El
door Eldien Apr 14, 2018 om 03:44
Geldzaken & recht

Geluidsoverlast ‘s nachts flat.

Hallo allemaal.
Al een hele lange tijd is er ‘s nachts in mijn flat gebonk. Het zijn 2 harde bonken dan houd het op. Maar een paar minuten later weer en dat kan lang doorgaan. ( op dit moment vanaf een uur of 2:00 en nog stees gaande 03:43).
Ik ben de gang al op gegaan maar omdat het zo kort is kan je niks waarnemen. Met een decibel meter lopen werkt dus ook niet.
Politie al een keer gebeld, maar toen was het opgehouden en de woningbouw vereniging geeft aan: wij kunnen niks doen..
is dat ook echt zo?
kunnen hun niks meer doen?
Ben ik aan mijn lot over gelaten en moet ik hiermee gaan leven tot ik een ander huisje gevonden heb.

ik word zo langzamer hand helemaal gek van dit gedoe. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

16113 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2018 om 07:43
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u al aan verwarmingsbuizen gedacht?
U zou eens bij de buren langs kunnen gaan en vragen of zij die irritante geluiden ook horen.

marita567
door marita567 - Apr 14, 2018 om 07:45
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Elden ,

U schrijft : in mijn flat , heeft u al eens bij de andere bewoners gevraagd of zij er ook last van hebben ?
Misschien is het geluid afkomstig van de CV ketel .

CV ketel maakt een bonkend geluid

Deze klacht geeft vaak aan dat de ketel wel brandt maar zijn warmte niet kwijt kan, waardoor de ketel inwendig gaat koken. Er ontstaat een luchtbel (stoom) en de druk neemt dan flink toe

Omdat de druk toe neemt klapt de luchtbel weer in elkaar wat het bonkende geluid veroorzaakt.

Dit kan zo een hele tijd door gaan en kan optreden als alle radiatoren zijn dicht gezet en/of de pomp defect is. Beide keren zal er dus geen water door de ketel stromen waardoor de cv-ketel de warmte niet kwijt kan en aan de kook raakt.

bron : preuter-installatietechniek.nl

ro
door ron503 - Apr 14, 2018 om 10:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan maarzo een wasmachine zijn die rond 02.00 uur automatisch gaat wassen. Door het abrupt sluiten van het inlaatventiel kan er waterslag ontstaan dat bij elke keer dat de wasmachine water in laat irritant te horen is. De waterleidingen van uw bovenburen gaan door uw woning naar boven dus zou het de wasmachine van één van de bovenburen kunnen zijn. Het meest handige is om bij de buren boven u aan te bellen en het gewoon vragen want dan weet u of het gebonk door de wasmachine veroorzaakt wordt, als dat het geval is dan biedt een waterslag demper uitkomst.

hansje klein
door hansje klein - Apr 14, 2018 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer het een mysterie blijft ...

kunnen derden u ook niet helpen, dus moet u slim detecteren waar het (nieuwe?) geluid vandaan komt:

1 - Hebben andere buren er ook last van?
2 - Is het in de zomer weg, wanneer de verwarming niet meer loopt?
3 - Let eens op de vakantietijden van de directe buren en combineer dàt met een evtl. tijdelijk niet-meer-bonken
4 - De eerdere suggestie 'waterslag' door een was- of vaatwasmachine, kunt u met 3 combineren
5 - Zijn er onlangs ergens kozijnen vervangen of ruiten die nu krimpen en/of kunnen uitzetten?

PS. Gebruik evtl. oordopjes tot de zomer- en vakantietijd ....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2018 om 13:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik neem aan dat u niet de enige bent die er hinder van ondervindt. Doe dus navraag bij andere bewoners en richt u dan opnieuw tot uw verhuurder.
Als er inderdaad sprake is van terugslaan in de waterleiding door afsluiten van de toevoer naar bijv een in de nacht draaiende wasautomaat of een probleem in de verwarmingsapparatuur is dat voor rekening van de verhuurder. M.b.t. verwarmingsapparatuur: dat geldt als u een CV ketel in uw woning heeft.

