Geld zoek bij bank
Hoi, Ik heb donderdag 25 november € 900,00 overgemaakt van mijn ABN-AMRO rekening naar mijn RABO rekening. Dit doe ik al een aantal jaren en normaal gesproken staat het direct op de andere rekening. Dit keer echter niet en toen na 10 uur nog niets op de rekening was bijgeschreven (het was wel afgeschreven van de ABN rekening) heb ik contact opgenomen met de servicedesk van de ABN-AMRO bank. Zij vertelde mij dat er een storing was geweest bij Instantpayment en dat het geld zeker in de loop van de volgende dag op de RABO rekening zou worden bijgestort. Helaas was dit niet het geval en ben ik weer gaan bellen met de service-desken van beide banken. Samen met de servicedesk van de RABO hebben wij gecontroleerd, door een kleine storting te doen, of het rekeningnummer ed correct was en hebben wij geconstateerd dat dit zo was. Het probleem lag echt bij de storing van Instantpayment en in de loop van het weekend zou het moeten zijn opgelost. Echter op maandag was nog niks gestort.
Weer contact opgenomen met beide banken (ze verwezen ook elke keer naar elkaar) en uiteindelijk heb ik een onderzoeksvraag bij de ABN-AMRO neergelegd (dit gaat mij € 25,00 kosten!). Ook heb ik een klacht bij de ABN-AMRO neergelegd dat de mensen van de service desk niet op de hoogte zijn dat de verzendende bank het onderzoek dient in te zetten en mij elke keer verkeerd informeerde. Deze klacht kon alleen worden ingediend bij de dame van de servicedesk en wij krijgen geen terugkoppeling! Voor wat betreft het onderzoek zou ik binnen 48 uur bericht ontvangen via de bankmail dat eea in behandeling is genomen. Helaas had ik na 48 uur nog niets gehoord en ben ik weer gaan bellen. Ik kreeg de mededeling dat de ABN-AMRO het onderzoek was gestart en dat zij al 2x contact hadden opgenomen met de RABO maar dat ze geen reactie kregen.
Hierop heb ik weer gebeld met de RABO en hier was het niet mogelijk om dit na te zoeken.
Inmiddels ben ik 10 dagen verder. Er is € 900,00 afgeschreven van mijn ABN-AMRO rekening maar dit is nooit bijgeschreven op mijn RABO rekening. Geen van beide banken kan mij vertellen waar het geld gebleven is en ik wordt niet op de hoogte gehouden of er een onderzoek gaande is en wat hier dan de stand van zaken is.
Het kan toch niet zo zijn dat dit geld weg is????
Tot wie kan ik me wenden om mijn geld zsm weer terug te krijgen? Ik kan pas over 6 weken bij het KIFID terecht.

Natuurlijk kan dat geld niet weg zijn, tenzij er toch een fout zit in het rekeningnummer, maar u zegt dat dat niet zo is.
Ik zou sowieso beide banken aansprakelijk stellen.
Heeft u geen rechtsbijstandverzekering? Misschien bent u lid van een vakbond, die staan de leden tegenwoordig ook bij met juridische zaken die niet-werk gerelateerd zijn (in ieder geval het CNV). Anders een afspraak maken met een juridisch loket bij u in de omgeving.

Er is toch een onderzoek gestart.
Daar zul je binnenkort wel beicht van krijgen.
Het is kennelijk niet zo snel op te lossen.
Je zult nog even geduld moeten hebben.

Geachte Birgitte,
Ik raad u aan om in het vervolg de ouderwetse overschrijvingskaarten te gebruiken.
Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van beide banken..
Maak een kopie voor uzelf.


Waarom is de kans op een dergelijke fout kleiner bij een overschrijvingskaart? Waarbij het risico van vermissing bij de post wordt geïntroduceerd.

[Edit redactie: toon, nogmaals. Wil je hierop letten?]

@geborenamsterdammer, de acceptgirokaarten worden afgeschaft, dus het afvies die te gebruiken is en heel duur en in de nabije toekomst helemaal niet meer im frage. "Omdat het ouderwets is". Een "beter" advies zou zijn om maar Amerika te verhuizen, waar ze er nog lang niet aan toe zijn. Dus net zo'n slecht advies als u geeft.

