door Brigitte64 5 dec. 2021 om 14:12
Geldzaken & recht

Geld zoek bij bank

Hoi, Ik heb donderdag 25 november € 900,00 overgemaakt van mijn ABN-AMRO rekening naar mijn RABO rekening. Dit doe ik al een aantal jaren en normaal gesproken staat het direct op de andere rekening. Dit keer echter niet en toen na 10 uur nog niets op de rekening was bijgeschreven (het was wel afgeschreven van de ABN rekening) heb ik contact opgenomen met de servicedesk van de ABN-AMRO bank. Zij vertelde mij dat er een storing was geweest bij Instantpayment en dat het geld zeker in de loop van de volgende dag op de RABO rekening zou worden bijgestort. Helaas was dit niet het geval en ben ik weer gaan bellen met de service-desken van beide banken. Samen met de servicedesk van de RABO hebben wij gecontroleerd, door een kleine storting te doen, of het rekeningnummer ed correct was en hebben wij geconstateerd dat dit zo was. Het probleem lag echt bij de storing van Instantpayment en in de loop van het weekend zou het moeten zijn opgelost. Echter op maandag was nog niks gestort. 
Weer contact opgenomen met beide banken (ze verwezen ook elke keer naar elkaar) en uiteindelijk heb ik een onderzoeksvraag bij de ABN-AMRO neergelegd (dit gaat mij € 25,00 kosten!). Ook heb ik een klacht bij de ABN-AMRO neergelegd dat de mensen van de service desk niet op de hoogte zijn dat de verzendende bank het onderzoek dient in te zetten en mij elke keer verkeerd informeerde. Deze klacht kon alleen worden ingediend bij de dame van de servicedesk en wij krijgen geen terugkoppeling! Voor wat betreft het onderzoek zou ik binnen 48 uur bericht ontvangen via de bankmail dat eea in behandeling is genomen. Helaas had ik na 48 uur nog niets gehoord en ben ik weer gaan bellen. Ik kreeg de mededeling dat de ABN-AMRO het onderzoek was gestart en dat zij al 2x contact hadden opgenomen met de RABO maar dat ze geen reactie kregen.


Hierop heb ik weer gebeld met de RABO en hier was het niet mogelijk om dit na te zoeken.
Inmiddels ben ik 10 dagen verder. Er is € 900,00 afgeschreven van mijn ABN-AMRO rekening maar dit is nooit bijgeschreven op mijn RABO rekening. Geen van beide banken kan mij vertellen waar het geld gebleven is en ik wordt niet op de hoogte gehouden of er een onderzoek gaande is en wat hier dan de stand van zaken is. 


Het kan toch niet zo zijn dat dit geld weg is???? 


Tot wie kan ik me wenden om mijn geld zsm weer terug te krijgen? Ik kan pas over 6 weken bij het KIFID terecht.

5799 10 Rapporteer
door sira - 5 dec. 2021 om 14:38
813 Antwoorden / 23 Vragen
4

Natuurlijk kan dat geld niet weg zijn, tenzij er toch een fout zit in het rekeningnummer, maar u zegt dat dat niet zo is.

Ik zou sowieso beide banken aansprakelijk stellen.
Heeft u geen rechtsbijstandverzekering? Misschien bent u lid van een vakbond, die staan de leden tegenwoordig ook bij met juridische zaken die niet-werk gerelateerd zijn (in ieder geval het CNV). Anders een afspraak maken met een juridisch loket bij u in de omgeving.

door panter22 - 5 dec. 2021 om 16:19
5602 Antwoorden / Vragen
3

Er is toch een onderzoek gestart. 
Daar zul je binnenkort wel beicht van krijgen.
Het is kennelijk niet zo snel op te lossen.
Je zult nog even geduld moeten hebben.

door Geboren Amsterdammer - 5 dec. 2021 om 20:14
897 Antwoorden / 18 Vragen
1

Geachte Birgitte,

Ik raad u aan om in het vervolg de ouderwetse overschrijvingskaarten te gebruiken.

Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van beide banken..

Maak een kopie voor uzelf.

door Geboren Amsterdammer 5 dec. 2021 om 20:46
897 Antwoorden / 18 Vragen
Ho
door Hommer 5 dec. 2021 om 20:57
16 Antwoorden / Vragen

Waarom is de kans op een dergelijke fout kleiner bij een overschrijvingskaart? Waarbij het risico van vermissing bij de post wordt geïntroduceerd.

