di
door dinie1 Oct 9, 2017 om 23:39
Geldzaken & recht

Geld terug bij verhuizing voor huurder

Ik ben sinds kort verhuist naar een andere woning,ik heb huur betaalt tot 30 september 2017,heb de sleutels ingeleverd op vrijdag 29 september.
Toen ik mijn sleutel kreeg van mijn nieuwe woning 29 augustus moest ik twee dagen huur betalen voor de maand augustus.
Nu heb ik een verzoek gedaan bij mijn oude verhuurder om twee dagen huur en service kosten terug te krijgen,omdat ik vind als ik het moet betalen,andersom dat ook moet.

Heb ik hier een punt of kan ik het vergeten.

Graag reactie

3449 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2017 om 23:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geef eens een berekening over hoeveel (weinig) geld het dan zou gaan, in uw optiek. Een tientje of zo? Ik zou er geen punt van maken; u kennelijk wel?

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2017 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ene huisbaas heeft niets met de andere van doen. Als u de huur per 30 september hebt opgezegd, maar de sleutels inlevert per de 29ste hebt u geen recht op die ene dag huur terug.

ge
door george321 - Oct 9, 2017 om 23:57
390 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik hier een punt of kan ik het vergeten.

Zeg even voor het gemak (geschat) € 500 per maand huur = € 16,34 per dag (op jaarbasis berekend).
Met evenveel gemak (geschat) € 75 per maand servicekosten = € 2,47 per dag (op jaarbasis berekend).

U had de sleutel terbeschuikking vanaf 29 aug, dus ook vanaf die datum moet u de huur betalen, lijkt mij logisch.

U heeft de sleutels ingeleverd op 29 september en betaald tot de 30 ste.

Wat had u in dat lege huis willen doen, bedenk ik me dan. Waarschijnlijk bent u blij dat u in het nieuwe huis kon werken en inrichten. U zult contractueel accoord zijn gegaan met een maand opzegtermijn (gebruikelijk), en die maand moet u ook volledig betalen.

U zult dus € 0,00 terug kunnen krijgen. U kunt het dus vergeten. Of had u verwacht dat de sleutel zaterdag = wekend en geen werkdag bij u gehaald zou zijn?

di
door dinie1 Oct 10, 2017 om 00:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik het lees en de antwoorden die ik krijg kan ik het wel vergeten,het gaat mij niet om het bedrag,maar om het principe waarom moet ik wel betalen voor 2 dagen en de verhuurder niet,zie geen verschil heeft niets met het weekend te maken in het weekend moet ik ook huur betalen

ge
door george321 Oct 10, 2017 om 09:11
390 Antwoorden / 1 Vragen

waarom moet ik wel betalen voor 2 dagen?

Omdat u de beschikking van de sleutel had en dus het huis had op 29 en 30 aug. Hoe simpel.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 10, 2017 om 00:30
641 Antwoorden / 77 Vragen

Stuur hem snel een aangetekende brief, schakel een advokaat in of doe aangifte bij de politie.....

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2017 om 07:09
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U zou ook aan uw nieuwe verhuurder kunnen vragen of uw voorganger 2 dagen minder huur hoefde te betalen.

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2017 om 07:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk kan u dat vergeten. Sowieso al, maar u hebt tot de 30e betaald, dus t/m de 29e. Op de 29e is de sleutel ingeleverd, dat is dus nog een huurdag. U hebt exact t/m de juiste dag betaald.

panter22
door panter22 - Oct 10, 2017 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen

Leuk bedacht, maar je kunt het vergeten.
Je hebt een maand opzegtermijn en je moet die maand betalen.
Bij sommige verhuurders kun je, als je de sleutel eerder inlevert, een paar dagen  huur terug krijgen.
Maar dan moet er al een andere huurder zijn, die de woning eerder accepteert.
Dat is bij jou niet het geval. Je levert de sleutel op vrijdag in. Zaterdag en zondag zijn vrije dagen, dan worden geen huizen verhuurd.
Je op 29 augustus de sleutel hebt gekregen voor je nieuwe woning en vanaf die datum moet je huur betalen.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2017 om 12:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

 om twee dagen huur en service kosten terug te krijgen,
U maakt een grapje zeker.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2017 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik hier een punt    Nee     of kan ik het vergeten.    Ja

Mierenneuken, ook wel muggenziften, chicaneren, haarkloven, kommaneuken, of spijkers op laag water zoeken (Van Dale) is het vitten op kleine foutjes en het actief zoeken naar de geringste aanleiding om kritiek te uiten.
(Bron)

tenormin
door tenormin Oct 10, 2017 om 13:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Het 5de woord is het leukste! ;-)

ro
door ron503 - Oct 10, 2017 om 13:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

29 september was op een vrijdag en was dus de laatste dag dat u de sleutels in kon leveren omdat het huurcontract nog tot zondag 1 oktober liep. Sec gezien heeft u recht op één dag de zaterdag vermindering van huur en servicekosten want 29 september telt niet meer als een volle dag mee. Ik heb het idee dat de verhuurder nog niet eerder zo'n verzoek heeft gehad en als de verhuurder de humor er van inziet krijgt u behalve die dag huur en servicekosten ook nog een bedankje voor het laten lachen van het personeel van de debiteuren admistratie.