an
door ankezelf Dec 3, 2012 om 16:46
Geldzaken & recht

Geuroverlast onderbuurvrouw

Als mijn Chinese onderbuurvrouw kookt, komt haar etenslucht via de mechanische ventilatie en via de vloer (geen beton) langs de muren / plinten / buizen vloerverwarming mijn woning in. Ik ben dan uren bezig met luchten. De mechanische ventilatie is in orde maar m.i. is de afvoerschacht te nauw. De etenslucht trekt pas weg als ik mijn eigen ventilatie op MAX zet met de buitendeuren open. Heb een afzuigkap die luchtgordijn creeert aangeboden om de geur enigszins te reduceren en gereguleerd af te voeren. Gaan ze niet op in. Heb inmiddels ernstige gezondheidsklachten door de stress. Wat te doen? Ik woon hier net 1 jaar, gevlucht uit een overlastbuurt in Amsterdam, en al mijn geld zit in deze recente verhuizing. Verhuurder werkt niet mee aan oplossing. Dank alvast voor advies, ben ten einde raad.

19086 40 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 3, 2012 om 17:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Toen k in Almere woonde was er in de flat onder mij personeel vaan een aziatiche lucuchtvaart mij..Piloten en sterwardessen werden daar voor hun rust pauze heen gebracht. Bev er voor verhuisd, achteraf gehoort dat zij toch moesten verdwijnen en werd de huur beeindigd voor overlast. Maar dat ligt dan wel aan de verhuurder, en pas na 5 jaar.

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2012 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het ook via de mechanische ventilatie bij u binnenkomt, is er iets niet in orde met dat systeem. Dan is een andere afzuigkap bij de buurvrouw ook geen oplossing.

Misschien vragen of u daar eens mag komen eten, als je bij de Chinees bent, stoort de geur toch ook niet.

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2012 om 18:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Heb inmiddels ernstige gezondheidsklachten door de stress......

Sorry hoor, maar dit vind ik toch zwaar overdreven. Wees blij dat je geen geluidsoverlast hebt, ja, daarbij kan ik mij voorstellen dat mensen in de stress schieten. Misschien heeft zij wel last van jouw spruitjeslucht.

an
door ankezelf - Dec 4, 2012 om 07:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor adviezen en meedenken, super!.
Aan Carola.83 : mee eens, maar ik ben juist verhuisd na de laatste 5 jaar in de geluidsoverlast te hebben gezeten. En het is niet zwaar overdreven, net als geluidsoverlast overheerst in een woning overheerst nu de geur van de buurvrouw in mijn woning. En ik kook zelf niet...want ik lust vrijwel niets en heb een hekel aan etensgeur.
Aan gompy2: de etensgeur komt ook van buiten want bij het koken gaat niet alleen de mechanische ventilatie aan maar ook de buitendeur open....anders gaat bij de onderbuurvrouw het brandalarm af heeft ze mij te kennen gegeven.
Nog meer suggesties zijn heel erg welkom!!

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 08:37
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ankezelf schreef op maandag 3 dec 2012, 16:46] Heb een afzuigkap die luchtgordijn creeert aangeboden om de geur enigszins te reduceren en gereguleerd af te voeren. Gaan ze niet op in. Heb inmiddels ernstige gezondheidsklachten door de stress. Wat te doen?

Verhuurder werkt niet mee aan oplossing.

Is de verhuurder een woningbouwvereniging?

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 08:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ankezelf schreef op dinsdag 4 dec 2012, 07:46]
Aan gompy2: de etensgeur komt ook van buiten want bij het koken gaat niet alleen de mechanische ventilatie aan maar ook de buitendeur open....anders gaat bij de onderbuurvrouw het brandalarm af heeft ze mij te kennen gegeven.
Nog meer suggesties zijn heel erg welkom!!
Even voortbordurend op mijn eerdere suggestie.
Als je buurvrouw haar buitendeur opendoet tijdens het koken, neem ik aan dat het de deur van de keuken is.
Aannemende dat die keukens aan de achterkant ( dus niet aan de straatkant) van jullie woningen zit, zou je een raamventilator aan de straatkant kunnen plaatsen, dus juist aan de andere kant van de woningen als waar de keukens zitten.

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 09:14
217 Antwoorden / 5 Vragen

Gompie, als het een huis van de woningbouw is, is het dan niet de taak van hun om ervoor te zorgen dat dit probleem opgelost wordt? Dus dat zij doen wat U aandraagt als een oplossing voor dit probleem.
Er is toch nog zoiets als "woongenot".

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2012 om 09:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ligt het ook niet een beetje aan vraagstelster? Zij zegt: ik lust bijna niets en heb een hekel aan etensgeur. Dus als de buurvrouw pannenkoeken bakt of een appeltaart, zal ze daar ook "last" van hebben.

Zij zegt dat de bij de buurvrouw de buitendeur open gaat tijdens het koken, maar zij zet die zelf ook open en ook haar eigen afzuigkap aan. Zo zuigt ze de lucht van buiten met geuren nog extra naar binnen.

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 09:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=trend spray schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:14]Gompie, als het een huis van de woningbouw is, is het dan niet de taak van hun om ervoor te zorgen dat dit probleem opgelost wordt? Dus dat zij doen wat U aandraagt als een oplossing voor dit probleem.
Er is toch nog zoiets als "woongenot".

Heeft topicstarter al geprobeerd.

[quote=ankezelf schreef op maandag 3 dec 2012, 16:46]Verhuurder werkt niet mee aan oplossing.

Topicstarter had het over Amsterdam.
Er van uit gaand dat ze daar nog woont.
Gezien de omschrijving hoe ze woont is het geen nieuwbouw woning.
De meeste oudere woningen daar hebben houten vloeren.
Om die helemaal goed dicht en geïsoleerd te krijgen plus alle doorvoeren van onder naar boven is er aardig wat mee gemoeid.
Om dat zomaar gedaan te krijgen van een verhuurder dan ben je een hele piet, plus het feit dat last hebben van een baklucht erg subjectief is.
TS omschreef al dat ze een hekel had aan etenslucht, dan is een ventilator de beste oplossing

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 09:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1,

Ik dacht dat ik sneller kon typen als het geluid, maar jij bent nog sneller...

trend spray
door trend spray - Dec 4, 2012 om 09:48
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ankezelf schreef op dinsdag 4 dec 2012, 07:46] Aan gompy2: de etensgeur komt ook van buiten want bij het koken gaat niet alleen de mechanische ventilatie aan maar ook de buitendeur open....anders gaat bij de onderbuurvrouw het brandalarm af heeft ze mij te kennen gegeven.

Ik heb niet technisch en heb ook geen verstand van ventilaties en een brandalarm, maar het is toch niet normaal, dat je een deur moet openzetten om te voorkomen dat het brandalarm afgaat??

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2012 om 09:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de rookmelder erg dicht bij de kookplaat is geïnstalleerd, dus fout, en de buurvrouw met koken veel rook en stoom produceert, kan die afgaan. Zal geen brandmelder zijn.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2012 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Off topic

Meer dan 50 jaar geleden geleerd en nog steeds nut daarvan.

jo
door jorisw - Dec 4, 2012 om 10:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=trend spray schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:14]Gompie, als het een huis van de woningbouw is, is het dan niet de taak van hun om ervoor te zorgen dat dit probleem opgelost wordt? Dus dat zij doen wat U aandraagt als een oplossing voor dit probleem.
Er is toch nog zoiets als "woongenot".

Het probleem is dat een begrip als woongenot (of specifieker: geuroverlast) nogal subjectief is. De ene zal gek worden van de lucht van 1 spruitje terwijl iemand anders geen last heeft van een pan vol knoflook. Kortom: hoe kan je objectief bepalen dat er geen overlast is?

empyria
door empyria - Dec 4, 2012 om 10:19
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook een zware hekel aan kooklucht, zeker van een ander, echt vreselijk!

Waar ik veel baat bij heb is een paar stokjes wierook.

Als je daar van houdt...

Dat verdrijft de kooklucht erg goed.

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 13:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=empyria schreef op dinsdag 4 dec 2012, 10:19]
Waar ik veel baat bij heb is een paar stokjes wierook.
Als je daar van houdt...
Dat verdrijft de kooklucht erg goed.
Ja oké, maar dan krijg je weer heel andere klachten.

Quote:
Datum: maandag 1 aug 2011, 12:18
Trefwoorden: overlast wierook
Mijn benedenbuurvrouw brandt overdadig veel wierook. Ik woon boven haar en de geur komt ook in mijn woning. Ik heb astma en kan slecht tegen de lucht. Mijn luchtwegen komen behoorlijk in opstand. Hoe krijg ik die lucht weg? Want ramen en deuren open helpt niet voldoende en mijn buurvrouw weigert te stoppen, ook al weet zij dat ik er last van heb. Het is overigens geen huurhuis, dus woningbouw bellen helpt niet. Ik overweeg buurtbemiddeling in te schakelen, maar gezien haar houding, vrees ik dat ik in mijn woning een oplossing zal moeten zoeken. Wie weet raad!

Klik -> Hier
En wat is het ergste?

jo
door jorisw - Dec 4, 2012 om 14:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 13:28][quote=empyria schreef op dinsdag 4 dec 2012, 10:19]
Waar ik veel baat bij heb is een paar stokjes wierook.
Als je daar van houdt...
Dat verdrijft de kooklucht erg goed.
Ja oké, maar dan krijg je weer heel andere klachten.

Quote:
Datum: maandag 1 aug 2011, 12:18
Trefwoorden: overlast wierook
Mijn benedenbuurvrouw brandt overdadig veel wierook. Ik woon boven haar en de geur komt ook in mijn woning. Ik heb astma en kan slecht tegen de lucht. Mijn luchtwegen komen behoorlijk in opstand. Hoe krijg ik die lucht weg? Want ramen en deuren open helpt niet voldoende en mijn buurvrouw weigert te stoppen, ook al weet zij dat ik er last van heb. Het is overigens geen huurhuis, dus woningbouw bellen helpt niet. Ik overweeg buurtbemiddeling in te schakelen, maar gezien haar houding, vrees ik dat ik in mijn woning een oplossing zal moeten zoeken. Wie weet raad!

Klik -> Hier
En wat is het ergste?

De enige oplossing voor dit soort situaties is "hutje op de hei". Het is nu eenmaal niet mogelijk om dicht op elkaar te wonen zonder last van elkaar te hebben. De andere oplossing is om het te accepteren dat je in een dichtbevolkt gebied woont, maar dat kan niet iedereen.

an
door ankezelf - Dec 4, 2012 om 14:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn woning is een studio (geen deuren) met de open keuken in het midden. Nu blijkt, dat de verhuurder nooit heeft teruggekoppeld naar de installatiebedrijven die onderzoek deden, dat de etenslucht nog steeds mijn berging binnenkomt. Eindelijk gehoor: ik heb de bedrijven vanmorgen nagebeld en zij vinden dat er verder onderzoek moet plaatsvinden omdat dit probleem zich niet hoort voor te doen. Pfiew wat een opluchting!!
Voor iedereen die zegt ga er eens eten: wat een flauw antwoord, daarmee verdwijnt de vieze lucht niet uit mijn studio. Ik haat etenslucht en ben daar zeker niet de enige in. Een Chinees restaurant zal ik vanwege de geur nooit binnenstappen. Als ik eet is het vegetarisch en het liefst eet ik brood, fruit of een salade. Bedankt voor de tips over de mechanische ventilatie dus :-)

gompy2
door gompy2 - Dec 4, 2012 om 14:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Prima,suc6 er gewenst.

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2012 om 08:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lastig probleem, ik vond wel een vonnis over geuroverlast, maar betwijfel of je in jouw geval die kant op moet gaan. klik hier als je het wilt lezen.
Misschien is het een beter idee als je een bedrijf, dat gespecialiseerd is in geuroverlast of in het isoleren van vloeren, de situatie laat beoordelen en er wat aan laat doen. Het is dan wel voor eigen rekening, maar zo doorgaan met al die stress lijkt me toch ook een afrader.
Sterkte ermee.

gompy2
door gompy2 - Dec 5, 2012 om 08:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ankezelf schreef op maandag 3 dec 2012, 16:46]De mechanische ventilatie is in orde maar m.i. is de afvoerschacht te nauw. De etenslucht trekt pas weg als ik mijn eigen ventilatie op MAX zet met de buitendeuren open.
In mijn optiek ontstaat het probleem inderdaad door de mechanische installatie, echter in combinatie met meerdere factoren, n.l. de "ondichtheid" in de afscheiding/isolatie tussen jullie beide woningen.
Zal het uitleggen.
Je hebt een mechanische ventilatie. Die zuigt lucht uit jouw woning, er ontstaat dus een soort onderdruk in jouw woning, een lichte vorm van vacuüm dus.
Die onderdruk moet aangevuld worden, dat werkt nu eenmaal zo.
Dat aanvullen van lucht gebeurd door de "lekkage's " tussen jullie woningen met de o.a de lucht van jouw Chinese buren, en uiteraard ook door andere kieren en reten in de woningen.
Hoe hoger jij je eigen ventilatie zet, des te meer zuurstof er aangevuld moet worden, dus Chinese bakluchtjes.