He
door HenkDeZevende 5 dec. 2021 om 21:19
768 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: toon, nogmaals. Wil je hierop letten?]

door tenormin 5 dec. 2021 om 22:09
16146 Antwoorden / 100 Vragen

@geborenamsterdammer, de acceptgirokaarten worden afgeschaft, dus het afvies die te gebruiken is en heel duur en in de nabije toekomst helemaal niet meer im frage. "Omdat het ouderwets is". Een "beter" advies zou zijn om maar Amerika te verhuizen, waar ze er nog lang niet aan toe zijn. Dus net zo'n slecht advies als u geeft.

door Geboren Amsterdammer 5 dec. 2021 om 23:43
897 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte Hommer en HenkdeZevende,

Ik maak altijd een kopie van mijn overschrijvingskaarten voordat ik ze post: dan heb ik altijd een bewijs.

Geachte Tenormin, 

U verwart een acceptgiro met een overschrijvingskaart.

door koekeloer 6 dec. 2021 om 12:41
534 Antwoorden / 17 Vragen

een kopie maken is toch helemaal geen bewijs dat u het verstuurd heeft? Wat een onzin.

door Geboren Amsterdammer 6 dec. 2021 om 12:57
897 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte Koekeloer, 

Waarom vindt u een kopie van een ingevulde overschrijvingskaart geen bewijs?

De fout ligt dan niet bij degene, die het heeft verstuurd....... Ik bewaar overigens ook altijd het strookje zoals bij een acceptgiro.

He
door HenkDeZevende - 5 dec. 2021 om 21:16
768 Antwoorden / Vragen
0

Wat een paniek allemaal, als u dat geld overgemaakt heeft komt dat echt wel weer terecht.

il
door iljaha 6 dec. 2021 om 13:45
153 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een raar commentaar! Het is Brigitte's eigen geld dat door een fout van bij een instantie kwijt is. Daarbij is € 900,-- een bedrag dat niet iedereen zomaar 6 weken kan missen. Reageer niet als u niets te zeggen heeft.

He
door HenkDeZevende 6 dec. 2021 om 16:04
768 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: toon]

door Redacteur 6 dec. 2021 om 22:02
969 Antwoorden / 62 Vragen

Forumgebruikers,

Willen jullie op een normale manier met elkaar communiceren? Houd het netjes of onthoud jezelf van een reactie.

door heremietkreeft - 6 dec. 2021 om 10:07
14551 Antwoorden / 190 Vragen
1

Heeft u deze weg gevolg? https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/  U gaf aan eerst over 6 weken bij het KiFiD terevcht te kunnen. Ik vind dat merkwaardig omdat u ook daar niu al een klacht kunt indieien maar u dan wel eerst een schriftelijke reactie van de ABNAMRO moet hebben dat zij niets voor u (zouden) kunnen doen).
Heeft u bewijs van het initiëren van de overboeking?  https://www.kifid.nl/  Hoe dan ook kunt u ook nu al eventueel zelf een ingebreke stelling doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten:  https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Dat kost u dan ca. € 10,00 aan portokosten en u kunt dan bijv. stellen dat u nu binnen één week een positieve reactie wenst te ontvangen. Hoe dan ook daarin stellen dat u de gevraagde € 25,00 onacceptabel vindt aangezien het geen fout van u is. Zie ook nog (indien u geen rechtsbijstandsverzekering heef op basis waarvan uw verzekeraar dit zou kunnen doen ) Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

door abnamro - 6 dec. 2021 om 10:59
139 Antwoorden / 0 Vragen
1

Beste Brigitte64,

 

Logisch dat u baalt dat u nog steeds niet weet wat er met de overboeking gebeurd is. 

 

U geeft aan dat er inmiddels een onderzoek gestart is naar de overboeking. Uiteraard is het streven om u hier snel een inhoudelijke reactie op te geven. In sommige situaties nemen we ook contact op met de ontvangende bank (Rabobank). Hier zijn binnen beide banken speciale afdelingen voor ingericht om de communicatie zo goed mogelijk te laten plaatsvinden. Wanneer contact met de andere bank noodzakelijk is, zorgt dit wel voor een langere afhandelingstijds wat betreft de terugkoppeling aan de klant. 

 

Het is natuurlijk altijd mogelijk om tussentijds de status van de navraag bij ons op te vragen. Door in te loggen op het Internet Bankieren via onze website en vervolgens een chat te starten op www.abnamro.nl/chat kan de medewerker uw klantgegevens raadplegen en de status nakijken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Elvira

ABN AMRO Webcare

he
door henkie.penkie - 6 dec. 2021 om 12:13
107 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kunt toch zelf dit op jou account oplossen door deze storting te herroepen en om terug storting aan te vragen.

ma
door marnix1 6 dec. 2021 om 12:25
252 Antwoorden / 22 Vragen

Een storting herroepen?

door gerbera 6 dec. 2021 om 13:14
6872 Antwoorden / 12 Vragen

Probeer het eens, knap als u dat voor elkaar krijgt.

mo
door mof - 6 dec. 2021 om 13:03
2590 Antwoorden / 3 Vragen
0

U zegt het zelf: over zes weken bij 'KIFID'. Die regel is er om de banken gelegenheid te geven de zaak op te lossen. Ik zou beginnen met een aangetekende brief te sturen, de zaak daarin uit te leggen en een deadline te stellen zodat u na die deadline onkosten en schadevergoeding kunt rekenen.

Br
door Brigitte64 - 6 dec. 2021 om 18:21
1 Antwoorden / 1 Vragen
2

Inmiddels is het geld terecht :-) 

 

Dit heeft ruim 10 dagen geduurd! Ik kan me voorstellen dat mensen in problemen kunnen komen als dit gebeurd. Hypotheken die niet worden afgeschreven, energienota's etc. je moet er niet aan denken.
Gelukkig was ik in de mogelijkheid om dit met andere middelen op te vangen. Wat ik verontrustend vind is de bureaucratie en het niet meedenken van de servicedeskmedewerkers.

Iedereen bedankt voor de reacties

He
door HenkDeZevende 6 dec. 2021 om 21:29
768 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: Nogmaals, toon. Laatste keer. Wil je hierop letten?]

door sira 7 dec. 2021 om 10:07
813 Antwoorden / 23 Vragen

Dank voor het terugmelden, voor u weer een zorg minder

va
door vanlotjegetikt - 6 dec. 2021 om 19:27
454 Antwoorden / Vragen
0

Dank voor het terugkoppelen
Fijn om te lezen dat het geld terecht is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wouternl - 21 jan. 2022 om 23:41
Geldzaken & recht

Vraag over huurwoning opleveren

Hallo Allemaal,

Onlangs is een tante van mij overleden. Haar huurwoning moet nu opgeleverd worden. 
De woningcorporatie heeft een voorinspectie gedaan, aan de hand daarvan hebben wij de woning (naar ons weten) goed opgeleverd. 
Echter komt de woningcorporatie nu met hoge kosten. Vooral een 1000 Euro voor oplevering van de (niet bijzonder grote) tuin doet mijn wenkbrouwen fr ... Lees meer

dr
draaipainter55 - 21 jan. 2022 om 14:45
Computers & telefonie

Lenovo wil niet updaten naar windows 11

Mijn vrouw heeft vorig jaar januari een nieuwe laptop gekocht nl een Lenovo,met een
intel i3 processor + 8gb geheugen.
Nu willen wij hem up-daten naar Windows11.
Wat schetst onze verbazing Windows vermeld dat hij de computer niet kan updaten omdat
er een 7020u CPU processor in zit van de 7e generatie ,en deze ondersteund Windows niet.
Koop je een laptop van net een jaar ou ... Lees meer

bussy02 - 21 jan. 2022 om 15:35
Computers & telefonie
Google foto verwijdert foto's van SD kaart

Google foto verwijdert foto's van SD kaart

Goedemiddag allemaal Ik heb de backup/synchronisatie uit staan (in Google foto) en toch als ik een foto maakt gaat ie ook automatisch naar Google foto. En als ik de foto in Google foto verwijderd wordt hij ook verwijderd op mijn SD kaart. Het toestel draait op Android 11.
Graag een reactie.   ... Lees meer