik een wel een stortingsbewijs met de vermelding er op;
Uw geld is om veiligheidsredenen ingenomen.Ga met deze bon naar de balie voor meer informatie.Nadat ik daar mijn verhaal had gedaan werd er een rapport opgemaakt betreffende klacht over de transactie op een stortautomaat.Op mijn vraag hoe dat nou verder zou worden afgewikkeld kreeg ik te horen dat ik binnen 10 dagen uitsluitsel zou krijgen.Ik vind dit belachelijk dat je zo lang moet wachten op een antwoord.het betreft ING Filiaal Koopmanstraat 12 in Almere nummer van de stortautomaat; 009189
met vriendelijke groet,
E.Huisman email adres;
[edit redactie]

16891 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ben,
Helaas komt dit vaker voor.
link
Toevallig hoorde ik ze over een kasverschil praten de laatste keer dat ik binnen stond. Als ze niet over de brug komen Kassa of de krant benaderen.
Succes.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is je vraag?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij twijfels over biljet, kan vervalsing zijn, te vochtig of zo en dan blokkeren ze het en zoeken het later uit.
Gekreukelde en vochtige zijn niet goed te controleren door deze machine en worden daarom later bijgeboekt indien het geen vals geld was.

Dit mag en staat in de voorwaarden die pas na lang zoeken te vinden waren over voorwaarden voor automatisch storten staan.
Inleveren bij Postagentschap gaat dus sneller en betrouwbaarder.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide

Je schrijft: Inleveren bij Postagentschap gaat dus sneller en betrouwbaarder.

Daar heb ik zo mijn twijfels over. Als er dan ook een biljet tussen zit, waar iets mee aan de hand is, dan kost dat volgens de procedure ook 10 werkdagen bij een ING-kantoor.

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik maakte op 8 oktober hetzelfde mee als E.Huisman. Mijn biljet van € 100,= wordt ingenomen om veiligheidsredenen bij.....hoe kan het ook anders....de ING op de Heyhoefpromende in Tilburg..
Het vreemde was dat ik dit biljet op dezelfde dag had ontvangen bij de ING op de Westermarkt in Tilburg. Je biljet komt niet terug uit het stortingsapparaat dus je kan geen verhaal gaan halen bij de uitgever. Schandalig dat zelfs banken (de ING dus) niet te vertrouwen zijn bij gelduitgifte. Zij dienen toch te controleren wat zij binnen krijgen en uitgeven???? Op 15 oktober kreeg ik een brief dat het biljet vals was. Ik heb uiteraard mijn ongenoegen geuit per telefoon, maar daar wordt niemand warm of koud van. Ik moet nu een brief schrijven naar de directie van ING met mijn hele verhaal. Vervolgens komt er een reactie......dit kan 6 weken duren en dan moet ik maar afwachten of de reactie positief of negatief is. Inmiddels ben ik dan 52 dagen verder en heb een hoop ergernissen gehad. Kan dit zomaar???Ik vraag me af of E.Huisman het geld nog heeft terug gekregen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2010 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde;

Als je niet het geld in automaat stopte maar bij medewerker van post agentschap kun je zelf ook zien of het vals geld zou kunnen zijn of er twijfels over hebben.
Meestal krijg je ze terug of kun je zelf beoordelen of je het mijn zijn persoonlijke mening eens bent en bij een koele automaat niet.

Ik kreeg ook te horen hoe te zien was dat het echt vals geld was wat ik ooit inleverde, en omdat ik wist dat deze persoon die mij dit biljet van €100,- gaf er nog meer had kon de Politie deze tijdig oppakken en bleef de schade elders beperkt.
Hij had er achteraf slechts 4 uitgedeeld en de voorraad bij hem was vele malen groter.

Daarom liever een kantoor dan koele automaat en weken wachten en de persoon die ze uitdeelde kan dan alles makkelijker kwijt raken.

Ook was het dus leerzaam voor mij en ik weet waar ik voortaan op moet letten!

ve
door verwijderd - Feb 6, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook mij is dit gisteren (5 febr 2011) overkomen.

Na mijn auto verkocht te hebben wilde ik € 2600,- op mijn rekening storten via het stortautomaat, maar kreeg een melding dat mijn geld om veiligheidsredenen ingenomen was. Ik moest me met de bon, waar overigens op stond dat ik € 0,- had gestort en een code 700 bij de balie melden.

Bij de balie kreeg ik een klachtenformulier mee. Er werd mij verteld dat er maandag iemand van de Ing zou komen, om te controleren of er € 2600,- teveel in de kas zit. En binnen 10 werkdagen zou door de Ing contact met mij worden opgenomen.

Huilend ben ik 3x het kantoor weer binnengelopen, vol ongeloof dat dit zomaar kan.

Kan ik nu niks anders doen dan afwachten?.......Ik voel me bestolen, sta ook in dubio om hier melding bij de politie van te doen.

Heeft iemand misschien suggestie's wat ik kan doen. Zit nu met míjn handen in het haar.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afwachten.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2011 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........Heeft iemand misschien suggestie's wat ik kan doen.........

Behalve afwachten, hopen dat de auto niet betaalt is met vals geld.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij precies hetzelfde verhaal afgelopen week bij ING Castricum.
Ik stort afgepast 310 euro voor een rekening die ik wilde betalen en 50 euro daarvan wordt "om veiligheidsredenen niet bijgeschreven".
Weg 50 euro, klachtenformulier ingevuld en inderdaad 10 werkdagen afwachten.
Gelukkig gaat het maar om 50 euro maar dan nog voelde ik me op een of andere manier bestolen. Ik stort 4 keer per maand via de automaat maar ik ga dit voortaan dus niet meer doen. Helaas heeft ING Castricum geen kas-functie meer en moet ik voortaan naar Heiloo of Heemskerk. Belachelijk eigenlijk. Ik heb nog niets gehoord. Update volgt!

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 06:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

sterretje32 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 00:16: Bij mij precies hetzelfde verhaal afgelopen week bij ING Castricum.
Ik stort afgepast 310 euro voor een rekening die ik wilde betalen en 50 euro daarvan wordt "om veiligheidsredenen niet bijgeschreven".
Weg 50 euro, klachtenformulier ingevuld en inderdaad 10 werkdagen afwachten.
Gelukkig gaat het maar om 50 euro maar dan nog voelde ik me op een of andere manier bestolen. Ik stort 4 keer per maand via de automaat maar ik ga dit voortaan dus niet meer doen. Helaas heeft ING Castricum geen kas-functie meer en moet ik voortaan naar Heiloo of Heemskerk. Belachelijk eigenlijk. Ik heb nog niets gehoord. Update volgt!
Als je nog niets hebt gehoord, hoe kan je dan de conclusie trekken dat die 50 euro weg is? Het geld is in onderzoek. We moeten blij zijn dat potentieel vals geld gecontroleerd wordt.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2015 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sterretje
Je reageert op een onderwerp uit 2011.
Je had beter een nieuwe vraag kunnen stellen ipv oude informatie naar boven te halen.

Diewilik