El
door Eldien - Apr 15, 2018 om 01:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo! Allemaal ten eerste bedankt voor het reageren! Ik had misschien wat meer informatie kunnen geven, maar ik was heel moe.
1. Ja zowat alle mensen die woonachtig zijn aan “mijn” helft van mijn flat horen het gebonk,wij staan ook geregeld op de gang ‘s avonds.
2. Verwarmingsbuizen zijn nagekeken en zelfs een soort geforceerd om te kijken of het geluid hetzelfde zou kunnen zijn, komt niet in de buurt.
3.cv ketel en wasmachine zijn door de verhuurder ook afgestreept. Aan de hand van de geluidsopname en politie ( er stond vannacht ineens politie aan mijn deur) hebben hun geconstateerd dat dit door een mens veroorzaakt word. Maar omdat na 2 keer bonken en dan een tijd niks kon de politie niks doen.
4. Ook in de zomertijd vind dit plaats. Bij houden wanneer iedereen op vakantie is, is praktisch onmogelijk omdat het vrij groot is, en de mensen hier weinig contact hebben met elkaar.
5. Zelfs oordopjes werken helaas niet. Mijn partner heeft voor zijn werk aangepaste oordopjes maar buiten dat het een harde bonk is, is er ook last van een lichte trilling.

Het erge vind ik dat de woningbouw er niks aan wil/ kan doen. Wij moeten inderdaad de gang op gaan en maar gaan uitzoeken wie het is. Maar wij komen er niet uit. Lijkt mij toch dat hun apparatuur kunnen aanschaffen om te kijken waar het vandaan komt? O mag ik dit als huurder niet eisen?

panter22
door panter22 Apr 15, 2018 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

Niemand weet wat het gebonk veroorzaakt of waar het vandaan komt. Dat is het probleem. Wat voor apparatuur moet er dan aangeschaft worden?
Hoe vaak wordt er gebonkt op een nacht? 5 keer, 10 keer, elk kwartier?
Altijd omstreeks dezelfde tijd met ongeveer dezelfde tijd er tussen? Dus enige regelmaat of volledig willekeurig?
Is het misschien een warmtepompdroger. Die geeft af en toe ook een bonk.

El
door Eldien Apr 15, 2018 om 14:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Een decibelmeter met geheugen zou al kunnen helpen denk ik. Waar is de decibel het hoogst op welke verdieping minder, op die manier zou je het kunnen uitsluiten.
Hoevaak er gebonkt word ia niet te tellen. Maar de nacht dat ik het schreef was het van 2 tot 4:15 en dan niet nonstop. Laten we zeggen 2 bonken na 10/15 minuten? De tijd is ook willekeurig.
Een wadmachine droger of andere elektrische apparaten zijn door de woningbouw uitgesloten omdat ik ( hun zeggen) :” dit geluid is duidelijk door een mens geproduceerd”.

aurora1
door aurora1 Apr 21, 2018 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor smartphones bestaan gratis apps waarmee geluidssterkte gemeten kan worden.
En er zijn apps waarmee geluid opgenomen kan worden. Kijk dus eens bij sound meter en spraakrecorder/geluidrecorder bij Google Play of de apple store.

ko
door korenbloem2000 Jul 16, 2018 om 12:31
33 Antwoorden / Vragen

Een klopgeest?

koekeloer
door koekeloer Jul 16, 2018 om 16:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

Uw woningbouwvereniging heeft toch wel al van alles gedaan? U zegt dat ze niets doen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 15, 2018 om 09:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klaarblijkelijk hebben jullie dus een 'idioot', een bonker, in de flat ...

dus nu maar wachten op dè dag dat er géén gebonk is en dan checken wie er niet thuis was?

De 'idioot' geniet misschien zelfs van alle consternatie op de flat.

El
door Eldien Apr 15, 2018 om 14:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hebben wij ook gedaan. Maar aangezien er om mijn flat, nog tientallen flats staan staan er ook zoveel auto’s dat ik echt niet weet van wie welke auto is. Vannacht geen gebonk geweest ( gelukkig) maar ik kan er ook niet achter komen wie er wel of niet thuis was. Ben zelfs rondje om de flat gaan lopen, overal waren de lampen uit, behalve bij mij... dit heeft een andere buurman ook al gedaan ongeveer een half jaar geleden met het gebonk, toen brande het licht van mijn bovenbuurman. het is niet dat ik voor elk advies een antwoord klaar wil hebben, ookal komt het misschien wel zo over. Na 1,5 jaar heb je al veel geprobeerd..

hansje klein
door hansje klein Apr 15, 2018 om 14:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Terug naar het allereerste begin van het bonken ...

U heeft (nog) niet gereageerd op een mogelijke oorzaak nà een verbouwing, zoals isolatie aanbrengen, dubbel-glas, kozijnen gewisseld, dak vernieuwd ... waardoor er materiaalspanningen kunnen optreden.

Misschien is er vanaf het begin, af te leiden, wie er rond die tijd als nieuwe bewoner is bijgekomen?

Is het 's zomers èn 's winters? Oók alleen maar 's nachts en overdag niet, of is er overdag teveel algemeen geruis?

Het wordt een interessant gepuzzel ... maar u heeft slechts één juiste tip nodig. Zou er iets met de lift kunnen zijn? Automatische deuren, die open en dichtgaan zonder herkenbare oorzaak of door een kat (nachtdier) die ergens een kattenluikje gebruikt?

El
door Eldien Apr 16, 2018 om 22:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Na de bouw van de flats zijn er geen verbouwingen in en rondom de flat geweest ( flat is nu 13 jaar oud). Sinds mijn schuin overbuurman er woont is dat gebonk er... maar op de camera beelden is te zien dat hij op de dagen ( en meerdere dagen) niet thuis sliep op de momenten van het gebonk.
Het is zowel in de zomer en in de winter. Overdag is het ook wel eens maar door woongeluiden minder hoorbaar als ‘s nachts.

De lift zit voor mij aan de andere kant van de flat, en degene die bij de lift wonen horen het niet.
automatische deuren hebben wij niet in de flat, en kattenluikjes mogen de bewoners niet hebben omdat de deuren brandveilig(?) zijn.

hansje klein
door hansje klein Apr 16, 2018 om 23:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het spoor zou (voorzichtig) dus naar uw schuin-overbuurman kunnen wijzen.

Met een tijdschakelaar of op afstand met een telefoon, kan een (huishoudelijk) apparaat aangezet worden, dus óók wanneer iemand aantoonbaar op dàt moment en langer ervoor niet thuis is. Je zou dus een paar uur eerder een machine kunnen aanzetten, zodat die ongeveer klaar is wanneer je thuis komt.

El
door Eldien Apr 20, 2018 om 18:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou indd ook nog een optie kunnen zijn! Ik ga het doorgeven aan de woningbouw!! Dankje wel!!

sw
door swat1500 - Apr 15, 2018 om 14:21
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als er inderdaad een bewoner is die dit veroorzaakt, is dat, als er veel bewoners zijn, uitermate lastig vast te stellen. Zeker als het bij 2 bonken per keer blijft. Ook met apperatuur zal de bron lastig te vinden zijn. Een verhuurder dient één huurder ongehinderd huurgenot te bieden maar of zij dan moet doen wat u verlangd is zeer de vraag. Zodra de orzaak bekend is moet zij actie ondernemen.