Geachte Hommer en HenkdeZevende,
Ik maak altijd een kopie van mijn overschrijvingskaarten voordat ik ze post: dan heb ik altijd een bewijs.
Geachte Tenormin,
U verwart een acceptgiro met een overschrijvingskaart.

een kopie maken is toch helemaal geen bewijs dat u het verstuurd heeft? Wat een onzin.

Geachte Koekeloer,
Waarom vindt u een kopie van een ingevulde overschrijvingskaart geen bewijs?
De fout ligt dan niet bij degene, die het heeft verstuurd.......
Ik bewaar overigens ook altijd het strookje zoals bij een acceptgiro.

Wat een paniek allemaal, als u dat geld overgemaakt heeft komt dat echt wel weer terecht.
Wat een raar commentaar! Het is Brigitte's eigen geld dat door een fout van bij een instantie kwijt is. Daarbij is € 900,-- een bedrag dat niet iedereen zomaar 6 weken kan missen. Reageer niet als u niets te zeggen heeft.

[Edit redactie: toon]

Forumgebruikers,
Willen jullie op een normale manier met elkaar communiceren? Houd het netjes of onthoud jezelf van een reactie.

Heeft u deze weg gevolg? https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/ U gaf aan eerst over 6 weken bij het KiFiD terevcht te kunnen. Ik vind dat merkwaardig omdat u ook daar niu al een klacht kunt indieien maar u dan wel eerst een schriftelijke reactie van de ABNAMRO moet hebben dat zij niets voor u (zouden) kunnen doen).
Heeft u bewijs van het initiëren van de overboeking? https://www.kifid.nl/ Hoe dan ook kunt u ook nu al eventueel zelf een ingebreke stelling doen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Dat kost u dan ca. € 10,00 aan portokosten en u kunt dan bijv. stellen dat u nu binnen één week een positieve reactie wenst te ontvangen. Hoe dan ook daarin stellen dat u de gevraagde € 25,00 onacceptabel vindt aangezien het geen fout van u is. Zie ook nog (indien u geen rechtsbijstandsverzekering heef op basis waarvan uw verzekeraar dit zou kunnen doen ) Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Beste Brigitte64,
Logisch dat u baalt dat u nog steeds niet weet wat er met de overboeking gebeurd is.
U geeft aan dat er inmiddels een onderzoek gestart is naar de overboeking. Uiteraard is het streven om u hier snel een inhoudelijke reactie op te geven. In sommige situaties nemen we ook contact op met de ontvangende bank (Rabobank). Hier zijn binnen beide banken speciale afdelingen voor ingericht om de communicatie zo goed mogelijk te laten plaatsvinden. Wanneer contact met de andere bank noodzakelijk is, zorgt dit wel voor een langere afhandelingstijds wat betreft de terugkoppeling aan de klant.
Het is natuurlijk altijd mogelijk om tussentijds de status van de navraag bij ons op te vragen. Door in te loggen op het Internet Bankieren via onze website en vervolgens een chat te starten op www.abnamro.nl/chat kan de medewerker uw klantgegevens raadplegen en de status nakijken.
Met vriendelijke groet,
Elvira
ABN AMRO Webcare
Je kunt toch zelf dit op jou account oplossen door deze storting te herroepen en om terug storting aan te vragen.
Een storting herroepen?

Probeer het eens, knap als u dat voor elkaar krijgt.
U zegt het zelf: over zes weken bij 'KIFID'. Die regel is er om de banken gelegenheid te geven de zaak op te lossen. Ik zou beginnen met een aangetekende brief te sturen, de zaak daarin uit te leggen en een deadline te stellen zodat u na die deadline onkosten en schadevergoeding kunt rekenen.
Inmiddels is het geld terecht :-)
Dit heeft ruim 10 dagen geduurd! Ik kan me voorstellen dat mensen in problemen kunnen komen als dit gebeurd. Hypotheken die niet worden afgeschreven, energienota's etc. je moet er niet aan denken.
Gelukkig was ik in de mogelijkheid om dit met andere middelen op te vangen. Wat ik verontrustend vind is de bureaucratie en het niet meedenken van de servicedeskmedewerkers.
Iedereen bedankt voor de reacties

[Edit redactie: Nogmaals, toon. Laatste keer. Wil je hierop letten?]

Dank voor het terugmelden, voor u weer een zorg minder
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer