ra
door raymondvandijk Mar 12, 2013 om 18:54
Geldzaken & recht

Gewonnen onderbroeken en sokken.

Hallo,

Er is vandaag gebeld door een bedrijf, ik weet helaas de naam hier niet van omdat iemand anders de telefoon oppakte en vervolgens de telefoon aan mij werd gegeven 'omdat het voor mij was'.

Maar er werd gevraagd of ik R van Dijk was, en dat kon ik zijn of mijn broertje maar ik dacht: laat ik eerst even luisteren waar het dan over gaat.

Het meisje aan de telefoon vertelde mij dat door mij of me broertje laatst een enquete was ingevuld, en daarmee ik of hij, een onderbroek en sokken heb gewonnen twv zoveel euro en dat ik alleen de verzendkosten zou betalen.

Me broertje besteld wel vaker kleding en dergelijke op internet, dus ik dacht meteen dat het voor hem was.
Hij was er zelf niet dus handelde ik het af.

De maten heb ik doorgegeven de kleuren. Mijn adres gegevens en dergelijke wist ze zo op te noemen, dat stond ik de enquete vertelde ze omdat ik vroeg hoe ze dat wist. Vervolgens mijn rek.nummer nog doorgegeven.

Het pakketje zou binnen 4 weken in de bus liggen met een brief die ik goed moest doorlezen, daar zouden belangrijke nummers in staan.

Ik ben zelf al een keer opgelicht via het internet dus ik pas op. Het is alleen dat me broertje wel vaker op internet besteld, dus dacht zonder er bij na te denken dat het wel voor hem zou zijn.

Ik ben op internet gaan kijken en las ik allemaal reacties van andere mensen over bedrijven met de naam Provea, Tono, Miriale die soortgelijke dingen hebben. Maar ze vervolgens ongevraagd nieuwe pakketjes binnnen krijgen.

Ik denk dat het mij ook is overkomen. Wat moe ik nu? Kan ik het ergens annuleren? Een mail sturen? Een brief sturen dat ik niet verwacht nog meer pakketjes binnen te krijgen dat het ene waar ze gebeld voor hebben?

Iemand ervaring gehad met hetzelfde of soortgelijk probleem?

Alvast bedankt.

6331 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2013 om 19:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je bent al eerder opgelicht en nu ga je als een kip zonder kop zomaar je rekeningnummer opgeven voor iets wat je broertje misschien heeft besteld?

Je past helemaal niet op en dat weet je donders goed, je bent er gewoon weer ingetrapt.

Nu maar afwachten wat er gebeurt, hou goed je rekeningnummer in de gaten. Dan kom je er misschien achter om welk bedrijf het gaat. En dan goed googelen om uit te vissen waar je aan vast zit.

Betaal jij altijd de onderbroeken van je broertje?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2013 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet meer zo goed gelovig zijn en eerst is vragen welke enquete dat dan geweest zijn omdat u niet weet welke.

ra
door raymondvandijk - Mar 12, 2013 om 19:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben eerder al eens opgelicht, alleen via een andere manier. Via een internetwebshop wat helemaal niet bestond. Tegenwoordig zoek ik altijd het KvK op.

Hier ben ik gewoon met me domme kop ingetrapt, dat geef ik toe. Alleen de vragen en het besef kwamen achteraf pas. Te laat dus.

Ik ga mijn rekeningnummer in de gaten houden.

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2013 om 19:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laat hier maar weten om welk bedrijf het gaat, zodra je daarachter bent. Ook al was het bepaald geen slimme zet, misschien kan ik je toch helpen als je toevallig aan een abonnement blijkt vast te zitten.

ra
door raymondvandijk - Mar 12, 2013 om 19:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat was het ook totaal niet nee. Maar zodra ik het weet welk bedrijf het is en waar ik aan vast zit zal ik het laten weten.

dearagain
door dearagain - Mar 12, 2013 om 20:05
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*waarschijnlijk krijg je de prijs niet (met de daarbij belangrijke informatie inclusief het herroepingsrecht en het adfres) maar vervolgens direkt de vervolgzending (je zit dan vast aan een abonnement) en wordt het bedrag van die zending direkt van je rekening geïncasseerd

*een maand later volgt dan automatisch de tweede vervolgzending en afschrijving, enz., enz.,

ra
door raymondvandijk - Mar 14, 2013 om 22:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een mail gestuurd naar Provea waarin ik heb gezegd dat ik van alles heb gelezen op forums als dit. Dat ik bang ben dat ze mij ook vervolgbestellingen versturen en dat ik daar gewoon niet van gediend ben. Heb ze gevraagd al mijn gegevens te wissen en dat ik verder niet meer met huin in contact wil komen.

Heb zonet een mail gehad van Provea dat ze mijn bestelling hebben geannuleerd.

Het lijkt erop dat ik er nu vanaf ben en dat het ook zo kan. Nu hopen dat er geen pakketten binnen komen.

dearagain
door dearagain - Mar 15, 2013 om 12:19
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ga er maar vanuit dat er gewoon vervolgzendingen en automatische incasso's komen

zoekster
door zoekster - Mar 15, 2013 om 12:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je was er dus alsnog achtergekomen bij wie je (broertje) een enquête had ingevuld?

Nu je een bevestiging hebt gehad dat er geen bestelling komt, hoef je je geen zorgen te maken.

(mocht het misgaan dan meldt je je maar weer hier)

audb
door audb - Mar 15, 2013 om 14:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Na het ontvangen direct een brief of email sturen met daar in de melding dat je niets meer wil ontvangen.
Maar beter is om naar Wibra , Zeeman of de markt te gaan dan kan je zien wat je koopt en zijn nog goedkoper ook :)

gu
door gurbejong - Mar 20, 2013 om 13:00
13 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Ik heb een vergelijkbaar probleem met Tono / Provea.
Ze vinden dat ik moet betalen voor zendingen die ik nooit ontvangen heb.
Zie mijn vraag.

Kan iemand me helpen?

Mocht het bij Raymond toch nog mis gaan, dan kunnen die antwoorden voor hem ook interessant zijn namelijk.

hutch
door hutch - Mar 20, 2013 om 15:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=raymondvandijk schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 19:40]Tegenwoordig zoek ik altijd het KvK op.
Raymond,

even voor de duidelijkheid: een KvK-nummer/inschrijving zegt totaal niets, m.b.t. het feit of het een of een onderneming is.

Voorbeelden te over op deze site.....

Wat betreft uw onderwerp: wees voorzichtiger met het afgeven van uw persoonlijke gegevens. Trap nooit in dit soort smoesjes van die malafide 'bedrijven'.

Dit soort malafide 'bedrijven' lokken mensen met, zogenaamde gratis, rommel.
Velen trappen er in...... om vervolgens hier hun 'probleem' neer te leggen.

Het begint dus bij de basis: u zelf.
Sterkte verder met dat clubje.

Gr. Hutch

ka
door kakodie - Jul 29, 2013 om 21:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heerft iemand een banknr van provea met spoed nodig

bedankt vast

zoekster
door zoekster - Jul 29, 2013 om 21:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Reclame Code Commissie kraakt ongevraagde toezending Provea Miriale

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de manier waarop Provea Miriale een soort ondergoedabonnement aan de man probeert te brengen misleidend. Na ontvangst van een proefzending volgen er automatisch vervolgzendingen, zonder dat Provea Miriale daar bij de bestelling duidelijk over is. De Consumentenbond ontving klachten over deze praktijk en diende met succes een klacht in bij de RCC.

Provea Miriale heeft laten weten de uitspraak in overweging te nemen en de verkoopmethode te gaan aanpassen. Tot dat daadwerkelijk is gebeurd raadt de Consumentenbond aan om niet te betalen voor een ongewilde vervolgzending. Volgens de wet mogen consumenten die gewoon houden, maar om de zaak niet onnodig op de spits te drijven is het verstandig ongewilde lingeriesetjes of boxershorts toch terug te sturen naar Provea Miriale. Om de kosten voor het retour zenden of versturen van een opzegging zo beperkt mogelijk te houden, raadt de Consumentenbond aan die niet te verzenden naar het door Provea opgegeven postbusadres, maar ongefrankeerd naar het antwoordnummer (Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht). Provea heeft ook een 0900-nummer waar opzeggingen kunnen worden doorgegeven, maar de Consumentenbond raadt af dat te bellen, aangezien het 55 cent per minuut kost.

Gewonnen 'prijs'
Er waren de laatste tijd ook veel klachten over Provea Miriale van mensen die telefonisch waren benaderd door het ondergoedbedrijf met de mededeling dat ze een lingeriesetje of boxershort als prijs hadden gewonnen, omdat ze een enquête hadden ingevuld. Na ontvangst van de ‘prijs’ kwamen er vervolgzendingen. Provea Miriale verkoopt ook op soortgelijke wijze onder de naam Tono herenondergoed en sokken. In het verleden heeft de Consumentenbond daar ook geregeld klachten over ontvangen.

klik HIER voor bron

Weet niet wat je probleem is, maar misschien kun je op daar ook even je vraag bij de reacties neerzetten.

do
door doeve-deem - Jan 27, 2014 om 11:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben slachtoffer van een ongevraagd product.Ik ben geregistreerd in het bel me niet register.Een ander heeft mijn naam en adres gebruikt.Gelukkig geen automatische betaling,omdat zij mijn rekeningnummer niet hebben, wel acceptgirorekening van 2.90 wil betalen. Mensen ik heb het uitgezocht en gevonden.De klantenbeheer/abonnementenbeheer van Tono/Provea was eerst verzorgt door DataMail in Mijdrecht,nu failliet en wordt nu beheert door NicOud Direct Mail in Heerhugowaard.Een telefoontje naar Mevrouw Carla Kieft op telefoonnummer: 072-5671000. Zij is de aangewezen contact persoon van Provea en Tono.Dus niet die zotte dure 0900 nr..Aan haar kan je alle vragen.Een scan maken van je brief met acceptgiro opsturen naar receptie@nicoud.nl en vermelden dat je uit hun bestand gehaald wilt worden per direct .Dit bedrijf (NicOud) is de bron.Ik denk dat het allemaal hoge kosten an telefoontjes en dure aangetekende brieven scheelt,en ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen helpen.