El
door Eldien Apr 15, 2018 om 19:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat zeggen hun dus ook. Hun willen ook actie ondernemen, maar ze weten dus niet bij mij.
Het lijkt mij, verbeter me als ik het fout heb, dat als ze decibelmeters ophangen, en de gegevens terug kunnen halen, dat ze op de tijdstippen terug kunnen halen waar het meeste decibel is, en zo dan verder werken naar de persoon waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld: op elke verdieping 4 decibelmeters 1 links voor 1 rechts voor, 1 rechts achter en 1 links achter. En op die manier kan je verdiepingen en personen uitsluiten, of is dit niet haalbaar?

jo
door jorisw Apr 17, 2018 om 21:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een decibelmeter gaat niet werken. Je moet het nauwkeuriger meten. Wat je zou kunnen doen is een goede microfoon op een laptop aansluiten en een opnameprogramma (bijv. Audicity) installeren. Die zet je aan en laat je de hele nacht opnemen. 's Ochtends kan je dan precies beluisteren wat voor geluid het was. En je kunt het heel vaak herhalen totdat iemand een lumineuze ingeving heeft wat het zou kunnen zijn. Dan kan je gericht gaan zoeken.

El
door Eldien Apr 20, 2018 om 18:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het geluid opgenomen met mijn telefoon, maar het zijn een aantal bonken, en dan houd het op. Dus ook met vaak afluisteren zijn we er met zn allen niet uit wat het is.. helaas.

hansje klein
door hansje klein - Apr 15, 2018 om 21:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Eldien ...

Wanneer het óók geen kat is die 's nachts door een kleppende voordeurkattenklep springt ...

is er nog hoop, dat iemand precies de plek waar het geluid ontstaat kan detecteren >geluiden opsporen<

Het is technisch oplosbaar, maar wat gaat dat kosten? Ik zou 'het meten' dus eerder maar vergeten!

https://tweakers.net/video/10249/een-camera-die-geluid-visualiseert-geluidsproblemen-opsporen-en-analyseren.html

El
door Eldien Apr 16, 2018 om 07:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit artikel is super!
Dit kan ik aan de woningbouw voorleggen, kosten maken mij niet uit, ik betaal genoeg aan hun zodat hun het kunnen detecteren haha!
Dankjewel!

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2018 om 00:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eldien

Die gekkigheid gaan ze natuurlijk helemaal niet doen.

jo
door jorisw Apr 17, 2018 om 21:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou super zijn als het ook was uitontwikkeld tot een bruikbaar product. Maar het betreft slechts een onderzoeksproject.

El
door Eldien Apr 20, 2018 om 18:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger, nee dat is ook wel zo, maar via dit artikel kunnen hun wel zien dat het werkt haha.

@jorisw ohw whahaha

El
door Eldien - Jul 8, 2018 om 23:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

3 maanden verder en nog geen oplossing.
Zelfs een medische urgentie ( op grond van mijn slaapproblemen en dat dit het verergerd) is afgewezen..
Ik ben momenteel oververmoeid en de woningbouw kan mij niet verder helpen..
Weet iemand van jullie misschien of er een wet is, dat wanneer het woongenot zo erg verstoort wordt dat de verhuurder moet meehelpen aan het aanbieden van een huis??
Heb wel gelezen dat de woningbouw alle gemaakte kosten aan mij moet terug geven, burgelijk wetboek boek 7 artikel 211, urgentie en extra medicatiekosten.

Zou iemand nog weten wat ik meer kan doen? Zou bijna terug naar mijn ouders willen, alleen willen die ook binnenkort gaan verhuizen.
Morgen in gesprek met de woningbouw over het ect overnemen van hun huis..

Hopen dat ze daarmee instemmen.. HELP????????

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 9, 2018 om 08:04
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hoop voor u dat zij met het overnemen instemmen en anders kunt u nog contact opnemen met de Rijksoverheid :
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluidsoverlast/geluidsoverlast-in-de-wet

El
door Eldien Jul 12, 2018 om 20:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel! Ik ga even een kijkje nemen!

sjjoppy
door sjjoppy Jul 12, 2018 om 21:44
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Succes!

Essie_V
door Essie_V - Jul 9, 2018 om 16:30
25 Antwoorden / 2 Vragen

Rijdende rechter bellen? :-))

Ik kan mij nog heel wat afleveringen heugen met hetzelfde soort problemen als u, waarbij de hulptroepen met meters en al werden opgetrommeld.

