Ma
door Magda Frandsen Aug 13, 2019 om 14:10
Geldzaken & recht

Geschik met woningbouwvereniging

Goedendag,


 


Ik heb een geschil met de woningbouwcorporatie waarvan ik mijn flatwoning huur.


 


Op 24-01-2003 heb ik met Intermaris Woondiensten in Hoorn een ‘Contract Service Abonnement’ afgesloten.


Voor € 3,40/maand zouden bepaalde onderhoudswerkzaamheden worden verricht. So far, so good.


 


Vorige maand kregen wij huurders opnieuw een Onderhoudsabonnement aangeboden. Dit keer voor € 6/maand.


 


Ik reageerde schriftelijk met de constatering dat ik nog steeds het Contract Service Abonnement met Intermaris heb.


Daarop liet men mij weten dat dit contract in 2006 eenzijdig d.m.v. een brief was ontbonden. Ik heb deze brief niet in mijn dossier; het contract nog wel – ben gewend belangrijke stukken te bewaren.


Op mijn verzoek een kopie van die brief te overleggen schreef men dat ‘het al zo lang geleden was dat men die brief niet meer kon vinden’. Ik nam daar geen genoegen mee waarop men mij vroeg hen te vertrouwen.


 


Ik vind dit onbevredigend en vraag me af of ik hier moet accepteren dat het zo gegaan is. Niemand verder in onze flat woont hier sinds 2003 dus ik kan het bij mijn buren niet navragen.


 


Kunt u mij adviseren in dezen?


 


Hartelijke groet,


 


1487 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2019 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Waarover wilt u dan geadviseerd worden?


Ik kan u wel vast een advies geven. Haal uw tekefoonnumer weg. Dit is een openbaar forum. Straks wordt u bestookt met onderhoudsabonnementen. 

ju
door juliomariner - Aug 13, 2019 om 14:21
1312 Antwoorden / 2 Vragen
0

Maar heeft u al die tijd wel betaald? Blijkbaar heeft het bedrijf dus ok geen onderhoud gepleegd, is u dit niet opgevallen?

tenormin
door tenormin Aug 13, 2019 om 14:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dit is gewoon een service contract. Zijn geen onderhoudswerkzaamheden bij. Gewoon, een kapotte kraan, ketel bijvullen, eventueel nieuwe kapjes op mechanisch afzuigsysteem, stopcontacten, enz. Kortom, is voor mensen die zelf niet (meer) kunnen klussen, of die er geen zin in hebben.

me
door mein33 - Aug 13, 2019 om 14:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen
2

DOOR MAGDA FRANDSEN 13 AUG. 2019 

Op 24-01-2003    Voor € 3,40/maand 
Vorige maand, juli 2019 kregen wij huurders opnieuw
 Dit k eer voor € 6/maand.


In de afgelopen 16 jaar zijn de o.a. de loonkosten, energiekosten enz. wel een ietse pietsie gestegen, waardoor deze overigens zeer nette service kosten enigzins zijn gestegen, maar nog steeds zeer netjes mogen worden genoemd.
Een servicecontract sluit je niet af voor het leven en ook niet voor een vaststaand tarief.

Uw inkomen zal, mag ik voor u hopen, in die 16 jaren ook wel een ietsje zijn gestegen, anders is er vast het e.o.a. fout gegaan.

ma
door malty - Aug 13, 2019 om 14:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als u al een onderhoudscontract heeft voor € 3,40 per maand neemt u dat van € 6 per maand toch niet, het is niet verplicht.

Als het zo is dat dat contract van u in 2006 ontbonden is zou u dus vanaf 2006 ook geen abonnementsgeld meer betaald hebben.
En heeft u na 2006 nooit geen onderhoudshulp nodig gehad, dan zouden ze gezegd moeten hebben dat er vanaf 2006  geen contract meer was.
Dus even nakijken of u nog steeds geld betaald voor dat onderhouds-abonnement uit 2006.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2019 om 16:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen
1

@magdafransen,

Heb zojuist mijn afrekening van de WBV gepakt. De servicekosten waren in 2003 inderdaad rond de €3,00. Nu betaal ik, en iedereen met een servicekosten pakket, €6,06. Maar u krijgt toch, neem ik aan, wel ieder jaar de kosten van uw flatgebouw, met de verdeelsleutel komt men dan op dat bedrag. Het gaat niet in één sprong omhoog maar per jaar een klein beetje.

Magnum007
door Magnum007 - Aug 13, 2019 om 17:08
594 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Magda,

Het is erg slordig van de woningbouwvereniging.

Maar het nieuwe bedrag is redelijk.
Ik zou er niet te veel energie in steken voor die paar euro.

tijger1
door tijger1 - Aug 13, 2019 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus als ik het goed begrijp, hebt u 13 jaar betaald voor een abonnement, waar geen gebruik van gemaakt kon worden, omdat het eenzijdig ontbonden was door de Wbv?

En stond dat bedrag wel op de jaarlijkse huurbrief?

panter22
door panter22 - Aug 13, 2019 om 18:14
6599 Antwoorden / Vragen
0

Het is inderdaad een nieuw abonnement. Dat oude abonnement hoort niet meer bij de huur inbegrepen te zijn.Kun je inloggen op mijn intermaris of anders een account aanmaken. Meestal vind je dan een specificatie van de huur.
https://mijn.intermaris.nl/site/home/subscription

Onderhoudsabonnement

Niet iedereen kan of wil deze kleine herstellingen zelf uitvoeren. Daarom introduceren we vanaf 1 juli 2019 het onderhoudsabonnement. Met dit abonnement besteedt u een deel van het huurdersonderhoud uit aan Intermaris. Denk hierbij aan het bijvullen en ontluchten van uw CV-installatie.

https://www.intermaris.nl/ik-huur/reparaties-woontips/onderhoudsabonnement/

id
door idaeon - Aug 14, 2019 om 16:51
21 Antwoorden / Vragen
0

Ik ben toch echt heel benieuwd of u het abonnementsgeld van dat contract uit 2003 nog steeds betaalde.
Want als dat het geval is en dit contract is al in 2006 opgezegd, dan is er 13 jaar (x 12 maanden x € 3,40 = € 530,40) onterecht betaald.
Zou dit dan direct terugvorderen

panter22
door panter22 Aug 14, 2019 om 17:37
6599 Antwoorden / Vragen

Er kan maar 5 jaar teruggevorderd worden. De rest is verjaard.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer