in
door ingepeeters Sep 25, 2005 om 11:53
Geldzaken & recht

Geldigheid

kadobon ontvangen zonder koopdatum   gekocht bij vvv kantoor .op bon staat een jaar geldig .mogen ze die weigeren.Of blijven tegoed of kado bonnen altijd geldig

5391 13 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Sep 25, 2005 om 12:35
367 Antwoorden / 20 Vragen

Als er niets op de bon staat is deze onbeperkt geldig.

Als er echter op staat dat hij één jaar geldig is en als daarbij verzuimd is om een aankoopdatum te vermelden ben ik bang dat hij helemaal ongeldig is.

Het is niet te bewijzen maar u zou er op een oneigelijke wijze aangekomen kunnen zijn. Hij zou uit een gestolen partij afkomstig kunnen zijn en zo een hebt u bijvoorbeeld cadeau gekregen.

cassandra_1
door cassandra_1 - Sep 25, 2005 om 14:16
117 Antwoorden / 1 Vragen

Als u nog weet wanneer u hem ongeveer ontvangen hebt, zou ik naar een vvv-kantoor gaan en vragen alsnog een datum erop te zetten.

go
door goudentip - Sep 25, 2005 om 16:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

hebbenwij ook gehad. datum openlaten en pas invullen als je iets koopt. het kan ook zo zijn dat ze nu altijd hun waarde behouden.

op zich logisch...duur betaald en de kans dat deze bonnen kwijt raken en niet worden verzilverd.

pa
door paulsmaal - Sep 26, 2005 om 16:56
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ooit van een directeur van een VVV kantoor vernomen dat de geldigheid blijft tot inwisselen.

Schijnt wettelijk te zijn.

ba
door bartvdhoogen - Sep 26, 2005 om 18:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht ook dat volgens de wet geen uiterste inleverdatum meer op een kadobon gesteld mag worden. Maar hoe zit dat met de oudere bonnen? Vervalt daarbij ook wettelijk gezien de datum? Ik heb nog wat VVV bonnen gevonden in guldens. Kan ik daar nog wat mee?

ha
door handy - Sep 26, 2005 om 19:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

indien er een geldigheidstermijn is aangegeven op de kado bon , dient deze besteed te worden voor de verloopdatum .ofdat deze bij de vvv ingewisseld kan worden voor geld , ter waarde van de bon ???? . een niet deenemer van die bepaalde kadobon kan deze wijgeren . De IRIS cheqe van de VVV is derhalve onberperkt geldig . Deze is ook in een breed scala winkels en winkelketens inwisselbaar . U kan in het bijgeleverde boekje zien welke deelnemers er zijn . bestedingsmogelijkheden genoeg .

gr
door groen_1 - Sep 26, 2005 om 21:11
66 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas te laat, maar voor een volgende keer.

Er is maar 1 echte cadeaubon en dat is die van de Europese Bank (vrijwel) onbeperkt geldig en overal te besteden.

br
door brialan - Sep 26, 2005 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is een cadeau bon altijd geldig. er staat soms wel een datum op maar als je naar een van de grote wnkelketens gaat dan zullen ze hem vaak nog omruilen voor een met een nieuwere datum

pe
door petra29 - Sep 26, 2005 om 22:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik was laatst bij trendhopper en daar stelde ik de vraag hoelang de cadeaubon geldig was,en hun antwoord was:onbeperkt volgens de wet!wel staat er op de bon zelf dat het  tot een jaar na uitgifte geldig is ,maar volgens de wet niet en dat is rechtsgeldig!!

pl
door ploeff - Sep 27, 2005 om 05:30
54 Antwoorden / 2 Vragen

Joridisch zou ik zeggen dat 'ie onbeperkt geldig is.

Een geldigheidsdatum zegt mij niets: ik heb een vordering op de
organisatie (VVV of nkelkelketen of wat-dan-ook) gekregen en als men
die niet zou willen honoreren dan denk ik dat een rechtzaak wegens
onverschuldigde betaling  volgens mij best een kans van slagen
hebben. Immers: ik mag niet uit Uw portemaonnaie graaien, zo mag de
organisatie ook niet Uw bonnen buiten U om ongeldig maken.

Veel organisaties/winkeliers zullen de bonnen "uit coulance"inwisselen, maar het is volgens mij een verplichting.

Als er reden is om te twijfelen aan de rechtsgeldigheid van Uw
bon zou men Uw identificatiegegevens kunnen vragen, legitimatie en/of
recente adresgegevens. U zou ook wel een op het politiebureau
uitgenodigd kunnen worden. Als dat ten onrechte is zou ik een
dergelijke winkel te schande maken door de handelwijze in plaatselijke
bladen bekend te maken.

Ploeff

gr
door groen_1 - Sep 27, 2005 om 07:42
66 Antwoorden / 5 Vragen

Als de (cadeau) bon uitgevende partij failliet gaat ben je toch mooi je centen kwijt.

Bij de cadeaubon van de Europese Bank is dit vrijwel onmogelijk.

di
door dickschans - Sep 27, 2005 om 10:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij, VVV Groep Nederland, zijn uitgever van diverse cadeaubonnen waaronder de VVV irischeque (zeg maar 'VVV bon'). Onze cadeaubonnen kennen geen verkoopdatum en geen geldigheidsduur (meer). Evenmin kennen zij een beperking m.b.t. inwisselen. Met andere woorden: een VVV irischeque kunt u te allen tijde inwisselen bij de aangesloten acceptanten (winkeliers e.d.). Dit gelt ook voor de Nationale Diner Cheque en Boncadeau. Voor meer informatie over onze cadeaubonnen, verwijzen wij u naar www.cadeaubonnenwinkel.com

Met vriendelijke groeten,

VVV Groep Nederland

el
door ellen72 - Sep 28, 2005 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter aanvulling op de vorige reactie:

Ik heb even op de website gekeken van cadeaubonnenwinkel.nl en dan staat er bij de irischeque bij de faq:

Wat te doen bij een verlopen vvv-bon?

Het antwoord: is de vvv-bon nog in guldens, dan is deze niet meer geldig. Is de bon in euro's kunt u deze opsturen naar: VVV Geschenkbon bv, Postbus 70, 3956 ZS Leersum. ovv uw rekeningnummer.

Zij zullen het bedrag dan aan u overmaken. Koopt u nu een VVV bon dan staat er inderdaad geen vervaldatum meer op.