In mijn optiek is de enige oplossing voor je dat je een soort raamventilator plaatst die buitenlucht in jouw woning blaast.
Daardoor ontstaat er een soort overdruk in jouw woning, die weggedrukt/afgevoerd wordt door de eerder beschreven kieren en naden tussen jullie woningen zodat je dan minder last zult hebben.
Enige nadeel is dat de lucht die in je woning geblazen wordt in dit jaargetijde koud is. Misschien kun je dat een beetje opvangen door die ventilator niet in je woonkamer te plaatsen maar in een andere kamer of zo.
De lichte overdruk zal wel in je hele woning ontstaat denk ik.
How about that?
Suc6

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2012 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus geen rijpe perziken eten, of mandarijnen. Geven ook geur af hoor. En weleens lekker versgebakken brood geroken?

ulyssa
door ulyssa - Dec 5, 2012 om 11:26
30 Antwoorden / 4 Vragen

Ik herken het probleem. Bij ons was de oorzaak: De boven(!)buurman had een gat gemaakt in en de afzuigkap aangesloten op ONS afvoerkanaal. Ondanks dat de stank van boven kwam was de overlast behoorlijk en ik eet wel graag!

je
door jeriks - Dec 5, 2012 om 12:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij een mechanisch ventilatiesysteem mogen de bewoners geen afzuigkap bezitten met een motor!
Het moet een motorloze afzuigkap zijn! Heeft iemand daar wel eens naar gekeken? Als de buurvrouw een wasemkap heeft met een motor, dan kunt u de woningbouwvereniging waarschuwen! Dit is namelijk ten strengste verboden! Dat geld natuurlijk ook voor uzelf!
In ieder geval heel veel sterkte en nu maar hopen dat het door de verhuurder wordt opgelost!

jo
door jorisw - Dec 5, 2012 om 13:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 16:22]Dus geen rijpe perziken eten, of mandarijnen. Geven ook geur af hoor. En weleens lekker versgebakken brood geroken?

Nou zeg je dat wel van dat brood, maar bij mij in de stad moest een warme bakker (die al heel lang op dezelfde plek zat) de bakkerij naar een industrieterrein verhuizen omdat de buurt zat te klagen. Waarschijnlijk het soort mensen dat het op vakantie zo leuk vind dat er in dat dorpje waar ze zaten nog zo'n leuk ouderwets bakkertje zat....

jo
door jorisw - Dec 5, 2012 om 13:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jeriks schreef op woensdag 5 dec 2012, 12:24]Hallo,

Bij een mechanisch ventilatiesysteem mogen de bewoners geen afzuigkap bezitten met een motor!
Het moet een motorloze afzuigkap zijn! Heeft iemand daar wel eens naar gekeken? Als de buurvrouw een wasemkap heeft met een motor, dan kunt u de woningbouwvereniging waarschuwen! Dit is namelijk ten strengste verboden! Dat geld natuurlijk ook voor uzelf!
In ieder geval heel veel sterkte en nu maar hopen dat het door de verhuurder wordt opgelost!

Hangt er vanaf hoe de installatie in elkaar zit. Ik heb een mechanische ventilatiesysteem EN een motor in de afzuigkap. Pas als je die 2 gaat combineren gaat het fout, maar als de afvoer van de afzuigkap direct naar buiten gaat is er geen probleem.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2012 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die als ze thuis zijn bij de Chinees gaan eten. Alles ruikt, en dat is maar goed ook.

Maar waarom ze mijn reactie als "topantwoord" aanmerkt, snap ik even niet. Zoveel gevoel voor humor heeft ze volgens mij niet. Maar kan ik verkeerd zien.

ltmvz
door ltmvz - Dec 5, 2012 om 14:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

Iedereen overal en altijd spruitjes bereiden en wierook aansteken!

mo
door moetdat - Dec 5, 2012 om 15:01
104 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zal toch eerst eens kijken bij de beneden buurvrouw of zij de afzuigkap hebben aangesloten op de mechanische afzuiging. Zo ja, dat mag wel maar dan moet zij een motorloze afzuigkap hebben met koolstoffilters. Filters moeten regelmatig vervangen worden.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 5, 2012 om 15:06
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=trend spray schreef op dinsdag 4 dec 2012, 09:48]
Ik heb niet technisch en heb ook geen verstand van ventilaties en een brandalarm, maar het is toch niet normaal, dat je een deur moet openzetten om te voorkomen dat het brandalarm afgaat??

Klopt. Recent heb ik een opfriscursus gehad die ik krijg omdat ik als vrijwilliger van het Brandwondencentrum Beverwijk al enige tijd brandmelders plaats bij hoofdzakelijk invaliden en daar werd nogmaals betoogd dat een brandmelder niet in de keuken hoort. Zeer waarschijnlijk is dit ook nog eens een goedkoop ding, (Blokker €7,99) en die reageert hoofdzakelijk op rook en waterdamp, een echte melder is een CO2 melder of een z.g. combi melder. Nu ga ik off topic, maar dat lijkt me wel nuttig, tenslotte heb ik dit geleerd om ook anderen te leren. Het beste is om gekoppelde melders te plaatsen, als er dan ergens brand dreigt te ontstaan gaan ze allemaal af en is er nog een vluchtweg, daarom moet(en) een melder(s) in een vluchtweg worden geplaatst, bijvoorbeeld een hal of boven in een trap(penhuis).

Bij een kennis van mij met hetzelfde probleem als de TS heb ik een raamventilator "omgedraaid" gemonteerd boven de voordeur en zelfs op de lage stand heeft hij nu geen last meer van de buren omdat, zoals elders terecht opgemerkt, er dan een overdruk ontstaat en er geen andere luchtjes kunnen binnenkomen, terecht een topantwoord.
Een afzuigkap met motor mag alleen geplaatst worden als jouw rookkanaal niet door alle bewoners gebruikt word. Dat is te zien aan het aantal "uitlaten" op het dak, als dat er net zoveel zijn als er keukens zijn (of meer, i.v.m. douche e.d.) dan kan een gemotoriseerde kap gebruikt worden, dan is er geen kans dat de luchtjes van de buren bij anderen naar binnen geblazen worden.

Volgens mij is er wél een mogelijkheid via meldpunt overlast, die de kookster kan verplichten om er wat aan te doen, bijvoorbeeld een goede actiever afzuiger, die zij dan zelf moet betalen. Heb ik eens in mijn vorige woonplaats meegemaakt.

Een wijkagent kan ook goed bemiddelen.

reacteur
door reacteur - Dec 5, 2012 om 21:50
39 Antwoorden / 5 Vragen

Indien de onderbuurvrouw haar wasenkap heeft aangesloten aan het gezamenlijke mechanische ventilatie systeem, dan heeft zij een probleem. Een eigen afvoersysteem mag namelijk nooit op
zo'n gezamenlijk mechanisch ventilatie systeem worden aangesloten wegens brandgevaar en overlast. Geuren en vetten gaan bij de onderburen er in en bij alle andere bovengelegen woningen naar binnen. Vetten hechten zich aan de binnenzijde van afvoerkanalen en ventilator. Heel gevaarlijk.
Neem contact met je verhuurder, deze moet hierop toezien. Als het door (houten?) vloeren komt, moet de verhuurder zorgen voor een deugdelijke afdichting.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 5, 2012 om 22:08
292 Antwoorden / 1 Vragen

@reacteur.
Dat schreef ik om 15:02 ook al, zelfs iets uitgebreider.
Stank komt niet door een dubbele (houten) vloer inclusief vloerbedekking, hooguit langs de verwarmingsbuizen als de gaten niet goed afgedicht zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2012 om 23:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op woensdag 5 dec 2012, 22:08]@reacteur.
Dat schreef ik om 15:02 ook al, zelfs iets uitgebreider.
Stank komt niet door een dubbele (houten) vloer inclusief vloerbedekking, hooguit langs de verwarmingsbuizen als de gaten niet goed afgedicht zijn.
Ja het blijft moeilijk om hier een oplossing te geven. Voor geluid kan men oordopjes gebruiken maar luchtjes is moeilijker misschien een ventilator neer zetten voo r open buitendeur die de luchtjes naar buiten stuurt?En dus alleen maar in u keuken zin te ruiken.

reacteur
door reacteur - Dec 6, 2012 om 12:41
39 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Vliegende Rob
Indien jij je reacties claimt als copyright, gelieve dit dan aan te geven. Wanneer ik reageer op een artikel, wil dat nog niet zeggen dat ik eerst moet gaan zoeken of dhr. Vliegende rob al zijn reactie heeft gegeven. Ik geef hier namelijk mijn eigen mening en claim deze dan niet, meneer Rob.......

viejo
door viejo - Dec 6, 2012 om 13:02
63 Antwoorden / 4 Vragen

In Uw vraag noemt U een afzuigkap. In flats is een afzuigkap op een gezamelijk lucht kanaal een veroorzaker van stankoverlast in de andere aangesloten appartementen.
Mogelijk kunt U iets dergelijks bij uzelf monteren om de druk in Uw appartement te verhogen, waarbij U de afzuiging (op de kookmomenten natuurlijk) en ventilatieroosters dan afsluit . (en de binnengepomptelucht haalt van de windzijde)
Omdat U zelf ook mechanische afzuiging heeft zuigt deze ook lucht aan, vanwaar ook. Zet eens een raam open vanwaar de wind komt op momenten dat zijn beginnen met koken.
Ideaal wordt het nooit.

te
door terpstra - Dec 6, 2012 om 19:27
174 Antwoorden / 5 Vragen

Dag Anke.
Er wordt gesproken over mechanische afvoer. Dan kun je en mag je geen apartte afzuigkap plaatsen
op het zelfde afvoer kanaal. Die produceert nl. een hogere luchtverplaatsing. De stank van beneden, waar blijkbaar niet gedoceert gekookt wordt, komt m.i. via uw eigen afzuiging binnen.
Dien een schriftelijke klacht in bij de woningbouw corporatie en vraag of ze dit willen kontroleren.
. Per maile is bewijs. Heeft u na zes weken niets vernomen, kort dan de betaling van de huur of de service kosten. Werkt wel
Als de stank ook door naden en kieren komt, kit dat dicht met acriel kit. Grotere gaten met Pur schuim. Ik wens u sterkte en succes. Groet, H.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 7, 2012 om 20:51
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=reacteur schreef op donderdag 6 dec 2012, 12:41]Beste Vliegende Rob
. Wanneer ik reageer op een artikel, wil dat nog niet zeggen dat ik eerst moet gaan zoeken of dhr. Vliegende rob al zijn reactie heeft gegeven.......

Het lijkt mij toch heel logisch en verstandig om als je ergens op wilt reageren je eerst kijkt wat of er is geschreven, het herhalen van andermans reactie lijkt mij een zinloze actie, leuk als bladvulling en leuk voor jouw punten maar verder kan het bestemd worden als zinloos gewauwel. Hoe kun je nu een goede reactie geven op iets als je niet eens gelezen hebt waar je op reageert? Dat is echt zinloos gewauwel!

te
door terpstra - Dec 8, 2012 om 00:39
174 Antwoorden / 5 Vragen

Beste vliegende Rob.7.12.21 -20.51.
Ik ben van mening dat iemand mag bepalen of hij wil reageren zonder zelf alle reacties te hebben gelezen. Persoonlijk heb ik de eerste bladzij gelezen. Dat vond ik niet altijd helder. Ligt misschien aan mijn beperkt denkraam. Ik en ook anderen hebben met de beperkte informatie antwoord gegeven op de vraag. Met de kennis die men heeft. De vraagsteller kan dan "de krenten uit de pap" vissen en zijn voordeel er mee doen.
Het staat u vrij om te vertellen hoe u aan uw kennis komt, maar is niet relevant.
Als elektrisch geschoolde bestaat uw basis kennis uit oplossend denken. Dat weet u. Handel dan ook zo. U kaatst de bal. Jammer voor u, maar ik ben goed in kaatsen. Vriendelijke groet, Henk.

vliegenderob
door vliegenderob - Dec 8, 2012 om 11:07
292 Antwoorden / 1 Vragen

@Terpstra.
Daar heeft u helemaal gelijk in. In ben inderdaad erg praktisch en "oplossend" ingesteld en vind dat ik, zoals nu gebeurd, op een anders soort reactie mag reageren. Gelukkig heeft u daar gezond en normaal op gereageerd, mijn menig gerespecteerd en ik respecteer de uwe en zo hoort het. Wél vind ik het relevant om te vertellen hoe ik aan mijn kennis kom, dan kunnen de TS en anderen de waarde van mijn gespuide kennis vaststellen.Helaas is dat hier wel eens anders maar daar trekken u en ik ons duidelijk niets van aan, wij blijven ons zelf. Prettig weekend!

on
door on2000 - Dec 8, 2012 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

woningruil een optie?