El
door Eldien Jul 12, 2018 om 20:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat zou dan de laatste optie zijn..
woningbouw wil wel helpen, maar weet niet waar het vandaan komt.. anders hadden ze die persoon allang uit laten zetten.

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2018 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebben dan alle bewoners die dat geluid horen urgentie aangevraagd en claimen zij ook hun medicatiekosten bij de verhuurder?

Als de verhuurder het geluid niet hoort en ook de eventuele veroorzaker niet kan vinden, wat moeten ze dan?

Een halve flat leeg laten staan?

El
door Eldien Jul 14, 2018 om 19:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee tijger, alleen het punt is dat door mijn herstel ik een goede nachtrust nodig heb, uitgeschreven door de dokter.
En de gehele flat die dus ver last heeft dat er niet geslapen kan worden heeft volgens het wetboek in nederland recht op medicatie vergoeding + helft van de woonlasten. Wat ze moeten doen zou ik ook niet weten, maar wel meer als wat ze nu doen. Ze kunnen investeren om de oorzaak te ontdekken en op te lossen. Of geld overmaken aan de mensen die nu maar 4 uur op een nacht slapen..

ap
door apiejoepie Jul 16, 2018 om 13:25
130 Antwoorden / 4 Vragen

maar geld overmaken lost toch niets op

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2018 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat artikel waar u naar verwijst geeft u helemaal geen recht op vergoeding van de medicatie noch op de helft van de huur.

En zouden de bewoners van de flat dan beter slapen als ze de helft van de huur terugkregen?

koekeloer
door koekeloer - Jul 16, 2018 om 16:33
562 Antwoorden / 18 Vragen

Een wasmachine neemt toch niet uren lang elke paar minuten water ?

Ja
door Jacky25 - Jul 16, 2018 om 17:40
1 Antwoorden / Vragen

Dag Elden,

Heel vervelend voor je allemaal. Ik heb (als ervaringsdeskundige) een paar tips en ideeën.

In een flat is het gehorig. Vaak gehoriger dan mensen beseffen. Niet iedereen wil klagen. Niet iedereen kan goed het gesprek aangaan om dingen op te lossen. Wat er overblijft is pesten.

Wie gaat er om 2 uur naar zijn bed in de flat? WC doortrekken op dat tijdstip kan mensen wakker maken. Wie is er boos omdat er geluid wordt gemaakt op dat tijdstip? Is hij of zij zo boos dat hij gaat bonken en zo lekker een tijd doorgaat om diegene te pesten?

Wie zit er de hele dag thuis en heeft de tijd voor pesten en de tijd om zich druk te maken over alles? Stopt het gebonk na een vriendelijk gesprek met iemand?

Een andere mogelijkheid. Dat er gebonkt wordt om andere overlast te doen stoppen. De bonker wordt gepest op een voor anderen onmerkbare manier en probeert door bonken het pesten te stoppen.

Slaaptips: een ventilator aan. Het geluid daarvan vervlakt al het andere geluid. Kneedbare schuimrubberen oordopjes in je oor niet helemaal tegen je trommelvlies aandoen. Niet met je oor in het kussen liggen vanwege trillingen via de vloer. Allergisch misschien? Histamine tabletjes (halfje is genoeg) hebben een versuffende werking. U kan hierdoor beter gaan slapen.

Verwacht niet veel van de woningbouw. Ze hebben de neiging om neutraal te blijven en je pas te geloven als je ze met harde bewijzen om de oren slaat.

Ik denk dat je (en anderen in de flat) het beste resultaat krijgt als je je eigen geluid beperkt tot zeer minimaal, zeker binnen de nachtelijke uren. Vriendelijke gesprekken met buren zullen ook helpen.

Heel veel succes.

