su
door sujatha Apr 22, 2013 om 14:34
Geldzaken & recht

Geld terug ontvangen na retournering

Heb bij Enduring een pedicure en massagetafel gekocht. Ik ben hier niet tevreden over omdat de leverancier zich niet aan de garantieafspraken heeft gehouden. De stoel kreeg ipv 10 jaar volledige garantie maar 2 jaar. Ook de naam op de aflevering bon is veranderd in een demo model terwijl hij splinternieuw is en niet gebruikt. Heb hier diverse malen mail contact overgehad en er is hier en daar nog tegemoet gekomen maar niet zoals afgesproken. Ik had geen vertrouwen meer en wou hem retourneren. Dit kan maar hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug? wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik deze eisen? Contact krijgen met de leverancier lukt niet meer.

597 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Apr 22, 2013 om 20:38
3774 Antwoorden / 0 Vragen
0

U bent kennelijk een ondernemer en dit forum is alleen voor (particuliere) consumenten. Koop is (vaak) koop. Neem contact op met een advocaat of het Juridisch loket.

ev
door evanlierop - Jun 10, 2013 om 22:33
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Enduring. Mijn man bestelde een inversietafel (Life Gear Extra Luxe). Vreemd genoeg kwam er na bestelling en online betaling geen bevestiging van de bestelling. De tafel werd snel geleverd, maar na montage bleek er nergens de naam Life Gear op voor te komen. Ook niet op de doos, de gebruiksaanwijzing, en er was geen pakbon bijgevoegd.
Op reclameren, wat moeilijk was door de slechte telefonische bereikbaarheid, reageerde de eigenaar met beweringen als dat Life Gear top kwaliteit was, dat hij nog nooit klachten had gehad. Die hadden wij wel degelijk. We hebben een goedkope kopie geleverd gekregen, en hij bleek nog ondeugdelijk en gevaarlijk te zijn ook, omdat de enkelsteunen, die je vasthouden in de ondersteboven positie, spontaan open gaan.
Volgens de Consumentenbond hebben wij er recht op dat het apparaat op zijn kosten retour gaat. Maar we moeten hem wel eerst een aantal weken de kans geven de situatie op te lossen.
Gezien het feit dat we nergens zwart-op-wit kregen wat we precies besteld hebben en de praatjes van deze heer, hebben wij er geen enkel vertrouwen in dat wij ons geld ooit terug zullen zien, of een deugdelijke inversietafel geleverd kunnen krijgen.
We hebben een aangetekende brief gestuurd met gedetailleerde informatie, en nog een waarin we hem expliciet de kans gaven binnen 2 weken schriftelijk te laten weten hoe hij dit gaat oplossen. We zien het echter somber in. Hoe kun je je tegen dergelijke mensen beschermen?
Overigens, als je op de websites van deze ondernemer kijkt, 'Uw massagetafel' en www.enduring.nl kijkt, lijkt het erop dat er meerdere soorten inversietafels te koop zijn, maar op de foto's staat steeds dezelfde tafel. Wellicht bestaat het merk Life Gear voor inversietafels niet eens?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer