La
door LaFlame Jul 19, 2018 om 17:48
Geldzaken & recht

Geschil op PayPal onterecht verloren?

Help gezocht!

Op 1 juni 2018 heb ik mijn YouTube account met behoorlijk wat subscribers (volgers) en kijkers aangeboden op een forum die het mogelijk maakt om online account te verkopen. Ik kreeg al gauw een reactie van een meneer genaamd Marc uit Denemarken, wij zijn vlot tot een akkoord gekomen van $750 waar ik tevreden mee was. Wij besloten ook om een tussenpersoon (aangeboden service van de forum) te gebruiken, dat was veiliger voor ons beide. Ik stuurde mijn account gegevens door aan de tussenpersoon, de tussenpersoon wachtte tot ik het geld van Marc (de koper) ontving op PayPal en dat gebeurde ook. Daarna werden mijn account gegevens verstuurd naar de koper, dat verliep succesvol en wij waren allebei tevreden.

Gisteren (18 juli 2018) kreeg ik een berichtje van PayPal dat er een claim is ingediend door Marc (de koper) wegens een ongeautoriseerde betaling. Er was gelijk €622 ingehouden van mijn PayPal account, dus had ik een negatief balans. Ik heb toen gelijk alle screenshots van onze gesprekken gestuurd met bewijs dat mijn account succesvol overgedragen is aan de koper.

Verbazingwekkend kreeg ik vandaag (19 juli 2018) een berichtje van PayPal dat de claim was opgelost. De koper heeft de claim gewonnen en ik heb nu dus een negatief balans van €622 op mijn PayPal account die ik dus moet terug betalen, ik heb dat geld niet op het moment dus het is best wel een probleem voor mij.

Ik vraag mij af hoe PayPal zo snel tot een conclusie is gekomen en hoe mijn bewijs niet duidelijk genoeg was? Ik ben nu dus zwaar benadeeld, ik ben mijn YouTube account kwijt en ik moet €622 terug betalen...

Kan dit opgelost worden, zo ja, hoe? Ik heb eerlijk gehandeld, maar de koper in dit geval niet! Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

5188 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2018 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt geen klacht indienen bij Paypal?

marita5
door marita5 - Jul 19, 2018 om 18:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Laflame ,

14. Geschillen met PayPal

14.1 Neem eerst contact op met PayPal. Als een geschil tussen u en PayPal ontstaat, stellen we alles in het werk om te achterhalen wat het probleem is en hoe we dit kunnen oplossen. Als we dit niet naar uw tevredenheid kunnen doen, bieden we u neutrale, betaalbare manieren om het geschil snel op te lossen. Geschillen tussen u en PayPal met betrekking tot onze Services kunnen op elk gewenst moment aan de Klantenservice worden gemeld via de link 'Stuur ons een e-mail' op de pagina 'Contact met ons opnemen' of via het betreffende telefoonnummer dat op de PayPal-website(s) staat vermeld.

14.2 ECC-Net en CSSF. Als u een klacht over ons heeft, kunt u deze indienen door contact op te nemen met:

  1. Europees Consumenten Centrum (ECC-Net). Meer informatie over ECC-Net en hoe u contact kunt opnemen, vindt u op (http://ec.Europa.eu/consumers/redress_cons/).
  2. Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF). De CSSF is de verantwoordelijke toezichthoudende instantie voor bedrijven in de financiële sector in Luxemburg. U kunt schriftelijk contact opnemen met de CSSF op Route d’Arlon 283, L-1150 Luxemburg. Meer informatie over de CSSF en de wijze waarop u contact kunt opnemen, kunt u vinden op http://www.cssf.lu of op de website Onlinegeschillenbeslechting van de EU: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Bron : paypal.com .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2018 om 18:56
16772 Antwoorden / 202 Vragen

En anders procederen.

La
door LaFlame - Jul 19, 2018 om 18:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Ik ga zeker een klacht indienen bij PayPal en hopelijk lossen ze het nu wel correct op.

Ik houd jullie op de hoogte!

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2018 om 19:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Suc6!

mo
door mof - Jul 20, 2018 om 12:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer aangifte te doen van oplichting.
verder zou ik paypal in gebreke stellen. U heeft een afspraak met paypal dat die het geld bewaard en overmaakt aan u. Dat moeten ze doen, daarmee adverteren ze namelijk, veilige betalingsweg

La
door LaFlame Jul 20, 2018 om 14:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga ook zeker aangifte doen. Toen de koper het geld had overgemaakt op mijn PayPal account heb ik het geld overgemaakt naar mijn bankrekening, aardig wat geld uitgegeven (rekeningen betalen, etc.). Heel raar dat iemand zo makkelijk zijn geld gewoon teruggestort krijgt en zo iemand makkelijk kan oplichten...

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2018 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ik vreemd vind is dat het om een "ongeautoriseerde betaling" gaat en niet om een claim dat het gekochte niet geleverd zou zijn, dus wellicht is de rekening waarvan je de betaling hebt ontvangen gehackt geweest?

Hier (klik) staat een enigzins vergelijkbare casus, misschien helpt dat je?

La
door LaFlame Jul 20, 2018 om 17:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als diegene zijn account gehackt is bijvoorbeeld, dan heb ik daar niks mee te maken toch? Zij zouden moeten achterhalen wat er met zijn account gebeurt is, bedankt voor de link!

diumenge
door diumenge Jul 20, 2018 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ben ik met je eens, maarja overtuig Paypal daar maar eens van.

aurora1
door aurora1 - Jul 22, 2018 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of het geschil al dan niet terecht verloren is kunnen wij hier toch niet beoordelen?
Daarvoor moet u bij PayPal en/of de rechter zijn.

La
door LaFlame - Jul 30, 2018 om 16:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE: Ik heb PayPal al een aantal keren proberen te mailen, maar ik krijg telkens een automatische bericht terug met onrelevante ''oplossingen''. Ik heb ze ook proberen te bellen, maar telkens geven ze aan dat de lijnen bezet zijn (na 30 minuten wachten nog niet doorverbonden met een medewerker).

Ik heb ook mijn situatie en probleem uitgelegd op de website www.klacht.nl, maar de klacht is nog niet in behandeling genomen... Wat kan ik nu nog doen?