Em
door Emmap - Jul 18, 2018 om 21:38
162 Antwoorden / 8 Vragen

Lastige kwestie...
Ik weet niet waar je woont, welke gemeente of onder welke regionale milieudienst je valt?
Je gemeente kan misschien aan de regionale milieudienst vragen (als ze het zelf niet willen of kunnen) om een langdurige meting te doen, (hier in NO-NL wordt dat door de regionale milieudienst wel gedaan, langlopende metingen van enkele weken). Door het uitlezen en afluisteren van de resultaten kunnen ze als het goed is, in elk geval precies de tijden en de kenmerken van het geluid nagaan Dit kan misschien helpen om te bepalen waar het vandaan komt.
Zelf metingen doen kan ook, bv. met een goede en goedkope microfoon (bv. Trust Starzz voor nog geen E.20) waarmee je prima langdurige (bv. 2 of 3 weken) geluidopnamen kan maken en via freeware op bv. een laptop kan verwerken / analyseren. Je moet even weten hoe en wat, maar dit kan wel werken.
De vraag is natuurlijk: als je die opnamen hebt, hoe kom je dan verder tot een 'oorzaak' of bron...

Het lijkt me te vroeg om uit te gaan van een opzettelijke menselijke handeling - ik bedoel, welk normaal weldenkend mens gaat er steeds of alleen in het holst van de nacht een paar uur uit bed om dit soort geluiden te gaan maken? Waarom niet ook op andere tijden?
Ik denk toch eerder aan een of ander apparaat...

Em
door Emmap - Jul 20, 2018 om 12:25
162 Antwoorden / 8 Vragen

Nog even een 'ingeving':
Is het geluid niet van een wasmachine die om ca. 23.00 begint met wassen vanwege de nachtstroom en dan rond 02.00 uur aan het centrifugeren toe is? Mijn wasmachine heeft aan het begin van het centrifugeren door de onbalans van water en wasgoed wel vaak een paar 'bonkende' geluiden...
Vreemd is dan wel dat het vanaf 02.00 uur alsmaar doorgaat en om 03.43 nog steeds gaande is...
Met een eigen langdurige opname in combinatie met een logboekje met de tijden van de tijden (van X tot Y) waarop u het geluid hoort.kan je misschien toch nog eens bij div. instanties proberen je probleem aan te kaarten. Heb je onder de andere bewoners mensen die het geluid ook horen, en je verhaal willen steunen? Zou ook nog kunnen schelen... het kan toch niet zo zijn dat ze je in de kou laten staan?? Ze zouden toch moeten helpen een oorzaak en oplossing te vinden? Ook als dat wat moeite kost!?

El
door Eldien - Aug 15, 2018 om 14:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lieve mensen die mee gedacht hebben naar een mogelijke oorzaak, en het vinden van oplossingen!

Bedankt voor alle tips over wat het zou kunnen zijn.
Hoe ik het zelf op zou kunnen lossen ed.

De woningbouw heeft pasgeleden weer een heel onderzoek uitgevoert.
Opname in mijn huis gezet en het een tijdje laten staan ( ik was 11 dagen op vakantie).
Aan de hand van de opnames zijn hun er echt 100% van overtuigd dat dit geen machine is.
Gebonk is op verschillende tijden het zelfde enz.
Mijn eerste urgentieaanvraag is afgewezen maar na een gesprek met de wethouder heb ik dan toch gelijk gekregen..

op mijn laatste comment over het geld.
tuurlijk lost een teruggave bedrag van de woningbouw niet het gebonk op. Maar ik heb wel het recht op een rustige omgeving. Zodra ik dat niet krijg kon ik recht maken op de helft van mijn geld vd huur. Ook kosten die ik gemaakt heb om een normalle nachtrust te krijgen kon ik op hun verhalen. Maar omdat het contact ook goed was wou ik dit niet. Daarbij was ik gewoon radeloos en dacht ik dat als ik geld zou vragen hun misschien meer zouden gaan doen.

Des al niet te min, heb ik mijn urgentie en kan ik binnen kort verhuizen naar een andere ( hopelijk beter geissoleerde) woning.

Nogmaals bedankt voor alle reactie’s!

marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 15:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Eldien , fijn om te horen dat er toch een oplossing is , veel succes en plezier in uw nieuwe woning . Maar vooral een goede nachtrust gewenst . Bedankt voor het terugmelden .